שיר בושה תכסה את פנינו...

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זכרנו את חורבן הבית,

בצימר מפנק.

שקענו בהבלי הקיט,

במקום להתאבל, להאנק.

מה נענה כשישאלונו,

בבוא יום דין.

עת יבהילונו

בסדין.

ציפית לישועה?

אין מילה מיותרת.
קודם מבהילים בסדין ורק אחר כך בא הדין, לא?
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יפה מאד!

העיקר שאנחנו לא שוכחים להקניט את אחינו החילוניים,
על המעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות.
(לא מקטרגת, סתם חושבת בקול)
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
ר' לוי יצחק היה אומר
שאף על פי ששהו במקומות נופש והפוגה,
לא שכחו מהחורבן אף לא לרגע.
וכך אענה אף אני.
 

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ובמקום קריעת אבל
נחפזנו לעוד "סייל"
אמנם אסור,
אך יש היתר 1+1
פרסומת תשאג,
מי יוותר?
 

ישיר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
D I G I T A L
יפה מאד!

העיקר שאנחנו לא שוכחים להקניט את אחינו החילוניים,
על המעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות.
(לא מקטרגת, סתם חושבת בקול)
בהקשר הזה בכלל לא מובן, אנחנו מלאים במעברים מימי חשבון נפש/תענית לימי שמחה: מתענית אסתר לפורים, מיום הכיפורים לסוכות. ואפילו מתענית בכורות לפסח. בכולם יש מן הטעם הזה. וגם שבירת כוס בחופה יש בה חיבור בו ברגע. ואין מה להתפלפל כאן שתענית אסתר היא לא אֵבֶל וכו' זה לא כ"כ קשור, כי בכל זאת אלו ימי תפילה, צעקה וחשבון נפש שבמהותם הפוכים מימי שמחה.
ובל נשכח שפחות משבוע אחרי ט"ב חל ט"ו באב "שלא היו ימים טובים לישראל" כמותו, ולא לחינם זוהי "עונת החתונות"...
ואולי בגלל זה לא לגמרי התחברתי לעניין השיר, אף שהערתו בהחלט נכונה בגדול. כי בוודאי ראוי לדחות את הצימרים לאחרי בין המצרים, ואז זוהי תקופת החופש והמנוחה מאז מעולם, יעויין בעניין בין הזמנים שמוכיח זאת יותר מכל, בדעתם של רבים מגדולי ישראל. וכאמור ט"ו באב חל סמוך ונראה לתשעה באב.
כמובן אין בכל הנ"ל אפילו קורטוב של מיעוט בכבוד מקדשנו ובית תפארתנו והצער על גלות השכינה.
 
נערך לאחרונה ב:

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
יעויין בעניין בין הזמנים שמוכיח זאת יותר מכל, בדעתם של רבים מגדולי ישראל.
אין חולק שבג' השבועות פחות נופשים אך עם זאת ההתארגנות עצמה וההתעסקות ב'אחרי ט' באב' קצת מעורר תהייה.
ובעניין בין הזמנים:
של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה -
ועיקר הכולל הכל, יהיה נעקר ונשרש מן העולם השם של 'בין הזמנים', לא יזכר ולא יפקד, רק כל העתים שוים לטובה, יתנהגו במנהג אחד לתורה, כמו שכתוב (יהושע א, ח) 'והגית בו יומם ולילה'.
מהרש"א חידושי אגדות מסכת שבת דף קיט עמוד ב-
ביטול תינוקות של בית רבן הוא מצוי בכל קהלה גם הבחורים מבטלין רוב הימים בבין הזמנים והולכים ברחובות בביטולים וטיולים.
 

אריאל 1

משתמש פעיל
סיפר לי חבר שהתארח אצל גביר באחד המלונות בירושלים לפני כמה שנים בערב תשעה באב.
בשלב מסוים העשיר ננער ואמר לו, היי צריך לאכול סעודה מפסקת.
הם יצאו לשפת הבריכה, ישבו על כיסא נוח פחות מהשיעור האסור, ואכלו ביצה מהבופה, עם אפר סיגריות.
אם זה לא זכר לחורבן, אז מה כן?
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
תשעת הימים בעיני הילדים פ חובב.jpg
 

ישיר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אין חולק שבג' השבועות פחות נופשים אך עם זאת ההתארגנות עצמה וההתעסקות ב'אחרי ט' באב' קצת מעורר תהייה.
ובעניין בין הזמנים:
של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה -
ועיקר הכולל הכל, יהיה נעקר ונשרש מן העולם השם של 'בין הזמנים', לא יזכר ולא יפקד, רק כל העתים שוים לטובה, יתנהגו במנהג אחד לתורה, כמו שכתוב (יהושע א, ח) 'והגית בו יומם ולילה'.
מהרש"א חידושי אגדות מסכת שבת דף קיט עמוד ב-
ביטול תינוקות של בית רבן הוא מצוי בכל קהלה גם הבחורים מבטלין רוב הימים בבין הזמנים והולכים ברחובות בביטולים וטיולים.
ומאידך ידוע שנעשה בעבר 'גורל הגר"א' בנושא ביטול בין הזמנים, ועלה בגורל "השמר לך עלות בהר ונגוע בקצהו", והשאירוהו על כנו. (ומי שיודע מוזמן לכתוב כאן מה המקור לסיפור)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה