חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד אֲשֶׁר יֵשׁ לָהֶם שָׂכָר טוֹב בַּעֲמָלָם. אחד משמאל המילה.
וְאִם יִתְקְפוֹ הָאֶחָד הַשְּׁנַיִם יַעַמְדוּ נֶגְדּוֹ. אחד מימין המילה.
גם את 'יעמדו נגדו' היה מקום להדגיש. גם הוא רמוז בחידה..
כְּחוּט הַשָּׁנִי שִׂפְתֹתַיִךְ וּמִדְבָּרֵיךְ נָאוֶה כְּפֶלַח הָרִמּוֹן רַקָּתֵךְ מִבַּעַד לְצַמָּתֵךְ. - חשבתי גימטריא אבל חסר...
לא גימטריא. אבל מה זה 'לרוחות'?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אשמח להסבר...
כחוט מבעד לרוחות, המובן הפשוט הוא שהחוט היה מבעד לרוח.
אבל בגלל שזה חידה, המובן הכפול הוא, שהמילה 'כחוט' והמילה 'מבעד' היו 'לשתי הרוחות', כלומר סבבו משני הכיוונים. (זה במקום לכתוב 'כחוט מבעד מקיפים', שזה היה פשוט יותר).
עכשיו זה בסדר או שזה עדיין נראה מוגזם?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כחוט מבעד לרוחות, המובן הפשוט הוא שהחוט היה מבעד לרוח.
אבל בגלל שזה חידה, המובן הכפול הוא, שהמילה 'כחוט' והמילה 'מבעד' היו 'לשתי הרוחות', כלומר סבבו משני הכיוונים. (זה במקום לכתוב 'כחוט מבעד מקיפים', שזה היה פשוט יותר).
עכשיו זה בסדר או שזה עדיין נראה מוגזם?
אחרי ההסבר המפורט הבנתי...
צל"ש למי שהיה מגיע לזה לבד... :)
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חבורת מרגלים
פעמיים הם עולים
בפסוקים זהים
הם מפציעים
בפסוק התואם הראש נעלם
ולא נראים יותר לעולם
הראשון שנפתח, נתקף בהבל
והבית החליט לעבור לקיבוץ
הקיבוץ השלישי החל לחלום
ופעם אחת בא הלום
בקרבת בני אדם מחליטים להתגורר
ושוב לא נראים יותר
שרביט נפל ממרום
אחרי הבית מצא מקום
רואים לידם יד עם אסיר אשר יושבים
ויותר מזה לא שבים
שרביט נוסף מצטרף
בין התל הוא מצטופף
שתי עונות ניצבו באחריתם
מודות לבורא אשר יצרתם
תו במהרה הוסר, ובפסוקי צדיק הם מהלכים
לא שוכחים לתור את הארץ הרי הם מרגלים

מבקרים בצידון ובסדום ועמורה, והר ההר
בים סוף, בים הגדול, וגם את הער
בסוף אחרי שלוש שנים ושלשה חודשים
מצאו עצמם נחים אצל המלכים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה