מטורונטו למעיני הישועה: ד"ר ברנרד ברזילי מנהל אגף יילודים ופגים במעיני הישועה "לראות את התינוק יוצא מהפגייה בריא ושלם אחרי שהיה במצב של סכנת חיים זה מה שנותן את הכוח בעבודה הזאת"

ד"ר ברנרד ברזילי, הגיע בשנת 2022 לנהל את אגף ילודים ופגים במעיני הישועה, לאחר ניהול יחידת טיפול נמרץ ביילוד באסף הרופא ואחרי התמחות ארוכה במחלקת פגים וילודים בטורונטו. ד"ר ברזילי רואה בתפקיד שלו, אתגר מקצועי לקדם את תחום הפגים והיילודים במעיני הישועה לרמה הגבוהה ביותר של בתי החולים בישראל. "הגעתי למעיני הישועה, מתוך אתגר לקדם את הרפואה במסגרת הייחודית של מעיני הישועה. הצבתי לעצמי יעד להעניק לאוכלוסייה שבית החולים משרת, את הרפואה המתקדמת ביותר בתחום פגים ויילודים, בלי שיהיה צורך להזדקק לשירותים של מרכזים רפואיים אחרים".

ד"ר ברזילי בוחר לשתף אותו בצד הבינלאומי של הקריירה שלו בתחום הפגייה והילודים: "בשנת 2016, הקמתי את האקדמיה לנאונטולוגיה בישראל. במסגרת האקדמיה אנו עורכים ימי עיון והשתלמות בתחום. בימי העיון משתתפים רופאים בכירים ומנהלי מחלקות מכל רחבי העולם. רק בשנה האחרונה עשינו יום כזה בשיתוף עם מעיני הישועה. הגיעו להשתתף בימי העיון, רופאים מבתי החולים המובילים באירופה, בארה"ב ובמדינות נוספות. המטרה של האקדמיה היא לקדם באופן כללי את הטיפול בפגים בישראל ובעולם, באמצעות שיתוף של הידע שנרכש במרכזים רפואיים מובילים". האקדמיה מקדמת גם פרסומים של מאמרים וסיכומים של הכנסים, במטרה להפיץ את הידע הרפואי בקרב צוותים רפואיים בכל רחבי העולם.

ד"ר ברזילי משתף בחוויות שממלאות אותו במסגרת העבודה: "בביה"ח אושפזה אישה בהיריון בסיכון גבוה. היה חשש ללידה מוקדמת שהמשמעות היא שיש סיכויים קטנים שהילד ייולד בריא ושלם. הצלחנו בזכות הטיפול הרפואי המתקדם, ליילד אותה מוקדם. התינוק אושפז בפגיה במשך חמישה חודשים. אחרי חמישה חודשים הוא יצא מפה בריא ושלם. ילד מפותח והכול אצלו תקין".

במקרה אחר, הד"ר ברזילי מספר, על תינוק שנולד בלי דופק ובלי נשימה. לאחר פעולות החייאה מתקדמות, הדופק והנשימה חזרו. הוא אושפז להשגחה בפגיה למשך מספר ימים. לאחר מספר ימים הוא שוחרר לביתו יחד עם האם המאושרת והשמחה.

ד"ר ברזילי הוא מנהל אגף יילודים ופגים, ותחתיו נמצא צוות רפואי, של רופאים ואחיות מהשורה הראשונה, הנבחרת המובילה של מעיני הישועה. אלו פועלים במקביל למובילים במקצוענות את מחלקת יולדות בראשות פרופ' מני וד"ר גביש ופרופ' ברי קפלן, ועוד רופאים ורופאות המומחים כל אחד בתחומו הוא. יחד הם הופכים יום יום את המרכז הרפואי מעיני הישועה למוביל במציינות ובאיכות רפואית בתחום בריאות האישה והמיילדות.

IMG-20230807-WA0147.jpg

ד"ר ברנרד ברזילי מומחה בכיר ברפואת ילדים וברפואת ילודים ופגים