דרוש מידע .

הללוהו

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
טעות
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לפני שאנחנו מתחילים לדון איך אפשר לפתח אינטליגנציה רגשית, צריך להבין מה זה כולל המושג אינטליגנציה רגשית, עד לפני כחמישים שנה אולי קצת יותר, היה מושג של אינטליגנציה, כלומר ידע, חכמה, תבונה ובמילה אחת 'משכל'.
לפני כחמישים שנה התוודע עולם הפסיכולוגיה למושג שנקרא אינטליגנציה רגשית, ומאז ועד היום בכל תקופה המחקר משנה את ההגדרה ואת ההבנה מה היא אינטליגנציה רגשית.
בתוך ההגדרה של אינטליגנציה רגשית יש מספר רבדים, יש נקודות שהם למעשה קוגניטיביות, ויש נקודות שהם רגשיות, ויש שהם תכונות, ויש חברתיות.

אנחנו משתמשים במושג הכולל של אינטליגנציה רגשית לאדם שיש לו קושי מסויים ליצירת קשרים חברתיים, שכרגיל מגיעים מתוך אי שימת לב לצרכים רגשיים של הפרטנר לשיחה, ואנחנו מיד מכלילים אותו בתוך המושג של אדם הלוקה באינטליגנציה רגשית,
על מנת באמת לתת לו כלים להתמודד עם זה, יש צורך להבין מה הנקודה האמיתית שגורמת לו לקושי, האם זה תכונה, או אולי יכולת, או חוסר רגש, ולעיתים גם פגשנו במשקעי עבר שגרמו לתגובות חסרות רגש.

ברוב רובם של המקרים, אכן ניתן ללמד את האדם לרכוש יכולות להתנהגות חברתית, ולמעשה לפתח את האינטליגנציה הרגשית שלו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה