וחלק!
זכרנו את חורבן הבית,
בצימר מפנק.
שקענו בהבלי הקיט,
במקום להתאבל, להאנק.
מה נענה כשישאלונו,
בבוא יום דין.
עת יבהילונו
בסדין.
ציפית לישועה?
יום הדין, טרם הדין..אין מילה מיותרת.
קודם מבהילים בסדין ורק אחר כך בא הדין, לא?
בהקשר הזה בכלל לא מובן, אנחנו מלאים במעברים מימי חשבון נפש/תענית לימי שמחה: מתענית אסתר לפורים, מיום הכיפורים לסוכות. ואפילו מתענית בכורות לפסח. בכולם יש מן הטעם הזה. וגם שבירת כוס בחופה יש בה חיבור בו ברגע. ואין מה להתפלפל כאן שתענית אסתר היא לא אֵבֶל וכו' זה לא כ"כ קשור, כי בכל זאת אלו ימי תפילה, צעקה וחשבון נפש שבמהותם הפוכים מימי שמחה.יפה מאד!
העיקר שאנחנו לא שוכחים להקניט את אחינו החילוניים,
על המעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות.
(לא מקטרגת, סתם חושבת בקול)
אין חולק שבג' השבועות פחות נופשים אך עם זאת ההתארגנות עצמה וההתעסקות ב'אחרי ט' באב' קצת מעורר תהייה.יעויין בעניין בין הזמנים שמוכיח זאת יותר מכל, בדעתם של רבים מגדולי ישראל.
ומאידך ידוע שנעשה בעבר 'גורל הגר"א' בנושא ביטול בין הזמנים, ועלה בגורל "השמר לך עלות בהר ונגוע בקצהו", והשאירוהו על כנו. (ומי שיודע מוזמן לכתוב כאן מה המקור לסיפור)אין חולק שבג' השבועות פחות נופשים אך עם זאת ההתארגנות עצמה וההתעסקות ב'אחרי ט' באב' קצת מעורר תהייה.
ובעניין בין הזמנים:
של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה -
ועיקר הכולל הכל, יהיה נעקר ונשרש מן העולם השם של 'בין הזמנים', לא יזכר ולא יפקד, רק כל העתים שוים לטובה, יתנהגו במנהג אחד לתורה, כמו שכתוב (יהושע א, ח) 'והגית בו יומם ולילה'.
מהרש"א חידושי אגדות מסכת שבת דף קיט עמוד ב-
ביטול תינוקות של בית רבן הוא מצוי בכל קהלה גם הבחורים מבטלין רוב הימים בבין הזמנים והולכים ברחובות בביטולים וטיולים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: