רגע לפני שהמדינה משתלטת על הכותל המערבי ועושה שם ככל העולה על רוחה - - -

יום אחד החלטתי לנסוע לכותל.
ירדתי מהאוטובוס רחוק, פשוט העסקנים לא הצליחו לקבל אישור להביא את האוטבוס קרוב. מה-זה קינאתי בכל המקורבים למכובדים שמקבלים אישור להגיע עם הרכבים ממש עד הכותל. והם עוד חוסמים את הכביש, קוראים לזה "כביש בומבה".

אני איש פשוט בלי קשרים, אז כמו כל העמ'ך הלכתי על שני גשרוני מתכת מאולתרים, כמעט נפלתי במדרגות העקומות, אבל ב"ה עברתי בשלום.
בשער היה רמקול בווליום משוגע שביקש ממני לתרום לאחזקת הקרן למען הכותל, ועד שהתחמקתי ממנו היה מולי עוד רמקול מפלצתי עם קשיש שיילל וילל שאתרום למען עניי ירושלים ומעלות תרשיחא, וכל השמות יוזכרו בקברו של הגר"ח זצ"ל.
מישהו סיפר לי שמנכ"ל הקרן גר במעלות תרשיחא, זה מסביר הרבה אני חושב.

מייד אחרי השער המסתובב חדרו לאפי הריחות הערבים של קוגל ירושלמי, וצעדתי מעדנות לאוהל הכנסת אורחים ע"ש זלטה וחונא.
בכניסה לאוהל דחפו אותי בחורים אז דחפתי חזרה, אבל הם התעקשו וככה התייבשתי בתור. צמא צמא ורעב רעב. בסוף הצלחתי קצת לקצר את התור, מבטיח שרק באמצעים כשרים, והגעתי בעקשנות לראשו. שם קיבלתי צלחת מהבילה וכוס קולה חמה מוגזת "לעילוי נשמת חנא ממז'יבוז' ולהצלחת התורמים". זקן אחד נענע לי בראשו, המום מכך שעקפתי אותו בלי בושה. לא אמרתי לו כלום, פשוט הייתי צמא ממש.

קיצער, לא כ"כ מצאתי איפה לשבת, התיישבתי על איזו אבן גדולה בצד.
אחרי ה'ביס' הראשון ביקשו ממני לקום כדי שנכה אחד עם כיסא גלגלים יוכל לעבור. קמתי באי חשק, ולא הבנתי איך הוא בכלל הגיע לפה. שאלתי אותו, והוא אמר שבאמת ממש קשה להגיע עד הכותל, אבל הוא מגיע הכי קרוב שהוא יכול.
"כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה", מלמל הנכה.

אחרי שאכלתי רציתי גם לאכול פיצה, הריח היה ממש חזק והתגריתי. מישהו שאל את המוכרים אם אין בעיה של זלזול לאכול פיצה בכניסה לכותל, אבל הם הצביעו על התמונה של באבא מאלי זצ"ל, ואמרו שהם הנכדים שלו והוא כתב להם בצוואה שהם צריכים למכור דווקא כאן פיצה. שיהיה.

חיפשתי את השירותים.
יש את השירותים למטה של אגודת קיר הנצח, אבל שם תמיד מלוכלך, אז עליתי במדרגות הלולייניות לשירותים של אוהל ר' מוישל'ה. שם תמיד יש נייר. אבל הדלת הייתה נעולה, אז הלכתי קצת יותר רחוק לשירותים של עמותת אתרא קדושתא.

בדרך חשבתי לעצמי שבאמת מעניין איך מסתדרים פה זקנים ומבוגרים שאין להם כוח לעלות מדרגות.

PikiWiki_Israel_71483_the_western_wall.jpg


נכנסתי למערת הכותל והתפללתי, היה קצת קשה למצוא פינה נוחה, כי המאוררים מועטים ומכוונים רק לקיר האחורי. שם כל הכיסאות היו תפוסים.

מצאתי כיסא קרוב, התיישבתי עם ספר תהילים, וחטפתי מכה לא נורמלית. הסתכלתי וראיתי שחטפתי אותה מקופת צדקה ענקית שבולטת מהקיר, כתוב עליה: "קופת אוהל חנא וזלטה". למה אף אחד לא עושה פה סדר?

כל הזמן שהתפללתי דחפו אותי אנשים, והיה לי ממש צפוף ומחניק. באמצע התפילה נדלקו פתאום רמקולים ענקיים בתוך המערה, וכל המתפללים שרק רצו להתפלל שמעו יום שידורים מיוחד עם מנדל טוקר בדמעות בצל וגדי מימרן בדמעות עלי אקספרס שבוכים, וביקשו מכל המתפללים לתרום כסף.

באמצע השידור שמענו צעקות ברמקולים "הצלה! הצלה! הצלה לעזרת נשים! תנו להם לעבור!", ואז שוב פעם גדי בכה ברמקולים. אוף! למה יש פה כאלו הפרעות? רק רציתי לבוא ולהתפלל.

אגב, שמעתי שהמדינה רוצה להשתלט על כך המתחם של הכותל ולמחוק ממנו את כל הפחונים והחזקות למיניהם. אולי משהו פה יהיה אחרת, מי יודע. כרגע אני נגד. שלא ייגעו לנו במקום הקדוש הזה, ככה בדיוק כמו שהוא היה עשרות שנים - ככה צריך להישאר.

תכל'ס בינתיים השמש שקעה, אז החלטתי לחזור.
חזרתי לאוטובוס, הלכנו בשביל העקום שחלק ממנו מרוצף וחלק לא, אין שום מעקה ושום דבר, והתאורה חלשה ממש. למרות שאני איש צעיר החלקתי על משהו ונאחזתי בכוח במישהו לפני.

בושות!!!
זה היה הזקן שעקפתי בתור יותר מוקדם כדי לקבל קוגל.
על המחבר
Natan Galant
מצב
הנושא נעול.

תגובות

דיברתי עם השוטרים וגם עם חלק מהמפקדים, רובם נאלצו ליישם פקודות שהונחתו עליהם מלמעלה ואין במשטרה מושג כזה 'לסרב'. האטימות האמיתית מגיעה מהדרג הבכיר יותר, והגיע הזמן שנפנים שדווקא בעלי התפקידים הבכיריםבמשטרה הם המושחתים והגרועים ביותר.
שמעתי במירון אחד שהשוטר (אחרי שהרביץ לו ודחף אותו במדרון וכו') אמר לו "תדבר יפה, אני לא נגדך סך הכל מבצע פקודות," בטענות על זה שהוא קרא לו "נאצי" ו"רוצח", הוא ענה לו "לא צעקתי עליך, צעקתי על המדים שלך והסמלים המודפסים עליהם"

אגב, הנאצים גם ביצעו פקודות.:cry:
 
דווקא שם הייתה צפיפות נוראית ומספר אנשים שהתעלפו, מוטב היה אילו היו מקצים שטח נוסף לריקודים.
אין שום ספק שהחצר לא יכולה להכיל את כל רבבות היהודים העולים לציון, ואין חולק לכאו' שהגיע הזמן להקצות לזה שטח נוסף.
יש מספיק שטחים אחרים לריקודים.
כאחד שהיה מיד בפריצה למשך הרבה זמן, כמעט ולא היו התעלפויות.
כן היו כמה שנפצעו מהאלימות המשטרתית, ושוטרים שקראו להצלה כי הם נתקעו במרפסת כהנים ופחדו לעבור בין ההמונים,
ועוד אחד שהצלה נתנו לו מים לשתות, הוא נח 2 דקות (נשען על הקיר) וחזר למעגל הרוקדים
 
דווקא שם הייתה צפיפות נוראית ומספר אנשים שהתעלפו, מוטב היה אילו היו מקצים שטח נוסף לריקודים.
אין שום ספק שהחצר לא יכולה להכיל את כל רבבות היהודים העולים לציון, ואין חולק לכאו' שהגיע הזמן להקצות לזה שטח נוסף.

לא יודע אם לצחוק או לבכות מכזה הודעה
מי מנע לעשות עוד שטחים היה 3 שטחים יבשים בואיאן תו"א ותוא"י היו יכולים לשים שם רמקולים כמו כל השנים ולרקוד
לא צריך להקצות צריך רק להזיז את המשטרה וזהו.. כל השאר תנו לעסקנים לעשות הכל יהיה בסדר מופתי
הייתי שם הסדר שהיה בתוך הציון פשוט להפליא מתנדבים רבים עזרו לציבור לגשת לציון
 
ל"ג בעומר תשפ"ב:

ישי כהן: ‏פרויקטור מירון, צביקי טסלר, מאשר לי כעת שאכן בכל שעות ההילולה לא עברנו את מספר ה-9,000 חוגגים בזמן אמת, שוב, תזכורת. המתווה שאושר דיבר על 16,000 חוגגים בזמן אמת.‏ להערכתי זאת הסיבה לקריסה הגדולה של מתווה מירון.

תגידו לי זה לא רשעות וחוצפה
ואכן אני ראיתי את זה עם עיינים שלי שרצו להחזיר 56 אוטובוסים הביתה וכשכן הגענו למירון בשעה 4 וחצי בצהריים מצאנו הר ריק ושומם פשוט לא היו אנשים.
בשטחים תו"א תוא"י ובואיאן היה פשוט ריק הדרכים של מהדרין וגם ההר הראשי היה פשוט ריק
מה הרשעות לקחת עשרות אם לא מאות אוטובוסים ולהחזיר אותם חזרה הביתה אחרי שהם ישבו שעות שעות על הכבישים....
 

ל"ג בעומר • העובדה שעד כה לא קרה אסון במירון היא בגדר "נס" או "טבע"? ||| טור דעה​

%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%92%D7%93%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F-%E2%80%A2-%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A1-11.jpg

החל מהיום יחויב כל אזרח במדינת ישראל להצטייד בזוג קביים וכיסא גלגלים בכל יציאה מהבית, המכשירים הללו יידרשו לתו מיוחד שיאשר את תקינותם. אזרח שייתפס צועד ללא עזרי הליכה טכנולוגיים אלו ייעצר לאלתר. הסיבה: מומחים שחקרו לעומק את מנגנון שיווי המשקל האנושי טוענים בתוקף כי העובדה שהאזרחים מגיל שנתיים ומעלה הצליחו עד כה ללכת, לרוץ ולפעמים אף לרקוד, היא בגדר נס, ואירועים שנצפו לאחרונה במספר נקודות בארץ בהם אנשים התמוטטו לפתע ונפלו מלוא קומתם על מדרכת הרחוב תוך שהם מייצרים מטרד בטיחותי לבאים אחריהם – מחייבים ללא כל ספק להפסיק את ההסתמכות על כישורים על-טבעיים כמו הליכה חופשית ולהפעיל אמצעי זהירות קריטיים אלו. גורמים "רבניים" מצטרפים למסע ההסברה שאמור לסייע בהטמעת החוק החדש תחת הסלוגן: "אין סומכין על הנס, אלא על הקביים!".

בנוסף, כל אזרח יחוייב להתחבר 24/7 למכשיר הנשמה תקני. מתברר כי העובדה שמיליארדי אנשים נשמו לאורך אלפי שנים בצורה חופשית ללא כל סעד טכנולוגי הינה בגדר "נס". ה"רבנים" שמגבים אף את החוק הזה מסבירים כי מדובר ב"פיקוח נפש הדוחה שבת".

הבשורה המרנינה עוד יותר היא מיזם בינלאומי לבניית גשרי בטון ופלדה בין כל יבשות כדור הארץ ובין המדינות השונות שיתפרשו לאורך אלפי נתיבי הטיסות בגלובוס כאשר המטוסים השונים יצוידו בגלגלי אופנוע עוצמתיים וינועו על גבי אותם גשרים במצב נסיעה מהיר שאמנם לא יגיע לקצב המהירות של מטוס אך בהחלט יצליח לנצח בתחרות עם רוכבי אופניים ואף עם להקות גמלים. גם כאן הסיבה היא חוק חדש שאוסר מכאן ואילך לטוס בכל כלי טייס עקב הגשת חוות דעת מומחים הקובעת שטיסה היא בגדר "נס", עמדה שמתאשרת לצערנו בהיסטוריה עקובה מדם של נפילת מטוסים.

♦ ♦ ♦

מדינת ישראל, שמאד דואגת לחיי אזרחיה, מסבירה מעל גבי כל במה כי "הכתובת היתה על הקיר" והצפיפות במתחם קבר הרשב"י במירון בתנאי השטח הקיימים מהווה כבר במשך עשרות שנים (מאז החלה כמות המשתתפים בהילולא לעלות בצורה משמעותית) גורם קטלני שהיה אמור להביא, מדי שנה בשנה, להרג המוני. הסיבה שהדבר לא קרה לפני שנת תשפ"א, אז בחרה להציב מחסומים בכל פינה, ולתעל, בחכמתה ותושייתה, את כל הלחץ לנקודה צרה אחת, הסיבה היא, תקשיבו טוב: "נס"!

ידענו תמיד שגלויי הראש ובוגרי האוניברסיטאות מתאמצים "להלביש כל נס בטבע", כעת מתברר שאפיקורסים מוצהרים אלו למדו "להלביש כל טבע בנס"… "רק בנס זה לא הסתיים כל שנה בהרוגים", יודעים כל אלו ללהק מעל גבי דוכני "וועדת החקירה" ואנחנו משפשפים עיניים וצובטים את עצמנו לבדוק אם אנחנו לא בעיצומו של חלום: התחלתם להאמין פתאום ב"ניסים"? ועוד בכאלה שקורים פעם אחר פעם אחר פעם? זהו, הקב"ה ביטל את גזירת הסתרת פניו וכולנו רואים עין בעין התגלויות פלאיות של השגחה אלוקית שלא ניתן לפקפק בה יותר? כבר אין צורך בהרצאות מעמיקות על מנת להוכיח לספקנים את סדרת נבואות התנ"ך שהתגשמו וכל מה שנדרש מעתה כדי להביא כל אדם בעולם להאמין באירועים ניסיים, על-טבעיים, זה פשוט לתאר לו את מה שקרה, שנה אחרי שנה, בהר מירון בל"ג בעומר?

כל בר דעת מבין כי דבר שקורה פעם אחר פעם באופן קבוע ומתמיד אינו מוגדר "נס" אלא "טבע" (המונהג ע"י הקב"ה המחדש בטובו בכל יום ובכל רגע כל מעשי בראשית ואומר לשמש שתזרח, לעננים שימטירו גשם ולאצבעות שיקלידו), כך שהמשפט "30 שנה קורה כאן נס", ובמיוחד כשהוא יוצא היישר מפיהם של חילונים למהדרין, הוא בעצם משפט שסותר את עצמו. כיהודים מאמינים בני מאמינים אנחנו מחלקים בין הנהגת הקב"ה את עולמו בדרך "נס" והנהגת הקב"ה את עולמו בדרך ה"טבע". זאת אומרת: אסור לנו, באופן מוחלט, לחתוך ראש של אדם חי, מכיוון שבדרך הטבע הוא בוודאי ימות. אסור לנו, באופן מוחלט, לחכך בשבת ראש אדום של גפרור על דופן הגופרית השחורה של הקופסה, מכיוון שבדרך הטבע זה יגרום לעבור על איסור "לא תבערו אש". אנחנו חייבים, חיוב מוחלט, לחלל שבת על מנת להוציא כוס מים מרשות היחיד לרשות הרבים, גם היכן שלא מותקן עירוב, עבור אדם שהתייבש בחום באופן שההתייבשות מוגדרת פיקוח נפש, מכיוון שבדרך הטבע זה יספק לו את הנוזלים הדרושים לבריאותו.

באותה מידה ממש, אין שום צורך בתעודת "פרופסור לניהול אירועים המוניים" כדי לווסת לחץ אנושי בסביבה אליה מתקבצים המון בני אדם. הדבר האחד והיחיד שנדרש הוא אפשרות זמינה לפיזור טבעי של ההמון באמצעות כמה שיותר נתיבים ומרחבים פתוחים, נגישים וזמינים. באופן טבעי לגמרי – בדיוק כמו שמימי השלג המופשרים שבפסגות הר החרמון מפלסים להם את דרכם בטבעיות, ללא אף "יועץ" ו"מומחה" ו"פרוייקטור", למעיינות ולנחלי המים החיים שבמרחבי הגולן, כשהם זורמים, טבעית, לאורך הנתיב הנוח ביותר המצוי למרגלותיהם – כך, בדיוק, כאשר הצפיפות עולה בקרב המון אדם חי ונושם, נוצרים אוטומטית נתיבים אליהם מתנקז הלחץ אל מרחבים שמפרקים את המתח.

זה בדיוק מה שקרה, שנה אחרי שנה, מדי ל"ג בעומר, בהר מירון. לכן, בדרך הטבע בה הקב"ה מנהיג את עולמו וכפי שבמסגרת אותו טבע אנשים צועדים ללא קביים וכיסאות גלגלים ונושמים ללא מכשירי הנשמה ומטוסים טסים באוויר הפתוח ולא על גבי גשרי ביטון ופלדה, אף אדם לא נהרג עד לשנת תשפ"א ואל תפמפמו לנו פתאום, כענקי המאמינים הדתיים הקיצוניים (שאף טועים בחוסר הבחנתם בין שני סוגי הנהגות הקב"ה), על "ניסים" ו"ניסים" ו"ניסים", אתם מחללי השבתות שכלל אינכם מאמינים במציאותו ובהשגחתו של הקב"ה!

הרגישות האנושית הטבעית והפשוטה של כלל עמך בית ישראל זה לזה, יחד עם הכישורים הארגוניים המעולים של הסדרנים בשטח, היכן שבאופן טבעי גם נדרשה מעורבות ארגונית מינימלית כלשהי, סדרנים שהיחס שלהם לציבור היה תמיד אנושי וחביב ולא אגרסיבי בוטה ואלים, סדרנים שהאמינו בקדושת המקום, בסגולת הזמן, ובחשיבותו של כל יהודי העולה למתחם, סדרנים שאהבו את הציבור המאמין והיו חלק טבעי לחלוטין מהאירוע, עצם מעצמיו ובשר מבשרו ודם מדמו – הם אלה שבאופן טבעי (המונהג כאמור ע"י הקב"ה) הביאו מדי שנה בשנה להצלחתו של האירוע שהסתיים תמיד בריקודי שמחה עילאיים שזיכרונם ליווה את מאות אלפי המשתתפים לאורך כל השנה ברגשי קודש מרטיטים וקסומים ולא בארונות קבורה.

