מדור עם כיתוב57.jpg

קמפיין במבחן: אושר טיים, תתחילו לרוץ?

מה קורה במוח שלנו כאשר אנו שומעים על חיסול מחסנים במחירי עלות? ומה קורה לאותו מוח שלנו, כאשר הוא מגיע לרשת ומגלה שהמחירים..... לא הכי-הכי זולים...
נכתב ע"י אשר כותבת · ‏24/7/19 ·
  1. אשר כותבת
    האם גם אתם מצאתם את עצמכם עומדים השבוע בתורות הענק של רשת אושר עד כדי לקנות עוד מוצר חשמל (מיותר?) לבית, במחיר עלות? האם חווית הקניה הזו הותירה בכם רושם טוב או מעיק מהרשת? ומה גרם לכם בכלל, לעזוב את כל העיסוקים שלכם כדי לקנות מזגן (ללא התקנה) ברשת מוצרי מזון?? הפרסומאים כאן, כדי לתת ציונים.

    IMG-20190712-WA0000.jpg IMG-20190712-WA0001.jpg



    וואקום, זה שם המשחק
    ישראל לונדנר- מנהל משרד פרסום "תפיסת עומק"

    הקמפיין אושר-טיים, הוא קמפיין מבריק, שמבטא נכון את האסטרטגיה של אושר עד. אהבתי.
    למה?

    הקמפיין מבוסס על האסטרטגיה של אושר עד שבאה לידי ביטוי בסלוגן הוותיק של "בלי טריקים ובלי שטיקים", כלומר תאמינו לנו, אנחנו אתכם בגובה העיניים. ולכן דווקא בגלל שיש לך אימון בנו – אנחנו יכולים לפרסם מבצע ללא מחירים, ואתה הלקוח היקר כבר תאמין לנו שיש מה לפספס.

    השם של הקמפיין "אושר-טיים" מוצלח מאוד, משום שמשלב גם את השם של המותג, וגם יוצר וואקום של לחץ וזמן קצוב – מקסים. ובכלל, לתת שם לקמפיין גורם לאנשים להבין שמדובר בקמפיין אמתי, ולא איזה גומחה שנשלפה לפני רגע מהשרוול.

    ההנעה לפעולה – תרוצו. מצד אחד זה מרתיע אנשים "שאף אחד לא יגיד לי מה לעשות!", אבל מצד שני ההנעה לפעולה מגיעה עוד לפני שאני מספר לך מי אני, לפני שלב ההתנגדות האוטומטית. לא יודע...
    ומה שהכי חשוב, שפרסום כזה יוצר "שיח ציבורי", וזאת ההצלחה הכי גדולה בקמפיין שכזה.




    כשאתה מוכר מחיר, החשיבה היא אחרת.
    נתי קוגלר קופירייטר "פרסומי ישראל".

    'אושר עד' פועלים ללא ערכי מותג אווריריים וללא כל שיח על איכות, חוויה או מרחב, הערך שמוכרים לנו ב'אושר עד' הוא אך ורק-

    מחיר.

    כשהמחיר הוא המיתוג, קיים פקטור הנמדד במספרים ברורים וניתן להשוואה בין מתחרים. לכאורה מדובר במהלך מסוכן, כיוון שאם יקום מותג חדש אשר יתברר כזול יותר, כל המותג יקרוס. לכן בנוסף לכך, באמצעות סדרת הטריקים והשטיקים, הוסיפה 'אושר עד' ערך משנה של מטרה לשמור על הצרכן מה'טעות' של רכישה במקומות אחרים.

    וכך, למרות השם החריג בכל קנה מידה (עצמו עיניים ודמיינו 'אושר עד'... לאן זה לקח אתכם?), בעזרת פרסום נקי וחד (ללא ריבועי מחירים...) ובעבודת יח"צ מתוחכמת, תפסו 'אושר עד' את מקומם בציבור כרשת המספקת את המחיר הזול ביותר, בכל מוצר בסניפיהם.

    כעת, קמפיין 'אושר עד SALE' הוא תוצאה מתבקשת.
    הציבור כבר סומך ומאמין לכל מילה של הרשת ופרסום כזה רק מגביר את אפקט ה'רוץ לפני שייגמר'.
    ואם כל זה לא מספיק, ב'אושר עד' מבינים מצוין את הלך הרוח בציבור החרדי וידעו ליצור באז עקיף,
    בעזרת הפצת תמונות מזגנים ויריעות דשא העומדים ליד מחלקת השתייה וסרטוני דחיפות ליד דוכן סירים ומחבתות.

    לסיכום: ככה מוכרים מחיר.


    לחם או מצעים? אתם תחליטו!
    מוישי מנס- קופיריטר ותוכן "בטר דיגיטל".

    יש גדול. יש גדול יותר ויש אושר עד.
    אנשים זוכרים את הדברים הגדולים. את השונה והחריג.
    אין לי מושג אם אושר עד הרוויחו ממכירת ה200 - אלף סירים ומאות אלפי המצעים שלהם. אני מניח שהם הרוויחו כמה גרושים אבל בעיניי הרווח הזה הוא משני. מדובר הרי בחנות לממכר למוצרי מזון.
    אם שואלים אותי (והנה שאלו) הרווח שלהם הוא בהחתמת המוח שלנו ובהטבעת הזיכרון של הלקוח שאושר עד הוא המקום הבומבסטי ביותר והזול ביותר.

    לא רבים הם האנשים שבודקים את עלות סל המזון השבועי שלהם ומשווים מחירים בין רשתות המזון. האנשים בוחרים את החנות בה הם עושים את רכישות המזון המשמעותיות ע"פ פרמטרים שונים - ע"פ מרחק ונוחות גישה, ע"פ חווית קניה, ע"פ מגוון מוצרים וכמובן ע"פ המחיר.

    את המחיר, אנחנו לא באמת בודקים כל שבוע היכן שווה יותר.
    אנחנו מסתמכים על פריט או שניים שראינו, על פרסומת ששמענו ואנחנו יודעים על בסיס "מידע" שצרוב לנו במוח - של העוף ב99 אגורות ושל הלחם בשקל. על שאר המוצרים אין לנו באמת מושג ואם על המדף אבקת מרק עולה 17.90 אנחנו יכולים רק לנחש שזה זול.

    הרשתות האלו מתבססות על קליינטים שמגיעים עם הרכב. ולכן התובנה הזו חשובה במיוחד.
    אם ניקח לדוגמה את אושר עד בבית הדפוס, הרי שיש באזור שני סניפים של רמי לוי, יש חסד, סופר-סל וציפרכל. ברגע שבמוח של הלקוח צרוב שאושר עד הוא גדול וזול, צרפו לזה את חווית הקניה והנה יש לנו לקוח קבוע.






    מה דעתכם? לאיזו פרשנות הכי התחברתם?
    ספרו לנו בתגובות איך אתם- הגבתם לקמפיין וכיצד הייתם משפרים אותו...






    itzuvim, A B, ג'וניור ו-12 משתמשים נוספים מודים על התגובה.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. park
    הפרשנות שלי בקצרה מנקודת מבט של איש שיווק, ולא רק כפרסומאי:
    הקמפיין הוא החלק הכי לא משמעותי במהלך השיווקי הזה.

    איך אני יודע, כי אני נתקלתי במבצע הזה, למרות שלא ראיתי אפי' פרסום אחד....
    אז מה כן היה פה...

    1. מיתוג
    אתחיל מהקו המיתוגי, מיתוג הינו אוסף הערכים והעקרונות של העסק, והוא צריך להתקיים בכל נקודת מגע עם הלקוחות, אושר עד עושה את זה שוב ובגדול!
    כאשר הוא שוב מקיימת את המיתוג שלה: הכל, בגדול יותר, ובבומסטי יותר וזול יותר.
    שימו לב איך זה נשמר לאורך כל חוויית הקניה ברשת. כאשר המסר מגיע שוב ושוב, גם במבצעים שלהם.

    2. שיטת הפיקים
    הייחודיות של אושר עד והמרענן הרישמי הוא שהם בשונה מכל רשתות המזון, לא רק עושים מבצע על חלק מהמוצרים לאורך זמן. אלא מרכזים את כל המבצעים השווים, בריכוז של זמן אחד, ובמכה אחת.
    השיטה הזאת היא שיטת הפיקים, בה במקום לדאוג לעשות מבצעים בזמנים בהם יש ירידה במכירות והעסק מרגיש ירידה, ועושים תעלולים שיווקים לשמור על מכירות גם בזמני שפל. פשוט לעשות את ההיפך, לרכז את כל הכוחות להגדיל הכנסות בזמנים שקל למכור. או ליצור פיק מיוחד כגון אמזון פריים טיים ויום הרווקים הסיני.
    הרעיון כל כך נכון ומדוייק, במקום לגרום לאנשים לפתוח את הארנק בכלל, שזה הזמן הקשה ביותר למכירה. בוא ונכפיל את ההכנסה כאשר הארנק שלו כבר פתוח. ואז קל לי הרבה יותר לגרום לו להוציא יותר!

    3. ויראליות
    אושר עד הצליחה בבום המבצעי ליצור מצב בוא אתה נכנס לסניף ומרגיש מסוחרר כאילו זכית בלוטו, ומישהו השתגע ונתן לך לזמן מוגבל לרכוש ב80% הנחה.
    הסחרחורת של לראות מבצע שאתה אומר עליו ואוו, ואז עוד אחד, ועוד אחד, והכל בבת אחת. גורם לאנשים לפתוח את הטלפון המוגן, ולהתחיל לבשר את הבשורה לכל החברים והקבוצות. זה לא יאומן כמה פרסום חינם אושר עד קיבל רק מהתפוצה של המבצעים בכל הקבוצות, והחברים שרוצים לבשר לכולם על המבצעים השווים.
    הבומבה השיווקית הזאת, בהמשך לשיטת הפיקים, נותנת לך אפשרות בתקציב פרסום של כל מבצע לקבל פרסום עם מכפלת כוח, אשר גורמת לאנשים לדבר על המבצע ובעצם לגרום לקונים לעשות לך שיווק חינם.
    1. park
      מסקנות:
      א. אם שומרים על עקרונות שיווק עקביים, ניתן להרוויח מיתוג אמין אשר הציבור כבר הופך ללקוח נאמן החוזר לרכוש שוב ושוב, וחוסך הוצאות שיווק, ומעלה את ערך החברה.
      ב. אם אתם בעלי חוסן ותכנון כלכלי, תחשבו בשיטת הפיקים, ותראו איך אתם יכולים להגדיל הכנסה בזמן שהכנסה מגיע בכל אופן, תכננו את עצמכם מראש וכך תוכלו בזמני עומס לקצור יבול כפול ומכופל.
      ג. דאגו לרכז את השיווק שלכם לפיקים משמעותיים, יש יתרון לפרסום חזק כל תקופה על פני פרסום חלש לאורך זמן!
  2. אליהו פריד
    קראתי את הפרשנויות של הפרסומאים משהמנס, ישראל לונדרר ונתי קלוגר.
    כולם דיברו יפה ובשפת חלקלקות.
    אך אני הייתי רוצה לתת פרשנות משלי - מזווית ראיה צינית, ולהראות לכם את האמת במערומיה.

    הפרסום הוא מבריק, או יותר נכון גניבת הדעת של הפרסומת הזאת היא מבריקה.
    אני לא יודע מי הפרסומאי או משרד הפרסום שפרסם את המודעה הזאת... דבר אחד בטוח, הטאקט כאן הוא מבריק.

    שמעתם על "אמת בפרסום"?
    ובכן, זהו דבר הקבוע בחוק.
    נו... אז מה עושים כאשר רוצים לגנוב את דעת הקהל ולפרסם ב"כאילו" מבצע כאשר בפועל אין שם מבצע כלל???

    הבה נבחן את המודעה פרט אחר פרט ותראו איך אפשר לגנוב דעת בלי לומר מילה אחת של שקר.

    אוקיי, אז נתחיל?

    הכותרת:
    למעשה קורה כאן דבר שכמעט ולא קורה במודעות פרסום... כותרת באנגלית.
    וכעת אתה חייב לשאול את עצמך שאלה פשוטה.... למה כותרת באנגלית?
    והתשובה למעשה היא פשוטה ביותר.
    הואיל והדבר הראשון שמתחבר לכותרת כזאת הוא "MONEY TIME".
    ובתרגום מילולי נבין "זהו הזמן לקנות באושר עד ולחסוך המון כסף".
    ולמה???? הנה בא החץ שנכנס אל תוך הגביע של ה-"M" ומבהיר כי יש כאן ירידת מחירים רצינית.
    ואם ישאל הצופה, מה קרה באמצע היום שפתאות מורידים כ"כ מחירים???
    הרי שממשיכה תת הכותרת להבהיר "הואיל ומנקים מחסנים" אשר המשתמע מכך הוא שיש כאן מכירת חיסול.

    באמת???
    תראו שלא כתוב במודעה לא המילה "מבצע" ולא "הנחה"... לא דובים ולא יער.

    הרי שהצליחו להעביר את התחושה ואת המסר שיש כאן "מבצע מטורף" בלי לומר מילת שקר אחת.

    ובאמת צריך להבין מה יש להם לחסל את המחסן "עד גמר המלאי"... והלוא אין זה העת לספירת מלאי, וכן אין כאן בגדי חורף או קיץ...

    למעשה, מספיק שיעבירו ספונג'ה קלה במחסנים, וכבר ה"אמת בפרסום" נשמרת... הם ניקו את המחסן...

    אז מה קורה כאן????
    כעת, כאשר מתחילה תקופת החופש הגדול יש הגברת מכירות ברשתות המזון.
    הילדים בבית??? הם אוכלים יותר.
    הילדים יוצאים למחנה או לקייטנה??? צריך לקנות יותר ממתקים וקאצ'קעריי.
    כן, כן... איטס מאני טיים.
    אז מה עושים??? עושים "אושר טיים".
    כעת יבואו כולם לקנות באושר עד... כמובן, ללא מבצעים וללא הנחות.....
    והתוצאה???? "איטס ביג מאני טיים" בשביל "אושר טיים"

    אז כמו שאמרתי... מבריק!!!
      חיים השלישי ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
    1. אשר כותבת
      הרב פריד, פרשנות נפלאה! איזו ירידה לפרטים.
    2. itzuvim
      אלי יקירי!
      אף אחד לא חושב אחרת ממך.
      המאמר למעלה מתייחס למבט החיובי של הקמפיין, מה הם הצליחו להעביר במסר, ואתה כותב ממבט שלילי למה זה לא נכון.
      זה כלל גדול בפרסום: אסור לשקר, אבל מותר להגזים או לגרום לאנשים לפרש את הדברים כרצונם.

      אלו ואלו דברי פרסומאים חיים.
      גבריאל פ. ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  3. חיים השלישי
    התחברתי בעיקר לפרשנות של מושי מנס
    אך גם האחרים כותבים דברים מציונים ונכונים
    אך מה שבעיקר נכון בדבר לדעתי זה הנקודה שמושי כתב שבסופו של דבר אושר עד פונה לקהל מאד מסיום אלו שבאים עם הרכב ועל כן עיקר המיתוג פה זה לגרום לאנשים לחנות בחניה המרווחת של אושר עד ולהרגיש שבאו אל המקום הכי שווה להם
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  4. גבריאל פ.
    המכירה של אושר זה להעביר ממחסן של אושר עד למחסן שלך..
      גרף הול ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  5. א.ד.
    גם בעיני השם 'אושר טיים' היה הרבה יותר ממצוין!
    שלושת הפרסומאים כתבו נהדר! כל אחד ציין נקודה נכונה אחרת.
    מדור ממש טוב!
      גבריאל פ. ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  6. מעצב פנימיות
    משום מה הקמפיין הרגיש כמו שילוב של מכירה סינית עם מצ'ינג... למה? ככה.
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  7. גבריאל פ.
    יוזמה מצויינת של מדור
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  8. אביודה
    אין פה שום חידוש. אכן כן. להטמיע מותג ולשים את החנות בראש הרשימה.
    אבל לקוח משכיל לא יקנה את זה.
    אכן לא היה פה רק אפקט פרסום אלא באמת הוזלה משמעותית במיוחד. ורק רשת כזו גדולה יכולה לעשות מעשה כזה קיצוני. וכשהמעשה הוא אמיתי- הוזלה אמיתית בלי טריקים, אז הציבור קונה - ונגד זה אי אפשר להילחם...
      ירושלמית בנשמה ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  9. itzuvim
    המרצה שלי בקורס פרסום וקופי בפרוג - יאיר וייס לימד אותי,
    שהכי קל ללמוד מקמפיינים שכבר עלו לאוויר, כי אני לא צריך לבנות "יש מאין",
    אני פשוט צריך לנחש מה הם המסרים והשיקולים שמסתתרים מאחורי הקלעים.
    באו נקרא לזה "הנדסה לאחור...".

    תודה על היוזמה.