רכבים מה ההיתר לגנוב את הביטוח?

יעקב אופרy

משתמש רשום
דיברתי עם דיין במודעין עילית הגאון הרש שמואל חים דאמב שליטא לגבי שאלה תאורטית והוא אמר לי שאין שום היתר לגנוב מהביטוח
 

ראובן 99

משתמש פעיל
השאלה היא לא מה הם אומרים בשיחת טלפון, כל השאלה מה הם יגידו בתביעה של 50,000 ש"ח.
אם הם אומרים בשיחת טלפון מפורשת שגם השכרה כלולה בביטוח ואפשר להקליט את השיחה אני מאמין שגם בתביעה בבית משפט יקבלו את זה.
 

הר ההר

משתמש רשום
יש שגובים את התשלום על הבלאי וההוצאות שיש לרכב, ואז זה לא מוגדר כהשכרה אלא כהשתתפות באחזקת הרכב,

ויש שמקנים חלק מהרכב לנהג 'הלא שוכר', ואו אז זו לא השכרה אלא שהוא שותף בבעלות על הרכב.
 

אבו מאיר

משתמש מקצוען
יש שגובים את התשלום על הבלאי וההוצאות שיש לרכב, ואז זה לא מוגדר כהשכרה אלא כהשתתפות באחזקת הרכב,

ויש שמקנים חלק מהרכב לנהג 'הלא שוכר', ואו אז זו לא השכרה אלא שהוא שותף בבעלות על הרכב.
גם אם זה מועיל מבחינת הלכה <שזה לא ברור בכלל.>הביטוח יכול לעלות על זה בקלות במקרה של תאונה. זה בדיוק העבודה שלו...
 

ליטאי חרד

משתמש רשום
אם אין תאונה מה הבעיה להשכיר? זה סתם לנהוג בלי ביטוח. סיכון אדיר....
במידה והיה תאונה וחברת הביטוח תדע (לכאורה אין התר לשקר בזה) שהתשלום הוא על הבוסטר וויז וכו' אין ביטוח
פיתרון אפשרי (לשאול דיין) לתת בחינם ובמידה ויחזור בשלום יעשו חשבון
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בלת"ק
ביטוח לאומי\מס הכנסה\גוף של המדינה\רבקו- מותר לרמות???
בסדר, אתה לא חסיד של המדינה. בסדר, יש לך ביקורת.
לא בסדר, לגזול כספי ציבור
אנחנו שאלנו רב באופן אישי והוא אמר לנו בפירוש איך מותר לקמבן...
זה לא מוחלט לכאן או לכאן.
(ונראה לי שאצל החסידים יש יותר רבנים שמקלים. אבל לא בטוח מעולם לא ערכתי סקר בנושא)
 

חד פעמית

משתמש רשום
מלבד איסור לא תגנוב יש איסור מדבר שקר תרחק.

גם במקרה שעברנו את המשוכה של גניבה מהביטוח בכל מיני תירוצים משונים
נשאר לנו את האיסור של מדבר שקר תרחק. קשה למצוא לזה צידוק שמניח את הדעת.
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
לך קשה, לרב שהתייעצנו איתו היו פתרונות טובים.
וכל אחד ינהג כעצת רבותיו
 

ד' תודה!

משתמש צעיר
אני שאלתי את ר' שבח רוזנבלט אם מותר לעשות את כל התנאים שלעיל, והוא ענה לי תשאל את הביטוח,
אם הם לא מסכימים זה אסור בדיוק כמו בלי התנאי.
זו דעתו ואין אתם חייבים לסמוך עליה,
אבל אין סיכוי שהחשש הזה שווה את הפער של 100 ש"ח ליום
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
מאיפה הביטחון המוחלט?
רשמו לעיל ששאלו רבנים וחלק התירו וחלק אסרו

הזוי בעיניי שכל אחד כותב באופן כל כך מוחלט בנושא הלכתי

ולבוא ולתת בזה עוד סברות
כאילו שגילנו את אמריקה עם סברות כאלה

לא חסר הערמות בתורה שעושים כמו מתנה על מנת להחזיר באתרוג
והיתר עיסקה בריבית
היתר מכירה בפסח ועוד ועוד(גם אפשר לטעון את כל הסברות שאתה אומר
שזה ממש לעקם את התורה בלשון המעטה

כמו נניח היתר עיסקה שזה למי שלמד את הנושא זה נשמע "בהיגיון הפשוט"
עקמימות שאין כדוגמתה ,
או נניח מכירה לגוי בפסח
וכו וכו'


ופתאום להשתמש "בהגיון הישר"
ולכתוב גזל גמור
כל הדוגמאות הם בבין אדם למקום, והקב"ה נתן לנו את האפשרות לעשות "קומבינות" מסוימות.
אבל כאן מדובר בדיני ממונות, וכל תנאים שבממונות קיימים. וממילא התנאי הבסיסי הוא שזה לפי פרשנות שמקובלת בבימ"ש, ולכן גם בי"ד יפסקו לפי הפרשנות המקובלת בבתי משפט.
 

בעילום שם

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מסילת ישרים פרק יא:
אמנם כללו של דבר, כמו שחמדת הממון רבה, כן מכשלותיו רבים. וכדי שיהיה האדם נקי מהם באמת, עיון גדול ודקדוק רב צריך לו. ואם נקה ממנו ידע שהגיע כבר למדריגה גדולה, כי רבים יתחסדו בענפים רבים מענפי החסידות, ובענין שנאת הבצע לא יכלו להגיע אל מחוז השלימות. הוא מה שאמר צופר הנעמתי לאיוב (איוב יא): אם און בידך הרחיקהו ואל תשכן באהליך עולה, כי אז תשא פניך ממום והיית מוצק ולא תירא.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
כל הדוגמאות הם בבין אדם למקום, והקב"ה נתן לנו את האפשרות לעשות "קומבינות" מסוימות.
אבל כאן מדובר בדיני ממונות, וכל תנאים שבממונות קיימים. וממילא התנאי הבסיסי הוא שזה לפי פרשנות שמקובלת בבימ"ש, ולכן גם בי"ד יפסקו לפי הפרשנות המקובלת בבתי משפט.
שוב זה סברות שלך
האם יש לך סימוכים לסברות הללו?
או שהם סברות שבאות מהאינטואצייה שלך?

מי שמוסמך לקבוע מה נכון ומה לא אלו הרבנים
ולא שאני מעודד את התופעה וכדומה
אלא שמפריע לי שכולם שופטים בכזאת נחרצות עניין שלא מבינים בו כלל וכלל

ולאחר שנדע מהי ההלכה הפסוקה
נוכל ללכת לדון לשלב השני לדון האם זה מוסרי או לא או ראוי או לא
 

ה'רועה'

משתמש רשום
גם אני אוסיף שאלה מן הענין,
באתי לשכור רכב בלי עבר ביטוחי כלל, והסוכן הציע לי להביא אישור מחברה כל שהיא שנהגתי על הרכב שלהם במשך השנתיים האחרונות, וזה נחשב כעבר ביטוחי על ידי חברות הביטוח, והטענה שלו היא שהרי נהגתי במשך השנתיים רק על רכבי השכרות או חברים וכדו' ואין גבול כמה המינימום בשביל עבר ביטוחי.
רב שאני שאלתי אסר, מהנימוקים שהוזכרו שהיות וחברות הביטוח הם חברות פרטיות, כל תנאי שהם דורשים חייב להתמלאות ואםילו אם הוא בלי הגיון והצדקה.
אדרבה אשמח לשמוע אם יש רב שמתיר
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
גם אני אוסיף שאלה מן הענין,
באתי לשכור רכב בלי עבר ביטוחי כלל, והסוכן הציע לי להביא אישור מחברה כל שהיא שנהגתי על הרכב שלהם במשך השנתיים האחרונות, וזה נחשב כעבר ביטוחי על ידי חברות הביטוח, והטענה שלו היא שהרי נהגתי במשך השנתיים רק על רכבי השכרות או חברים וכדו' ואין גבול כמה המינימום בשביל עבר ביטוחי.
רב שאני שאלתי אסר, מהנימוקים שהוזכרו שהיות וחברות הביטוח הם חברות פרטיות, כל תנאי שהם דורשים חייב להתמלאות ואםילו אם הוא בלי הגיון והצדקה.
אדרבה אשמח לשמוע אם יש רב שמתיר
גם מבחינה מעשית עצת הסוכן לא חכמה במיוחד, הרי אם תהיה תביעה משמעותית חברת הביטוח תוכל לפטור את עצמה ממנה. בפוליסה מפורש שהיא רק על בסיס הנתונים שניתנו ע"י המבוטח, ואם הם לא נכונים אין כיסוי ביטוחי. וחוקר מקצועי שרוצה לחסוך למעסיקיו סכום בן 7 ספרות על תביעה לפיצויים על נכות, יכול לעלות על כזה דבר.
 

פעם היה איש

משתמש רשום
דבר אחד ברור:
מה שכתוב בחוזה השכירות השכרה "דרך עיסוק" זה בא להוציא השכרה בין בני משפחה או חברים,
כלומר שאם מישהו משכיר באקראי לכאורה אין בעיה,
כל הנושא הוא בהשכרות השחורות שהם "דרך עיסוק" שאז הסתבכנו.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
גם מבחינה מעשית עצת הסוכן לא חכמה במיוחד, הרי אם תהיה תביעה משמעותית חברת הביטוח תוכל לפטור את עצמה ממנה. בפוליסה מפורש שהיא רק על בסיס הנתונים שניתנו ע"י המבוטח, ואם הם לא נכונים אין כיסוי ביטוחי. וחוקר מקצועי שרוצה לחסוך למעסיקיו סכום בן 7 ספרות על תביעה לפיצויים על נכות, יכול לעלות על כזה דבר.
אכן כל דיון מבחינת הביטוח צריך להיות מכמה כיוונים.
א. מהי ההלכה
ב. מה החוק [שלא להסתבך...]
ג. האם חברת הביטוח תוכל 'להתנער' ממקרי ביטוחי.
 

נעמי20

משתמש פעיל
דבר אחד ברור:
מה שכתוב בחוזה השכירות השכרה "דרך עיסוק" זה בא להוציא השכרה בין בני משפחה או חברים,
כלומר שאם מישהו משכיר באקראי לכאורה אין בעיה,
כל הנושא הוא בהשכרות השחורות שהם "דרך עיסוק" שאז הסתבכנו.
יש מקור מוסמך לפרשנות הזו?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה