מה צריך לדעת לפני הקלטה?

בשגרת היום יום באולפן, תגלו שיש לכם הרבה טלפונים ואתם חוזרים על הריטואל הקבוע בכל שיחה.

טוב אז כמובן שאל תתעייפו ותנו שירות טוב... (אפשר בהמשך לשקול להעסיק מזכיר/ה, אני אישית נמנעתי כדי לחסוך הרבה חוסר הבנה בהמשך.)

מה תשמעו בשיחה?

אז דבר ראשון אנשים יתעניינו לגבי המחיר...
שימו לב לא לתת מחיר גלובלי, אבל כן לעשות עם הלקוח/ה איזושהי הערכת מחיר, עם הסתייגות שהדבר תלוי בזמן :

"שלום, את בעלת אולפן? רציתי להתעניין יש לנו שיר משפחה כמה יעלה?"

אז פה בערך אני עוצרת ולוקחת את הניהול לידיים שלי. (אני אומרת להם גם שזה כמו להיכנס לחנות ולשאול כמה עולה בגד... איזה בגד לחתונה? ליום יום? קנוי? תפירה אישית?)
כדי להעריך כמה יעלה אני צריכה לדעת מהו השיר, האם יש עליו כבר פלייבק מוכן? כמה אנשים שרים? באיזה גילאים?

לאחר מכן אני עושה הערכה גסה מאד ואומרת ללקוח/ה מחיר שלפי דעתי יעלה ואפילו מגזימה טיפה ממה שאני חושבת (באופן גורף, אף פעם ההגזמה לא היתה לחינם...)

אני מוסיפה ואומרת ללקוחות, שיש כאלו שיאמרו את המחיר לשעה ולא יעריכו להם מחיר כולל, דבר שנשמע יותר זול אבל מנסיוני, לפי הזמן שאמור לקחת זה המחיר שצריך לצאת.
כמובן שהמחיר כולל כבר בתוכו זמן עריכה תיקון זיופים ומיקס.



music-1285165_1920.jpg



עלי להודות שלעיתים זה מרתיע לקוחות, אבל אני מעדיפה את זה מאשר חוסר שביעות רצון לגבי המחיר שיצא. מכיוון, שלעיתים מי שלא מרוצה מהמחיר, ישכח שהוא מרוצה מהשיר.
לכן אני ממליצה לא להתפתות "לסחוב" לקוחות תמימים שלא מתמצאים בשעון אולפן, שלפי ילדי, עובד אחרת מהשעון העולמי ('אמא מתי את באה הביתה' – 'עוד כמה דקות ...' – 'טוב אני מבין שזה עוד שעה לפחות....')

כמו שאמרתי צריך להדגיש ללקוחה, שבסופו של דבר, המחיר יהיה תלוי בהם: אין להביא "אנשים מיותרים" לאולפן – רק אלו שקשורים להקלטה וממונה אחד.
מדגישה להם ששעת האולפן מתחילה עם ההגעה, החימום וקביעת טון. הסברים על דיקציה ואינטונציה הם חלק מההקלטה. בשלב שאני מתחילה, סיגלתי לעצמי הרגל לומר: "אנחנו מתחילים עכשיו". אל תשכחו שרוב אלו שמגיעים אין להם הרבה ניסיון באולפן ולרבים מהם זו הפעם הראשונה. תהיו ברורים – תחסכו לעצמיכם עוגמת נפש בהמשך.

אני ממשיכה הלאה עם הלקוחה אחרי שהבינה את המחיר, בודקת זמינות ועלות פלייבק. תמיד אמליץ על האיכותי ביותר, אל תפחדו "לסחוב" את הלקוחות למעלה, כשאתם עולים ומתמקצעים – השם שלכם עולה – והמחיר גם כן....

תמיד אמליץ לשיר משפחה שמורכב מהרבה משפחות וזמרים (שיר 60 לסבתא...) להכין סקיצה במפגש קצר, ממש ללא מיקס או תיקונים , כדי שיהיה לילדים והמשפחות עם מה להתאמן.
זה יעשה לכם חסד בנושא הדיקציה והקצב.

משם ממשיכה לקביעת הקלטה: שימו לב שהקלטות ילדים אני עושה עד השעה חמש אחרי צהרים ולא מסכימה מעבר. הם עייפים והתוצר בהתאם.
למי מהלקוחות שיש אפשרות לקבל מייל או הודעה, אני שולחת דף שבו אני מסבירה מה דורשת הקלטה ואיך מתנהלת, כדי שיגיעו מוכנים. על כך אפרט בהמשך.

איפה התקלות ?

לא לשכוח לדבר על זמן העריכה ותיקון זיופים.
לא לשכוח לדבר על פלייבק ומחירו. (אני לא קובעת הקלטה לפני שיש פלייבק – אם המשפחה אומרת שיש מבקשת לקבל לפני קביעת ההקלטה , לבדוק איכות ואם לא טוב- לדבר על קנית פלייבק אחר.)
להזכיר שכל ילד שנוסף להקלטה מעלה מחיר מבחינת זמן הקלטה וזמן עריכה.
להסביר שאימון מקצר את זמן ההקלטה.

לדבר על איחור - עלות כספית, וכן ביטול – עלות כספית, מה שאני יכולה לציין פה, שמכיוון שאני לא קובעת הקלטות באוויר, אלא רק אחרי ששמעתי מה השיר ואם יש פלייבק – זה מונע קביעת הקלטות סרק.

להדגיש שהערכת המחיר היא לא המחיר, ואם יהיה שינוי בזמנים יהיה שינוי במחיר.
About author
רות וליס
הי לכולם !!

אצלי זה פשוט מאד: מוזיקה מוזיקה ושוב מוזיקה....
וכשזה בא בתוספת כל כך נחמדה של עריכה, מחשבים ומה שבינהם - הכי כיף בעולם!
אני אוהבת את המקצוע שלי , ונהנית מכל רגע !
אז אם אתם בדרך לשם או שם כבר , זה הטיפ שלי
תיצרו ותהנו מכל רגע!

תגובות

תודה, יפה מאוד!
אהבתי מאוד את האמירה על בדיקה של הפלייבק שוב ושוב...
מהכיוון של הלקוח- אנחנו הלכנו להקליט שיר, השקענו עליו סכום כבד כי שמענו המלצות, אבל פלייבק היה לנו, משהו חינמי...
בעלת האולפן לא חשבה לומר לנו על זה מילה, וכללית, כל ההתנהלות הייתה רשלנית, לא היה אפשר ליצור איתה קשר בפרק זמן נורמלי, ובסיכומו של עניין השיר הסופי שנותר ברשותינו כולל פספוסים מחרידים- בדרגת זיופים כמעט!- בקצב... וזה אחרי שהכסף ברשותה, בשונ המכל הסיפורים בהם אנשים מקבלים את השיר ושוכחים לשלם...
תהיו בטוחים שלא אמליץ על האולפן הזה, אם אמליץ, אמליץ להתרחק ממנו... ודאי שלא אדרוך שם יותר בחיים
 
כתיבה יפהפייה!!
אני חושבת שלגבי המחיר, לפעמים מתקשרים אלי אנשים וכמובן השאלה הראשונה זה: מה ואיך זה הולך באולפן? אז דבר ראשון אני מבררת מה השיר במה מדובר. אחרי זה כשיש כבר בערך תמונת מצב, אני מתחילה להיכנס יותר לדברים הטכניים. וכמובן שהשאלה הראשונה זה מה המחיר.....
אז אני תמיד מתחילה לשאול אם יש פלייבק, כמה שרות, ואז אני מתחילה לפרט...
עכשיו בגלל שאנשים לא באמת יודעים מזה עבודה באולפן אז הם לא מעריכים... ומה שקורה שברגע שהם שומעים את המחיר,
אז אם זה יותר גבוה ממה שהם חשבו שזה בד"כ באיזור ה250-350 אז הם כזה סוג של זה לא מתאים להם ואז הם פשוט לא רוצות להקליט בכלל(נתקלתי בזה כמה פעמים)....
אז נראה לי שאם כבר התחילו לדבר על הנושא של המחירים, זה הזמן גם לדבר לקהל הרחב שהם באמת לא מבינים באולפן, שזה אומנם עבודה כייפית ועם מלא סיפוק, אבל לא הכי קלה....
ובגלל זה כמה שיותר הם רוצים להשקיע אז התשלום בהתאם...
 
כתיבה יפהפייה!!
אני חושבת שלגבי המחיר, לפעמים מתקשרים אלי אנשים וכמובן השאלה הראשונה זה: מה ואיך זה הולך באולפן? אז דבר ראשון אני מבררת מה השיר במה מדובר. אחרי זה כשיש כבר בערך תמונת מצב, אני מתחילה להיכנס יותר לדברים הטכניים. וכמובן שהשאלה הראשונה זה מה המחיר.....
אז אני תמיד מתחילה לשאול אם יש פלייבק, כמה שרות, ואז אני מתחילה לפרט...
עכשיו בגלל שאנשים לא באמת יודעים מזה עבודה באולפן אז הם לא מעריכים... ומה שקורה שברגע שהם שומעים את המחיר,
אז אם זה יותר גבוה ממה שהם חשבו שזה בד"כ באיזור ה250-350 אז הם כזה סוג של זה לא מתאים להם ואז הם פשוט לא רוצות להקליט בכלל(נתקלתי בזה כמה פעמים)....
אז נראה לי שאם כבר התחילו לדבר על הנושא של המחירים, זה הזמן גם לדבר לקהל הרחב שהם באמת לא מבינים באולפן, שזה אומנם עבודה כייפית ועם מלא סיפוק, אבל לא הכי קלה....
ובגלל זה כמה שיותר הם רוצים להשקיע אז התשלום בהתאם...
תודה!!
אני רוצה לומר לך , שאנשים שהגיעו למצב שכששמעו את המחיר הם נשרו - אלו בדיוק האנשים שלא היו מעריכים את העבודה , ותמיד היו מרגישים שהמחיר לא הוגן , והיו מצפים במינימום לקבל את המקסימום (ואם זה מה שסגרת מבחינת המחיר , זה מה שתצטרכי לתת.... ) אז טוב שנשרו ....
לאט ובטוח תצברי סביבך לקוחות טובים ונאמנים שיאהבו את העבודה ויסכימו באהבה לשלם את המחיר ,
לפי דברייך וכתיבתך ניכר שאת מכוונת לשם !
 
אז נראה לי שאם כבר התחילו לדבר על הנושא של המחירים, זה הזמן גם לדבר לקהל הרחב שהם באמת לא מבינים באולפן, שזה אומנם עבודה כייפית ועם מלא סיפוק, אבל לא הכי קלה....
אבל הנה, אני עונה בשם הקהל הרחב, שבאמת לא מבין כל כך מה רוצים ממנו? למה כל כך הרבה כסף בשביל ביצוע של שיר + עיבוד ?
לקוחות טובים ונאמנים שיאהבו את העבודה ויסכימו באהבה לשלם את המחיר ,
אבל כמה כאלה כבר יש? כמה עבודה הם מספקים?
 
אני חושבת שאפשר להגיד את זה ככה:
אנחנו צריכים להיות הכי פתוחים עם הלקוחות, כדי שלא יצאו אי הבנות. ואם משמיים רוצים שזה הקלטה שאנחנו נקליט אז זה יקרה בכל מצב ובכל מחיר....
 
תודה, יפה מאוד!
אהבתי מאוד את האמירה על בדיקה של הפלייבק שוב ושוב...
מהכיוון של הלקוח- אנחנו הלכנו להקליט שיר, השקענו עליו סכום כבד כי שמענו המלצות, אבל פלייבק היה לנו, משהו חינמי...
בעלת האולפן לא חשבה לומר לנו על זה מילה, וכללית, כל ההתנהלות הייתה רשלנית, לא היה אפשר ליצור איתה קשר בפרק זמן נורמלי, ובסיכומו של עניין השיר הסופי שנותר ברשותינו כולל פספוסים מחרידים- בדרגת זיופים כמעט!- בקצב... וזה אחרי שהכסף ברשותה, בשונ המכל הסיפורים בהם אנשים מקבלים את השיר ושוכחים לשלם...
תהיו בטוחים שלא אמליץ על האולפן הזה, אם אמליץ, אמליץ להתרחק ממנו... ודאי שלא אדרוך שם יותר בחיים
חייבת להגיב ולומר , שתמיד כדאי כשהולכים על תחום האומנות - לשמוע המלצות טובות.
וכן , האם אמרתם לה שהשיר לא לשביעות רצונכם ? לכולם יכולות לקרות טעויות . כדאי שהיא תשמע את זה.....
אולי היא בתחילת דרכה , וכשתשמע שהתאכזבתם מהפלייבק תדע להבא ליידע לקוחות על חשיבות האיכות!
 
אני חושבת שאפשר להגיד את זה ככה:
אנחנו צריכים להיות הכי פתוחים עם הלקוחות, כדי שלא יצאו אי הבנות. ואם משמיים רוצים שזה הקלטה שאנחנו נקליט אז זה יקרה בכל מצב ובכל מחיר....
כון , בדרך כלל עם הסברה סבלנית הם גם מבינים את זה ....
המציאות מוכיחה שזו האמת....
ובסופו של דבר מבינים שבאמת יש כאן השקעה שקצת גדולה ממושגינו כפשוטי עם....
 
חייבת להגיב ולומר , שתמיד כדאי כשהולכים על תחום האומנות - לשמוע המלצות טובות.
וכן , האם אמרתם לה שהשיר לא לשביעות רצונכם ? לכולם יכולות לקרות טעויות . כדאי שהיא תשמע את זה.....
אולי היא בתחילת דרכה , וכשתשמע שהתאכזבתם מהפלייבק תדע להבא ליידע לקוחות על חשיבות האיכות!
יידענו אותה היטב היטב על דעתנו, אולי אפילו קצת יותר מדי פעמים... לא עזר
ולמרבה הצער, לא, היא לא בתחילת דרכה, ואת ההמלצה עליה קבלנו ממישהי שאולי היה לה באמת גם אינטרס לצד שלה...
הבי"ס של החיים, מה לעשות
 
אכן כך מטעויות לומדים , אני מקווה שגם היא.
אני ממש מתעניינת אצל אנשים , אם הם מרוצים , חשוב ללמוד מטעויות!
וכולנו טועים...
 
אכן כך מטעויות לומדים , אני מקווה שגם היא.
אני ממש מתעניינת אצל אנשים , אם הם מרוצים , חשוב ללמוד מטעויות!
וכולנו טועים...
המטרה שלנו זה שיצאו מרוצים...
ואני גם בטוחה שהאולפניסטית הזו גם היא רצתה שיצאו מרוצים ושיהנו...
 
אני ממש מתעניינת אצל אנשים
כל הכבוד אמיתי לך! דבר נדיר בימינו... אז אם כבר, יש גם את העניין של השירות אחרי ההקלטה, וזה, כמה שראיתי עד היום, ממש חלש!!! תקשורת לא זורמת, פתאום המחיר קופץ על כל שינוי קטן... כאילו ברגע שאני בכיס של הבנאדם אז אפשר לעשות בי ככל העולה על רוחו...
 
אכן כך מטעויות לומדים , אני מקווה שגם היא.
אני ממש מתעניינת אצל אנשים , אם הם מרוצים , חשוב ללמוד מטעויות!
וכולנו טועים...
אני גם שואלת אם היו מרוצים. והכן שלהם זה מה שנותן לי כח ועידוד להמשיך הלאה....
איזה כלה הקליטה אצלי שיר תודה להורים שלה, וכשהגיעה לקחת תשיר היא ביקשה ממני לשמוע. זה היה כ"כ מרגש לראות שהיא מתרגשת מהתוצאה שיצא!!
וכן, דווקא הדברים האלה של התרגשות והנאה זה מה שנותן תכח...
שד' יעזור ושלא תצא מכשול מידינו...
 

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

Article information

נכתב ע"י
רות וליס
צפיות
1,738
תגובות
33
Last update

More in סאונד ומוסיקה

למעלה