רגע לפני שהמדינה משתלטת על הכותל המערבי ועושה שם ככל העולה על רוחה - - -

יום אחד החלטתי לנסוע לכותל.
ירדתי מהאוטובוס רחוק, פשוט העסקנים לא הצליחו לקבל אישור להביא את האוטבוס קרוב. מה-זה קינאתי בכל המקורבים למכובדים שמקבלים אישור להגיע עם הרכבים ממש עד הכותל. והם עוד חוסמים את הכביש, קוראים לזה "כביש בומבה".

אני איש פשוט בלי קשרים, אז כמו כל העמ'ך הלכתי על שני גשרוני מתכת מאולתרים, כמעט נפלתי במדרגות העקומות, אבל ב"ה עברתי בשלום.
בשער היה רמקול בווליום משוגע שביקש ממני לתרום לאחזקת הקרן למען הכותל, ועד שהתחמקתי ממנו היה מולי עוד רמקול מפלצתי עם קשיש שיילל וילל שאתרום למען עניי ירושלים ומעלות תרשיחא, וכל השמות יוזכרו בקברו של הגר"ח זצ"ל.
מישהו סיפר לי שמנכ"ל הקרן גר במעלות תרשיחא, זה מסביר הרבה אני חושב.

מייד אחרי השער המסתובב חדרו לאפי הריחות הערבים של קוגל ירושלמי, וצעדתי מעדנות לאוהל הכנסת אורחים ע"ש זלטה וחונא.
בכניסה לאוהל דחפו אותי בחורים אז דחפתי חזרה, אבל הם התעקשו וככה התייבשתי בתור. צמא צמא ורעב רעב. בסוף הצלחתי קצת לקצר את התור, מבטיח שרק באמצעים כשרים, והגעתי בעקשנות לראשו. שם קיבלתי צלחת מהבילה וכוס קולה חמה מוגזת "לעילוי נשמת חנא ממז'יבוז' ולהצלחת התורמים". זקן אחד נענע לי בראשו, המום מכך שעקפתי אותו בלי בושה. לא אמרתי לו כלום, פשוט הייתי צמא ממש.

קיצער, לא כ"כ מצאתי איפה לשבת, התיישבתי על איזו אבן גדולה בצד.
אחרי ה'ביס' הראשון ביקשו ממני לקום כדי שנכה אחד עם כיסא גלגלים יוכל לעבור. קמתי באי חשק, ולא הבנתי איך הוא בכלל הגיע לפה. שאלתי אותו, והוא אמר שבאמת ממש קשה להגיע עד הכותל, אבל הוא מגיע הכי קרוב שהוא יכול.
"כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה", מלמל הנכה.

אחרי שאכלתי רציתי גם לאכול פיצה, הריח היה ממש חזק והתגריתי. מישהו שאל את המוכרים אם אין בעיה של זלזול לאכול פיצה בכניסה לכותל, אבל הם הצביעו על התמונה של באבא מאלי זצ"ל, ואמרו שהם הנכדים שלו והוא כתב להם בצוואה שהם צריכים למכור דווקא כאן פיצה. שיהיה.

חיפשתי את השירותים.
יש את השירותים למטה של אגודת קיר הנצח, אבל שם תמיד מלוכלך, אז עליתי במדרגות הלולייניות לשירותים של אוהל ר' מוישל'ה. שם תמיד יש נייר. אבל הדלת הייתה נעולה, אז הלכתי קצת יותר רחוק לשירותים של עמותת אתרא קדושתא.

בדרך חשבתי לעצמי שבאמת מעניין איך מסתדרים פה זקנים ומבוגרים שאין להם כוח לעלות מדרגות.

PikiWiki_Israel_71483_the_western_wall.jpg


נכנסתי למערת הכותל והתפללתי, היה קצת קשה למצוא פינה נוחה, כי המאוררים מועטים ומכוונים רק לקיר האחורי. שם כל הכיסאות היו תפוסים.

מצאתי כיסא קרוב, התיישבתי עם ספר תהילים, וחטפתי מכה לא נורמלית. הסתכלתי וראיתי שחטפתי אותה מקופת צדקה ענקית שבולטת מהקיר, כתוב עליה: "קופת אוהל חנא וזלטה". למה אף אחד לא עושה פה סדר?

כל הזמן שהתפללתי דחפו אותי אנשים, והיה לי ממש צפוף ומחניק. באמצע התפילה נדלקו פתאום רמקולים ענקיים בתוך המערה, וכל המתפללים שרק רצו להתפלל שמעו יום שידורים מיוחד עם מנדל טוקר בדמעות בצל וגדי מימרן בדמעות עלי אקספרס שבוכים, וביקשו מכל המתפללים לתרום כסף.

באמצע השידור שמענו צעקות ברמקולים "הצלה! הצלה! הצלה לעזרת נשים! תנו להם לעבור!", ואז שוב פעם גדי בכה ברמקולים. אוף! למה יש פה כאלו הפרעות? רק רציתי לבוא ולהתפלל.

אגב, שמעתי שהמדינה רוצה להשתלט על כך המתחם של הכותל ולמחוק ממנו את כל הפחונים והחזקות למיניהם. אולי משהו פה יהיה אחרת, מי יודע. כרגע אני נגד. שלא ייגעו לנו במקום הקדוש הזה, ככה בדיוק כמו שהוא היה עשרות שנים - ככה צריך להישאר.

תכל'ס בינתיים השמש שקעה, אז החלטתי לחזור.
חזרתי לאוטובוס, הלכנו בשביל העקום שחלק ממנו מרוצף וחלק לא, אין שום מעקה ושום דבר, והתאורה חלשה ממש. למרות שאני איש צעיר החלקתי על משהו ונאחזתי בכוח במישהו לפני.

בושות!!!
זה היה הזקן שעקפתי בתור יותר מוקדם כדי לקבל קוגל.
על המחבר
Natan Galant
מצב
הנושא נעול.

תגובות

יש לי אכן חשש גדול ממה שעלול להתרחש בדרך מהדרין ( לאחר חסימת חצי הרוחב ).

אז יראי ה' מבינים שזה ברשעות ליבם הם עשו את זה
כי הם חייבים לעשות דרך לכהנים אז לפחות נפריע לסתם אנשים ללכת לשם.
והרי זה היה ציר פינוי למצב חירום אז מה..
והרי היה כבר אסון והיו צריכים פינוי אז מה...
באלה הידיים נפקיד את גורל הציון
לא צריך לתת לחתול לשמור על החלב
 
זה היה מכשיר ליצירת כסף.
מעניין אם כל מי שבונה בית כנסת באיזור שלכם הוא מכשיר ליצירת כסף.
ועדיין שווה פי מאה את הפעולות של אלו שאתה קורא להם מכונות כסף.
מאלה שהם מכונות הרשע וההתנכלות לציבור יראי ה'.
\
 
מעניין אם כל מי שבונה בית כנסת באיזור שלכם הוא מכשיר ליצירת כסף.
ועדיין שווה פי מאה את הפעולות של אלו שאתה קורא להם מכונות כסף.
ממש לא.
רק שם אני מכיר את פעילות העמותה קצת מפנים וחוזר על דברי הנ"ל בלי בושה.
לא אמרתי שזה לא היה לתועלת הכלל, דיברתי על מטרת ההקמה/המקים..
 
ממש לא.
רק שם אני מכיר את פעילות העמותה קצת מפנים וחוזר על דברי הנ"ל בלי בושה.
לא אמרתי שזה לא היה לתועלת הכלל, דיברתי על מטרת ההקמה/המקים..
לא מעוניין לשמוע דברי לשון הרע ואסור לקבל אותם וזה לא מקום לדיון על מה היה מטרת ההקמה
מטרת ההרס נראה לי יותר ברור...
וזה מכלול של הריסות שכולם לא מובנים לגמרי...
 
לעשות שם סוף כל סוף סדר, לאחר שאנשים עשו שם כרצונם במשך עשרות שנים.

שוב מתחילים להסתובב על אותו כיכר כל זה דובר פה עשרות פעמים
הדיון היא לא אם צריך לעשות סדר רק מי עושה סדר
והאם נותנים לחתול לשמור על החלב...
 
לא מעוניין לשמוע דברי לשון הרע ואסור לקבל אותם וזה לא מקום לדיון על מה היה מטרת ההקמה
מטרת ההרס נראה לי יותר ברור...
וזה מכלול של הריסות שכולם לא מובנים לגמרי...
ואני לא רוצה לשמוע לשון הרע על המשטרה (בציניות, כן?)
 
שוב מתחילים להסתובב על אותו כיכר כל זה דובר פה עשרות פעמים
הדיון היא לא אם צריך לעשות סדר רק מי עושה סדר
והאם נותנים לחתול לשמור על החלב...
המדינה פועלת כדי לשמור על בטיחות המתפללים.
אין לה כוונות נסתרות ואפלות.
 
המדינה פועלת כדי לשמור על בטיחות המתפללים.
אין לה כוונות נסתרות ואפלות.

היא פועלת לחנך את החרדים איך שהיא תחגוג את הל"ג בעומר שלה
ולכן היא מגבילה אותם בכל מיני תירוצים שונים ומשונים
והורסת כל דבר נורמלי בלי להביא פתרון
סך הכל נתווכח על זה הרבה זמן ולא נגיע לשום מקום.
יש המון רבנים טובים שחושבים כמוני והביאו מחאה על השתלטות על הציון כמו רבני העדה החרדית ועוד.
וזה כבר עבר מזמן גם את חוגי העדה החרדית
רבים וטובים שעסקו השנה בהילולא ראו את האטימות שלהם.
וכבר דובר פה הכל.
 
היא פועלת לחנך את החרדים איך שהיא תחגוג את הל"ג בעומר שלה
ולכן היא מגבילה אותם בכל מיני תירוצים שונים ומשונים
והורסת כל דבר נורמלי בלי להביא פתרון
סך הכל נתווכח על זה הרבה זמן ולא נגיע לשום מקום.
יש המון רבנים טובים שחושבים כמוני והביאו מחאה על השתלטות על הציון כמו רבני העדה החרדית ועוד.
וזה כבר עבר מזמן גם את חוגי העדה החרדית
רבים וטובים שעסקו השנה בהילולא ראו את האטימות שלהם.
וכבר דובר פה הכל.
דיי עם תיאוריות הקונספירציה האלו.
נמאס מזה.
 
@העשיל פרידמאן
אתה כותב פה כל הזמן שהמשטרה התערבה רק בשנה האחרונה.
אני מצרף לך פה קישור משנת תשע"ט מהדלקת החסידות שלך "תולדות אברהם יצחק".
שים לב מצד שמאל של חלק גדול מההסרטה לבוטקה למעלה מלאה שוטרים שמפקחים כל הזמן על הציבור.
אז רק למען הדיוק...
 
המדינה פועלת כדי לשמור על בטיחות המתפללים.
אין לה כוונות נסתרות ואפלות.
דיי עם תיאוריות הקונספירציה האלו.
נמאס מזה.
כל מה שלא בא לך בטוב הינו קונספירציה?
גם מה שהם בעצמם אומרים?
@העשיל פרידמאן
אתה כותב פה כל הזמן שהמשטרה התערבה רק בשנה האחרונה.
אני מצרף לך פה קישור משנת תשע"ט מהדלקת החסידות שלך "תולדות אברהם יצחק".
שים לב מצד שמאל של חלק גדול מההסרטה לבוטקה למעלה מלאה שוטרים שמפקחים כל הזמן על הציבור.
אז רק למען הדיוק...
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
תגיד לי מה נסגר?
או שלא היית בשנה שעברה או שאתה סובל מזה או מזה, או שאתה סתם מדומיין.
3 שוטרים צופים בהדלקה...:love::LOL::ROFLMAO:
מי עבד עליך שאני תולדות אברהם יצחק:rolleyes:

אבל נהיה הוגנים קח את תשפ"א - שנת האסון - על בימת הכבוד המפכ"ל בעצמו על עוד הרבה מחבר מריעיו
 
נערך לאחרונה ב:
המדינה פועלת כדי לשמור על בטיחות המתפללים.
אין לה כוונות נסתרות ואפלות.
תמים תהיה...
גם השוטר שהכה בחור מכות אחזריות בראשו עד שפונה במסוק לבי"ח
לא היו לו כונות אפלות
רק שמירה על בטיחות המתפללים...
 
הגמרא במסכת פסחים מספרת על אדם זקן שנמעך בעת הקרבת קרבן פסח מרוב הדוחק והצפיפות שהיתה בעזרה בעת שחיטת הקרבן פסח ועל שם אותו מקרה נקרא הפסח ההוא פסח מעוכין.
לא הוקמה על זה ועדת חקירה .... גם חז"ל לא ראו צורך לתקן ולהגביל את הנכנסים לעזרה ושיקריבו ע"י שליחות וכדו', על אף שברור שכשיש קהל רב והמקום צר מהכיל עלול לקרות אסון, רק מה, שומר פתאים ה' וצריך לחיות באמונה שהקב"ה שומר ומשגיח עלינו בכל מקום, ואילו אותו זקן נגזר עליו שיפטר מן העולם בדרך הנ"ל, [וכמו שאמר אביו של הבה"ח משה לוי ז"ל שנהרג אשתקד בל"ג בעומר להרב אביגדור חיות הי"ו - שעל בנו נגזר להיפטר מן העולם וטוב שזה ארע באתרא קדישא מירון במעמד ההדלקה ולאחר קבלת עול מלכות שמים, מאשר שזה היה קורה בתאונת דרכים וכדו'], כמובן שזה לא פוטר את חובת הזהירות וההשתדלות לתקן את הליקויים אם ישנם, וכפי שבהלויית הגר"ש וואזנר מי שמכיר את המדרגות בהן ארע האסון מבין כמה מסוכנות הן בכדי שאם אחד מועד ונופלים עליו מסות של אנשים צריך נס גדול שהוא ישרוד בחיים, והמסקנה שצריכה היתה להיות מהלויית הגר"ש וואזנר זה לא להגביל את מספר האנשים שיבואו להלויות גדולי ישראל, או לחילופין שהשוטרים והחיילים ישגיחו סביב המיטה, אלא לתקן את הליקויים דהיינו במקרה של הלויית הגר"ש וואזנר לשנות את המדרגות בכדי שאם תהיה שם הלוייה בסדר גודל כזה לא ישנה אסון (וברור שמאחר ולא צפויה הלויה כזו שם, לכן חבל על הכסף ...), וכשמדברים על מירון גם אותו דבר, האסון אירע במעבר משופע שעשוי מברזל שכולו היה רטוב משמן או מים וכלים חד פעמיים ומספיק שאחד החליק עליו בכדי שיקרה אסון בסדר גודל שכזה, ולכן מאחר והר מירון יכול להכיל מאות אלפים בו זמנית אין סיבה להגביל את העולים מירונה, או לבטל את ההדלקות שם, מה שכן צריך לעשות הוא לתקן את כל הליקויים שגרמו ושעלולים לגרום לאסונות, וזה אומר שאת כל המליונים שהשקיעו ומשקיעים שם בהריסת מבנים שאין להם שום קשר לאסון שקרה או שעלול לקרות, ואותם ישקיעו בתיקון הליקויים, בתשתיות ובהכשרת שטחים לקליטת הקהל במקומות בהם הוא מתקבץ כמו ברחבות ההדלקות והריקודים, באזורי ההכנסת אורחים, וסביב הציון בהם עומדים מאות אנשים ומתפללים.
וכמו שלאחר אסון ורסאי, מי שזוכר אותו, לא נאסר על בעלי האולמות להכניס קהל רב לחתונות, משום שכולם מבינים שהסיבה לאסון לא ארעה בגלל הצפיפות שהיתה שם אלא בגלל ליקויים שהיו במבנה, וכמו שחלילה וחס מישהו מועד במדרגות נעות שבתחנת רכבת ובעקבותיו נופלים כמות של אנשים ונחבלים, זה לא סיבה להוריד את הרכבת מהפסים או להגביל את כמות הנוסעים בה אלא לבטל את המדרגות הללו ולדאוג למדרגות בטיחותיות, כן הוא ממש בענייננו, אלא מאי כל אחד מהנוגעים בדבר שמנסים להסביר לו שלא צריך להפוך את מירון ולשנות את כל סדרי ההילולא אלא לתקן את הליקויים, הוא עונה שכולם מבינים שלאחר כזה אסון מה שהיה הוא לא מה שיהיה, אתמהה.
בודאי רשב"י ימליץ טוב בעדנו ובקרוב ממש ילמדו תועים בינה.
 
ציטוט מוסמך ביותר:
באופן מוצהר הרצון הוא שלא יהיה לך מה לעשות בהר, על מנת שתמהר לפנות את מקומך לבא אחריך.
לכן נאסר לחלק אוכל, ולכן בוטלו כלל ההדלקות. לא מחשש צפיפות כפי שיש הטועים ומטעים.
כאשר יש הדלקה כל כמה שעות נוצר תמריץ להישארות עוד ועוד, וזה בדיוק מה שלא רוצים.
השעמום שלך יהיה בעז"ה הברכה של כולם.
 
הגמרא במסכת פסחים מספרת על אדם זקן שנמעך בעת הקרבת קרבן פסח מרוב הדוחק והצפיפות שהיתה בעזרה בעת שחיטת הקרבן פסח ועל שם אותו מקרה נקרא הפסח ההוא פסח מעוכין.
לא הוקמה על זה ועדת חקירה ...
וקשה אם כן, למאן דאמר סמכינן אניסא – מדוע?! והלא חזינן שנתמעך אותו זקן! ועוד, הכיצד קרה הדבר דוקא בימיו של אותו צדיק וענוותן בעוד שלזכותו היה דוקא להגן יותר! ולמאן דאמר נועלין קשה – הכיצד לא הקפיד עליהם הלל לנעול בטרם הצפיפות היתירה?
ועוד קשה, הכיצד קרתה תקלה שכזו בעזרה, והלא עשרה נסים נעשו לאבותינו בבית המקדש (מסכת אבות ה, ה) ובכלל עניינם שלא אירע נזק ותקלה במקדש. וביחוד בעניני צפיפות אמרו: ומשתחוים רווחים, ולא אמר אדם לחברו צר לי המקום... !

אלא יש לפרש שמעולם לא נתמעך ממש אדם בעזרה. ואותו זקן שהיה בימי הלל, הלל עצמו היה, ש"אין זקן אלא מי שקנה חכמה" (מסכת קידושין דף לב ע"ב). ודברים אלו הלל על עצמו אמרם: באותו הפסח שנתמנתי בו לנשיא וגסה עלי דעתי קמעה, שם נתמעכה גאוות קנטרנותי כאשר נאלצתי להכריז: "הלכה זו שמעתי ושכחתי" (מסכת פסחים דף סו ע"א).
ודוק ואשכח...
 
הגמרא במסכת פסחים מספרת על אדם זקן שנמעך בעת הקרבת קרבן פסח מרוב הדוחק והצפיפות שהיתה בעזרה בעת שחיטת הקרבן פסח ועל שם אותו מקרה נקרא הפסח ההוא פסח מעוכין.
לא הוקמה על זה ועדת חקירה ...
מלבד זאת שיש מספיק הסברים לענין, האדם הזה היה חוטא וחז"ל בזמנו ידעו למה נתמעך, ואם מגיע לאדם להתמעך יתמעך גם עם 1000 וועדות חקירה
עשרה נסים נעשו לאבותינו בבית המקדש (מסכת אבות ה, ה) ובכלל עניינם שלא אירע נזק ותקלה במקדש. וביחוד בעניני צפיפות אמרו: ומשתחוים רווחים, ולא אמר אדם לחברו צר לי המקום... !
 
וקשה אם כן, למאן דאמר סמכינן אניסא – מדוע?! והלא חזינן שנתמעך אותו זקן! ועוד, הכיצד קרה הדבר דוקא בימיו של אותו צדיק וענוותן בעוד שלזכותו היה דוקא להגן יותר! ולמאן דאמר נועלין קשה – הכיצד לא הקפיד עליהם הלל לנעול בטרם הצפיפות היתירה?
ועוד קשה, הכיצד קרתה תקלה שכזו בעזרה, והלא עשרה נסים נעשו לאבותינו בבית המקדש (מסכת אבות ה, ה) ובכלל עניינם שלא אירע נזק ותקלה במקדש. וביחוד בעניני צפיפות אמרו: ומשתחוים רווחים, ולא אמר אדם לחברו צר לי המקום... !

אלא יש לפרש שמעולם לא נתמעך ממש אדם בעזרה. ואותו זקן שהיה בימי הלל, הלל עצמו היה, ש"אין זקן אלא מי שקנה חכמה" (מסכת קידושין דף לב ע"ב). ודברים אלו הלל על עצמו אמרם: באותו הפסח שנתמנתי בו לנשיא וגסה עלי דעתי קמעה, שם נתמעכה גאוות קנטרנותי כאשר נאלצתי להכריז: "הלכה זו שמעתי ושכחתי" (מסכת פסחים דף סו ע"א).
ודוק ואשכח...
הרבה קושיות, ותירוץ אחד: דברי חז"ל אינם כפשוטו.
יש לך מקור? אסמכתא? המהרש"א אולי מסביר ככה? או שמא אחד ממפרשי התלמוד?
ומלבד זאת, יש לפרש, שמעולם לא עלה על דעת חז"ל לפחד מן הצפיפות, ועל אף שהיו עומדים "צפופים" שצפים באויר מחמת הדוחק (רש"י), ונכנסו מעל 1,200,000 איש להר הבית (מ"ר), ועל אף שנתמעך אדם לא בטלו את הדוחק בעת קרבן פסח ונקרא אותו פסח "פסח מעוכין" ויש שקראו לו "פסח מעובין" משום שראו שהיו הרבה אנשים.
האדם הזה היה חוטא וחז"ל בזמנו ידעו למה נתמעך,
מנין לך? בגמרא שלנו זה לא מופיע (אגב, סותר את הפירוש הקודם שלך).
ואולי גם גדולי ישראל מהחוגים העולים למירון מאות שנים יודעים למה קרה האסון שנה שעברה?
(מסכים, פריצות, חיילות ושוטרות בעזרת גברים, שוטרת יוצקת שמן למדורה. כפי שצעקו גדולי ישראל)
 
חרבו יסודותיו? מטו כתליו ליפול? איזה שטויות אתה מברבר.
ובכל מקרה, דרך השחתה תמיד אסור. וזה גם תשובה ל:
2. מבנה יביל/זמני שנתבנה על מנת לזוז משם לא שייך כל הנ"ל.
ואגב, על אף שזה היה מבנה יביל זה לא נבנה על מנת לזוז משם.
 
דיי עם תיאוריות הקונספירציה האלו.
נמאס מזה.
כל מה שנגד המדינה או שמציג את המדינה כגוף שלא מעוניין ב100% טובת הציבור (כנ"ל משטרה, מועצות איזוריות, וכל גוף ממשלתי.) זה "תיאוריות קונספירציה" (אלא אם כן נאמר על ידי עיתונאי בכיר, גם אז לא תמיד)
מי שנסע פעם בשעות העומס של ל"ג בעומר מצפת למירון וחזור יעיד על מה שאני אומר:
החניון בצפת לעלות על השאטעלים, עומדים סדרנים של "נתיב אקספרס", יש עומס, לפעמים יוצאים כמה אוטובוסים בדקה, אבל אין באלאגאן, אין דחיפות, ותוך כמה דקות כבר נמצאים על האוטובוס.
אותו קו במסלול ההפוך, אותם נוסעים, אותו דבר, עם הבדל אחד: הסדרנים הם שוטרים.
באלאגאן ועומס, דחיפות על כל אוטובוס שמגיע, ואפשר לחכות 3-4 שעות לעלות על אוטובוס!
אה, ובשעות השיא מגיעים "פרשים" "להשליט סדר" תוך ריצה אחרי נשים וילדים מבוהלים...
(אני עושה כל שנה את הדרך הזו כמה פעמים)
 
ממש לא.
רק שם אני מכיר את פעילות העמותה קצת מפנים וחוזר על דברי הנ"ל בלי בושה.
לא אמרתי שזה לא היה לתועלת הכלל, דיברתי על מטרת ההקמה/המקים..
אגב, המקים זה מישהו אחד, העמותה המתפעלת זה מישהו אחר.
סתם כך, בית כנסת שנבנה (לדבריך) עם אינטרסים אין לו קדושת בית כנסת?
 
אותו קו במסלול ההפוך, אותם נוסעים, אותו דבר, עם הבדל אחד: הסדרנים הם שוטרים.
באלאגאן ועומס, דחיפות על כל אוטובוס שמגיע, ואפשר לחכות 3-4 שעות לעלות על אוטובוס!
אה, ובשעות השיא מגיעים "פרשים" "להשליט סדר" תוך ריצה אחרי נשים וילדים מבוהלים...
(אני עושה כל שנה את הדרך הזו כמה פעמים)
חלק מאוד גדול מזה נובע מההפרש בין הציות לסדרנים לבין הציות לשוטרים וד"ל.
 
חלק מאוד גדול מזה נובע מההפרש בין הציות לסדרנים לבין הציות לשוטרים וד"ל.

אי לכך אין להביא שוטרים אלא סדרנים מתוך הציבור עצמו
כל שוטר הוא פיגוע...
שנה שעברה אחרי האסון הנורא הייתי בחניון של החסדיות כמה חסידים עשו שם סדר מופתי לא היה שום מכות
בשאר החניונים המשטרה השוטרים והשוטרות (למה צריכים שוטרות האם הבאת בחתונה שלך מלצריות או צלמו לגברים) עשו שם בלגן שלם
מי שרוצה שקט באירוע שיקח את כל השיטור ויבואו שומרים משלנו והכל יהיה בסדר

לא קונים את הציבור שישמרו את הסדר עם איומים של מכות ואלות ומקום לעצור אנשים זה רק מביא זעם בציבור...

אני זוכר כשהייתי ילד היה מפקד שקראו לו רשע מרושע כי כל פעם שהתחיל הפגנה בכיכר השבת הוא לא הבים שום שוטרים הוא רק סגר כל הצירים ונתן לזה להתמוגג לבד תוך חצי שעה לא היה הפגנה

אם משהו מבין טוב את הלך רוח בציבור ולא נתפלס עכשיו כמה כאלו וכמה כאלו יש שלא יביאו בכלל שוטרים למירון תאמינו לי יהיה פחות בלגן
(אולי גם פחות אנשים יגיעו כי אין להם עם מי להתעמת...)
 
מצב
הנושא נעול.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה