רגע לפני שהמדינה משתלטת על הכותל המערבי ועושה שם ככל העולה על רוחה - - -

יום אחד החלטתי לנסוע לכותל.
ירדתי מהאוטובוס רחוק, פשוט העסקנים לא הצליחו לקבל אישור להביא את האוטבוס קרוב. מה-זה קינאתי בכל המקורבים למכובדים שמקבלים אישור להגיע עם הרכבים ממש עד הכותל. והם עוד חוסמים את הכביש, קוראים לזה "כביש בומבה".

אני איש פשוט בלי קשרים, אז כמו כל העמ'ך הלכתי על שני גשרוני מתכת מאולתרים, כמעט נפלתי במדרגות העקומות, אבל ב"ה עברתי בשלום.
בשער היה רמקול בווליום משוגע שביקש ממני לתרום לאחזקת הקרן למען הכותל, ועד שהתחמקתי ממנו היה מולי עוד רמקול מפלצתי עם קשיש שיילל וילל שאתרום למען עניי ירושלים ומעלות תרשיחא, וכל השמות יוזכרו בקברו של הגר"ח זצ"ל.
מישהו סיפר לי שמנכ"ל הקרן גר במעלות תרשיחא, זה מסביר הרבה אני חושב.

מייד אחרי השער המסתובב חדרו לאפי הריחות הערבים של קוגל ירושלמי, וצעדתי מעדנות לאוהל הכנסת אורחים ע"ש זלטה וחונא.
בכניסה לאוהל דחפו אותי בחורים אז דחפתי חזרה, אבל הם התעקשו וככה התייבשתי בתור. צמא צמא ורעב רעב. בסוף הצלחתי קצת לקצר את התור, מבטיח שרק באמצעים כשרים, והגעתי בעקשנות לראשו. שם קיבלתי צלחת מהבילה וכוס קולה חמה מוגזת "לעילוי נשמת חנא ממז'יבוז' ולהצלחת התורמים". זקן אחד נענע לי בראשו, המום מכך שעקפתי אותו בלי בושה. לא אמרתי לו כלום, פשוט הייתי צמא ממש.

קיצער, לא כ"כ מצאתי איפה לשבת, התיישבתי על איזו אבן גדולה בצד.
אחרי ה'ביס' הראשון ביקשו ממני לקום כדי שנכה אחד עם כיסא גלגלים יוכל לעבור. קמתי באי חשק, ולא הבנתי איך הוא בכלל הגיע לפה. שאלתי אותו, והוא אמר שבאמת ממש קשה להגיע עד הכותל, אבל הוא מגיע הכי קרוב שהוא יכול.
"כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה", מלמל הנכה.

אחרי שאכלתי רציתי גם לאכול פיצה, הריח היה ממש חזק והתגריתי. מישהו שאל את המוכרים אם אין בעיה של זלזול לאכול פיצה בכניסה לכותל, אבל הם הצביעו על התמונה של באבא מאלי זצ"ל, ואמרו שהם הנכדים שלו והוא כתב להם בצוואה שהם צריכים למכור דווקא כאן פיצה. שיהיה.

חיפשתי את השירותים.
יש את השירותים למטה של אגודת קיר הנצח, אבל שם תמיד מלוכלך, אז עליתי במדרגות הלולייניות לשירותים של אוהל ר' מוישל'ה. שם תמיד יש נייר. אבל הדלת הייתה נעולה, אז הלכתי קצת יותר רחוק לשירותים של עמותת אתרא קדושתא.

בדרך חשבתי לעצמי שבאמת מעניין איך מסתדרים פה זקנים ומבוגרים שאין להם כוח לעלות מדרגות.

PikiWiki_Israel_71483_the_western_wall.jpg


נכנסתי למערת הכותל והתפללתי, היה קצת קשה למצוא פינה נוחה, כי המאוררים מועטים ומכוונים רק לקיר האחורי. שם כל הכיסאות היו תפוסים.

מצאתי כיסא קרוב, התיישבתי עם ספר תהילים, וחטפתי מכה לא נורמלית. הסתכלתי וראיתי שחטפתי אותה מקופת צדקה ענקית שבולטת מהקיר, כתוב עליה: "קופת אוהל חנא וזלטה". למה אף אחד לא עושה פה סדר?

כל הזמן שהתפללתי דחפו אותי אנשים, והיה לי ממש צפוף ומחניק. באמצע התפילה נדלקו פתאום רמקולים ענקיים בתוך המערה, וכל המתפללים שרק רצו להתפלל שמעו יום שידורים מיוחד עם מנדל טוקר בדמעות בצל וגדי מימרן בדמעות עלי אקספרס שבוכים, וביקשו מכל המתפללים לתרום כסף.

באמצע השידור שמענו צעקות ברמקולים "הצלה! הצלה! הצלה לעזרת נשים! תנו להם לעבור!", ואז שוב פעם גדי בכה ברמקולים. אוף! למה יש פה כאלו הפרעות? רק רציתי לבוא ולהתפלל.

אגב, שמעתי שהמדינה רוצה להשתלט על כך המתחם של הכותל ולמחוק ממנו את כל הפחונים והחזקות למיניהם. אולי משהו פה יהיה אחרת, מי יודע. כרגע אני נגד. שלא ייגעו לנו במקום הקדוש הזה, ככה בדיוק כמו שהוא היה עשרות שנים - ככה צריך להישאר.

תכל'ס בינתיים השמש שקעה, אז החלטתי לחזור.
חזרתי לאוטובוס, הלכנו בשביל העקום שחלק ממנו מרוצף וחלק לא, אין שום מעקה ושום דבר, והתאורה חלשה ממש. למרות שאני איש צעיר החלקתי על משהו ונאחזתי בכוח במישהו לפני.

בושות!!!
זה היה הזקן שעקפתי בתור יותר מוקדם כדי לקבל קוגל.
על המחבר
Natan Galant
מצב
הנושא נעול.

תגובות

פיקוח נפש
כל מי שמגיע למירון, להצטייד במצלמות!
הדבר הוכח כמונע אלימות משטרתית ושפיכות דמים!
ומי שיכול לדאוג לאנשי תקשורת וצלמים שישהו בהר ובסביבתו, זה וודאי ימנע הרבה הרבה אלימות משטרתית ושפיכות דמים!
(מהיום עד אחרי ל"ג בעומר")
לדבריך צ"ע איך יש תיעוד מהאברך שהוכה בשבוע שעבר...
 
מרגיש לי שחלק גדול מהמגיבים כאן הם מחוגא רואים ערך קדוש בעליה למירון.
וממילא מנקודת מבטם אין בעיה שלא יהיה ח"י רוטל ולא נורא אם יהיה קצת פחות אנשים וכו'.
אבל למי שדבר קדוש אצלו, כל שינוי מהצביון זה אכפת וחמור.
יש אנשים ש"וחי בהם" בהחלט חשוב להם, ויש כאלו שאולי פחות...
 
יש אנשים ש"וחי בהם" בהחלט חשוב להם, ויש כאלו שאולי פחות...
ולאותם אנשים אם היו מגבילים מה שחשוב להם (אולי הטיול של בין הזמנים?)
הם לא היו מגיבים כמו פה.
מי שנזהר על אף שזה חשוב לו אינו דומה למי שזה לא חשוב לו, וכשהוא צועק להיזהר כוונתו שמצידו לבטל לגמרי.
(או לפחות "להבין" שהציבור גדל וזה לא מציאותי שכל כך הרבה אנשים יעלו, שאפשר להתפלל מכל מקום, שמשתעממים אחרי 4 שעות אם אין אוכל, ועוד שלל טיעונים שמצביעים על כך שזה פשוט לא חשוב בעיניו)
 
יש אנשים ש"וחי בהם" בהחלט חשוב להם, ויש כאלו שאולי פחות...
לאותם אנשים אם היו מגבילים מה שחשוב להם (אולי הטיול של בין הזמנים?)
אם לא הובנה כוונתי אני יסביר.
כמה הרוגים יש בכל בין הזמנים?
כמה בחורים נטבעו ל"ע בנחלים?
האם יצאה קריאה לוותר על הבין הזמנים?
לצמצם את מספר ימי בין הזמנים?
לא לצאת לנחלים?
לשמור בטיול על נהלי הבטיחות המחמירים ביותר (+אישורים מכל המי ומי שיכולים לתת אישורים)?
אבל כשמגיע למירון, מי שלא בוער לו ההילולא במירון אומר, שיגבילו, מקסימום פחות אנשים יסעו...
 
אם לא הובנה כוונתי אני יסביר.
אנחנו הבנו מצוין. האם אתה גם הבנת?
למה בטיולים אתה מבין שאפשר להתנהל עם נהלי בטיחות גם אם זה יגביל אותך מלהיכנס למים, ורק במירון אתה לא מוכן שהבטיחות תגביל אותך בשום דרך?
 
אנחנו הבנו מצוין. האם אתה גם הבנת?
למה בטיולים אתה מבין שאפשר להתנהל עם נהלי בטיחות גם אם זה יגביל אותך מלהיכנס למים, ורק במירון אתה לא מוכן שהבטיחות תגביל אותך בשום דרך?
לא הבנת, בטיולים אתה לא מוכן שיבטלו אותם או ירוקנו אותם מתוכן כמו דוגמאות אלו:
לוותר על הבין הזמנים?
לצמצם את מספר ימי בין הזמנים?
לא לצאת לנחלים?
נהלי הבטיחות המחמירים ביותר (+אישורים מכל המי ומי שיכולים לתת אישורים
אבל במירון אין לך בעיה שיבטלו ממאות אלפי איש את האפשרות להגיע, שירוקנו אותו מתוכן, שיבטלו את מנהגי הכנסת האורחים, יבטלו את הריקודים בחצר, יקשו על השהיה בהר "שלא יהיו אטרקציות", יבטלו הדלקות וכו'
וכל דבר צריך אישורים מהמועצה, משטרה, כיבוי אש, ועדת ה5, ועוד ועוד (איפה עוד בארץ צריך כ"כ הרבה אישורים מכ"כ הרבה גופים?)
וכשבונים משהו שנצרך לציבור אחרי שמנסים לבקש אישורים ונתקלים בקשיים משונים, עם אישורי מהנדס וכללי בטיחות מקובלים. אחת דינו להישבר משום "הסכנה האנהרטית במבנה בלי כל האישורים". (כדוג' היכל התורה, מרפסת הכהנים, גשר הכהנים,) או סגירת המקווה בגלל שאין לו "ניהול עסק תקין"! עם שקר גלוי שהוא קיים רק 18 חודש!
נ.ב. בימים אלה מתפרסם שבית ראש ממשלתם ברעננה שופץ בעלות של 50 מיליון ש"ח ללא אישורים כלל. האם גם שם ייצאו צווי הריסה בשם "הסכנה האנהרטית"? (או שמא הם דואגים לבטיחותינו יותר מאשר לבטיחות ראש ממשלתם)
 
אם לא הובנה כוונתי אני יסביר.
כמה הרוגים יש בכל בין הזמנים?
כמה בחורים נטבעו ל"ע בנחלים?
האם יצאה קריאה לוותר על הבין הזמנים?
לצמצם את מספר ימי בין הזמנים?
לא לצאת לנחלים?
לשמור בטיול על נהלי הבטיחות המחמירים ביותר (+אישורים מכל המי ומי שיכולים לתת אישורים)?
אבל כשמגיע למירון, מי שלא בוער לו ההילולא במירון אומר, שיגבילו, מקסימום פחות אנשים יולכ?
ולכן??
בגלל שבבין הזמנים יש הרוגים ל"ע תשמח להיות אחד מהם????????????
אם יש לך דרך למנוע למה לא תמנע????????????
נכון שיש הבדל בין ללכת למקום שעשית את ההשתדלות כדי לצאת בריא ושלם מאשר ללכת למירון בכל השנים כשבשטח כזה קטן מצטופפים יותר ממאה אלף אנשים?????
רק להזכיר ששנה שעברה בעת האסום היה יותר ממאה אלף אנשים..
דרך אגב מיהו צירף פה כתבה כל שהיא שמביאה תמונות מהעצרת ...
אתם לא רואים א ההבדל? בין ההבדלי שטח???????
ולמה אתה קובע שאנשים לא יאמרו אותו דבר בבין הזמנים אני לעומת זאת חושב שכללי הבטיחות נועדו להציל אותנו! לא אומר שאין כללים הזויים שהם בלי היגיון אבל מרבית הכללים מגיעים ממניעים פשוטים ביותר....

אנחנו מעדיפים לעלות למירון ב"מדרגות העקומות" וב"גשר ברזל מאולתר"(??),

באמת?? כי אני בטוח שרב האנשים בטוחים שיש להם עוד מה לעשות בעולם הזה
 
נכון שיש הבדל בין ללכת למקום שעשית את ההשתדלות כדי לצאת בריא ושלם מאשר ללכת למירון בכל השנים כשבשטח כזה קטן מצטופפים יותר ממאה אלף אנשים?????
טיול בין הזמנים לשם הנאה עם בחורים חובבי אקשן "עשית את ההשתדלות"
מירון עם רגשי קדושה ושטח גדול "בשטח כזה קטן מצטופפים יותר ממאה אלף אנשים" וזה בטוח יותר בעייתי...
זה בדיוק אומר:
מרגיש לי שחלק גדול מהמגיבים כאן הם מחוגים שאינם רואים ערך קדוש בעליה למירון.
וממילא מנקודת מבטם אין בעיה שלא יהיה ח"י רוטל ולא נורא אם יהיה קצת פחות אנשים וכו'.
אבל למי שדבר קדוש אצלו, כל שינוי מהצביון זה אכפת וחמור.
 
אגב, ההבדל בין מירון לטיולי בין הזמנים.
במירון, היה פעם אחת, במקום אחד, אסון (שיש אומרים שהיה בשעת מעשה הרבה שינויים מכל שנה שייתכן וגרמו לאסון)
בבין הזמנים יש לדאבונינו כל שנה, בהרבה מקומות שונים, אסונות. מה שאומר שזה הרבה יותר שכיח הזיקא
 
וכן בחור שיוצא ולא עושה השתדלות זה גם גרוע לא אומר שלא
אבל אתה גם לא אומר שצריך לעשות על זה אכיפה, הגבלות, לצמצם את ימי בין הזמנים בישיבות, והרבה רעש ותעמולה שמי שלא נשמע לזה עובר על "ונשמרתם" "פיקוח נפש" "וחי בהם"...
 
אגב, ההבדל בין מירון לטיולי בין הזמנים.
במירון, היה פעם אחת, במקום אחד, אסון (שיש אומרים שהיה בשעת מעשה הרבה שינויים מכל שנה שייתכן וגרמו לאסון)
בבין הזמנים יש לדאבונינו כל שנה, בהרבה מקומות שונים, אסונות. מה שאומר שזה הרבה יותר שכיח הזיקא
אתה מתחיל פה נידון הלכתי???
 
אתה מתחיל פה נידון הלכתי???
תסביר לי איך בדיוק אפשר לאכוף את זה
ולמה אתה אומר שאני לא אומר שהוא עובר על ונשמרתם
ודאי שהוא עובר!!!
אני אומר משהו אחד,
מה שחשוב לך אתה מדבר אחרת, וגם אתה מבין שההגבלות הם לא בדיוק רק בשביל לשמור עלינו, ומי שלא מציית להם בדיוק עובר על "וחי בהם"
 
מעניין מה הקשר בין הריסת "אור הרשב"י", הריסת גשר הכהנים, ניתוק החשמל מהמקווה ועוד ועוד,
לבין "וחי בהם"?!
נקודתית אתה צודק.
אך אתה יודע למי מראים חצי עבודה..
רק בחודשים האחרונים החלה המדינה בהסדרת כל הר מירון.
כפי הידוע לכל בן דעת בשביל להסדיר את כל האזור בצורה נורמטיבית ורחבה יש להרוס את המבנים הישנים (שבלי קשר בכל מקום אין היגיון להשאיר השתלטות של בן אדם פרטי על שטח לא לו).
ולאחר מכן ניתן להתחיל לבנות את הכל בצורה גדולה רחבה ומסודרת.
דא עקא שההילולא חלה בין ההריסה לבניה ועל זה יצא קצפכם כאילו הם רק באו להחריב את מירון....
 
אני קורא את 2 הדפים האחרונים ואני רואה שפשוט יש ויכוח האם צריך לשמור על ונשמרתם, כל אחד טוען שרק השני באירועיו צריך לשמור, ואילו הוא באירועיו לא צריך.
האמת שאין ויכוח שצריך הילולא כוללת אוכל וריקודים (למי שרק פעם אחת פתח איזה ספר קבלי בענין לג בעומר).
ואין ויכוח שצריך ונשמרתם!
הויכוח היחיד הוא - האם במידה והמשטרה מאבדת שליטה ו50,000 אנשים נכנסים בו זמנית, האם זה פוגע בונשמרתם (לא מצד המכות שהמשטרה תתן, שזה וודאי בכנת נפשות לעמוד ליד שוטר בכל שעות היום...) או שלא.
ההיגיון אומר, קח את גודל ההר ואת כמות האנשים המקסימלית שיכולים להגיע, ותבדוק בכמה אירועים המוניים כאלו היו את אותם נתונים פחות או יותר וביחסיות. כלומר תחלק את מספר האנשים במספר המטר רבוע של מירון, ותבדוק כמה אנשים היו בכל מ"ר בעצרת המליון, בהלוויות האחרונות (אצל הרב וואזנער נפלו ממדרגות, כך גם באסון מירון, כעת שהסירו את כל המבנים והמדרגות וכו') בכינוסי בחירות וכדו', תבדקו ותראו שאין שום סכנה בכניסה חופשית להר הענק מירון.
כך שאין קשר לונשמרתם.
 
יכול להיות שהם לא רק. אבל הם גם.
ואתה תוקף אותם לגמרי פה לא אומר רק אולי גם וכו'
ולא נכון:) אני אומר אותו דב על הטיולים בבין הזמנים
 
אני קורא את 2 הדפים האחרונים ואני רואה שפשוט יש ויכוח האם צריך לשמור על ונשמרתם, כל אחד טוען שרק השני באירועיו צריך לשמור, ואילו הוא באירועיו לא צריך.
האמת שאין ויכוח שצריך הילולא כוללת אוכל וריקודים (למי שרק פעם אחת פתח איזה ספר קבלי בענין לג בעומר).
ואין ויכוח שצריך ונשמרתם!
הויכוח היחיד הוא - האם במידה והמשטרה מאבדת שליטה ו50,000 אנשים נכנסים בו זמנית, האם זה פוגע בונשמרתם (לא מצד המכות שהמשטרה תתן, שזה וודאי בכנת נפשות לעמוד ליד שוטר בכל שעות היום...) או שלא.
ההיגיון אומר, קח את גודל ההר ואת כמות האנשים המקסימלית שיכולים להגיע, ותבדוק בכמה אירועים המוניים כאלו היו את אותם נתונים פחות או יותר וביחסיות. כלומר תחלק את מספר האנשים במספר המטר רבוע של מירון, ותבדוק כמה אנשים היו בכל מ"ר בעצרת המליון, בהלוויות האחרונות (אצל הרב וואזנער נפלו ממדרגות, כך גם באסון מירון, כעת שהסירו את כל המבנים והמדרגות וכו') בכינוסי בחירות וכדו', תבדקו ותראו שאין שום סכנה בכניסה חופשית להר הענק מירון.
כך שאין קשר לונשמרתם.
תנסה אתה להשתלט על 50000 אנשים
 
נקודתית אתה צודק.
אך אתה יודע למי מראים חצי עבודה..
רק בחודשים האחרונים החלה המדינה בהסדרת כל הר מירון.
כפי הידוע לכל בן דעת בשביל להסדיר את כל האזור בצורה נורמטיבית ורחבה יש להרוס את המבנים הישנים (שבלי קשר בכל מקום אין היגיון להשאיר השתלטות של בן אדם פרטי על שטח לא לו).
ולאחר מכן ניתן להתחיל לבנות את הכל בצורה גדולה רחבה ומסודרת.
דא עקא שההילולא חלה בין ההריסה לבניה ועל זה יצא קצפכם כאילו הם רק באו להחריב את מירון....
למה להרוס? למה זה מובן לכל בר דעת?
למה התחילו רק בחודשים האחרונים ולא לפני 13 חודשים?
למה אין היגיון להרשות לבן אדם פרטי שהשקיע מכספו לעזור לעולים גם לפני שזה היה מקום נחשק, להמשיך?
למה אתה קורה לזה השתלטות?
מי אמר שיבנו?
הידעת שיש דין שאסור לשבור בית כנסת לפני שבונים את החדש "שמא יארע אונס"?
הידעת שחלק מהבני אדם הפרטיים קנו את השטחים והשטחים שייכים להם על פי כל דין?
הידעת שמירון אינו שייך למדינה (לא הופקע, ועל ההפקעה שרצו לעשות יצאו כל גדולי ישראל נגד זה)?
הידעת שהבעלות על מבנה הציון עברה מימות האר"י הקדוש בירושה של "חזקות" ל"הקדשות" "חכמים" ואנשי הישוב הישן שהרבו לשהות במירון?
האם אתה באמת חושב שהמדינה רק רוצה לבנות?
 
אני קורא את 2 הדפים האחרונים ואני רואה שפשוט יש ויכוח האם צריך לשמור על ונשמרתם, כל אחד טוען שרק השני באירועיו צריך לשמור, ואילו הוא באירועיו לא צריך.
האמת שאין ויכוח שצריך הילולא כוללת אוכל וריקודים (למי שרק פעם אחת פתח איזה ספר קבלי בענין לג בעומר).
ואין ויכוח שצריך ונשמרתם!
הויכוח היחיד הוא - האם במידה והמשטרה מאבדת שליטה ו50,000 אנשים נכנסים בו זמנית, האם זה פוגע בונשמרתם (לא מצד המכות שהמשטרה תתן, שזה וודאי בכנת נפשות לעמוד ליד שוטר בכל שעות היום...) או שלא.
ההיגיון אומר, קח את גודל ההר ואת כמות האנשים המקסימלית שיכולים להגיע, ותבדוק בכמה אירועים המוניים כאלו היו את אותם נתונים פחות או יותר וביחסיות. כלומר תחלק את מספר האנשים במספר המטר רבוע של מירון, ותבדוק כמה אנשים היו בכל מ"ר בעצרת המליון, בהלוויות האחרונות (אצל הרב וואזנער נפלו ממדרגות, כך גם באסון מירון, כעת שהסירו את כל המבנים והמדרגות וכו') בכינוסי בחירות וכדו', תבדקו ותראו שאין שום סכנה בכניסה חופשית להר הענק מירון.
כך שאין קשר לונשמרתם.
אתה משווה בין עצרת בחירות בשטח מישור למבנים המורכבים ולמעברים הצרים במירון?
או כמו שניסו בחוברת להשוות בין מירון לבין איצטדיון שנבנה עם תקנים מחמירים פי מאה מאשר הפחונים במירון?
 
ההיגיון אומר, קח את גודל ההר ואת כמות האנשים המקסימלית שיכולים להגיע, ותבדוק בכמה אירועים המוניים כאלו היו את אותם נתונים פחות או יותר וביחסיות. כלומר תחלק את מספר האנשים במספר המטר רבוע של מירון, ותבדוק כמה אנשים היו בכל מ"ר בעצרת המליון, בהלוויות האחרונות (אצל הרב וואזנער נפלו ממדרגות, כך גם באסון מירון, כעת שהסירו את כל המבנים והמדרגות וכו') בכינוסי בחירות וכדו', תבדקו ותראו שאין שום סכנה בכניסה חופשית להר הענק מירון.
אולי לא 16000 אבל גם לא יותר מ100000
שום סכנה רק 45 מתים ועוד צמח.
 
מצב
הנושא נעול.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה