מדור עם כיתוב57.jpg

גדעון עמיחי: "ניגוד בין מותג בינלאומי לאמירה יהודית הוא סיבה להצלחת קמפיין"

'תן לו בביצועים'... אתר פרוג יצא לברר מה גרם לפרסומאי הישראלי להשיק את דגמי הרכב הבינלאומי, בקליפים מרשימים המלווים במוזיקה יהודית על גבול...
נכתב ע"י אשר כותבת · ‏23/12/18 ·
  1. אשר כותבת
    דגמי הרכבים המתחדשים מדיי שנה, מביאים את עולם הפרסום לתיזוז חוצות מרשים. משרדי הפרסום נמצאים בתקופה זו על כביש סואן במיוחד, בו יש להפגין מיומנות, חוזק, מהירות. ולא פחות- בטיחות. מאחר ומהלך אחד מיותר, עלול לסכן את יצרן הרכבים שלך.

    אחד ממפרסמי הרכב המוכרים לכולנו, הוא הפרסומאי גדעון עמיחי, שמנהל בשנים האחרונות בין השאר את פרסום כלמוביל (יונדאי מרצדס ועוד).

    "קמפיין פתיחת שנת הדגם הנו קמפיין חשוב ומהותי בחיי פעילות מותג רכב בישראל. לעיתים הבחירה היא להתמקד בדגם אחד ולעיתים מספר דגמים או כלל המותג". מתאר הפרסומאי גדעון עמיחי, בעל משרד הפרסום No. No. No. No. No. Yes בראיון לאתר 'פרוג', לקראת ניתוח קמפיין ליצרנית הרכב 'יונדאי' שתפס את עיננו לאחרונה ונבחר להיות הראשון בסדרה הפותחת למדור 'קמפיין במבחן'.


    046 (Large).JPG
    גדעון עמיחי מרצה בכנס פרוג 2018 'מעצבים את המחר'.


    "האתגר הפרסומי הגדול בתקופה הזו הוא העומס התקשורתי של תחום הרכב. כל שחקני רכב מציגים שנת מודל חדשה. לכולם דגמים חדשים. לכולם תקציב גדול שמיועד ליצירת התלהבות למותג עם כניסת שנת הדגם החדשה. הסביבה התקשורתית הזו מאתגרת במיוחד הן ברמת היקף התקציבים המושקעים והן מבחינת חשיבות פתיחת השנה והשפעתה על פעילות המותג בהמשך השנה.
    "אופי התקשורת גם הוא דומה - שימוש בחומרי וידאו של היצרן לצד הנחות / הטבות לקראת השנה החדשה. גם אופי השימוש במדיה דומה - טלוויזיה, רדיו, עיתונות דיגיטל ועוד".

    אנחנו רואים שבחרת בשני הקמפיינים האחרונים של יונדאי בקטעי מוזיקה יהודיים- קלאסיים. על גבול ה'דתיים'. מה השמעות של זה?

    "אכן, קל לראות את המשותף בין קמפיין השקת שנת 2018 - 'טוסון - הוא התחזק', וקמפיין השקת 2019 - 'יונדאי, יונדאי יא יונדאי'.

    "שני הקמפיינים אמנם בנויים מחומרי וידאו שהיצרן סיפק אבל, וכאן יש אבל גדול: בתוספת רעיון קריאטיבי חזק שמבוסס על מוזיקה כיפית, ולא נגזים אם נקרא לה אפילו סוחפת. שני השירים מביאים איתם אנרגיה גדולה, שמחה וכיף, שהופכת את הפרסומת למשהו שקודם כל רוצים לראות, לשמוע וליהנות ממנה, וזו נקודת זינוק אדירה ביחס לתחרות מסביב. בסופו של יום, רוב המכוניות דומות להפליא. גם אופי הצילומים שלהן. לכן בחירת הרעיון והמוזיקה היא קריטית להצלחה.
    "רעיון 'הוא התחזק' בליווי המוזיקה החסידית - שנכתבה במיוחד - בעל הרבה יותר ממשמעות אחת. וכך גם 'תן לו בבטיחות, תן לו בנוחות… ויונדאי יונדאי חדשה…'

    "בשני המקרים המוזיקה נעזרת או מייצרת 'הפרעה קריאייטיבית' שמשיגה בולטות שהיא קריטית להצלחה! במקבץ הפרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל. דווקא הניגוד בין מותג מכוניות בינלאומי מצליח לבין אמירה 'יהודית' (בקמפיין הראשון) ו'ישראלית' (בקמפיין הנוכחי) שכל כך לא שגור, הוא אחת הסיבות להצלחה הגדולה של שני הקמפיינים ומה שהופך אותם למעניינים, מפתיעים וזכירים.

    מה שאומר, שאתה סומך על המוזיקה הזו שתפנה לכלל הלקוחות?

    "בשני המקרים קהל היעד הוא רחב, בדומה למותג יונדאי, שהוא מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל עם שלל דגמים שמתאימים לכלל האוכולסיה - החל מ'סטה-פה' היוקרתי ועד 'i10' הצעירה והתזזיתית. ברוח הזו, בחירת המוזיקה בראש ובראשונה- מטרתה פנייה רחבה".


    אתם מוזמנים לצפות בשני הפרסומים האחרונים של יונדאי, מבית היוצר של גדעון עמיחי ולתת את הציון והפרשנות שלכם!

    "יונדאי יונדאי חדשה"- דגם 2019




    טוסון 2018 "הוא התחזק"

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. BeYourSelf
    אהבתי
    שונה ייחודי מעניין מקפיץ
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
  2. חויד
    תמשיכו להביא חומרים איכותיים כאלו.
    לזה בדיוק אנחנו מחכים!
    והכתיבה... מדהימה. תודה.
  3. גוגלית
    ממש אהבתי את קונספט 'הוא התחזק', גאוני!

    @מטאלי לטעמך היה עדיף לשים פס-קול 'מתחזק' יותר טיפוסי, סוג נח-נח,
    עם צי של חברה קופצים על הגג.. ? (שיא הוכחת ההתחזקות ; )
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
    1. מטאלי
      אהבתי!
      אבל כן, אנחנו מבינים את הקונספט, אולם תהיתי מה חילוני צפונבוני מבין מהפרסומת הזו...
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
  4. 102
    אם אני הייתי הלקוח זה היה:
    .Yes. Yes. Yes. Yes. Yes. Yes
      מלפפון ו-אשר כותבת אוהבים את זה.
  5. מטאלי
    ה"הוא התחזק" מאד יצירתי, אך קצת כבד ולא חד וברור, ה"יונדאי יונאי" חזקה וקולעת, משחק מילים יפהפה אך קצת באיחור כי השיר הזה ממש ותיק...
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
  6. מלפפון
    אני כל הזמן מחכה לראות אם @גוגלית כבר צלצלה,
    כדי לדעת אם לקרוא לה לקרוא.
      גוגלית אוהב/ת את זה.
    1. גוגלית
      משוחררת לישון ; )
      מלפפון אוהב/ת את זה.
  7. מלפפון
    אגב הכתיבה- מהממת.
    חזרתי עכשיו לקרוא בעיון,
    ונהניתי מהכתיבה המשובחת.

    למשל:לתיזוז חוצות מרשים. משרדי הפרסום נמצאים בתקופה זו על כביש סואן במיוחד,
    וכל מיני דימויים קשורים, שמייפים מתחת לפני (רכבי) השטח את האמנות של הכתיבה.
    סוג קריצה של הכותב לאינטלגנציה של הקוראים שנהנים מהסאב טקסט האמנותי בין השורות.
    ונהנתי שכל זה מוכנס בכתבה שעלולה להיות יבשה בד"כ,
    ומעשירה את הדימויים, ואת הקריאה כולה.

    ניתוח שריתק אותי לעשות...:)
    1. אשר כותבת
      תודה רבה! איזה כיף לקרוא מחמאות!
      מלפפון אוהב/ת את זה.
  8. אביטל שורץ
    בלי לסתור את הנאמר או הנצפה,
    והפרסומות ממש אבל ממש טובות,
    יונדאי יונדאי יא יונדאי ממש לא שיר חסידי,
    ואפילו לא קרוב
    זה שיר מהעולם החילוני לחלוטין
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
    1. אשר כותבת
      אכן. זהו שיר ישראלי.
      המנגינה של 2018 היא בסגנון חסידי.
  9. קנקן מלא
    בלי רמקולים הסרטונים לא משהו מיוחד אבל נחמד
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
    1. אשר כותבת
      השמע זה כל הפאנצ' :). מומלץ להרכיב רמקולים כדי להתרשם!
  10. kosta770
    ללא ספק אחת הפרסומות המוצלחות עם מחשבה יצירתית מחוץ לקופסה של התקופה האחרונה.
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.