רק ואך ורק המעורבות הגסה, העוינת, הבלתי מתחשבת והבלתי רגישה, של השלטון הכוחני והדורסני, מעורבות שבמקום לשחרר כמה שיותר פתחי מילוט – מציבה עוד ועוד ועוד גדרות ומחסומים וחומות שוטרים ושוטרות, מעורבות שבמקום לפזר את הלחץ היא רק ריכזה אותו לנקודת פיצוץ, בלתי טבעית! היא ורק היא זו שאשמה, בעקיפין אם לא במישרין ממש, לאסון הנורא והבלתי טבעי שעלה לנו ב-45 קדושים וטהורים, ה' ייקום דמם. עשרות שנים, מאות אלפי חוגגים ומעולם לא קרה אסון. שנה אחת בלבד (אחרי שנת הקורונה שעוררה את התיאבון) שהמשטרה מנהלת את האירוע וזה עולה לעם ישראל ב-45 הרוגים!

זה מה שקורה כשמי שמבקש להתערב בכוח ולנהל זהו שלטון שלא מסוגל בשום פנים ואופן לבלוע את מפגן האמונה, הקדושה, התשובה והשמחה והאהבה, הגדול והרועש ביותר בתבל, בו מאות אלפי איש עולים כאיש אחד בלב אחד לקבר של צדיק יסוד עולם כשכל הווייתם זועקת מסוף העולם ועד סופו: עם ישראל, עם התורה, עם האמונה, חי וקיים! מפגן שכל משמעות קיומו הוא סטירת לחי מצלצלת לחזון המדינה החילוני.

השנה סטירת הלחי המנערת הזו צלצלה בסימפוניה נהדרת ובמופע מרהיב עין, כאשר אש דת הקודש הצרופה ששום כוח בעולם לא יכול לה, ושוב, בצורה טבעית לחלוטין ובלי אף "מפקד גדוד", "קצין", או "רמטכ"ל", וללא שאף אחד מבין אלו השתלם אי פעם בלימודי צבא כלשהם במסגרת תכנית ליבה כלשהי ותרגל הסתערות בשטח בנוי של יחידת עילית מול למעלה מ-8,000 שוטרים, ניידות, אופנועים, מחסומים ואלות ורובים – התלהטה על גדותיה ופרצה בבת אחת את חומת האטימות והטמטום כשנהר האדם המבעבע זורם ומשתפך, בטבעיות, לתוככי ה"מסדרונות הצפופים" של מערת הקבר, אותו כוך עתיק-יומין שלמיטב הבנתם המקצועית של כל המומחים ומומחי המומחים לא יכול להכיל בבטחה יותר מעשרות בודדים בכל רגע נתון, כשעשרות אלפים מתרפקים בלב הומה, בסדר מופתי, על מצבת האבן וקורעים את השמיים בריקודי שמחה של דבקות עילאית באיש האלוקים, כמימים ימימה, כשהמציאות הטבעית אותה הם מוכיחים בכל רמ"ח איבריהם ושס"ה גידיהם במשך שעות על גבי שעות של "צפיפות לא בטיחותית" הופכת שוב ושוב ללעג ולקלס את כל אותם "מתווים" מפולפלים ומטורללים שאין להם לא דבר ולא חצי דבר עם המצב בשטח.
 
אני נזכר בנסיעות למירון לפני 6-8 שנים ויותר

העומס בחצר ובמערה היה עצום, החום אדיר
וכל פעם הוסיפו המארגנים עוד רעיונות לסייע לעוד אנשים להיכנס
ותמיד הכל דפק והשמחה עלתה עד לב השמים

אבל למחרת כל העיתונים דברו על קריסה
איפה? כמובן, במעטפת, בחניונים ובמחסומים
איפה שניהלו המשטרה ומ.התחבורה והדתות עם היועצים, הדוברים, היחצ״נים, המומחים והחנפנים
ומשנה לשנה המצב בכבישים החמיר במקביל להגדלת ״הכח המשטרתי״
כל המעטפת המאורגנת והמשומנת בעשרות מיליונים! תמיד, אבל תמיד קרסה
כל המסביב בלגן וכאוס,
אבל בהר הם לא העיזו לא העיזו לגעת,
ולכן בהר הכל דפק בלי תקציבים, ובלי מומחים
רק אם הזרימה הטבעית של העם וההכנסות אורחים המיושנות וה״פרימטיביות״

עד שבשנים האחרונות הם עלו דרגה ונכנסו לציון
והתוצאות נראות בשטח...
 
פיקוח נפש
כל מי שמגיע למירון, להצטייד במצלמות!
הדבר הוכח כמונע אלימות משטרתית ושפיכות דמים!
ומי שיכול לדאוג לאנשי תקשורת וצלמים שישהו בהר ובסביבתו, זה וודאי ימנע הרבה הרבה אלימות משטרתית ושפיכות דמים!
(מהיום עד אחרי ל"ג בעומר")
ב"ה ראו בחוש איך שזה משפיע,
לא פעם ולא פעמיים כשהרמתי מצלמה השוטר הוריד את רמת האלימות או הפסיק לגמרי,
במחסום ליד טדגי בשעות הצהרים השוטרים התחילו להשתולל ואני הפעלתי את המצלמה מהצד, המפקד בא אלי ואמר לי "אתה לא מאיים עלי"...
 

ל"ג בעומר • העובדה שעד כה לא קרה אסון במירון היא בגדר "נס" או "טבע"? ||| טור דעה​

%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%92%D7%93%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F-%E2%80%A2-%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A1-11.jpg

החל מהיום יחויב כל אזרח במדינת ישראל להצטייד בזוג קביים וכיסא גלגלים בכל יציאה מהבית, המכשירים הללו יידרשו לתו מיוחד שיאשר את תקינותם. אזרח שייתפס צועד ללא עזרי הליכה טכנולוגיים אלו ייעצר לאלתר. הסיבה: מומחים שחקרו לעומק את מנגנון שיווי המשקל האנושי טוענים בתוקף כי העובדה שהאזרחים מגיל שנתיים ומעלה הצליחו עד כה ללכת, לרוץ ולפעמים אף לרקוד, היא בגדר נס, ואירועים שנצפו לאחרונה במספר נקודות בארץ בהם אנשים התמוטטו לפתע ונפלו מלוא קומתם על מדרכת הרחוב תוך שהם מייצרים מטרד בטיחותי לבאים אחריהם – מחייבים ללא כל ספק להפסיק את ההסתמכות על כישורים על-טבעיים כמו הליכה חופשית ולהפעיל אמצעי זהירות קריטיים אלו. גורמים "רבניים" מצטרפים למסע ההסברה שאמור לסייע בהטמעת החוק החדש תחת הסלוגן: "אין סומכין על הנס, אלא על הקביים!".

בנוסף, כל אזרח יחוייב להתחבר 24/7 למכשיר הנשמה תקני. מתברר כי העובדה שמיליארדי אנשים נשמו לאורך אלפי שנים בצורה חופשית ללא כל סעד טכנולוגי הינה בגדר "נס". ה"רבנים" שמגבים אף את החוק הזה מסבירים כי מדובר ב"פיקוח נפש הדוחה שבת".

הבשורה המרנינה עוד יותר היא מיזם בינלאומי לבניית גשרי בטון ופלדה בין כל יבשות כדור הארץ ובין המדינות השונות שיתפרשו לאורך אלפי נתיבי הטיסות בגלובוס כאשר המטוסים השונים יצוידו בגלגלי אופנוע עוצמתיים וינועו על גבי אותם גשרים במצב נסיעה מהיר שאמנם לא יגיע לקצב המהירות של מטוס אך בהחלט יצליח לנצח בתחרות עם רוכבי אופניים ואף עם להקות גמלים. גם כאן הסיבה היא חוק חדש שאוסר מכאן ואילך לטוס בכל כלי טייס עקב הגשת חוות דעת מומחים הקובעת שטיסה היא בגדר "נס", עמדה שמתאשרת לצערנו בהיסטוריה עקובה מדם של נפילת מטוסים.

♦ ♦ ♦

מדינת ישראל, שמאד דואגת לחיי אזרחיה, מסבירה מעל גבי כל במה כי "הכתובת היתה על הקיר" והצפיפות במתחם קבר הרשב"י במירון בתנאי השטח הקיימים מהווה כבר במשך עשרות שנים (מאז החלה כמות המשתתפים בהילולא לעלות בצורה משמעותית) גורם קטלני שהיה אמור להביא, מדי שנה בשנה, להרג המוני. הסיבה שהדבר לא קרה לפני שנת תשפ"א, אז בחרה להציב מחסומים בכל פינה, ולתעל, בחכמתה ותושייתה, את כל הלחץ לנקודה צרה אחת, הסיבה היא, תקשיבו טוב: "נס"!

ידענו תמיד שגלויי הראש ובוגרי האוניברסיטאות מתאמצים "להלביש כל נס בטבע", כעת מתברר שאפיקורסים מוצהרים אלו למדו "להלביש כל טבע בנס"… "רק בנס זה לא הסתיים כל שנה בהרוגים", יודעים כל אלו ללהק מעל גבי דוכני "וועדת החקירה" ואנחנו משפשפים עיניים וצובטים את עצמנו לבדוק אם אנחנו לא בעיצומו של חלום: התחלתם להאמין פתאום ב"ניסים"? ועוד בכאלה שקורים פעם אחר פעם אחר פעם? זהו, הקב"ה ביטל את גזירת הסתרת פניו וכולנו רואים עין בעין התגלויות פלאיות של השגחה אלוקית שלא ניתן לפקפק בה יותר? כבר אין צורך בהרצאות מעמיקות על מנת להוכיח לספקנים את סדרת נבואות התנ"ך שהתגשמו וכל מה שנדרש מעתה כדי להביא כל אדם בעולם להאמין באירועים ניסיים, על-טבעיים, זה פשוט לתאר לו את מה שקרה, שנה אחרי שנה, בהר מירון בל"ג בעומר?

כל בר דעת מבין כי דבר שקורה פעם אחר פעם באופן קבוע ומתמיד אינו מוגדר "נס" אלא "טבע" (המונהג ע"י הקב"ה המחדש בטובו בכל יום ובכל רגע כל מעשי בראשית ואומר לשמש שתזרח, לעננים שימטירו גשם ולאצבעות שיקלידו), כך שהמשפט "30 שנה קורה כאן נס", ובמיוחד כשהוא יוצא היישר מפיהם של חילונים למהדרין, הוא בעצם משפט שסותר את עצמו. כיהודים מאמינים בני מאמינים אנחנו מחלקים בין הנהגת הקב"ה את עולמו בדרך "נס" והנהגת הקב"ה את עולמו בדרך ה"טבע". זאת אומרת: אסור לנו, באופן מוחלט, לחתוך ראש של אדם חי, מכיוון שבדרך הטבע הוא בוודאי ימות. אסור לנו, באופן מוחלט, לחכך בשבת ראש אדום של גפרור על דופן הגופרית השחורה של הקופסה, מכיוון שבדרך הטבע זה יגרום לעבור על איסור "לא תבערו אש". אנחנו חייבים, חיוב מוחלט, לחלל שבת על מנת להוציא כוס מים מרשות היחיד לרשות הרבים, גם היכן שלא מותקן עירוב, עבור אדם שהתייבש בחום באופן שההתייבשות מוגדרת פיקוח נפש, מכיוון שבדרך הטבע זה יספק לו את הנוזלים הדרושים לבריאותו.

באותה מידה ממש, אין שום צורך בתעודת "פרופסור לניהול אירועים המוניים" כדי לווסת לחץ אנושי בסביבה אליה מתקבצים המון בני אדם. הדבר האחד והיחיד שנדרש הוא אפשרות זמינה לפיזור טבעי של ההמון באמצעות כמה שיותר נתיבים ומרחבים פתוחים, נגישים וזמינים. באופן טבעי לגמרי – בדיוק כמו שמימי השלג המופשרים שבפסגות הר החרמון מפלסים להם את דרכם בטבעיות, ללא אף "יועץ" ו"מומחה" ו"פרוייקטור", למעיינות ולנחלי המים החיים שבמרחבי הגולן, כשהם זורמים, טבעית, לאורך הנתיב הנוח ביותר המצוי למרגלותיהם – כך, בדיוק, כאשר הצפיפות עולה בקרב המון אדם חי ונושם, נוצרים אוטומטית נתיבים אליהם מתנקז הלחץ אל מרחבים שמפרקים את המתח.

זה בדיוק מה שקרה, שנה אחרי שנה, מדי ל"ג בעומר, בהר מירון. לכן, בדרך הטבע בה הקב"ה מנהיג את עולמו וכפי שבמסגרת אותו טבע אנשים צועדים ללא קביים וכיסאות גלגלים ונושמים ללא מכשירי הנשמה ומטוסים טסים באוויר הפתוח ולא על גבי גשרי ביטון ופלדה, אף אדם לא נהרג עד לשנת תשפ"א ואל תפמפמו לנו פתאום, כענקי המאמינים הדתיים הקיצוניים (שאף טועים בחוסר הבחנתם בין שני סוגי הנהגות הקב"ה), על "ניסים" ו"ניסים" ו"ניסים", אתם מחללי השבתות שכלל אינכם מאמינים במציאותו ובהשגחתו של הקב"ה!

הרגישות האנושית הטבעית והפשוטה של כלל עמך בית ישראל זה לזה, יחד עם הכישורים הארגוניים המעולים של הסדרנים בשטח, היכן שבאופן טבעי גם נדרשה מעורבות ארגונית מינימלית כלשהי, סדרנים שהיחס שלהם לציבור היה תמיד אנושי וחביב ולא אגרסיבי בוטה ואלים, סדרנים שהאמינו בקדושת המקום, בסגולת הזמן, ובחשיבותו של כל יהודי העולה למתחם, סדרנים שאהבו את הציבור המאמין והיו חלק טבעי לחלוטין מהאירוע, עצם מעצמיו ובשר מבשרו ודם מדמו – הם אלה שבאופן טבעי (המונהג כאמור ע"י הקב"ה) הביאו מדי שנה בשנה להצלחתו של האירוע שהסתיים תמיד בריקודי שמחה עילאיים שזיכרונם ליווה את מאות אלפי המשתתפים לאורך כל השנה ברגשי קודש מרטיטים וקסומים ולא בארונות קבורה.

רק ואך ורק המעורבות הגסה, העוינת, הבלתי מתחשבת והבלתי רגישה, של השלטון הכוחני והדורסני, מעורבות שבמקום לשחרר כמה שיותר פתחי מילוט – מציבה עוד ועוד ועוד גדרות ומחסומים וחומות שוטרים ושוטרות, מעורבות שבמקום לפזר את הלחץ היא רק ריכזה אותו לנקודת פיצוץ, בלתי טבעית! היא ורק היא זו שאשמה, בעקיפין אם לא במישרין ממש, לאסון הנורא והבלתי טבעי שעלה לנו ב-45 קדושים וטהורים, ה' ייקום דמם. עשרות שנים, מאות אלפי חוגגים ומעולם לא קרה אסון. שנה אחת בלבד (אחרי שנת הקורונה שעוררה את התיאבון) שהמשטרה מנהלת את האירוע וזה עולה לעם ישראל ב-45 הרוגים!

זה מה שקורה כשמי שמבקש להתערב בכוח ולנהל זהו שלטון שלא מסוגל בשום פנים ואופן לבלוע את מפגן האמונה, הקדושה, התשובה והשמחה והאהבה, הגדול והרועש ביותר בתבל, בו מאות אלפי איש עולים כאיש אחד בלב אחד לקבר של צדיק יסוד עולם כשכל הווייתם זועקת מסוף העולם ועד סופו: עם ישראל, עם התורה, עם האמונה, חי וקיים! מפגן שכל משמעות קיומו הוא סטירת לחי מצלצלת לחזון המדינה החילוני.

השנה סטירת הלחי המנערת הזו צלצלה בסימפוניה נהדרת ובמופע מרהיב עין, כאשר אש דת הקודש הצרופה ששום כוח בעולם לא יכול לה, ושוב, בצורה טבעית לחלוטין ובלי אף "מפקד גדוד", "קצין", או "רמטכ"ל", וללא שאף אחד מבין אלו השתלם אי פעם בלימודי צבא כלשהם במסגרת תכנית ליבה כלשהי ותרגל הסתערות בשטח בנוי של יחידת עילית מול למעלה מ-8,000 שוטרים, ניידות, אופנועים, מחסומים ואלות ורובים – התלהטה על גדותיה ופרצה בבת אחת את חומת האטימות והטמטום כשנהר האדם המבעבע זורם ומשתפך, בטבעיות, לתוככי ה"מסדרונות הצפופים" של מערת הקבר, אותו כוך עתיק-יומין שלמיטב הבנתם המקצועית של כל המומחים ומומחי המומחים לא יכול להכיל בבטחה יותר מעשרות בודדים בכל רגע נתון, כשעשרות אלפים מתרפקים בלב הומה, בסדר מופתי, על מצבת האבן וקורעים את השמיים בריקודי שמחה של דבקות עילאית באיש האלוקים, כמימים ימימה, כשהמציאות הטבעית אותה הם מוכיחים בכל רמ"ח איבריהם ושס"ה גידיהם במשך שעות על גבי שעות של "צפיפות לא בטיחותית" הופכת שוב ושוב ללעג ולקלס את כל אותם "מתווים" מפולפלים ומטורללים שאין להם לא דבר ולא חצי דבר עם המצב בשטח.
הסקופ הבומבסטי ביותר באלף השנים האחרונות!!!
מלחמה עקובה בין שני עמים עויינים, כשצד אחד מחומש בכמות נכבדה של ראשי נפץ גרעיניים, למעלה משלושים יחידות של מטוס החמקן האמריקאי, טכנולוגיות הכי משוכללות שנמכרות במחיר מלא לצבא ארה"ב, מערכות ריגול וביון מהטובים בעולם,
כשארסנל הנשק שנמצא ביד היריב מסתכם כמעט ברובו מבקבוקי מים של 500 מ"ל, פלוס כמות מצומצמת של מספר צלחות בודדות של טשולנט קר מהכנסת אורחים של קארלסבורג, וכמויות קטנות מאוד [מהדורת כיס] של צמר גפן ושמן זית,
ואחרי כמה שעות של מלחמה עיקשת, מי ניצח????
בקבוקי המים…!!
הדא הוא דכתיב "אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר"
המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד"
 
הסקופ הבומבסטי ביותר באלף השנים האחרונות!!!
מלחמה עקובה בין שני עמים עויינים, כשצד אחד מחומש בכמות נכבדה של ראשי נפץ גרעיניים, למעלה משלושים יחידות של מטוס החמקן האמריקאי, טכנולוגיות הכי משוכללות שנמכרות במחיר מלא לצבא ארה"ב, מערכות ריגול וביון מהטובים בעולם,
כשארסנל הנשק שנמצא ביד היריב מסתכם כמעט ברובו מבקבוקי מים של 500 מ"ל, פלוס כמות מצומצמת של מספר צלחות בודדות של טשולנט קר מהכנסת אורחים של קארלסבורג, וכמויות קטנות מאוד [מהדורת כיס] של צמר גפן ושמן זית,
ואחרי כמה שעות של מלחמה עיקשת, מי ניצח????
בקבוקי המים…!!
הדא הוא דכתיב "אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר"
המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד"
נערכים כבר לשנה הבאה?
יודעי דבר טוענים שלא יהיו הרבה שינויים :(
 
ישנה אגדה ישנה נושנת:
בזמן הבריטים היו צריכים להרחיב תוואי של כביש,
מה עושים?
מזמנים 4 פועלים ומסכמים עניינים,
רגע, צריך מנהל עבודה, אז מוסיפים.
ומה עם אחראי כללי? - מוסיפים.
אבל מי יפקח? אז מוסיפים גם
וצריך גם איש קשר בין כלל הגופים, פלוס פרוייקטור וחשב מלווה ומהנדס בטיחות ואחראי גורם מטעם משרד התחבורה
ומשקיף מהאוצר ויו"ר ומוציא לפועל ווו
וכו' וכו'
בסוף רואים שהעלויות מדי יקרות, אז מה עושים? מקצצים.
החליטו פה אחד לקצץ את ה4 פועלים וזהו...
מה נזכרתי?
אחרי כל ההיערכות והבלה לה סביב מירון קרי-
פרוייקטור, משטרה, היערכות, שוטרים ומה לא,
קיצצו בפועלים שלמטה
על הנייר הכל דפק
על האתר הכל דפוק
מתברר, שנסיון, חכמת חיים, שווים לאין ערוך מכל הביוקרטיה של כל מערכת משומנת
פרקטיקה, זה שם המשחק!
סבתי ע"ה בהיותה מאושפזת בביה"ח נצרכה לזריקה דרך הוריד,
היו שם כל מיני רופאים שלא הסתדרו יותר נכון זה לא הסתדר לפי בספר
היה שם אח אחד, (במקרה ישמעלי) שפשוט תפס את הנקודה ו,,הצליח
ללמדך שעם כל הכבוד למערביות המאובטחת והמתקדמת
אין תחליף לפרקטיקה
 
שמעתי במירון אחד שהשוטר (אחרי שהרביץ לו ודחף אותו במדרון וכו') אמר לו "תדבר יפה, אני לא נגדך סך הכל מבצע פקודות," בטענות על זה שהוא קרא לו "נאצי" ו"רוצח", הוא ענה לו "לא צעקתי עליך, צעקתי על המדים שלך והסמלים המודפסים עליהם"

אגב, הנאצים גם ביצעו פקודות.:cry:
להשוות יהודי לנאצי
רבי שמעון בר יוחאי שאתה ככ קשור אליו בטח מאד היה אוהב לשמוע את זה
 
להשוות יהודי לנאצי
רבי שמעון בר יוחאי שאתה ככ קשור אליו בטח מאד היה אוהב לשמוע את זה
"כל מה שעשו לא עשו אלא לצורך עצמם"
"הערב רב בסוף הימים יהיה להם שלטון והם ירדפו את ישראל"
תתחיל לראות מה רשב"י אומר ואחרי זה תחליט מה הוא יאהב לשמוע
 
לא. פה ספיציפית היו ה ר ב ה רשלנויות, אבל לתת למדינה לנהל ארוע חרדי שכזה זה לא טעות, בלוויה של מרן הגר"ח זצוקללה"ה?
"חיפשו להרוס בכל דרך"? לא נראה לי...
תמשיך לסנגר על המדינה בכל הכח...
פה ספיציפית ושם ספיציפית וכו'
הכוונה שלהם אחת!
למגר את החיים היהודיים ואת קיום המצוות!
תכניס את זה טוב טוב לראש!
פה בדיוק מפריעים, פה בדיוק טעות, פה בדיוק רשלנות, פה בדיוק שוטר אחד אלים, פה בדיוק שר אחד שונא דת, ובדיוק ובדיוק ובדיוק...
(מעניין מה היית אומר אם היו מסבירים לך על הטענות של אלה כמוך על היהודים היקרים בעלי ההכנסות אורחים והארגונים במירון "פה ספיציפית היו רשלנויות...")
 
@Natan Galant
היום, כשכולנו רואים מה עשו מהציון, וחיפשו להרוס בכל דרך את ההילולא, את השמחה, את הנוחות, את הגעת ההמונים.
האם תוכל להודות שטעית? האם תוכל להודות שלתת למדינה לנהל ארוע חרדי שכזה זה טעות? האם תוכל להודות שאף שהיו חסרונות במירון, זה היה מקום שהתאים פי אלף לציבור החרדי, מאשר מה שקורה היום בכותל? האם תוכל להגיד 'סליחה'?
אני יכול להודות שטעיתי?
בערך.
יש סיבה שהמשטרה נדחפה להילולא (והצליחה להחריב אותה, בכישרון מטורף) - והיא ההתנהלות שלנו, כציבור, במשך 50 שנה קודם הטרגידה הנוראה.
לו היינו יכולים להיות בטוחים שגם בשנה הבאה ההילולא תתנהל בצורה כה חלקה מאז שהיא "קרסה" (:ROFLMAO:), בוודאי שהייתי מודה שטעיתי.
הלוואי ואטעה!
הלוואי!

אבל ההיסטוריה מוכיחה, שבלי משטר ושליטה איש הישר בעיניו יעשה. כפי שניתן לראות, אגב, בכל קטטה בין שתי חצרות חסידיות, או מגזרים מנוגדים בהשקפה, למשל.
 
אני יכול להודות שטעיתי?
בערך.
יש סיבה שהמשטרה נדחפה להילולא (והצליחה להחריב אותה, בכישרון מטורף) - והיא ההתנהלות שלנו, כציבור, במשך 50 שנה קודם הטרגידה הנוראה.
לו היינו יכולים להיות בטוחים שגם בשנה הבאה ההילולא תתנהל בצורה כה חלקה מאז שהיא "קרסה" (:ROFLMAO:), בוודאי שהייתי מודה שטעיתי.
הלוואי ואטעה!
הלוואי!

אבל ההיסטוריה מוכיחה, שבלי משטר ושליטה איש הישר בעיניו יעשה. כפי שניתן לראות, אגב, בכל קטטה בין שתי חצרות חסידיות, או מגזרים מנוגדים בהשקפה, למשל.
לצערי יש תופעת-נגד [ריאקציה] בציבור שלנו להתנהלות הפסולה שאתה מתאר.

[ועכשיו אתה סתם קרבן] אבל אתה מדבר על חוסר הניהול והרשלנות בהפקת האירוע וכו'..שהיו עד היום והמחיר היקר שזה גבה וכו' וכו',
כל אלו דברים נכונים.

השאלה מה היא הריאקציה?
וכאן מגיע ה"לצערי"

לצערי הרבה אנשים לוקחים את זה למקום הקיצוני השני, שחייבים משטרה וממשלה שתנהל את העניינים, וזה הפתרון היחיד ואם זה כשל, זה בגלל הציבור שלנו..
ועוד..

וכאן הטעות הכפולה!

א. לא חייבים משטרה שתנהל את זה יש אירועים בארץ ובעולם בסדר גודל אפילו יותר גדול ממירון [כי כולם נכנסים ויוצאים באותה השעה] יש מהנדסי אירועים. וחברות פרטיות שמפיקות את זה יופי.

ב. וכאן בעיקר הבעיה, כמו שכבר ציינתי, המדינה לא באה לתת שירות לאזרח ולנהל את האירוע, אלא לתפוס טרמפ על הסיטואציה כדי לחנך את הציבור החרדי הפרימיטיבי, להוריד אותו מהעצים ולאלפו בינה.
למה היה צריך אירוע מוסיקלי לאזכרת הנספים? ממתי זו אחריות ממשלתית, לא בהסכמת כל המשפחות? ועוד הרבה דברים.

לכן טוב שהניהול האירוע קרס, גם אם עשו זאת בכוונה.

וכמו שכבר כתבתי בתגובה הראשונה שלי.

מסקנה,
הציבור החרדי הפך מקהילה-לעם. ויש לזה השלכות
קצת התמסדות אזרחית לא תזיק להתמודד עם כאב הגדילה הזה.
ומצד שני אם לא נשכיל לקחת את המושכות בזמן, הממשלה תנצל את הפרצה הזו

"תקנים נכתבו בדם"
אז לא נעמוד על דם רענו, בכביש בבניה ובאירועים.

ב ה צ ל ח ה

ותודה על כך שהרמת את הכפפה הלוהטת
 
נערך לאחרונה ב:
בלוויה של מרן הגר"ח זצוקללה"ה?
אתה רציני או ציני?
שם לא חיפשו להרוס בכל דרך?
שבמקום לעמוד בהלוויה אחת אמדו בכל העיר קבוצות קבוצות מול מסכים וצפו במתרחש?!
שבמקום שסביב המיטה יהיו רבבות תלמידיו, זכו להיות שם שורות שורות של מלאכי חבלה?!
שרוב האנשים לא הצליחו לצאת מהעיר לאחר ההלוויה, עיין באשכולות הרבים בנושא?!
זה היה 'כבוד התורה'?!
 
אני לא מצליח להבין
הקריסה - האסון שנה שעברה היה בדיוק במקום שהיה באחריות המשטרה
לא אומר שהיה ח"ו מכוון
אבל בדיוק במקום הזה המשטרה היתה
בכל מקום שהחרדים ניהלו לא קרה דברים כאלו
 
מעניין איך היו מגיבים כל מצדיקי המשטרה,
לו בהלווית הגר"ח קנייבסקי
המשטרה הייתה מגבילה את מספר המשתתפים,
הכניסה ללויה הייתה רק עם כרטיס מוזמן
והיה אסור להתקין הגברה לשמיעת ההספדים.

(מצד שני, מי יודע, אולי גם אז המשטרה הייתה שוכרת ומשחדת את הכתבים ה"חרדיים"
לשווק כמה זה נחוץ ופיקוח נפש)
 
א. אתה רציני או ציני?
ב. שם לא חיפשו להרוס בכל דרך?
ג. שבמקום לעמוד בהלוויה אחת אמדו בכל העיר קבוצות קבוצות מול מסכים וצפו במתרחש?!
ד. שבמקום שסביב המיטה יהיו רבבות תלמידיו, זכו להיות שם שורות שורות של מלאכי חבלה?!
ה. שרוב האנשים לא הצליחו לצאת מהעיר לאחר ההלוויה, עיין באשכולות הרבים בנושא?!
ו. זה היה 'כבוד התורה'?!
א. רציני.
ב. לא, לא חיפשו.
ג. אני לא יודע מה איתך אבל אני חשבתי שהלוואי שהייתי רואה את ההספדים במסכים, לא ראיתי אותם. וכן, עמדתי בהלוויה.
ד. אני רק חושב לעצמי איך ההלוויה היתה מסתיימת אם מסביב למיטה היו עומדים רבבות תלמידים... ולא הבנתי מי זה מלאכי חבלה, חשבתי שבשעת מיתתו של אדם רק התורה והזכויות שצבר מלווים אותו...
ה. תסביר לי, איך בדיוק זה קשור ל"התנהלות הכושלת"של המשטרה, לדעתך?
ו. כן! זה היה "כבוד התורה" עצום!
 
א. רציני.
ב. לא, לא חיפשו.
ג. אני לא יודע מה איתך אבל אני חשבתי שהלוואי שהייתי רואה את ההספדים במסכים, לא ראיתי אותם. וכן, עמדתי בהלוויה.
ד. אני רק חושב לעצמי איך ההלוויה היתה מסתיימת אם מסביב למיטה היו עומדים רבבות תלמידים... ולא הבנתי מי זה מלאכי חבלה, חשבתי שבשעת מיתתו של אדם רק התורה והזכויות שצבר מלווים אותו...
ה. תסביר לי, איך בדיוק זה קשור ל"התנהלות הכושלת"של המשטרה, לדעתך?
ו. כן! זה היה "כבוד התורה" עצום!
מה אני יגיד לך?
מסכן, תמשיך לעצום את העיניים ולעבוד על עצמך.
 
מצב
הנושא נעול.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה