אולי מי שבידה לתלות, בעלת המכולת?מי תלתה מודעה מודפסת?
למה לא 'נתלתה'? למה לא 'תלו'?
אולי מי שבידה לתלות, בעלת המכולת?מי תלתה מודעה מודפסת?
למה לא 'נתלתה'? למה לא 'תלו'?
אני מעוניין לתאר את העובדה שהמודעה תלתה עצמה ונאחזה בשארית כוחותיה בקיר/בלוח המודעות. איזה פועל שאתה מכיר עושה את העבודה הזו?אולי מי שבידה לתלות, בעלת המכולת?
למה לא 'נתלתה'? למה לא 'תלו'?
זו זכותך המלאה לתאר כל עובדה שתחפוץ.אני מעוניין
נאחזה, נתלתה, נתפסה.אני מעוניין לתאר את העובדה שהמודעה תלתה עצמה ונאחזה בשארית כוחותיה בקיר/בלוח המודעות. איזה פועל שאתה מכיר עושה את העבודה הזו?
מעניין איזה טור שנון יכול @נתן גלנט להכין על זהאני מעוניין לתאר את העובדה שהמודעה תלתה עצמה ונאחזה בשארית כוחותיה בקיר/בלוח המודעות. איזה פועל שאתה מכיר עושה את העבודה הזו?
מה נזעקתם, קיים שנים בכל ספר. "...תמונה תולה בסלון..." מעצבן. (כמובן עוד לא כמו ספור אמתי על סלסלת פרות)נאחזה, נתלתה, נתפסה.
המודעה לא תלתה את עצמה.
אהוד ברק. איש מעיק.ואם בטעויות תוכן עסקינן...
אהוד ברק (עוד בתקופת היותו ראש ממשלה):
"אני שואל שאלה רטורית ודורש לקבל עליה תשובה!"
איזה זעם פוליטי חמוד יצא ממך...בדיוק הבוקר חשבתי שהוא וריבלין צריכים לקבל ביחד איזה פרס כלשהו, פרס האנשים המיותרים, שאומרים שטויות, עושים שטויות, ולא תורמים כלום לאיש.
לא יודע אם זה המקום לעשות את זהלדעתי העניה, כמגיה ועורך טקסטים תורניים שכתבו רבנים ות"ח, השיבושים הקשים בזכר נקבה וכו' קורים בגלל חוסר חינוך ושימת לב לדקדוק לשוני עוד מהחיידר... לא מקדישים זמן ראוי אם בכלל לנושא, וכשבאים לכתוב "ספר" אזי שפת הדיבור או לא יודע מה שלטת שם, בלגן אקוטי בבניית ניסוח מובן לחלוטין לקורא. תמיד אני אומר ללקוח: אם אני לא מבין מה כתבת ולמה התכוונת, מה יבין הקורא ה"עממי" או "הישיבתי"?!
זו בעיה ידועה וחבל... אשרי הת"תים שמכניסים לימודי עברית ודקדוק עשירים ומועשרים בתכנית הלימודים.
אתה מתכוון לטעות שנקראת 'הכתבה פנימית' [או הגייה תת-קולית], היינו אדם שומע בראש מה הוא צריך לכתוב, אך הוא לא שם לב האם הכוונה ל'אם' או ל'עם', מה שגרם לך למשל לכתוב בהודעה זו 'כשאני קורה'. [בשונה ממה שכתבת 'המילים מחליקים' במקום 'מחליקות', שזו כבר טעות מהותית יותר...]לא יודע אם זה המקום לעשות את זה
אבל למרות שאני מסכים איתך על חוסר בחינוך לשוני.
אני רק אומר שאצלי זה קופץ בכתיבה באופן קבע. ובלי הסבר. כשאני קורה טקסט של אחרים זה קופץ לי בעין, כשאני שומע מי שמתבלבל בין זכר לנקבה אני כמעט אינסטינקטיבית מעיר.
אבל כשאני כותב אני שוגה, ובעיקר בין אם לעם..
לאדם קשה להגיה את כתב ידו, הוא מכיר את הסיפור ולכן המילים מחליקים מולו, אבל אני משתדל
אתה מתכוון לטעות שנקראת 'הכתבה פנימית' [או הגייה תת-קולית], היינו אדם שומע בראש מה הוא צריך לכתוב, אך הוא לא שם לב האם הכוונה ל'אם' או ל'עם', מה שגרם לך למשל לכתוב בהודעה זו 'כשאני קורה'. [בשונה ממה שכתבת 'המילים מחליקים' במקום 'מחליקות', שזו כבר טעות מהותית יותר...]
לכן צריך יותר ריכוז כשכותבים, ובהחלט מומלץ לעבור על כל חומר שכותבים עבור אחרים, כולל מייל או הודעה בפורום. כשאני נוהג כך, אני מרגיש שאני מכבד יותר את הזולת, אם כי אני בהחלט דן לכף זכות אחרים שאינם נוהגים כך.
שימו לב, האשכנזים חלשים בדקדוק הרבה יותר מהספרדים (באופן גורף ומכליל!)לדעתי העניה, כמגיה ועורך טקסטים תורניים שכתבו רבנים ות"ח, השיבושים הקשים בזכר נקבה וכו' קורים בגלל חוסר חינוך ושימת לב לדקדוק לשוני עוד מהחיידר... לא מקדישים זמן ראוי אם בכלל לנושא, וכשבאים לכתוב "ספר" אזי שפת הדיבור או לא יודע מה שלטת שם, בלגן אקוטי בבניית ניסוח מובן לחלוטין לקורא. תמיד אני אומר ללקוח: אם אני לא מבין מה כתבת ולמה התכוונת, מה יבין הקורא ה"עממי" או "הישיבתי"?!
זו בעיה ידועה וחבל... אשרי הת"תים שמכניסים לימודי עברית ודקדוק עשירים ומועשרים בתכנית הלימודים.
לפעמים צריך להזכיר שהאשכול הוא גם שגיאות תוכן...רק כחלון היחיד שאכפת לו.
אבל יותר טובים בניקוד, כי יש בהגייה הבדל בין קמץ לפתח, ובין צירה לסגול.שימו לב, האשכנזים חלשים בדקדוק הרבה יותר מהספרדים (באופן גורף ומכליל!)
אכן.אבל יותר טובים בניקוד, כי יש בהגייה הבדל בין קמץ לפתח, ובין צירה לסגול.
לא אמרתי שההגייה נכונה, אלא שזה שיש הבדל בין קמץ לפתח, ובין צירה לסגול, זה עוזר לזכור את הניקוד.אכן.
מצד שני, מנין לנו שהגית הניקוד כפי שמקובל אצל האשכנזים היא אכן ההגיה הנכונה?
כמה הבדלים יש בתוך האשכנזים, בינם לבין עצמם! ואם תגידו שזה עניין של ליטאים-חסידים? אז אפילו בתוך קהילות חסידיות, יש הבדל.
איך קוראים צירה בויז'ניץ? בבעלזא? בגור? בסלונים?
ואיך קוראים חולם בקהילות יוצאות פולין? ובחב"ד?
וקמץ? תבדקו את חב"ד-סלונים-גור-ויז'ניץ-בעלזא, למשל.
העניין לא ממש ברור וחד משמעי, למרות שיש הבדלי הגיה משמעותיים ומודגשים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קל
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: