מידע שימושי 40 יום צניעות כאן בפרוג ממשיכים

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לאור כל מיני הערות לא מתאימות
הנושא ננעל {האשכול הקודם}

וחבל מאד !!

פתחנו אשכול חדש
אנחנו מבקשות בכל לשון של בקשה לא לעלות לכאן הערות
ההלכות נכתבו מתוך הספר "הלבוש כהלכתו"
שרבנים ופוסקים עברו עליו
למי שלא מתאים, לא חייבת להתחבר ולקרוא
אך אל תמענה מנשים צדיקות שרוצות להתחזק
ולהוסיף לכלל ישראל ישועות
את ההלכות היקרות האלו

בתקוה להבנה!
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הקודמים לתועלת כולן
היום הראשון

ההלכה:
מידת הצניעות ומעלותיה
מידת הצניעות מעטרת את האדם בכל אורחות חייו, הן בהנהגה והן בלבוש.
וכה דברי חכמי המשנה:
תלמיד חכם צריך שיהיה צנוע באכילה, בשתיה ובהליכתו ובעטיפתו ובמעשיו הטובים.
מידת הצניעות מביאה לידי חכמה, ענווה, יראת שמים וצידוק במצוות והרחקה מכל דבר מגונה.
רבי יהודה החסיד: השלמת הצניעות שבע מידות: לשון רכה, גמילות חסד, להתרחק מהיזק וירא המומים וסור מלשון הרע, והאמונה וכיסוי הסוד.
מעלת הצניעות היא מהמידות החשובות והמיוחסות, והיא משלושה דברים שהקב"ה דורש מישראל.
כמו שנאמר "...ומה ה' דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך".

מתנות טובות גדולות ונפלאות מבטיח דוד המלך לאישה הצנועה.
בנים, בני בנים, בנים תלמידי חכמים, עושר וכבוד (תנא דבי אליהו).
בני האשה הצנועה יתעלו בחשיבותם יותר משאר בני העולם,
ובעלה מתברך בכל הברכות, ברכות מלמעלה ומלמטה (זוהר הקדוש ומדרשים).
הצניעות מגינה מן הסכנה ומן האויבים,
ואין הדורות נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שבדור (מהמדרש).
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום השני

מידת הצניעות לאישה

כשברא הקב"ה את חוה, אמר לה על כל אבר "תהא צנועה".
הצניעות חשובה גם מאוד לאיש, אמנם לאישה ובת היא הכרחית להצלחתה בתפקידיה כאישה כשרה בישראל,
לכן הוטבע בה כבר בתהליך יצירתה.
המהר"ל: הרי שנשתבחו האימהות הקדושות בפרט בצניעות,
כי עיקר שבח האישה ומדרגתה העליונה היא הצניעות.
פלא יועץ: כמעט כל עונש האישה בעולם הזה ובעולם הבא, וזכייתה לעולם הבא, תלוי בזה.
גם מידת הענווה נדרשת מן האישה יותר מן האיש. (מגילה)
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום השלישי

מדוע מרגישות אנו קושי גדול דוקא במצות הצניעות?

הגאון מוילנא מסביר שעיקר תפקידו של האדם הוא לימוד התורה, ועיקר תפקידה של האישה הוא שמירת הצניעות
על כן היצר הרע נלחם כ"כ כדי לבטל את הגברים מלימודם ולהכשיל את הנשים בשמירת הצניעות.
מנחם אותנו הרב וולבה: התורה חרוטה בליבנו, כל תינוק לפני שהוא נולד לומד את התורה כולה עם המלאכים
ומילא זה רק היזכרות.
כך גם אצל האישה שנבראה בצניעות מצלע האדם.
לכן כאשר נתחיל להתחזק בצניעות נרגיש מהר מאוד שהיא חלק מאיתנו.

גדולי ישראל בדורנו הפרוץ קוראים במיוחד ללמוד הלכות צניעות:
בדורנו עלינו להדר בצניעות ביותר, ולכל הפחות שלא לעבור על איסורים חמורים שבזמן מועט נזקם רב.
הניסיון הוכיח שאי אפשר להינצל מזה ללא לימוד קבוע.
כל הנשים הצנועות יתברכו בבני חיי ומזוני, בשפע ברכה וכל טוב,
וה' ישמור את ביתם מכל רע, ויצליחו בגוף ונפש בעולם הזה ובעולם הבא
, ובשכר נשים צדקניות עתידים להיגאל.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום הרביעי
לפני עיוור


ראיות ומחשבות אסורות מאבדות את האדם (תלמוד ירושלמי).
גם האישה מצווה לא למשוך את עיני האנשים - "לפני עיוור לא תתן מכשול".
והמתעלמת מגודל תפקידה ואחריותה הרי היא מחטיאה את הרבים
ודינה כעוברת על דת משה ויהודית,
ומחללת שם שמים בפרהסיה כל עת שיוצאת לרחוב,
ואם לומדים ממנה להקל או לזלזל, הרי זה חמור שבעתיים.
שערי תשובה: ותהא צנועה בכל מעשיה ודרכיה
ותהא נזהרת שלא יסתכלו בה בני אדם חוץ מבעלה
מפני שהמסתכלים בה יורדים לגיהינום,
והיא ענושה בעונש כל אחד ואחד מהם.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום החמישי

הצניעות כוללת:
1. כיסוי והסתרת צורת הגוף בשלמות
2. תלבושת ותכשיטים שאינם מושכים את העין וכל שכן את הלב
3. הנהגה מכובדת
4. הנהגה עדינה ושקטה
5. שמירת מרחק בין גברים לנשים.

המושג משיכת העין נחלק לשני חלקים:
א. תלבושת, תכשיט או הנהגה בולט ומזדקר,
והכלל הוא שכל דבר בולט הגורם לזולת להסב את ראשו ולהביט איננו צנוע.
ב. תלבושת ותכשיטים אשר בטבעם למשוך את העין, גם כשהם נפוצים ביותר.
כולל כל הנהגה או תלבושת אשר מושכת את לב הגברים, ובמיוחד בגדים שאינם מכסים את הגוף ואת צורתו בשלמות, ואף אם אינם רועשים ובולטים.
ומושג זה אינו נתפס בהבנת נשים כלל, ועליהן ללמוד את הלכות הלבוש לפרטיהן.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום כ"ט כסלו אנחנו אוחזות כאן כהמשך ישיר לאשכול הקודם-לפי הרצף 40 יום
היום השישי

כל כבודה - פנימה

דרך בנות ישראל לא קולניות ולא מהלכות ברגל רמה ולא פורצות בצחוק,
ודבר זה מהווה מכשול גדול.
לכןראוי להעדיף לערוך קניות בזמנים ומקומות שקטים, על פני זמנים ומקומות הומים.
לפעמים יש להעדיף את כל כבודה על פני גמילות חסדים.
ההליכה ברחוב תהיה בהשקט ובהצנע לכת, אין לה להאריך ברשות הרבים, לא בקולה ולא בהנהגותיה.
יש להיזהר בקבלת אורחים לבית, לא להקדימם בקולניות מוגזמת כשהדלת עדיין פתוחה,
וכן הענין בגננות שמקבלות הורים וכדו'
האוכלת בפני כל העם תצא בלא כתובה (שולחן ערוך)
אמנם אכילת ארעי לצורך- מותרת.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום השביעי

הפרדה

בכל מקום כינוס ציבורי, בית הכנסת, אולם שמחות וכדו', חובה להעמיד מחיצת הפרדה בין הגברים לנשים.
אין לנשים ובנות להיראות בעזרת גברים, להזיז מחיצות או וילונות בשום אופן
ובפרט בשמחת בית השואבה, בשמחת תורה ובחתונות יש להיזהר מאוד בדבר.
המתנה במקום יציאת גברים / בחדר מדרגות מנוגדת למצוות כל כבודה בת מלך פנימה
גם באוטובוסים לא תשבנה הנשים במקומות המיועדים לגברים.
ולא ישב איש ליד אישה ולא מאחוריה,
ועל הנשים לעלות לאוטובוס אחרי הגברים ולא לפניהם.

 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום השמיני
איסור נגיעה
נגיעה מאיש לאישה אסורה
ובמקרים מסוימים עלולים להיכשל או להכשיל באיסורי תורה,
ופסקו שיש מקרים שזה ב'יהרג ואל יעבור' (משום אבזריהו דגילוי עריות).
יש להיזהר גם מנגיעה שלא בכוונה, ואף נגיעה דרך הבגד
ורבים נוהגים שלא להושיט חפץ מידו לידה ולהיפך, כדי שלא יבואו לידי נגיעה.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום התשיעי

שמירת מרחק

"אל תרבה שיחה עם האישה, וכל המרבה שיחה עם האישה גורם רעה לעצמו וסופו יורש גיהינום"

ישנם 7 מיני דיבורים האסורים בין גברים לנשים:

1. שיחה מיותרת - סיפורי מאורעות, חדשות, וכל דיבור שלא לצורך
2. להאריך בדברים - גם כשצריך לדבר אין להאריך.
3. דברי שחוק - הומור ובדיחות
4. קלות ראש - אווירה קלילה
5. דיבור בצורה של חיבה, כגון קריאה בשם הפרטי (כך פסק הרב אלישיב)
6. להנות מצליל הקול
7. אמירת מחמאות, הבעת רגשות, כגון לרופא או לנותן שירות

מדרך המוסר יש להרבות בגדרים וסייגים, וגם בדיבור לצורך יש לקצר במידת האפשר (עירובין)

שבת שלום!
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום העשירי

שמירת מרחק - המשך

כל דיני ההרחקות - הסתכלות, נגיעה, שחוק וקלות ראש
נוהגים גם בין קרובי משפחה: גיסים, בני דודים, חמותו וכלתו.
כל הקרוב יותר צריך להתרחק, וכל שכן אלה שליבו גס בהן (רגיל בהן)
חז"ל: כל כלה שהיא צנועה בבית חמיה זוכה ויוצאים ממנה מלכים ונביאים

מקומות עבודה, גברים ונשים הרגילים להיפגש בכל יום: בעל מכולת, מזכירה וכדו'
חייבים במיוחד להקפיד על כל דיני ההרחקות
ולא להראות זה כלפי זה אדיבות, חום לב ופיקחות
אלא לענות על שאלותיהם בנימוס ובקצרה.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 11

חובה להיזהר שלא יתגלו המקומות הטעונים כיסוי אפילו רגע אחד, ואפילו כלשהו.
על הבגד להבטיח את כיסוי הגוף והבגד הפנימי בכל מצב ותנועה כמו:
בעת עריכת קניות, קשירת נעליים לילד, וכל מצב של התכופפות והגבהת הידיים.


חולצה או עליונית שאינה מכסה בשלמות בכל מצב, אסורה בלבישה.
כיום, חלק מהחולצות הנמכרות בשוק אינן ארוכות דיין
ועל כל אחת לבדוק בעצמה ולוודא שהחולצה מכסה כראוי תמיד.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 12

כשרות החולצה - המשך

האזור שמסביבות הצוואר חייב בכיסוי מעיקר הדין
ויש להיזהר מאוד שמגבולות הצוואר והלאה יהיה מכוסה היטב.

גבולות הצוואר עפ"י בית דין משמר התורה:
מלפנים - מעל שתי עצמות עצמות הבריח אשר שקע קטן ביניהם
מהצדדים - מהמקום בו מתחיל השיפוע לכיוון הכתפיים
מאחור - מהחוליה הראשונה של הגב המורגשת בכיפוף.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 13

כשרות החולצה - בדיקת גבול הצוואר

כדי לבדוק את גבול הצוואר מן הצדדים ומאחור,
יש לענוד שרשרת בעובי בינוני, עם תליון
ואז להרים את התליון ולתת לו ליפול באופן טבעי
והשרשרת תיפול מאליה בתחילת שיפוע הכתפיים ובבליטה הראשונה של הגב.
המכשול מצוי ביותר:
1. בבגדים ללא צווארון
2. חולצות גבריות עם פתח צוואר רחב מדי
3. בתלבושת העשויה מחולצת בסיס ועליה עליונית
4. בנשיאת תיק צד
5. בהרמת תינוק
המוסיפה צווארון למעט גילוי הצוואר תבוא עליה הברכה.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 14

הלכות השרוולים

הזרוע חייבת בכיסוי
גבול הזרוע - לדעת רוב הפוסקים מספיק לכסות עד המרפק כולל
וראוי וצנוע לכסות עד כף היד.
חובה להיזהר שלא יתגלה המרפק גם בשעת הרמת היד,
אורך השרוול הדרוש לכך הוא בערך עד אמצע המרחק שבין המרפק לכף היד
ופתח השרוול לא יהיה רחב מדי אלא יסתיים בפתח צר, בגומי או בכפתור.

מחובת השרוול לכסות גם את צורת הזרוע וחיטובו.
שרוולים מהודקים אסורים
וכן כל סוגי הבדים הנצמדים, טריקו, לייקרה וכו'
איסורם חל גם על השרוולים, באזור שמעל המרפק.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הייום ה 15

כשרות החצאית

פוסקי דורנו: החצאית צריכה להיות סגורה בתפירה מכל צדדיה.
פתח העשוי ללבישה צריך להיות סגור ע"י רוכסן, בצידי החצאית או מאחור
ועל הרוכסן להיות מוצנע בצבעו ובאופן תפירתו.
חצאית הסגורה בכפתורים לאורכה נוגדת את הצניעות
יש להקפיד מאוד שלא יהיו כפתורים בולטים לעיטור או קישוטים ודוגמאות, בכל החלק העליון של החצאית.

וכן אין זה מן הצניעות שיהיה כפל אחד גבוה במרכז החצאית מלפנים.
שסע בחצאית מכל צד שהוא ואפילו מעט,
גם אם כולו מתחת לברך, אסור משום פריצות.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 16

בגדים נצמדים
לבישת בגד נצמד הוא איסור חמור מאוד
ויש בו משום החטאת הרבים .
וכתבו הפוסקים שיש בזה משום אביזרייהו דגילוי עריות

אין הכוונה צמוד כפשוטו
אלא מחובת הבגד לטשטש את צורת הגוף ואיבריו, וכל בגד שאינו עונה על דרישה זו נקרא נצמד.
גם בגדים הנצמדים רק באופנים מסוימים (התכופפות, עליה במדרגות וכל תנועה רגילה)
הם בכלל בגדים צמודים

הגרש"ז אויערבאך: ההולכת בבגדים צמודים, אף שלא נראה הבשר ממש,
גם כן נחשב מגולה ח"ו
והרי זה פריצות, ועוברת על כמה איסורי דאורייתא.

שבת שלום !
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 17

אורך החצאית
"שוק באשה ערוה" - גרביים או גרביונים אינם מהווים תחליף לכיסוי ע"י חצאית, לפי שהם צמודים לרגל.
מחובת החצאית לכסות לפחות עד אחרי הברך
בכל מצב ותנועה, בשעת הילוך ובשעת ישיבה.

חצאית שצריך למותחה לפנים מיד כשמתיישבים כדי שיכוסו הברכיים
אסורה בלבישה, משום שלעיתים קרובות הברכיים לא תהיינה מכוסות כראוי
וחייבת בצניעות גם במצבים של היסח הדעת.

בית דין "משמר התורה": אורך החצאית לא יפחת מחצי הרגל שבין הברך לעקב.

וכן יש להיזהר בריצה, קפיצה בחבל, ישיבה על ספסל נמוך, ישיבה רגל על רגל, בכניסה למכונית ויציאה ממנה
שלא תתגלה הברך ח"ו, ובוודאי לא בנוכחות אנשים.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 18

רוחב החולצה
חובה מן הדין להקפיד שהחולצה תהיה רחבה ורפויה, במיוחד בחלק העליון
ע"מ להסוות את צורת הגוף מלפנים.
משם ולמטה, קו החולצה לא יחזור ויכנס תכף פנימה
אלא ירד בקו ישר כלפי מטה, כדי להסוות את צורת הגוף.
ראוי לנסות תנועות מצויות בתוך החולצה לפני רכישתה, לבדוק שאיננה צרה.
על כפתורי הבגד להיות נרכסים בקלות ללא צורך במתיחת הבגד.
 

אושר עד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום ה 19

"שוק באשה ערוה" - מקום זה טעון הצנעה יתרה משאר האיברים
על כן מחובת החצאית לכסות את צורת הירכיים בכל מצב ותנועה.

חצאית שמסתירה רק במצב של עמידה מנוגדת לכללי הצניעות הבסיסיים
וגם יש בה משום החטאת הרבים.

פוסקי דורנו: "...בגד שאינו עונה על דרישה זו אסור ללובשו
אפילו אם המכשול מזדמן רק לעיתים רחוקות ולזמן קצר"

חצאית העשויה משתי שכבות שהעליונה אינה אטומה לחלוטין (שיפון וכו')
יש להקפיד שהשכבה התחתונה תהיה ברוחב ובאורך הנצרכים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה