chamutal (28 of 297).jpg

איך כותבים מאמר נרגש בשפה עיצובית?

האמת שפרפרי ההתלהבות עדיין משוטטים לנו בין הלב לקנה הנשימה... מדהים לנו ומהדהד לנו באצבעות לשתף אתכם! ככה זה אחרי ערב כל-כך מוצלח!! עם מעל למאה...
נכתב ע"י אשר כותבת · ‏11/12/18 ·
  1. אשר כותבת
    קרדיט צילום תמונות: חמוטל בראונשטיין.

    chamutal (24 of 297).jpg chamutal (28 of 297).jpg chamutal (23 of 297).jpg chamutal (18 of 297) (1).jpg chamutal (20 of 297).jpg chamutal (2 of 297).jpg

    כמה דקות איחור בגלל ההפגנות מתחת למגדלי שקל, ואל האולם צנח רוני אפלבוים. עם כובע אדום נעל אצבע אדומה לרגל ימין, ונעל צהובה לרגל שמאל.

    הרב חיים דיקמן שהיה אמון באותם רגעים, לא רק על כל הכנס הזה ועל פרוג בכלל, אלא גם על "שעת הפרומו" כמו שהוא קרא לפסק הזמן בתחילת האירוע, אותו הוא הנעים בדברי קבלת פנים נרגשים ונאים. אז- כולם טעמו בהנאה גריסני עם כרוב קצוץ ומתבלים נוספים ונחו מהדרך, הרב דיקמן העביר את השרביט למרצה הפותח ו...האורות כבו.

    chamutal (69 of 297).jpg chamutal (43 of 297).jpg chamutal (38 of 297).jpg chamutal (44 of 297).jpg


    כך התחילה הרצאה בשם 'אשפה או השפעה' בה הגדיר אפלבוים את הקופירייטרים: "האנשים שגורמים לאנשים לקנות את מה שהם לא צריכים מהכסף שאין להם".

    בהרצאה מופלאה, מלאת הומור בריא שגרם לגלגולי צחוק מצד הקהל- הסביר רוני כיצד על מעצב גרפי להציג את המוצר בשוק. ההרצאה סבבה סביב היציאה מה'אני' לכיוון שאלת ה'למה לי'.

    בין הבאת מקורות מדפי התנ"ך על 'למה לי חיובי' ו 'למה לי שלילי' השתתף הקהל בהתלהבות רבה בשאלון אתגרי על סוגי קמפיינים והשלכותיהם.

    על חברת רהיטים שלא מוכרת מיטות, שידות, ארונות, שולחנות וכסאות לשימושים שונים- שמעתם?

    המרצה המרתק הכיר לנו את האסטרטגיה מאחורי עיצוב הקמפיין לחברת ריהוט הבית שמוכרת רק פתרונות!

    אפלבוים התמקד במהלך ההרצאה בעיצוב מותג הרהיטים "איקאה", וכמו שהציג את האמירה שלהם: "אנחנו לא מוכרים מגירות! אנחנו מוכרים מקום לציורים שהילד מביא מהגן"...

    אפלבוים אף נגע בקמפיין הפרסום המלחמתי של חברת הרהיטים הישראלית "עצמל'ה":

    "ילדים שבדים צריכים רהיטים שבדים... ילדים ישראלים צריכים רהיטים ישראלים"

    בהרצאתו הסביר את מהלך הקמפיין המלחמתי לפרטי פרטים, ואת ההתמודדות של "איקאה" עם המכשלות שהקימה לה "עצמל'ה".

    אחרי שיעור מאלף על גישה עיצובית שתמכור את המוצר של הלקוח שלכם, ועל הסוד של הקומיקאים שגורמים למאזיניהם להנהן בראש ולדייק במחשבת הומור את המושג: "וואלה!", הסביר רוני כיצד לשלב בין הגישות ולהוריד אותם אל עולם המעשה של המעצב הגרפי, וכן לכתיבת קורות חיים שיגרמו לכל מעסיק, לחטוף אותו מייד לעיצוב הקמפיין הבא....

    היה מרתק! מבדר! מחדש ופותח את הראש לאפיקים חדשים מלאים באנרגיה....

    chamutal (46 of 297).jpg chamutal (48 of 297).jpg chamutal (66 of 297).jpg chamutal (71 of 297).jpg

    הפסקה קצרה לקפה וקוראסון שוקולד הנחיתה אותנו היישר להרצאה המחכימה של שלומי לחנה.

    ידעתם כי בשנה האחרונה נפתחו בישראל כ47,000 עסקים???

    אז עכשיו אתם גם תדעו כי 43,000 מתוכם- נסגרו!

    לחנה (שהגיע ביוזמה משותפת עם בנק הפועלים, המלווים את התלמידים שלנו בפתיחת עסקים ויציאה למעגל העבודה במשך כל השנה!!) הרווה אותנו בתוכן מרתק על בניית תכנית שיווקית לעסק הפרטי שלנו (פרוג זהו עסק פרטי או עסק ציבורי? מה שבטוח שפרוג זה העסק של כולנו J

    לחנה הרחיב בהרצאתו המרתקת על ההבדל הענק בין שיווק למכירה וכיצד תהליך שיווקי נכון הופך את המכירה למיותרת.

    הוא אף הסביר את המושג שיווק - כזיהוי צרכי הלקוח, פיתוח המוצר ומראהו, וכמובן- הפרסום בתקשורת. וכיצד ה"צרכים" הם הפער בין המצב המצוי למצב הרצוי ומה זה בעצם אומר לנו כבעלי עסקים?....

    עכשיו תגידו לי אתם: האם "ג'יפ" זה מוצר או מותג? את התשובה לשאלה הזו, ועוד הסבר מאלף אחריה, בשיתוף פורה של הקהל- הסביר שלומי לחנה בטוב טעם. בין השאר הובהר למשתתפות על זיהוי מתחרים בשוק, התמודדות עם דילמה, כאשר הלקוח מתלבט בין עיצוב מטורף לקמפיין לבין.... ארון חדש למטבח! ולמה למה... חברת המכוניות מרצדס צריכה לחשוש מטויוטה!

    נשמע לכם מעניין? באמת כך היה!

    יצאנו נפעמים! מוכשרים יותר ועם כלים מדהימים כיצד ואיך להפוך את עצמנו למותג מוביל....

    chamutal (103 of 297).jpg chamutal (100 of 297).jpg

    הפסקה של 20 דקות להכרות קולגות על יוגורט וגרנולה לצד נשנושים עם מקבץ ירקות שורש, הובילה אותנו למסמר הערב- הרצאתו של אמן העיצוב וזוכה ב70 פרסים עולמיים לעיצוב- יוסי למל.

    לאחר שמנהל המכללה, הרב דיקמן, קיבל את למל בדברי ברכה והיכרות, פתח למל את הרצאתו בהצגת סברס מוחי (המוח הישראלי) ועבר דרך עיצובים מטורפים בכל קנה מידה של גאונות, לחברות סוציאליות כאלו ואחרות ברחבי העולם.

    לאחר סיפור העיצוב והמיתוג לקנאביס הרפואי השנוי בתקופה האחרונה במחלוקת מדינית, עבר אתנו למל למופע מרתק בביצוע פוטומונטאז', על סיפור חייו של אביו- ניצול שואה ואחד מ11 נערים שעברו מסכנת ניסוים רפואיים במחנה הפליטים בברלין.

    במסע לקח אותנו למל אל חצרות החסידים שחיו באותה תקופה. פתח את הארונות ואף הוציא את השלדים (בשפתו המטאפורית) ולבש פיג'מת אסירים מלאת משמעות, ונעמד בקור העומד על מינוס 25 מעלות בסביר.

    היה מצמרר, מעורר השראה ו... בלתי ניתן להגדרה. כל מילה וכל מיצג- גילו לנו עולם שלם של עיצוב הפותח עולמות שלמים של יופי, סודות, רגשות ועצמה אדירה. (חשוב להזכיר, כי בכל התמונות נראים רק יוסי למל עצמו, אביו, בנו ובתו הקטנה- בדמויות שונות).


    קבלת הפנים:
    chamutal (171 of 297).jpg chamutal (172 of 297).jpg

    ו... המופע האמנותי!
    chamutal (175 of 297).jpg chamutal (176 of 297).jpg chamutal (180 of 297).jpg
    chamutal (194 of 297).jpg chamutal (192 of 297).jpg chamutal (199 of 297).jpg chamutal (200 of 297).jpg chamutal (205 of 297).jpg chamutal (208 of 297).jpg chamutal (209 of 297).jpg chamutal (211 of 297).jpg chamutal (213 of 297).jpg chamutal (215 of 297).jpg chamutal (222 of 297).jpg chamutal (221 of 297).jpg chamutal (234 of 297).jpg chamutal (236 of 297).jpg chamutal (240 of 297).jpg chamutal (239 of 297).jpg
    chamutal (264 of 297).jpg

    לסיום, כשהילדים של רוב האימהות בקהל כבר מזמן היו שקועים בשינה ערבה, היו המעצבות מרותקות במלא הלהט אל תכניתו המפתיעה של המרצה האגדי- כפיר ממן.

    כפיר הציג לנו את התמנון האהוב שלו.... תמנון הקסם שיחפוף לכם, ישאב אבק, יבשל לילדים ארוחת ערב וגם יקלח אותם אם תבקשו יפה.

    כפיר ממן לימד אותנו על תפקידו של מוניטין ואיך אנחנו יכולים לייצר לעצמנו אחד כזה.. שלב אחרי שלב.

    הכרנו את קיצורי הדרך במוח ואת ההבטחה והחוויה שמותג מייצג. וכמובן, (כמו שהבטיח לנו בכתבת הפרומו) גילה כפיר ממן למעצבות, (שכבר נחשבו, אחרי כאלו הרצאות - למעצבות על!) את סודות העיצוב והגרפיקה שיאפיינו את העתיד המקצועי שלהן....

    התגובות היו נדהמות... לא אחת ולא שתיים קפצו ממקומותיהן מרוב התפעלות.. ורק כפיר נישאר שליו בכדי להוכיח לנו עכבר לצד מקלדת- כיצד השכלולים האלו כבר נכנסים אלינו און-ליין....

    ויש לו גם בשורה: הפוטושופ הולך להיעלם מן העולם!! (אל תיבהלו... זה ייקח חצי עשור לפחות...)

    ומי יידע לתפעל את המערכות החדשות האלו? כמובן, רק הגרפיקאים המוכשרים שרזי תכנות העיצוב נהירים להם בבקיאות מלאה...

    chamutal (272 of 297).jpg chamutal (301 of 29).jpg chamutal (308 of 29).jpg
    chamutal (316 of 29).jpg

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. ברוכי
    פשוט נהנה לקרוא את המאמר...
    הלוואי והייתי יכול להשתתף ביום הנפלא הזה.
    תמשיכו לעשות רק טוב לעם ישראל.
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  2. גלידלה
    "אין על פרוג" כל פעם לא חוסכים בימי עיון מרתקים
    אשר לא שווה להפסיד
    אשר מוסיפים הרבה ידע ומדע
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  3. סטודיו פלאש
    היה נפלא
    תודה רבה
    אין מילים
    פרוג, אתם אלופים
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  4. BRO
    מאמר מעולה, מסכם בתמצית את הלב של כל הרצאה.
    האירוע היה מחכים, מעניין ומרתק.
    פתח אפיקים לעולמות חדשים.
      סטודיו פלאש, prog ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  5. mali
    תקציר מתומצת באמת לערב ענק!! השראה אדירה והמון המון ידע מקצועי.
    תודה ענקית לפרוג על ערב כזה. נשמח מאוד לעוד

    גם אני אשמח אם יש למישהי הקלטה של ההרצאה הראשונה - הפסדתי בגלל הבלאגן
      סטודיו פלאש, prog ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  6. וורובל
    היה מקסים
    בשביל ההרצאה של יוסי למל לבד היה שווה!!
    הוא מייצג תפיסה אחרת בעולם העיצוב
    ואפשר לומר שעשה לי קצת סוויצ' בראש
  7. א-ירושלמית
    האירוע היה מדהים לפי כל קנה מידה.
    משתתפות יקרות, יש מישהי שהקליטה או אפילו הסריטה את שתי ההרצאות הראשונות ויכולה לשלוח לי? אשמח מאד. הפסדתי אותן וחבל לי מאד עליהן.
    ובנוגע לתוכנות שיעלמו: רק המשוגעים כן ישארו עם זה. פוטושופ, ככלי פוטומונטאז'י, לא ישרוד. הוא כן ישרוד לצרכים אחרים (עיבודי תמונות, ציור, תלת מימד)
    כנ"ל ההדגמה של הטיפוגרפיה באילוסטרייטור, התוצאה קיטשית להחריד. שמתן לב איך המיקום של האותיות התעוות ביחס אחד לשני? זה היה נורא. כלומר, עדיין יצטרכו את העבודה הידנית של הלטרינג. ביג דיל כל המשקלים, נו, ומה הלאה... יתכן שזה יכנס, אבל עדיין: אין תחליף לדבר האמיתי באומנות.
    מה שכן, אולי זה יסנן קצת את החובבנים, אלו שבשבילם 'יש בפוטושופ פטנט שקוראים לו מטה קסם', וכשצריך לצלם מוצרים - מצלמים אותם על בד ירוק עם פלאש ישיר - וזה הפתרון בה' הידיעה לצריבת המוצר מהרקע, וש'עכשיו באופנה לעצב באילוסטרייטור, חברה שלי מתמצאת ואמרה לי'.

    אגב, המקרים בדוגמאות אמיתיים להפליא, ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
      chamutal, סטודיו פלאש ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  8. שח מט
    היה ככ מעשיר מרתק וכן.. גם ...מרגש, שאפילו התמונות לא יצליחו להביע...
      סטודיו פלאש, אשר כותבת ו-קלרינט מודים על התגובה.
  9. vhsvchch
    לא רואה כלום, נטפרי חסמו לי את חצי מהתמונות.
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  10. תובנה
    תודה על הסיכום, בהחלט נשמע מעניין.
    לגבי הפוטושופ-מה אמרו ? שאת כל הביצועים יהיה ניתן לעשות באילוס' ואינדזיין? או דברו על תוכנה חלופית?
      אשר כותבת מודה על התגובה.