למסירה השיקצע ומכחישי השואה

מצב
הנושא נעול.

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
קצת זהירות בכבודם של קדושי השואה הי"ד שעשו את הבלתי יאומן, במצב בלתי יאומן כשראו שמגיעים לקחת אותם לטרבלינקה, וחודש!(!!) לקח לנאצים ימש להכניע אותם.
למעשה כבר כמה חודשים קודם המורדים שלטו בגטו.
והנאצים לא הצליחו להכניע אותם, אלא הם פשוט שרפו את כל הגטו, עד שלא נשאר איפה להיות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אני לא חושבת שיש פה מישהו באשכול שחושב שלא צריך לזכור.
צריך לזכור ששישה מליון מעמינו הושמדו, מתו מוות בלתי טבעי בצורה נוראית.
צריך לזכור שהגרמנים (ועוד כמה עמים שהצטרפו על הדרך) התגלו בצורה חייתית בלתי אפשרית כלפינו,
צריך לזכור שכולם שתקו, צריך לזכור שכשהשם רוצה אומות העולם לא יכולות או בכלל רוצות להצילינו.

אני רק מוחה על הקשר שעשו בין המושג זכרון - לקריאה על השואה לפרטי פרטים.
אלא אם כן , סיוטים של נערים ונערות נקראים זכרון השואה.

לזכור זה (אולי) לא לקנות תוצרת גרמניה,
לזכור זה להכיר את המושגים, את המספרים , ואת הפרק בתולדות עמינו.
לזכור זה להתמצא בשמות או בענפים של המשפחה שנכחדו ולקרוא על שמם

לזכור זה לאו דווקא לבקר במחנות, ביד ושם , או לקרוא ולראות ספרות וסרטי שואה.

כל מילה.

בדרך כלל ניצולי השואה בעצמם לא רצו להעביר לילדיהם את פרטי הזוועות. הם רצו לבנות, להמשיך, להקים דורות אחריהם, ונתנו לילדיהם שמות על שם הנספים. חלק מהם התרכזו בבניין המדינה. והחרדים שבהם העבירו הלאה לדורות הבאים את האמונה החזקה שפיעמה בהם. ואת סיפורי הגבורה הרוחנית.

ודאי לזכור. ודאי ללמוד מה היה. ודאי להיות מודעים לדבר הנורא והאיום הזה שקרה לעמנו, שאין מילים לתאר אותו, ואין שם לתת לו.
להיכנס עמוק לפרטי הזוועות? האם זה עושה משהו טוב?

אני תוהה, האם יש כאלה שמבקרים את העיתונות שלנו, על כך שאיננה מביאה תמונות זוועה אחרי כל פיגוע כאן בארץ, שלא יהיה (ושיפסקו גם הטילים הנוראים האלה).
וכי אין הסכמה כללית שלא מביאים תמונות כאלה?האם לא ברור לכל שלא מספרים לילדים (ולא רק) את כל הפרטים הזוועתיים שקרו? האם יש אמא שתיתן לילדים שלה לראות תמונות או סרטים מרגע של פיגוע ומהרגעים שלאחריו?

כולם מבינים שיש גבולות. ומעבר לגבולות האלה זה רע לרוח ורע לנפש.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לזכור זה (אולי) לא לקנות תוצרת גרמניה,
לזכור זה להכיר את המושגים, את המספרים , ואת הפרק בתולדות עמינו.
לזכור זה להתמצא בשמות או בענפים של המשפחה שנכחדו ולקרוא על שמם

הדברים נכונים אך אינם כה פשוטים.
אני לא כותבת את הדברים דווקא לך, אלא לתפיסה הרווחת. שנשמעת גם כאן באשכול.

מהו המושג זיכרון??? אם ישנו חיוב לזכור, מה החיוב? - אפשר להשאר ברובד הנמוך והחיצוני של ההגדרה. ולהשאיר את הוויכוח לרמה הטכנית של מספרים ותמונות. (שיש לתת להם את המקום)
זה אולי נשמע טוב, נוגע ומלא רגש.
אך כשבודקים במקורותינו מהו משמעות הזיכרון, מתברר שתוכן המושג זיכרון לוקה בחסר, וכמעט מרוקן מתוכנו האמיתי.

הדברים עמוקים ורחבים.
הבאתי כאן מעט מקורות:
https://www.prog.co.il/threads/השיקצע-ומכחישי-השואה.440849/page-13#post-6420358
 

bbh200

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
מה שאני עושה ומלמדת את ילדיי לזכר השואה האיומה, לא קשור למה שהחילונים עושים או מבינים
ילדיי, בגילאי 8 ומטה, יודעים מצוין מהי השואה ולא נשכח לעולם

קרה לי משהו מעניין, ביום השואה, בזמן הצפירה הייתי בחנות, באותו הזמן גם היה שם אדם חילוני מבוגר, בסיום הצפירה המבוגר אומר לבעל החנות: "נו, אין זמן לזה, תעשה חשבון, אנשים מחכים"...

ואישית נורא קשה לי לראות שהם כותבים השואה והגבורה- מוות של 6 מליון יהודים זו גבורה? אולי של הנאצים ימ"ש
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
ואגב,
כל מי שכותב על המערך המסודר של הנאצים והמחנות וכו' -
צריך לזכור שלפחות 2 מיליון יהודים נהרגו על אדמות רוסיה ואוקראינה לאחר מבצע ברברוסה (22.6.1941), ללא מחנות, ללא רישום, ובהשתתפות נלהבת של האוכלוסיה המקומית.
סתם בשביל הדיוק.

(ואגב, קראתי לפחות 2 עדויות של ניצולים, אחד מהם אדמו''ר מפורסם, שהביעו כאב עמוק על כך שכפרים שלמים של יהודים הלכו אחרי 2-3 גויים צעירים מקומיים, בלי להביע אף התנגדות, כשאפשר היה לעשות זאת. כך שלצטט בדבקות ש''מרד גטו ורשה היה נגד דעת גדולי ישראל'' כמו שאמרו לנו בסמינר וכתבו בעיתון, זה סוג של מנטרה וחוסר חשיבה על האנשים בשואה כאנשים).
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ואישית נורא קשה לי לראות שהם כותבים השואה והגבורה- מוות של 6 מליון יהודים זו גבורה? אולי של הנאצים ימ"ש
זה נקרא 'יום הזכרון לשואה ולגבורה', לשואה עצמה, ולגבורה של היהודים בשואה. יש שידברו על הגבורה הפיזית, שנלחמו, ויש שידברו על הגבורה הרוחנית, שלא איבדו את צלם האנוש.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שלצטט בדבקות ש''מרד גטו ורשה היה נגד דעת גדולי ישראל'' כמו שאמרו לנו בסמינר וכתבו בעיתון, זה סוג של מנטרה וחוסר חשיבה על האנשים בשואה כאנשים).
לא ראיתי מישהו שכותב שהמרד היה נגד גדולי ישראל. אין ספק שרבי מנחם זמבה תמך במרד. מה שמדברים נגדו, הוא נגד ההחשבה של המרד כגילוי היחידי של גבורה בשואה, כשהגבורה האמיתית היתה לשמור על צלם אנוש, כשהמטרה של הגרמנים היתה להסיר אותו מן היהודים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מצורפים כאן כמה עמודים מתוך הספר 'רבי מנחם זמבה' על הוראתו בעד המרד. ודבריו עצמו 'היינו כצאן לטבח יובל'.
 

קבצים מצורפים

  • רבי מנחם זמבה.PDF
    2.5 MB · צפיות: 46

מרחבית

משתמש מקצוען
מהו המושג זיכרון???
ברשותך, אצטט את הסיכום שהבאת שם, כי הוא כל-כך בסיסי ומסדר את הדברים כפי שהם על פי המקורות (ותודה לך על הבאת הדברים!):
  1. שנדע שכל המיצר לישראל שנוא בעיני הקב"ה ויענש (ספר החינוך).
  2. שניזהר שלא נחטא (רש"י).
  3. שנזכור שחטאנו, ונחזור בתשובה על כך (פרקי דר"א).
  4. שנזכור שהקב"ה מצילנו מיד אויבינו, ומתוך כך לא נחטא (סמ"ק).
  5. להתפלל שד' ימחה את שמו, כיון שאין שם ד' שלם כל עוד עמלק בעולם (ספרי דבי רב).
המטרה של הזיכרון היא, שלא נחטא, שנחזור בתשובה, ושיהיה שם ד' שלם!
 

אחת מנשר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
במקום לדבר -----
צפו במסע המטלטל הזה.
ואל תשכחו להשאיר צוואות לפני, כי לא חוזרים אותו דבר
>>>https://www.prog.co.il/threads/המסע-המטלטל-למחנות-ההשמדה-בפולין-הסרט-המלא.442053/<<<<
לכל מי ששאל/ה להכין זה נעלם----

האשכול נמחק
מכיוון שאסור לעלות קליפים או סרטונים לאשכול איש את רעהו,
למרות שהתוכן רואי ונקי.

על כן , כל מי שרוצה את זה. ומעונינ/ת לקבל, מוזמן/ת לעלות כתובת מייל.

סרט מרגש ביותר , יענה פה תשובות להרבה אנשים/נשים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה