דיון אם גדי פולק היה קופץ לביקור, מה הייתם שואלים אותו?

מצב
הנושא נעול.

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
זה לא רמת הציור, אלא צורת החשיבה. את לא מביטה באיורים שלדעתך אין לך אפשרות להגיע לרמה דומה, וכשאת רואה איורים כאלה את מרימה את הידיים
אגב, רק רוצה לציין שזה לא נכון להיום-..
התקופה בה הפסקתי להסתכל על האיורים שלך אני חושבת היה לפני שנתיים וחצי שלוש? בתחילת דרכי בערך.
אבל היום וכבר תקופה ארוכההה, אין לי כל בעיה להסתכל על איורים ברמות הרבה יותר גבוהות ונשגבות ממני. וזה לא עושה לי חלישות הדעת ולא מכבה אותי. להפך זה מפרה ומשמח אותי, ואני משתדלת ללמוד מהתבוננות וליישם מן הכוח אל הפועל..
וזה כי רכשתי יותר כלים וביטחון והבנה שעם העבודה והתמדה מתקדמים .
וגם הבנה שלכל אחד יש את המסלול שלו שסלל לו בורא עולם בחיים.. :)
אז רק היה חשוב לי לציין. :D
שהיום אין לי שום בעיה להסתכל באיורים של גדולים ואף מקבלת השראה מהם לאייר בעצמי.
אבל המשפט שציטטתי שלך, שכתבת משהו בסגנון -שאין כמו מסגרת ובד בבד גם אמרת שאין כל מסגרת ראוייה בארץ פשוט הציף לי תחושות דומות לפעם של ״אין מוצא״.
אבל עכשיו שהעניין בורר הכל טוב :)
יום נעים לכולם ועבודה נעימה
 

אורי לוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בוקר טוב גדי, חודש טוב וברוך הבא.

1. אני מקווה שכבר ברור לך בשלב זה שאתה פה כדי להשאר ;).

2. אני מניח (ותקן אותי אם אני טועה) שחלק אינטגרלי מהלימוד באדמיה ברוסיה כבכל מקום הוא ביצוע של 'master studies', מי היו מודלים עיקריים שם להשראה ?
והאם תוכל לציין כמה בולטים בשבילך היום שאתה לומד מהם ? (בדר"כ יש המון אני יודע)

3. על איזה מקור תיאורטי היית ממליץ שמקיף כללי פרספקטיבה בצורה טובה ומסודרת ברמה גבוהה. (נראה לכאורה שאין הרבה כאלה)

תודה רבה.
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
כולנו אחרי ליל ביעותים ללא שינה... נכון חברה?
אז דבר ראשון הר' פולק, פתחתי את היום בציורים מהירים של כפות ידיים... זה רק בשביל ההרגשה שאני מתקדמת לאיפשהו :rolleyes:

אבל ברצינות, יש משהו במה שליבליב אמרה,
ואני אגיד זאת שוב בזהירות... לפעמים יוצאי האקדמיה יש להם משהו נורא כבד וקצת כבוי בציורים שלהם... לא ככה?
אני ממש בעד לימודים אקדמיים (ולמדתי בעצמי אצל דבורה קוטובסקי, אמנם לא מספיק, אבל בכל אופן למדתי אצלה תקופה די ארוכה) אבל אני עדיין כן חושבת שיש הרבה חן ויופי דווקא בציורים של אנשים שלא למדו באקדמיה, ויש פה בפורום כמה הוכחות חיות לזה, לדעתי.

אז מה דעתך הר' פולק? יש אמת בדברי? או שאתה חולק על זה מכל וכל??
 

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
:rolleyes:

אבל ברצינות, יש משהו במה שליבליב אמרה,
ואני אגיד זאת שוב בזהירות... לפעמים יוצאי האקדמיה יש להם משהו נורא כבד וקצת כבוי בציורים שלהם... לא ככה?
אני ממש בעד לימודים אקדמיים (ולמדתי בעצמי אצל דבורה קוטובסקי, אמנם לא מספיק, אבל בכל אופן למדתי אצלה תקופה די ארוכה) אבל אני עדיין כן חושבת שיש הרבה חן ויופי דווקא בציורים של אנשים שלא למדו באקדמיה, ויש פה בפורום כמה הוכחות חיות לזה, לדעתי.

אז מה דעתך הר' פולק? יש אמת בדברי? או שאתה חולק על זה מכל וכל??
זה לא מה שאמרתי... בנוגע למאיירים שלמדו באקדמיה. :)
(אני דיברתי על חיקויי גדי פולק שאני לא כל כך מחבבת..)
אבל כן אמרתי לך בהתכתבות במייל שאני לחלוטין מוצאת המון חן בהרבה אמנים ויוצרים גם כאלה שלא למדו באקדמיה וכו׳. ויצא לי לראות הרבה אמנים מחו״ל שלא למדו באקדמיה (אבל ברור שהם כןןן למדו משהו, איכשהו, באיזו שהיא דרך. כמו הרבה אנשים כמונו שלמדו מהדרכות באינטרנט ומאימונים אישיים עם עצמנו)
והם יוצרים דברים מפעימים ומרגשים . אותי בכל אופן :)
 
נערך לאחרונה ב:

מלכה יזדי

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
רציתי לנצל את ההזדמנות, להודות באופן אישי על הספר "תחשוב טוב", אני חושבת שזה ספר שמתרגל על המח, (ממש כמו ציורים מהירים;)) ומשפיע על חשיבה חיובית ולדון לכף זכות,

מאז שאצלינו בבית קראו אותו, מי שיש לו איזה מקרה, מספר, וכולם מנסים להעלות רעיונות
נראה לי שבגלל האוטנטיות של הסיפורים\המקרים, (הם נשמעים אמתיים) זה יותר מדבר ומשפיע.

תמשיכו לעשות חיל!
 

NEMESH

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אבל ברצינות, יש משהו במה שליבליב אמרה,
ואני אגיד זאת שוב בזהירות... לפעמים יוצאי האקדמיה יש להם משהו נורא כבד וקצת כבוי בציורים שלהם... לא ככה?
אני ממש בעד לימודים אקדמיים (ולמדתי בעצמי אצל דבורה קוטובסקי, אמנם לא מספיק, אבל בכל אופן למדתי אצלה תקופה די ארוכה) אבל אני עדיין כן חושבת שיש הרבה חן ויופי דווקא בציורים של אנשים שלא למדו באקדמיה, ויש פה בפורום כמה הוכחות חיות לזה, לדעתי.
דיברנו על זה פעם עם מינה מונק
והרושם שיצא לי הוא שלהכנס ללימודי ציור מקצועיים זה תקופה דמוית מנהרה חשוכה
שבה אתה מאבד לחלקים מהעצמיות לטובת השמירה על הכללים, הפרופורציות הזויות והכל
ורק אחרי שהסתגלת לכל זה אתה פורץ שוב לחופשי, עם יכולת יותר רחבה
מן תקופה כזאת של גלימה, (מלשון גולם) אם יצאתי מובנת..
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
והאם אתה לא מוצא איזה שהוא חן באיורים של מאיירים שלא למדו במסגרת אקדמאית כמוך?
התכוונתי לשורה הזאת שכתבת,
אני הרחבתי את השאלה הלאה, ניסיתי לנסח מה אני מרגישה בעניין
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
1. אני מקווה שכבר ברור לך בשלב זה שאתה פה כדי להשאר
בכיף. רק תודיע לילדי ישראל (ולהוריהם) שגדי פולק מפסיק להוציא ספרים כי הוא הפך להיות בלוגר ;)
2. אני מניח (ותקן אותי אם אני טועה) שחלק אינטגרלי מהלימוד באדמיה ברוסיה כבכל מקום הוא ביצוע של 'master studies', מי היו מודלים עיקריים שם להשראה ?
והאם תוכל לציין כמה בולטים בשבילך היום שאתה לומד מהם ? (בדר"כ יש המון אני יודע)
באקדמיה לומדים לנתח עבודות של מיסדי השיטה: מיכלאנג'לו, לאונארדו דה ווינצ'י, רפאלו סאנטי, אלברכט דירר וכו'. היום אני כל הזמן מחליף את ה'מחלות' שלי. בין אלה שהיתי 'חולה' בהם היו נורמן רוקוואל, קריס רידל, רוברטו אינוצ'נטי, מורדילו ואחרים.

3. על איזה מקור תיאורטי היית ממליץ שמקיף כללי פרספקטיבה בצורה טובה ומסודרת ברמה גבוהה. (נראה לכאורה שאין הרבה כאלה)
לא יודע. בספר שלי נסיתי בקצרה להסביר על הנושא, מי שרוצה (אבל באמת) להרחיב - ימצא לעצמו מקור (זה לא חסר)
 
נערך לאחרונה ב:

ל7

משתמש פעיל
יש לי שאלה, תודה מראש!!!
אני מעוניינת לקנות לוח גרפי, על מה אתם ממליצים?
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כולנו אחרי ליל ביעותים ללא שינה... נכון חברה?
אז דבר ראשון הר' פולק, פתחתי את היום בציורים מהירים של כפות ידיים... זה רק בשביל ההרגשה שאני מתקדמת לאיפשהו :rolleyes:

אבל ברצינות, יש משהו במה שליבליב אמרה,
ואני אגיד זאת שוב בזהירות... לפעמים יוצאי האקדמיה יש להם משהו נורא כבד וקצת כבוי בציורים שלהם... לא ככה?
אני ממש בעד לימודים אקדמיים (ולמדתי בעצמי אצל דבורה קוטובסקי, אמנם לא מספיק, אבל בכל אופן למדתי אצלה תקופה די ארוכה) אבל אני עדיין כן חושבת שיש הרבה חן ויופי דווקא בציורים של אנשים שלא למדו באקדמיה, ויש פה בפורום כמה הוכחות חיות לזה, לדעתי.

אז מה דעתך הר' פולק? יש אמת בדברי? או שאתה חולק על זה מכל וכל??
הכבידות זה לא ענין של אקדמיה, זה ענין של אופי. אלה שלמדת אצלהם (ודבורה קוטובסקי - אחת הטובות ביותר) קצת כבדים לא בגלל שהם למדו באקדמיה אלא בגלל שהם 'רוסים' ורוסים הם כבדים, מה לעשות. כשתלמד באקדמיה בצרפת (כמו ר' יוני גרשטיין) העבודות שלך יהיו קלילות ועליזות (כמו אצלו).
 
נערך לאחרונה ב:

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא בגלל שהם למדו באקדמיה אלא בגלל שהם 'רוסים' ורוסים הם כבדים
Lol
drop the mic
4A17DC04-F8B1-4594-8FE2-1F5BDA3C9BE5.gif
 

אורי לוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בכיף. רק תודיע לילדי ישראל (ולהריהם) שגדי פולק מפסיק להצוא ספרים כי הוא הפך להיות בלוגר ;)
באקדמיה לומדים לנתח עבודות של מיסדי השיטה: מיכלאנג'לו, לאונארדו דה ווינצ'י, רפאלו סאנטי, אלברכט דירר וכו'. היום אני כל הזמן מחליף את ה'מחלות' שלי. בין אלה שהיתי 'חולה' בהם היו נורמן רוקוואל, קריס רידל, רוברטו אינוצ'נטי ואחרים.

לא יודע. בספר שלי נסיתי בקצרה להסביר על הנושא, מי שרוצה (אבל באמת) להרחיב - ימצא לעצמו מקור (זה לא חסר)
1.חח..כן אה? כמובן גם אני לא ישן פה אבל ביקורים פה ושם לא יזיקו.
2. תודה. בהחלט מעניין לשמוע.
3. תודה, אני כבר אמצא משהו שיסגור לי את הפינה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה