דרוש מידע הספרים שבנו אותנו...

חצאית קפלים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קראתי לאחרונה את אחד מספרח שמואל ארגמן שאחד הילדים הביא הביתה מהספריה.
התמוגגתי מהפשטות והתמימות בנוסח:
הם לא ידעו איזה דבר מפחיד ממתין להם על החוף, אבל בסוף הם יצאו ממנו בשמחה ובשלום.
או הוספת השמטות כמו: בפרק הקודם לא היה כתוב, אבל באמת היה איתם עוד חבר אחד.
וכן הלאה...
אני זוכרת את הסיפורים של שלמה ארגמן שהתפרסו בהמשכים בעיתון ילדים.
כל פרק הסתיים במשפט מפחיד ומותח, כמו-
"כשהגיעו יעקב ויוסף לפתח מאורת השודדים- השומר התעורר....."
ובשבוע הבא בפרק ההמשך- "השומר המשיך מיד לישון---"

ועוד דוגמא- "דני נפל מעולף וחסר הכרה על האדמה מעוצמת המכה"
ובפרק הבא- "דני התעורר מיד והמשיך לברוח---"

וכן הלאה.
(לא ציטוטים מדויקים, רק להבהיר את הרעיון:D)
 

כוכבית ארבעים ושלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
לא כל מה נערת סמינר יכולה לקרוא ולהפיק ממנו לקחים הוא משהו שמתאים לה.
לענ"ד שלשת הספרים האחרונים (והמקסימים) של רותי, כמו עוד המון ספרים שהובאו כאן ברשימה, מיועדים לקהל יעד בוגר.
זה לא אומר שאסור שנערות תקראנה אותם.
זה לא אומר שאם הן קוראות הן לא יכולות להפיק לקחים.
זה אומר שמסמינר הייתי מצפה שימליץ לנערות על ספרים שמיועדים לבני נוער ולא למבוגרים (או לילדים או לגיל הרך....)
נכון מאד, סמינר לא צריך לשים את זה ברשימת החובה שלו
אבל, הדבר "הכי חכם" שמורה יכולה לעשות: זה לאסור לקרוא את הספר (רותי, תודי למורה הזאת היא הוסיפה עוד קונות בזכותה רצנו באותו יום לקנות את הספר...)
 

.C.G

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכון מאד, סמינר לא צריך לשים את זה ברשימת החובה שלו
אבל, הדבר "הכי חכם" שמורה יכולה לעשות: זה לאסור לקרוא את הספר (רותי, תודי למורה הזאת היא הוסיפה עוד קונות בזכותה רצנו באותו יום לקנות את הספר...)
בדיוק!
אצלנו בסמינר היייתה הרצאה של ליבי קליין, ואח"כ המנהלת אמרה שהספרים של ליבי עדיין לא מתאימים לגיל, אז הבנות הבודדות שעדיין לא הספיקו לקרוא אותם מיד מיהרו להשיג....:cool:
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
הזכירו כבר את כורי הפחמים של יהודית פריינד? נראה לי שמבין הספרים המצוינים שלה הוא מתאים לבנות הנעורים.
אני לא הצלחתי לגמור אותו.
מרוח. חוזר על עצמו.חסר דיוק והתאמה בקטע של תאריכים.
לדעתי, הוא הגרוע שבספריה.

סליחה מהנפגעות.
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
אבל בהמלצת סמינר עסקינן לא?!
זו מטרת האשכול.
לגבי מי שלא יקראו דווקא בשל המלצת המורה. זה תקף לכל סופר ולכל ספר שהוא.

לא אמרתי שאמרת.:) גם אני לא דברתי על למנוע.
להפך, אני חושבת שיש להמליץ באופן גורף הרי ממילא לא כולן תקבלנה את ההמלצות אם בכלל.
ואם אני כמורה הרווחתי תלמידה אחת שתקרא ספר שלו במקום לקרוא ספר שבו מחייגים 100 למשטרת ניו יורק היה זה שכרי.
חבל שא''א לצלצל לך פעמיים
 

בתיה ענה

משתמש מקצוען
על עולם חרש שמעתי הרבה הסתייגויות.
אני גם אשמח לשמוע (או לקרוא) על מה ההסתייגויות.

מעבר לעובדה שלא ייעדתי אותו לגיל צעיר מידי. לא בגלל משהו רע שיש בו (אני חושבת, אולי מישהו מצא משהו שלא ידוע לי וכאמור, אשמח לדעת) אלא כי חבל שלא יבינו דקויות שאפשר להבין יותר בהמשך החיים.

תגלי לפחות לי?
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
אני גם אשמח לשמוע (או לקרוא) על מה ההסתייגויות.

מעבר לעובדה שלא ייעדתי אותו לגיל צעיר מידי. לא בגלל משהו רע שיש בו (אני חושבת, אולי מישהו מצא משהו שלא ידוע לי וכאמור, אשמח לדעת) אלא כי חבל שלא יבינו דקויות שאפשר להבין יותר בהמשך החיים.

תגלי לפחות לי?
אני ציטטתי כבר מישהי שאמרה לי שאין בספר אזכורים דתיים.
 

A B

משתמש מקצוען
איפה מוצאים היום מורה שקוראת לבנות סיפור בהמשכים בהפסקה.... גם לי היו כמה כאלו, וזו לבד פיסת געגוע...
בבית ספר שלמדתי!
המורה עדיין מספרת בהפסקה לבנות סיפורים- ככה אחותי בכיתה ז' מספרת......
והם מחכות כל פעם מתי היא שוב תספר!
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
@בתיה ענה ,
ההסתייגות שלי מהספר שלך היא
השם שלו.
יש בו שגיאה לשונית צורמת ואני לא מסוגלת להתחיל לקרא, על אף ששמעתי עליו ביקורת חיובית.

או שאולי יש לך הסבר לשגיאה הזו?
למה יש י' אחרי הח'?
 

בתיה ענה

משתמש מקצוען
או שאולי יש לך הסבר לשגיאה הזו?
למה יש י' אחרי הח'?

בכתיב מלא כותבים כך, חירש.
ובניקוד: חֵרֵש.

האמת היא שהתלבטתי הרבה איך לכתוב, כי העורכת שלי אפשרה לי להחליט בין השניים למרות שהצורה התקינה על פי ההוראות, ללא ניקוד, היא הכתיב המלא (זכר להתלבטות נשאר, לצערי, בתוך טקסט הכריכה האחורית ופוספס בהגהה האחרונה).
ואז גיליתי, שאנשים נוטים לקרוא את "עולם חרש" בכתיב חסר כמו "עולם חדש", בטעות. וזה פתר לי את כל ההתלבטויות.
 

ששונית

משתמש מקצוען
@בתיה ענה ,
ההסתייגות שלי מהספר שלך היא
השם שלו.
יש בו שגיאה לשונית צורמת ואני לא מסוגלת להתחיל לקרא, על אף ששמעתי עליו ביקורת חיובית.

או שאולי יש לך הסבר לשגיאה הזו?
למה יש י' אחרי הח'?
מי יודע כמה ספרים מדהימים נוספים פספסת בגלל 'שגיאות צורמות' מעין אלו בכריכה
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
בכתיב מלא כותבים כך, חירש.
ובניקוד: חֵרֵש.

האמת היא שהתלבטתי הרבה איך לכתוב, כי העורכת שלי אפשרה לי להחליט בין השניים למרות שהצורה התקינה על פי ההוראות, ללא ניקוד, היא הכתיב המלא (זכר להתלבטות נשאר, לצערי, בתוך טקסט הכריכה האחורית ופוספס בהגהה האחרונה).
ואז גיליתי, שאנשים נוטים לקרוא את "עולם חרש" בכתיב חסר כמו "עולם חדש", בטעות. וזה פתר לי את כל ההתלבטויות.
למה כתיב מלא? זה לא חיריק, ולא אומרים חיירש.
לדעתי, העניה, אין כאן מקום לי', בדיוק כמו שלא תכתבי תישע כשכוונתך למספר 9.
אבל בכל אופן תודה שכתבת את שיקול דעתך, לפחות עכשיו אני יודעת שזה משהו מכוון ולא איזה ספר שלא עבר הגהה מינימלית.
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
מי יודע כמה ספרים מדהימים נוספים פספסת בגלל 'שגיאות צורמות' מעין אלו בכריכה
יכול להיות.
בד''כ אין שגיאות צורמות בכריכה.
אבל הרבה פעמים פתחתי ספר וסגרתי אחרי עמוד או שניים רק בגלל שגיאות לשון או כתיב.
טבעי וקורה שיש שגיאה בספר, אבל אם כבר בפרק הראשון כתוב - דירה בת שלוש חדרים ואמא יושנת - אות הוא, בעיני, שהספר לא עבר הגהה נורמלית ומשכך אינו ראוי לקריאה, גם אם התוכן שלו יהיה וואו, אני מעדיפה ''לפספס'' אותו. (מה גם שבד''כ ספר כזה יהיה פגום גם בתוכנו עם שגיאות מהסוג של - לחייג 100 למשטרת ניו יורק, לשלם כמה סנטים ברוסיה הקומוניסטית או שנקדימון בן גוריון יוציא את שעונו מכיסו)
 

בתיה ענה

משתמש מקצוען
למה כתיב מלא? זה לא חיריק, ולא אומרים חיירש.
אני חושבת, לא בטוחה, שזה הכלל של כתיבת יו"ד במקרים של צירי כתשלום דגש (הכלל הזה מוזכר באתר האקדמיה בנושא של כתיב מלא וחסר. ניסיתי לחפש עכשיו את הנימוק. חבל שלא חפרתי לה אז :)).
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יכול להיות.
בד''כ אין שגיאות צורמות בכריכה.
אבל הרבה פעמים פתחתי ספר וסגרתי אחרי עמוד או שניים רק בגלל שגיאות לשון או כתיב.
טבעי וקורה שיש שגיאה בספר, אבל אם כבר בפרק הראשון כתוב - דירה בת שלוש חדרים ואמא יושנת - אות הוא, בעיני, שהספר לא עבר הגהה נורמלית ומשכך אינו ראוי לקריאה, גם אם התוכן שלו יהיה וואו, אני מעדיפה ''לפספס'' אותו. (מה גם שבד''כ ספר כזה יהיה פגום גם בתוכנו עם שגיאות מהסוג של - לחייג 100 למשטרת ניו יורק, לשלם כמה סנטים ברוסיה הקומוניסטית או שנקדימון בן גוריון יוציא את שעונו מכיסו)
ליהודית פריינד יש ספרים מדהימים- בכל אופן אלו שאני קראתי.
אבל עריכה לשונית והגהה אין!
רוב השגיאות הינן שגיאות פשוטות- ז"א ברור שהן תוצר של המקליד/ה אך מעקצצות.
ויוצרות דיסוננס מוזר מול שפתה העשירה והיפה של הכותבת.
וחבל, כי כשאני קוראת בעטה במקום בעתה קשה לי מאד להמשיך לקרוא . זה ממש הורס את חווית הקריאה.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת, לא בטוחה, שזה הכלל של כתיבת יו"ד במקרים של צירי כתשלום דגש (הכלל הזה מוזכר באתר האקדמיה בנושא של כתיב מלא וחסר. ניסיתי לחפש עכשיו את הנימוק. חבל שלא חפרתי לה אז :)).
העתקתי מהאתר:
https://hebrew-academy.org.il/topic/hahlatot/missingvocalizationspelling/
(כלל ד' - תנועת e):

(ב) אם בא צירי לפני אותיות אהחע"ר לתשלום דגש במקום חיריק, כגון חירש חירשים, קירח, היריון,[2] תיאבון,[2] ריאיון,[2] גירעון,[3] זירעון (זֵרְעוֹן), שירות, מיאוס, גירושים, חירות, מגירה (מְגֵרָה); תיאר, אירע, אירעו, גירה, ניחן, ניאות, ייעשה,תיהנה (תֵּהָנֶה), ליהנות (לֵהָנוֹת).[4]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  33  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה