לשבוע הראשון בעומר, לשבוע השני בעומר, לשבוע השלישי בעומר

מי אחראי על הקסם הזה?

רבות מהבינות המלאכותיות אנחנו לא באמת יודעים איך הן עובדות. הן כמו קופסא שחורה - או קסם - מכניסים משהו אחד ויוצא משהו אחר, ולרוב מוחלט של המשתמשים אין מושג אמיתי מה עובר באמצע - העיקר שזה עובד.

פרומפט:
A group of roses are gracefully dancing in a mystical forest, surrounded by sparkles and glowing orbs. The roses appear to be enchanted, as if they possess their own unique personalities and are joyfully celebrating their existence. The lighting is soft and ethereal, casting a magical glow over the entire scene. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
קבוצת ורדים רוקדת בחן ביער מיסטי, מוקפת נצנוצים וכדורים זוהרים. הוורדים נראים מוקסמים, כאילו יש להם אישיות ייחודית משלהם והם חוגגים בשמחה את קיומם. התאורה רכה ואטומית, מטילה זוהר קסום על כל הסצנה. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --v 5

פונט בשימוש: נרקיסים, צבי נרקיס
133.jpg


עמוק עמוק

הים הוא ענק, והוא מכסה את כל כדור הארץ. הים מאוד חשוב לנו: אנחנו מובילים בו סחורות, מקררים בו תחנות כוח וכמובן מתפילים ממנו מים. לכן, אנחנו רוצים לדעת מה הטמפרטורה שלו, איזה בעלי חיים יש בו, מה גובה הגלים ועוד. את זה אנחנו עושים באמצעות רובוטים, שעליהם לא ניתן לשלוט באמצעים אנושיים כי צריך המון כאלה. אז איך שולטים בהם? באמצעות בינה מלאכותית. אם לימדנו רכבים לזהות מכשולים ולהתחמק מהם (או לצפצף צלצול צורמני), אז אפשר ללמד גם רובוטים ימיים להתחמק מסכנות בים.
פרומפט:
The secret world under the sea. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
העולם המופלא שתחת הים. קומפוזיציה סימטרית, תצלום, עדשת 24 ממ --סטייליז 5 --V5
גופן בשימוש:
פאנק ריהל, אלחנן בן אורי - מבוסס על הגופן המיתולוגי פרנק ריהל.

130.jpg






מתי הבינה המלאכותית תחליף אותנו בעבודה?
אין כמו יום ראשון לשבוע הרגיל הראשון שאחרי פסח, כדי לחשוב על מתי הבינה המלאכותית תחליף אותנו בעבודה, ולא יהיה יותר יום ראשון.
כבר כמה שנים יש הרבה כתבות באינטרנט על "את מי הבינה המלאכותית תחליף". בין המקצועות - קופאיות, עורכי דין, רואי חשבון, נהגים, מעצבים גרפיים, אנשי שיווק, מתכנתים, אנשי תמיכה טכנית ועוד.
בפועל, ממה שנראה בנתיים ברבים מהמקצועות הבינה המלאכותית רק מייעלת את העבודה (או באיכות או בזמן שלוקח לייצר את אותה תפוקה), ולא משפיע ישירות על מספר העובדים בהם, או שהיא מגיע לתחומים עם מחסור בעובדים, ככה שהיא לא משפיעה על כמות העובדים בפועל, או שהיא עדיין לא בשלה לחלוטין כמו נהיגה אוטונומית שתחליף נהגים.

פרומפט:
חייזרים ירוקים עם עיניים גדולות נראים עייפים מאוד בזמן נסיעה ברכבת. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --v

Green aliens with big eyes look very tired while traveling by train. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v *Green aliens with big eyes look very tired while traveling by train. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v *
פונט בשימוש: נרקיס תם, צבי נרקיס (נמכר בפונטף)

125.jpg


בואו נדבר על אילוף כלבים בבינה מלאכותית

הבינה המלאכותית הגיע כבר מזמן גם לאילוף בעלי חיים, ברשותכם נביא דוגמה מעולם אילוף הכלבים: PupPod הוא משחק חכם (אינטרקטיבי) שנועד להפעיל את המוח של הכלבים שמתשמישים בו. ברגע שהכלב עושה את מה שהמשח מצפה ממנו לעשות הוא מקבל חיזוק חיובי. ככה פשוט. בלי ניחושים, בלי טעויות של חוסר הבנה אנושיים. PupPod כמובן הולך ומאתגר את הכלב יותר ויותר, ומסמן לכלב מה לעשות (לגשת אליו בהתאם להנחיות, לרחרח אותו, להזיז אותו וכו'). הסימון מתבצע באמצעות אורות וצלילים בתזמונים שונים. המשחק נחשב מהנה מאוד עבור הכלבים. לתעונג הזה יש מחיר: לא פחות מ־700-1,100 ש"ח, ואפילו הרבה יותר, תלוי בדגם.

פרומפט:
A furry dog with vibrant, multicolored spots all over its body, wearing a pair of stylish sunglasses. The dog is sitting in a bright and colorful outdoor setting, with lush greenery and flowers surrounding it. The sunglasses reflect the scenery around it, adding a playful touch to the image. The dog's tongue is sticking out, and it has a happy expression on its face, as if it's enjoying the sunny day. The image is captured in a close-up shot, with shallow depth of field, emphasizing the dog's unique appearance and personality. Symmetrical composition, photography, 35mm lens --stylize 500 --v 5.
כלב פרוותי עם כתמים מרהיבים וצבעוניים על כל גופו, מרכיב זוג משקפי שמש מסוגננים. הכלב יושב בסביבה חיצונית מוארת וצבעונית, עם צמחייה עבותה ופרחים המקיפים אותו. משקפי השמש משקפים את הנוף סביבו, ומוסיפים נגיעה שובבה לתמונה. לשונו של הכלב בולטת החוצה, ויש לו הבעה שמחה על פניו, כאילו הוא נהנה מהיום שטוף השמש. התמונה נלכדת בצילום תקריב, עם עומק שדה רדוד, המדגיש את המראה הייחודי והאישיות של הכלב. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 35 מ"מ --stylize 500 -v 5.

פונט בשימוש: גלובוס, פונטייפ - @אליהו פריד

123.jpg




זיהוי פנים
"הלכה אם ראה הרבה אוכלוסין של בני אדם אומר בא"י אלהינו מלך העולם חכם הרזים, כשם שאין פרצופותיהן דומין זה לזה כך אין דעתן שווין זה לזה אלא כל אחד ואחד יש לו דעה בפני עצמו."
(במדבר רבה, כא, ב')
יש המון פרצופים בעולם, וצריך להבדיל ביניהם. אחד השימושים שהממשלה (והפלאפון שלנו) עושים בבינה מלאכותית זה זיהוי פנים. לפעמים לא ניתן להשוות את הפנים שלנו לאלה שהפלאפון "רואה"- בגלל פערי צבע (אם אנחנו מסמיקים), תאורה, משקפיים, כובע ודברים אחרים. אבל דווקא בינה מלאכותית יודעת לזהות פנים, וגם לשחזר פנים מתמונה חלקית, ובצורה אמינה.
כבר היום יש מערכות כניסה לבניינים בסין עם זיהוי פנים של בינה מלאכותית.
שכחתם מפתחות? לא נורא, העיקר שאת הראש לא שכחתם.
פרומפט:
Create an colorful image of a building that is designed to look like a face. The building should have distinct features such as windows that look like eyes, a door that resembles a mouth, and architectural elements that resemble other facial features. The building should be shown in a symmetrical composition with dramatic lighting to emphasize its unique design. Use a 50mm lens to capture the image.
צור תמונה צבעונית של בניין שמיועד להיראות כמו פנים. הבניין צריך להיות בעל מאפיינים מובהקים כמו חלונות שנראים כמו עיניים, דלת שמזכירה פה ואלמנטים אדריכליים הדומים לתווי פנים אחרים. יש להציג את המבנה בקומפוזיציה סימטרית עם תאורה דרמטית כדי להדגיש את עיצובו הייחודי. השתמש בעדשת 50 מ"מ כדי ללכוד את התמונה.
פונט בשימוש: לידר, פונטביט.


129.jpg




יש רופא בקהל?

צוות של מדענים מאוניברסיטת קיימברידג' משתמש בבינה מלאכותית כדי לפתח דרך חדשה לגילוי מחלות פילים. הצוות משתמש באלגוריתם למידה עמוקה כדי לנתח תמונות של שיני פיל כדי לזהות סימנים מוקדמים של מחלה. מידע זה יכול לשמש לפיתוח טיפולים חדשים לפילים ולסייע במניעת התפשטות המחלה.


הפרומפט:
A cute elephant wearing a doctor's uniform, looking straight into the camera and waving goodbye. In the background is a hospital corridor lit with fluorescent lighting. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
פיל חמוד לבוש במדי רופא, מביט היישר לתוך המצלמה ומנופף לשלום. ברקע מסדרון בית חולים מואר בתאורת פלורסנט. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --גרסה 5

פונט בשימוש:
פלוני, אאא. הפונט נמצא בשימוש תדיר ביותר אצל 3 מ-4 קופות החולים בישראל.


127.jpg
Next article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע חמישי
Previous article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע שלישי
  • 133.jpg
    133.jpg
    1.4 MB · צפיות: 64