travelor

זהר מושקוביץ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
מישהו שמע עליהם?
או שזה העוקץ החדש לחרדים?
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כתבה שהועתקה מאתר כלשהו:
טרוולאור - TRAVELOR זכיינות באתר תיירות - זהירות!

travelorTravelor הוא עוד עסק בסגנון פירמידה, לא חדש וכזה שמשתכלל לאורך הזמן. אתר תיירות סגנון בוקינג שמאפשר לכל אחד להיות זכיין שלו בתמורה להשקעה. זכיין נהנה מאחוז מסוים מרווחי החברה בכל חודש, כאשר גם התשלום מצד הזכיין הוא חודשי 150$ (550 ש''ח) ואין לו נקודת סיום, זכיין חייב להמשיך לשלם על מנת להישאר זכיין. עסק שעובד באופן ממולח כך שהאלמנטים המחשידים בו מוסתרים היטב. בפועל הוא מתבסס על שיווק הזכיינות בו ולא מצופה מהמוצר להמכר לבד או בעזרת קמפיין תקופתי.
זהו מאמר ראשון בסדרה בת שלושה מאמרים שנכתבו בין 2018-2020. מאמר זה הוא סיקור בראשי פרקים על חברת Travelor והמודל העסקי, בדגש על הדמיון לתרמית פירמידה. מתאים למתעניינים שאינם יודעים על טרוולאור הרבה.

הפרק השני בסדרה הוא סיקור עומק ארוך שבוחן את מודל החברה לאורך השנים, כשלי ההגיון, מצגי השווא, השקרים וכל עניין 'השותפים בחברה' וחוסר אחיזתו במציאתו. המאמר כולל גם הקלטה מפגישה עם הבעלים והמנכ''ל יוסי כהן, בה הוא מודה שהתשלומים לחברה הם בעד קורסים. לא שותפות ולא זיתים.

הפרק השלישי מסקר את טרוולאור בזמן מגפת הקורונה וכל הנובע מכך. בנוסף להתייחסות לתחזיות הרווח השונות שהחברה פרסמה לאורך השנים, ולעברם האישי והמקצועי של מספר בכירים בחברה. אורך בינוני.

טרוולאור עובדים במרץ להשפיע על המיקומים של מאמרים אלו בגוגל, על מנת שלא יוצגו בראש תוצאות החיפוש, מכיוון ומתעניינים שקוראים אותם מפסיקים להתעניין.
Travelor שיווק רשתי עם קלאס


Travelor מרוויחה משיטת חבר מביא חבר רגילה. הבעייתיות במיזמים כאלו היא שהם מתבססים על אנשים ולא על המוצר. בשלב מסוים הפירמידה נקטעת ולא מצטרפים עוד זכיינים והכסף מתחיל להיגמר. ניתן לראות בבהירות שמדובר בעסקה אפורה, אך כמו עוד מיזמי תחת שכאלו טרוולאור התפתחו: הם הרימו מוצר בסיסי שמציג חזות של עסק רציני שבאמת ניתן להזמין דרכו מלונות בעולם.
המאפיין הנפוץ בעוקצי פירמידה הוא בתזרים המזומנים: המוצר תמיד לוקה בחסר, לא נמכר, לא קיים, לא תופס. במקומו החברה מתבססת על תזרים פנימי, זכיינים שמשקיעים בחלום. אם חברה מאמינה במוצר שלה, אם המוצר טוב, אין צורך בזכיינים. למה לחלק רווח? צירוף של כל זכיין ללא הכרות היא עדות לכך שראשי החברה עצמם לא מוכנים להסתמך על הרעיון שיניב רווחים כפי שהם מציגים.
פירמידות חכמות נוטות לאורך זמן לעבור התפתחות שתשרת את מיצג השווא שהסטארטאפ גדל ועוד יפרח. מבחינת ראשי הפירמידה לא מדובר בהשקעה גדולה ביחס להכנסות שהזכיינים מניבים להם. במקרה של טרוולאור, מרימים אתר שמשמש כמנוע חיפוש למלונות ובתמורה זוכים במימון המונים ענקי על חשבון זכיינים שברובם הם צעירים ללא הבנה בטכנולוגיה או בעולם העסקים. ההשקעה האמיתית במוצר משרתת את המוצר האמיתי - החלום המשווק.
  • הטמעה של מנוע חיפוש למלונות באתר הוא עניין פשוט שחברות רבות נדרשות לו: קונים גישה למנוע דרך אחת מחברות התיירות הגדולות. גוליבר או איסתא לא יוצרות קשר עם מלון באקוודור, יש להן גישה למנוע חיפוש והן מרוויחות עמלות.
במקרה של טרוולאור ההתפתחות של המוצר היא הרבה יותר אפקטיבית מבמקרה של פינדרלה למשל, טרוולאור באמת מוכרים חופשות באמצעות האתר ובעיקר דרך הזכיינים. הזכיינים גם מרוויחים על כך עמלות בצורת 5% מכל עסקה שנמכרת דרכם. מבחינת אותם קורבנות מדובר בהוכחה שהמערך אמיתי, הנה, מכרתי חופשה להוא ולהיא וקיבלתי את העמלה.
אותה עמלת מכירה שמתקבלת מכך שזכיין הפנה לקוח ועסקה נסגרה דרך הקישור האישי שלו לאתר של טרוולאור, היא למעשה עמלה מוכרת שכל תוכנית שותפים מעניקה על סגירת עסקה. למה צריך לשלם 550 ש''ח בחודש בשביל לשווק את אותם המלונות? התשלום תמורת הזכיינות, משמע לעבוד בחברה, הוא עוד מאפיין נפוץ של פירמידות: בוא תשלם כדי לעבוד.
  • חשוב להבין שחברות תיירות רבות עובדות במתכונת שיווק שותפים ומאפשרות לכל משווק למכור חבילות נופש ולהרוויח עמלה בהתאם, ללא שום זכיינות או תשלום. בוקינג, איסתא, פתאל, טיקטינגו, הדקה ה-90, HotelsCombined ועוד רבים.
טרוולאור ביקורת
הנתונים פשוטים, חברה המסתמכת על כספי זכיינים בעדינות ודיוק כך שהפרטים המפלילים אותה כשיווק רשתי מהמעלה הראשונה מוסתרים היטב. העוקצים משתפרים לאורך השנים ועוברים טרנספורמציה נדרשת, שכן גם אם הנעקצים עצמם לא שמעו על השיטה, מישהו בסביבתם כן. לפירמידות חשוב להתפתח אחרת הן יתגלו. במקרה של טרוולאור בוצעה עבודה מדויקת שנועדה להסיט את הדעת מהפרטים שצועקים פירמידה ומודל עסקי פגום.
  • חשוב לציין שכל הכתוב לא בא לגזור את דין טרוולאור כעוקץ או תרמית פירמידה אלא רק לבצע השוואה בין המאפיינים הנהוגים. הכתוב לא בא להכתים את מנהלי, בעלי או זכייני החברה כעוקצים או בביצוע הונאה והמטרה היחידה של התוכן הוא העברת ביקורת על המודל העסקי.
א. תשלום חודשי שמאפשר להרוויח מזכיינים לאורך זמן ומונע פגיעה רצינית מדי בחיים האישיים שלהם, מה ששומר על העסק לאורך זמן ושולל הפללה עצמית - כשעסק מציע שותפות תמורת 10,000 ש''ח הדבר מרים יותר גבות מ-550 ש''ח בחודש. התשלום החודשי גם מונע מהזכיין לעזוב שכן אז ההשקעה תלך קפוט. הוא יעדיף כבר להישאר, לנסות לצרף חברים, למכור חופשות וכל זה תוך כדי שהוא ממשיך לקדם את טרוולאור ולשלם.
  • התשלום החודשי ולא החד-פעמי דורש מהזכיין גם להכיר בטעות בשביל לעצור את התשלומים. להכיר בכך שהוא חלם לשווא, שכל האנשים שאמרו לו אחרת צדקו, ושהדרך החוצה דורשת להודות שטעה ולו רק בפני עצמו.
ב. האתר עובד וניתן למכור חופשות דרכו ולהנות מעמלות שיווק. מוצר אמיתי הוא הכלי האידיאלי. זכיינים פוטנציאלים רואים אתר פועל, בינלאומי, שמתחרה בשוק רציני, ומציעים להם שותפות. צעירים שרוצים להתעשר ללא הבנה עסקית ותוכניות לעתיד מוצאים עצמם מול עסקה קורצת. במקרה של Travelor מדובר על אתר שהוא כולו רק מנוע חיפוש. השקעה קטנה יחסית בשביל לספק לזכיינים "מוצר".
ג. שותפות ברווחי החברה, ההסבר המושלם למה העסק כשר: החברה מתחלקת עם הזכיינים ברווחי התיירות. הפקטור הזה מטעה את הזכיינים לחשוב שהעסק עובד, שיש רווחים ושהם גם בעלים עליהם באיזשהי צורה. העובדה שכל חודש הם משלמים את הוצאות החברה נעלמת מעיניהם וההטבה משרתת את הטשטוש הכולל - החברה מוצגת כחברת תיירות עולמית שמחלקת רווחים למרות שאותו מוצר על בסיסו היא מבססת את השאיפות הללו אינו רווחי.
  • "רווחים" - לא מדובר בסכומים הקרובים לכסות את ההשקעה החודשית של זכיין.
ד. חבר מביא חבר, הכסף הגדול. אפיק רווח זה משמש את החברה בתכל'ס להכל וגם מפליל אותה - תזרים המזומנים של העסק מסתמך על שיווק השותפות בעסק ומתגמל שותפים שמביאים שותפים. לכן נדרש להטמיע את אפיק זה בחוכמה ואלגנטיות: טרוולאור מציעה לכל זכיין להביא חברים שישלמו במקומו את התשלום החודשי. כל חבר שישלם את הסכום בחודשו מניב 50$, שלושה חברים שהצטרפו ומשלמים והזכיינות בחינם.
טרוולאור כאילו מפנה את הזכיינים לעוד אפיק רווח שנועד לקדם את החברה לגדילה והתפתחות ועל הדרך לכיסוי העלויות שלהם. זאת ועוד, החברה לא מעניקה הטבות על תת מופנים (נכדים, נינים וכן הלאה), מה שאמור כביכול להציג אותה כלא פירמידה. כמות הפרטים שהחברה זורקת על זכיין יוצרת כאוס שמסתיר בעדינות את המודל העסקי. שיווק רשתי עם קלאס, לא פחות.
סרטון היכרות של טרוולאור בו נאמר באופן ברור "אנחנו צריכים 50,000 איש במינימום...זה בדיוק הפעילות שאנחנו עושים, מציגים את ההזדמנות הזאת והעסק הזה לעוד ועוד אנשים"
דקה 1:15

ה. התנהלות שמראה על התאקלמות השרדותית בעולם העסקים. פרסומים שונים בעבר מתארים יעד של 1,000 זכיינים ורכישת זכיינות ב-4,000 ו-5,000 ש''ח בנוסף לתשלום החודשי הקבוע. עסק שדינאמי בכל הקשור לשיווק הזכיינות בו אבל לא מצליח לפתח את המוצר עצמו שאמור להיות מנוע הצמיחה של העסק. התנהלות השרדותית שדואגת לכסף עכשיו ולא נראה שמפתחת מוצר שמיש ונגיש עם פוטנציאל לקחת חלק משוק התיירות.
כיום הם מדברים על 10,000 זכיינים. בהתחלה 1,000, בהמשך 50,000 ועכשיו 10,000.
  • כלכלה עצובה - מצב לא יצרני בו כסף מחליף ידיים ללא שום ערך. הזכיינים רוכשים אשליה שאפשר לקנות חלום בלי לתת דבר מלבד קצת כסף בתמורה.
  • עסקים באופן טבעי מתבססים על צרכנים כמנוע הצמיחה של העסק. ההכנסות שבשגרה. טרוולאור בפועל מתבססת כבר שנים על המשקיעים כצרכנים.
טרוולאור עוקץ?
בדיוק כמו פינדרלה וביהיפ, טרוולאור היא חברה חוקית. אין במערך שלהם הונאה ברורה שניתן להצביע עליה ולהוכיח שמדובר בעוקץ. הקסם בפירמידות החדשות הוא בחוקיות שלהן: נותנים להמונים להשקיע בעסק ואם הוא לא יצליח אז הוא לא הצליח. רוב העסקים לא מצליחים. אין איך לטעון שמדובר בהונאה או רמאות. שילוב הנתונים (אתר אישי לשיווק המוצר, חלוקת רווחי החברה והגיוס שנועד להשתלטות על עולם התיירות) מטשטש את הקורבנות, מסיט את מבטם מכך שהם משלמים ושהתשלומים לא נגמרים.
הנתונים היבשים שם, רק צריך להביט: עסק שמוכן לקבל אליו כל משקיע, ללא ראיון, קורות חיים, ניסיון. עסק שרוצה משקיעים, עסק מבוסס משקיעים. אם העסק היה רוצה להצליח היו שוכרים אנשי מקצוע; שיווק, קידום, פרסום. לקבל כל זכיין לעסק זה לא מודל עסקי של חברה, איזה בעל עסק יסכים שכל ילד עם 550 ש''ח ידבר מטעם העסק שלו?
בסוף, ואין להם דרך לברוח מזה, כל המטרה היא זכיינים. העסק מנסה לבלבל ולהטעות, לייצר עבודות פיקטיביות לקידומו שמעניקות לזכיינים תחושה שאשכרה יש עסק, אבל ההוראות מלמעלה תמיד ימקדו אותם: צריכים עוד זכיינים, צריכים קהילה, צריכים לקדם את העסק. הם יטענו שזה גיבוי כלכלי או הקמת צוותים חזקים אבל זאת בעצם המטרה העיקרית, תמיד הייתה.
 

זהר מושקוביץ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
@ההדר שבהדר תודה רבה!
מה שכואב שהם פונים לאברכים בתקופת קורונה
ומפיצים את "הבשורה" בכוללים :(
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
זה כמעט עוקץ לכל דבר ועניין.
ברשת יש המון מידע עליהם כולל כל התחקירים.
לברוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L

malki r

משתמש צעיר
מקפיצה..
יש כאן מישהו שכרגע עובד שם ועדיין מזהיר לברוח?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה