דרוש עזרה!מהי "כתבת צבע"?

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ממש כשמה של הכותרת
כתבה שנותנת צבע, אווירה
נותנת לקורא גוונים תחושה והבנה רחבה בנושא הנכתב
כאילו היית מעבירה את הנושא בציור, צבע ודרמה
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
ממש כשמה של הכותרת
כתבה שנותנת צבע, אווירה
נותנת לקורא גוונים תחושה והבנה רחבה בנושא הנכתב
כאילו היית מעבירה את הנושא בציור, צבע ודרמה

מה ההבדל בינה לבין שאר הכתבות.?
אשמח לדוגמא על ההבדל.
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כתבה אינפורמטיבית למשל
אפשר לכתוב אותה מעניינת לקריאה, שלא תשעמם, תהיה זורמת
אבל עדיין היא רק תיתן אינפורמציה טכנית, כאילו יבשה
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אולי מתאים לשרותם של עסקים ומקומות בילוי- משהו כמו כתבה פרסומית
בלי שהעיסקי יבלוט
בעצם צריך להיות משהו מאד חי שנותן גם הרבה מידע ורקע
הקורא צריך להגיע למצב שהוא חי את התאור כאילו הוא מכיר
 

מרים קרייטמן

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
לדעתי כתבת צבע נותנת את המידע והרקע ואת כל החומר- כמו ש@palm כתבה, עם הרבה חיות וצבע, שזה אומר סיפורים חיים מהשטח, ראיונות נוטפי עסיס, וכל מיני פרטים קטנים שהופכים את המידע לשלם, לחי, למעניין, כאילו הקורא נמצא שם ורואה את התמונה הצבעונית מול עיניו.
כתבה כזו דורשת הרבה יותר השקעה ועבודה כמובן, ובעיקר - חיבור אישי של הכותב לדברים הנכתבים על ידו
אם הוא חי את הנושא, אוהב אותו ומתמצא בו כהוגן - הוא יצליח בעז"ה לדלות את הפרטים ה"צבעוניים" ולהחיות גם את הכתבה
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
לדעתי כתבת צבע נותנת את המידע והרקע ואת כל החומר- כמו ש@palm כתבה, עם הרבה חיות וצבע, שזה אומר סיפורים חיים מהשטח, ראיונות נוטפי עסיס, וכל מיני פרטים קטנים שהופכים את המידע לשלם, לחי, למעניין, כאילו הקורא נמצא שם ורואה את התמונה הצבעונית מול עיניו.
כתבה כזו דורשת הרבה יותר השקעה ועבודה כמובן, ובעיקר - חיבור אישי של הכותב לדברים הנכתבים על ידו
אם הוא חי את הנושא, אוהב אותו ומתמצא בו כהוגן - הוא יצליח בעז"ה לדלות את הפרטים ה"צבעוניים" ולהחיות גם את הכתבה

בקיצור זה שם כולל ?זה לא משהו ספציפי עם כללים ברורים
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אז כתבת צבע היא----

כתבה שמביאה אווירה. לא רק נותנת מידע.

אם ניקח דוגמה של רעידת אדמה בנפאל - אפשר לכתוב כתבה טכנית, על הגורמים לרעידת אדמה, על התוצאות, ההרוגים, התמודדות השלטונות והתוכניות לעתיד.
היא יכולה להיות מעניינת ומקיפה, אבל היא לא תהיה כתבת צבע.

כתבת צבע היא כשהכתב נסע לקטמנדו, ומביא לנו את האשה שעומדת בשביל ההררי, עם שני ילדים קטנים, בוכה, כי הכפר שלה איננו ובעלה איננו ואפילו שמיכות לא הצליחה להוציא מבין ההריסות,
ואוהלים צהובים שצוותי הסיוע הקימו, ובתוכם זבובים, זבובים עפים ליד הפצועים, וחם ואין אוויר. ואלפי אנשים עם בלי כלום שיושבים במחנות האוהלים.
וילדה אחת שואלת אם אולי הצליחו כבר להעיר את אמא שלה שישנה אתמול המון זמן מתחת לקורה שנפלה עליה.
וצוות ממשלתי שלא עושה הרבה חוץ מלרשום רשימות של נפגעים.
ועיניים ריקות.
וחולצה קטנה, אדומה, מבצבצת מתוך שברים של בית הרוס.
ושיירה אבלה, מקרקשת בכלי נגינה מסורתיים, לוקחת אלונקה לקבורה.

כתבת צבע היא די קרובה לסיפור, מבחינת הכישורים והיכולות שנדרשים לכתיבתה.


מצטטת כאן מכתבת צבע מדהימה של אהרן גרנות, שהייתה לי הזכות להיות שותפה בעריכה שלה:

"ואם ירדו לעולם עשרה קבין של עליבות, תשעה מתוכם נטלו סמטאותיה האפלות והעצובות של קטמנדו. הכל מזוהם, מלא בתושבים לבושי סחבות ובילדים יחפים. הילדים מקפצים במי אפסיים שזורמים בתעלות הפתוחות. מלאך המוות, כך מתברר, לא מסתפק באלפי החללים שלקח עד עכשו: הוא בא לגבות קורבנות נוספים פה ושם. מדי פעם נשמע קול רעש חזק בקטמנדו. בית נוסף לא החזיק מעמד, והתמוטט. המשטרה חשה למקום, ולפעמים מוצאת שם גופות נוספות לפנות אותן. המקומיים מסתכלים על המחזה וסופקים כפיים ביאוש, בתפילה אילמת, בכאב שאי אפשר להביט בו. אני משפיל את עיניי".
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
כתבה שמביאה אווירה. לא רק נותנת מידע.

אם ניקח דוגמה של רעידת אדמה בנפאל - אפשר לכתוב כתבה טכנית, על הגורמים לרעידת אדמה, על התוצאות, ההרוגים, התמודדות השלטונות והתוכניות לעתיד.
היא יכולה להיות מעניינת ומקיפה, אבל היא לא תהיה כתבת צבע.

כתבת צבע היא כשהכתב נסע לקטמנדו, ומביא לנו את האשה שעומדת בשביל ההררי, עם שני ילדים קטנים, בוכה, כי הכפר שלה איננו ובעלה איננו ואפילו שמיכות לא הצליחה להוציא מבין ההריסות,
ואוהלים צהובים שצוותי הסיוע הקימו, ובתוכם זבובים, זבובים עפים ליד הפצועים, וחם ואין אוויר. ואלפי אנשים עם בלי כלום שיושבים במחנות האוהלים.
וילדה אחת שואלת אם אולי הצליחו כבר להעיר את אמא שלה שישנה אתמול המון זמן מתחת לקורה שנפלה עליה.
וצוות ממשלתי שלא עושה הרבה חוץ מלרשום רשימות של נפגעים.
ועיניים ריקות.
וחולצה קטנה, אדומה, מבצבצת מתוך שברים של בית הרוס.
ושיירה אבלה, מקרקשת בכלי נגינה מסורתיים, לוקחת אלונקה לקבורה.

כתבת צבע היא די קרובה לסיפור, מבחינת הכישורים והיכולות שנדרשים לכתיבתה.


מצטטת כאן מכתבת צבע מדהימה של אהרן גרנות, שהייתה לי הזכות להיות שותפה בעריכה שלה:

"ואם ירדו לעולם עשרה קבין של עליבות, תשעה מתוכם נטלו סמטאותיה האפלות והעצובות של קטמנדו. הכל מזוהם, מלא בתושבים לבושי סחבות ובילדים יחפים. הילדים מקפצים במי אפסיים שזורמים בתעלות הפתוחות. מלאך המוות, כך מתברר, לא מסתפק באלפי החללים שלקח עד עכשו: הוא בא לגבות קורבנות נוספים פה ושם. מדי פעם נשמע קול רעש חזק בקטמנדו. בית נוסף לא החזיק מעמד, והתמוטט. המשטרה חשה למקום, ולפעמים מוצאת שם גופות נוספות לפנות אותן. המקומיים מסתכלים על המחזה וסופקים כפיים ביאוש, בתפילה אילמת, בכאב שאי אפשר להביט בו. אני משפיל את עיניי".

אפשר לשלוח לך עוד כמה לייקים?
בארת באר היטב ועם הרבה צבע!
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
כתבה שמביאה אווירה. לא רק נותנת מידע.

אם ניקח דוגמה של רעידת אדמה בנפאל - אפשר לכתוב כתבה טכנית, על הגורמים לרעידת אדמה, על התוצאות, ההרוגים, התמודדות השלטונות והתוכניות לעתיד.
היא יכולה להיות מעניינת ומקיפה, אבל היא לא תהיה כתבת צבע.

כתבת צבע היא כשהכתב נסע לקטמנדו, ומביא לנו את האשה שעומדת בשביל ההררי, עם שני ילדים קטנים, בוכה, כי הכפר שלה איננו ובעלה איננו ואפילו שמיכות לא הצליחה להוציא מבין ההריסות,
ואוהלים צהובים שצוותי הסיוע הקימו, ובתוכם זבובים, זבובים עפים ליד הפצועים, וחם ואין אוויר. ואלפי אנשים עם בלי כלום שיושבים במחנות האוהלים.
וילדה אחת שואלת אם אולי הצליחו כבר להעיר את אמא שלה שישנה אתמול המון זמן מתחת לקורה שנפלה עליה.
וצוות ממשלתי שלא עושה הרבה חוץ מלרשום רשימות של נפגעים.
ועיניים ריקות.
וחולצה קטנה, אדומה, מבצבצת מתוך שברים של בית הרוס.
ושיירה אבלה, מקרקשת בכלי נגינה מסורתיים, לוקחת אלונקה לקבורה.

כתבת צבע היא די קרובה לסיפור, מבחינת הכישורים והיכולות שנדרשים לכתיבתה.


מצטטת כאן מכתבת צבע מדהימה של אהרן גרנות, שהייתה לי הזכות להיות שותפה בעריכה שלה:

"ואם ירדו לעולם עשרה קבין של עליבות, תשעה מתוכם נטלו סמטאותיה האפלות והעצובות של קטמנדו. הכל מזוהם, מלא בתושבים לבושי סחבות ובילדים יחפים. הילדים מקפצים במי אפסיים שזורמים בתעלות הפתוחות. מלאך המוות, כך מתברר, לא מסתפק באלפי החללים שלקח עד עכשו: הוא בא לגבות קורבנות נוספים פה ושם. מדי פעם נשמע קול רעש חזק בקטמנדו. בית נוסף לא החזיק מעמד, והתמוטט. המשטרה חשה למקום, ולפעמים מוצאת שם גופות נוספות לפנות אותן. המקומיים מסתכלים על המחזה וסופקים כפיים ביאוש, בתפילה אילמת, בכאב שאי אפשר להביט בו. אני משפיל את עיניי".
אם יש תקציב, אולי נארגן נסיעה לכתבת צבע...
אולי במקום מפגש :)
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אפשר עוד עזרה ?
זרקו כל מה שעולה לכם על "שפה רגשית".
מחפשת רעיון לכתבה.

#אני מנסה להתחיל לכתוב במגזינים...
העורכת נתנה לי רשימת רעיונות.
בינהם כתבת צבע.
או נושא חינוך.
בחרתי שפה רגשית ולא מצליחה לחדד.

*עכשיו ראיתי כנס שידברו בו על נושא זה
ידוע לכם אן מותר לי להעתיק את נושא השיעור לכתבה?
 
נערך לאחרונה ב:

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
גם אם מותר לא הייתי מעתיקה כי זה מרגיש עלוב
אבל ללכת בשביל להוסיף עוד מידע וללמוד את הנושא על ענפיו -ממליצה מאד
אח"כ תעשי הקשרים עם מה שאת יודעת כבר ותפתחי אותו לפי הטעם שלך+דוגמאות שלך
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
גם אם מותר לא הייתי מעתיקה כי זה מרגיש עלוב
אבל ללכת בשביל להוסיף עוד מידע וללמוד את הנושא על ענפיו -ממליצה מאד
אח"כ תעשי הקשרים עם מה שאת יודעת כבר ותפתחי אותו לפי הטעם שלך+דוגמאות שלך

רעיון מעולה.
אם אשמע שם משהו אפשר לעבוד איתו
או צריך לכתוב ממי שמעתי?
(מה שלא יכול לקרות כי הסגנון הרוחני שונה)
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אם אשמע שם משהו אפשר לעבוד איתו
או צריך לכתוב ממי שמעתי?
תלוי, אם יביאו שם רעיונות\מחקרים אישיים-אז זה כמו רכוש פרטי של המרצה ושייך כאן העניין של 'בשם אומרם', כי אינך יכולה למצוא את הרעיון בספרים לימודיים
אבל אם מביאים בתמצות חומר לימודי, אז זה מעין 'מיני קורס' וזה כבר לא מחייב
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
*שאלה נוספת לכולם*
על הכתבה -(ראיון )הראשונה שלי (עכשיו אני בדרך לשניה)
קיבלתי תגובה של:"איך שומעים שזה היא "(המרואינת)
האם זהו חיסרון או מעלה?
כלומר :השאיפה בכתיבה לעריכה וטישטוש הסגנון האישי של התבטאות המרואין
או שהכי טוב זה להביא אותו ככה אוטנטי.
בבחינת: "לא נגענו" ובאמת להרגיש ולשמוע את המרואין דרך הכתבה?

דעתכם?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה