מותג או מיתוג? כל הסודות כאן!

עשו לכם קפה טוב, תלגמו קורטוב של ריכוז ותצללו עמוק (:

במאמר שלפניכם נפרק את המונחים השגורים ונפוצים בעולם השיווק:
בניית מותג - Brand building - תהליך מיתוג - Branding process
וההבדל "הדק" שבינהם (:


העדפה.png





על בניית מותג

המונח מיתוג מתייחס למהלך החדרה של "מותג" חדש
או הטמעת מותג קיים שעובר שינויים או הרחבת קו
בדרך הגדרה מותגית חדשה ותואמת

Depositphotos_8318529_XL (1).png


אוקייי, יצירת של מותג חדש, שדרוג מותג קיים!
אבל מהו בכלל מותג ?

מותג מהווה מעטפת תקשורתית

ל: שירות, חברה, ארגון, מוצר, אירוע, תחרות אולימפית, טיסה, קורס, חוויה, מוזאון, מידע ועוד..
מותג ביסודו מתיימר לספק מענה על צורך, לפתור בעיה מהותית, למנוע כאב או לממש רצון
קיים של צרכנים!



מהו המבנה שמרכיב כל מותג

1. תדמית :
שהיא סך של עמדות, רגשות, תפיסות, וערכים - של אנשים כלפי המותג
2. פתרון: צרכים פיזיולוגים/רגשיים - נותן מענה על כאבים ורצונות של גופים או אנשים


הידעת??
אלו המכנים המשותפים למותגים עוצמתיים ומצליחים!

  • רלוונטיים ומספקים פתרונות מעולים לצרכן - חדשנות ושביעות רצון
  • משדרים אמינות, ביטחון, מקצועיות - גוף שאפשר לסמוך עליו
  • ממצבים את המותג על ערכים ורגשות שהצרכן מעריך - יוצרים חיבור רגשי עמוק


    Depositphotos_63732323_XL.png

מתי מומלץ לבנות מותג?
  • כשעסק שרוצה להשיק ולחשוף מוצר או שירות חדש ורלוונטי
  • כשעסק עשה תפנית, משנה, מרחיב או מגדיר מחדש את פעילותו
  • כשעסק רוצה לשפר לדייק ולייקר את הנראות העסקית שלו
  • פעמים מסוימות ניגשים למיתוג רק לקראת פשיטת רגל



Depositphotos_37163337_XL.png





לסיכום מטרת המותג היא.....

לייצר אינטראקציה תקשורתית של העסק מול הלקוחות האידיאלים והפוטנציאלים עבורו
מתוך מטרה להוביל את העסק לחיבור טוב ועם המון סייעתא דישמיא גם משגשג כלכלית!



וניגש לתהליך המיתוג

שמתייחס לתהליך החדרת והטמעת המותג החדש בעולם האמיתי!



  1. הטמעה תדמיתית
    מה אנו רוצים שיחשבו עלינו כמותג, מהי פסיכולוגיה המותג, ערכי המותג
    רגשות וחוויות שאותם נחדיר בסיפור המותג שלנו- "הסטוריטלינג שלנו"
    איש חכם הגדיר את זה פעם - מה ידברו עליכם שתצאו מהחדר?



    Screenshot_1.png



  2. הטמעת הזהות - יכולת השיוך והזיהוי הויזואלי
    נראות - לטון ואוירה, לסטייל וסגנון, לעולם תוכן ושייכות, לשילובי הצבע, לטיפוגרפיה שלו
    אישיות המותג – איך הוא היה מתנהג אילו היה בן אנוש, צורת התנסחות שלו,
    התנהגות המותג כממשק, עיצוב בתנועה, סאונד, צורות, צבעים ורגשות, ותכנים שהמותג מייצר.
המיתוג מתבטא בסוף בתקשורת האמירה המותגית החוצה!
בפרסום, עיצוב האריזה, באתר המותג, אפליקציה, תשדיר רדיו - ובכל נקודות המגע שיש למותג עם הצרכן



ישנם שני מרכיבים בליבת המותג - שבלעדיהם אין למותג זכות קיום!
  • מיצוב המותג חייב להגדיר במה הוא מצטיין מה הכאב הגדול שהוא פותר ומהי הצעת ערך הרלוונטית לקהל המטרה שלו
Depositphotos_24536079_XL.png




2. בידול מתייחס לבולטות ולייחודיות הנתפסת של המותג - בעיני הלקוח, קיימים מגוון גישות של בידול ברמת פנים מותגית


be-standout-3d-concept-one-man-glowing-among-other-people-dark-condition.png



ו נתמקד ב-3 סוגי הבידול עיקריים:

  • בידול מוצרי - פתרון הייחודי שיש לנו להציע לצרכים ורצונות של פלח מסוים
    לדוגמא חברת הבירה טוברוג יצרה פקק המאפשר סגירה חוזרת והרמטית של הבירה אחרי הפתיחה הראשונית שלה
    דבר המקנה לבירה שמירה על הטריות וחיי מקרר גם לאחר הפתיחה (:


  • בידול פסיכולוגי - המתבסס על שייכות
    סיגריות מוכרים כמוצר שקשה לבדלו - מגוון המותגים מספקים חוויה עישון דומה.
    מלברו עשתה שימוש בדמות הקאבוי על הסוס כדי ליצור בידול ע"י שיוך פסיכולוגי לדמות גברית עוצמתית במיוחד.
    שמעשנים אוהבים להשתייך אליה!

  • בידול רגשות וערכים
    דוג' נוספת מוצר כמו מים מינירלים מוצר חיוני והישרדותי, מים נראים אותו דבר
    איך אפשר לשכנע את הצרכן להעדיף מותג על משנהו, יש מותגים שיבליטו
    את הנושא של חופש, יש כאלה שידברו על בריאות, אחרים על אנרגיה טבעית וכדו..





    Screenshot_3.png


אז אם ברצונכם ליצור מיתוג עוצמתי!

שתפו פעולה עם נותני שירות שישלימו את הנקודה
שחסרה לכם והיא המומחיות החזקה שלהם!

למשל מעצבים גרפיים שרוצים לעשות מיתוג מושלם.

תתחברו עם אסטרטגים, קופירייטרים, כותבי תוכן, ספקי מדיה,
עורכי וידאו מעצבי אתרים, ומקדמי אתרים, מעצבי תנועה ומוצר
וכל מי שיכול להעצים את תוצר מיתוג שלכם..
בהצלחה :)

ובמאמר נוסף שכתבתי תוכלו לדעת
איך למצוא את הפונט היעיל ביותר עבור המותג שלך?


עד כאן
במאמר זה עסקנו במיתוג בפן התקשורתי שלו
על מיתוג פנים ארגוני שמתייחס למבנה פלטפורמת המותג
נדבר בהזדמנות הבאה!

מקווה שנהניתם!
שוקי (:
  • what-is-branding.jpg
    what-is-branding.jpg
    KB 65.9 · צפיות: 35
  • water-brands-what-is-branding.jpg
    water-brands-what-is-branding.jpg
    KB 143.6 · צפיות: 40
  • Screenshot_2.png
    Screenshot_2.png
    KB 981.2 · צפיות: 37
  • העדפה.png
    העדפה.png
    KB 981.2 · צפיות: 32
על המחבר
שוקי דיין

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

More from שוקי דיין

שתף את המאמר

למעלה