אחד מראשי מובילי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית הודיע חגיגית בתחילת השבוע על צעד נוסף בהחרפת המחאות -
"חמישי, משתקים את המדינה וצועדים בבני ברק!"
קריאתו שיש שיראו בה כמסיתה, באה כהמשך לתופעה החדשה של זליגת ההפגנות לכיוון הציבור החרדי.

בשבוע שעבר הגיעו לביתו של ח"כ הרב משה גפני בבני ברק, קבוצה דלה של מפגינים מהסוג התל אביבי המתריס,
כנגדם התפתחה הפגנה מאולתרת של נערי שוליים ובחורי ישיבות של 'סוף זמן', ששרו, רקדו, צעקו, וכן, גם קצת השתוללו.

יומיים אחר כך בשבע בבוקר, מול עיריית בני ברק התאספו כמה מאות מילואימניקים ממחאת 'אחים לנשק', כשהם מקימים לשכת גיוס מאולתרת במטרה 'לגייס' את אחיהם החרדים, בסביבת בניין העירייה נתלו עשרות שלטי ענק שקראו לחרדים 'ללמוד תורה וגם תורת לחימה', ועוד כמה קריאות מפייסות כביכול.

תגובת התושבים במקרה הזה הייתה שונה בתכלית, בצדי הרחוב ניתן היה לראות ניסיונות של תושבים להסביר להם מדוע איננו מתגייסים, אחרים שחזרו מתפילת שחרית עם התפילין החלו ביוזמה מתפרצת של הנחת תפילין למפגינים, פה ושם היו גם צעקות לא משהו חריג, סף כל סוף צעקות זה תופעה די טבעית בין אחים, כמי שהיה שם אני מוכרח להודות, הם היו די נחמדים וחביבים, ביניהם היה אפשר למצוא גם קשישים שמצאו רגע של נחת בחייהם בוויכוח סוער עם צעירי הצאן על שאלה כמו 'מי שומר על מי', הרבה חיוכים התפזרו שם, מכל עבר...

הנועזים שבין המפגינים שמו פעמיהם אל גבעת הישיבה, לקרוא גם לפוניבצ'רס לשרת איתם במילואים... כשהם קוראים כל העת, 'בואו לצבא', 'בואו לצבא', לעומתם כמה ישיבערס' השיבו להם בקריאה מהדהדת 'בואו לישיבה' בואו לישיבה'.

מאחר ובהפגנה הזו בשונה מקודמתה לא הייתה התרסה מיותרת ופגיעה בערכים מקודשים, היה מאכזב לראות כמה תושבים נזעמים, שצרחו את נשמתם בקריאות לעבר המפגינים, 'תסתלקו' 'למה באתם לפה' ועוד כהנה וכהנה, אך אלה היו רק בודדים.

הפעם הבאה, תהיה ככל הנראה אחרת, גם בגלל הכמות, גם בגלל האיכות... ואולי גם בגלל התגובה שתבוא מצד תושבי בני ברק.

אם תהיה התרסה, סביר להניח שגם תתפתח תגובה לא נעימה כלפי המפגינים, כשבשוליים יכולות להיווצר סיטואציות לא נעימות, שרק יגבירו את הלהבות והכאוס ברחובות.

יש הצעות שונות איך למנוע חיכוך אלים בין תושבי העיר למפגינים, חלק הציעו לקדם את פניהם בעמדות שתיה וכיבוד קל, אחרים הציעו לפתוח דוכני מכירה של קוגלים וצ'ונלנט מה שאולי ירדים... את המחאה, יש גם הסבורים שעדיף להימנע מכל פעולה בהקשר של ההפגנה לטוב ולרע.

ובשוליים מחכים אוהבי ה'אקשן' וה'מצב', שכבר רכשו תבניות ביצים, והטעינו את ה'בוקסות' שישמיעו שירים חסידיים, ומחכים לרגע שההפגנה תצא משליטה.

תושבי בני ברק!

אם עד עכשיו לא תכננתם איך להגיב, כדאי שתעשו זאת, ובהקדם האפשרי, כי למצוא את עצמכם מופתעים בתוך הפגנה של שמאלנים בלב בני ברק, זה יכול להוציא ממכם תגובות שלא תרצו להיות אחראיים להן.

תגיבו איך שתחשבו לנכון - שנכון להגיב, רק תחשבו היטב על התוצאות, ואיך זה ישרת את הדבר הכי חשוב לנו – קידוש ה'.