תכנון חדר מחשבים - מורות נא להמליץ

adir28

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
השאלה מופנית למורות שמלמדות בחדרי מחשבים. פורום הוראת מקצועות מחשב אינו פעיל ולכן אני מעלה את השאלה לכאן:
אנחנו מתכננים כרגע מחדש את חדרי המחשבים וצריכים להחליט עד היום בצהריים על מראה החדר כי כל התשתיות והחיבורים והכבלים נכנסים לרצפה.
איך הייתם ממליצים לתכנן את החדר ומדוע? איך הלמידה יותר טובה ואיך יש למורה יותר שליטה וקשר עין עם הבנות?
שימו לב, החץ מראה על המבט של התלמידה.
מבחינת הגודל של החדר - אל תתיחסו לצפיפות כי אנחנו לא מדי מוגבלים בקטע של הגודל.
צפה בקובץ המצורף 262669
 

קבצים מצורפים

  • חדר מחשבים.png
    KB 70.2 · צפיות: 9

שוש12

משתמש פעיל
לדעתי, לא כמורה
אופציה 1 הכי טובה
המורה רואה בכל זמן נתון את כל המחשבים וזמינה לכל הבנות

בשום אופן לא את אופציה 4
בה הבנות האחוריות רואות את מסכי הבנות הקדמיות - בעיקר מבלבל את העין והמחשבה...
 

שיר770

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לימדתי בכל סוגי החדרים מלבד 3.
4 הכי לא נוח. ומתאים ללימודי מבוגרים. שהמורה לא צריכה להסתובב בין המחשבים ולהסביר. אם יש שליטה של המורה להציג את מחשבי התלמידות במחשב שלה או בברקו- זה יכול להיות אופציה, אבל למבוגרים.
3- לא ניסתי, אבל המחשבים הסופיים נראים מנותקים מהמורה.
2- הכי נוח לדעתי. יש קשר עין עם כל הבנות, הבנות בהסטת מבט יכולות להקשיב למורה. אפשר להסתובב בין המחשבים בקלות. לבנות אין תחושה שהן נאבדות, יש לכל אחת כמה שכנות להעזר בהן.
1- למורה זה הכי לא נוח. אין קשר עין עם התלמידות, התחושה שהיא מדברת לאויר. ולדעתי גם הבנות מרגישות את זה. הבנות צריכות להסתובב כדי להקשיב, מה שגם חיסרון לדעתי.
מה שכן, אופציה זו נוחה מאוד, אם מתכננים להשיב זוגות שלישיות ורביעיות על אותו מחשב... ואם יש אופציה שיכנסו כיתות לחדר מחשבים להראות משהו בברקו- ואז כולן יושבות במרכז.
 

adir28

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
גם לי יש נסיון טוב עם חדר מס' 2 אבל המעלה שאת מצינת שהן יושבות קרובות היא גם חסרון כי כך הן מפטפטות.
בכל אופן - תודה לכולן על התשובות.
ואשמח לשמוע עוד דעות.
 

שיר770

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י adir28;1838462:
גם לי יש נסיון טוב עם חדר מס' 2 אבל המעלה שאת מצינת שהן יושבות קרובות היא גם חסרון כי כך הן מפטפטות.
בכל אופן - תודה לכולן על התשובות.
ואשמח לשמוע עוד דעות.

לדעתי, זה יתרון... בחדר מחשבים האוירה יותר משוחררת. ואם שמים גבולות ברורים, לרוב הם לא נחצים.
האוירה של השיתופיות, שכל אחת נעזרת בשניה, מראה לשניה תוצרים וכו- מעולה מבחינתי.
 

adir28

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שיר770;1838509:
לדעתי, זה יתרון... בחדר מחשבים האוירה יותר משוחררת. ואם שמים גבולות ברורים, לרוב הם לא נחצים.
האוירה של השיתופיות, שכל אחת נעזרת בשניה, מראה לשניה תוצרים וכו- מעולה מבחינתי.


כמובן שהאוירה יותר משוחררת
אבל כשצריך להעביר חומר תיאורטי צריך קצת שקט
 

...Naomi

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
1 זה בכלל לא טוב
צריך להסתובב בשביל קשר עין עם המורה ואי אפשר לעקוב בו זמנית אחרי המורה והמחשב
ולכן גם לא שומעים
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
לדעתי 3
וחובה בכל מקרה תוכנת שליטה
 

עיטורים פלוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
עימוד ספרים
1. מידי מפוזרים, וכפי שכבר ציינו גם לא כולם מופנים פניהם אל המורה & מסך. (ע"מ לראות את המורה צריך להסתובב 180 מעלות)
כמו"כ במידה והמורה מתקדמת אלו שנמצאים ראשונים נשארים מאחור.

3. הבנות מוסתרות מאחורי המסך, שזהו גם החיסרון ב4.
כמו"כ הבנות מידי מפוזרות.

4. המעלה שהבנות פניהם מופנות אל המורה, כמו"כ לא מפוזרות מידי. החיסרון, הגישה קשה כשצריך להסתובב ביניהם ו/או לגשת פיזית למחשב כשיש תקלה וכדו'.

2. מומלץ, אם כי כדאי שבסוף הטורים האמצעיים יהיה אפשרות לעבור בין טור לטור (כעין אִי).

כמובן, אי"צ להדגיש כי למורה תוכנת שליטה בשליטה מלאה (ולא רק כשנכנסים) ולדוג' NETSUPPORT.
 

רחל ז.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
שופט/ת באתגר דריבל
אני מלמדת ב-1 וב-2
יותר נח 2
גם לתלמידות וג למורה
 

מירה כ

משתמש סופר מקצוען
אני מלמדת באופציה 2.
בהחלט נח - לתלמידות גם למורה.
ונכון שמפטפטות. אז מה? בתחילת השיעור המורה מסבירה וצריך להיות בשקט, ואח"כ - שידברו בכיף.
עד שסוף סוף יש להן שיעור שמותר לדבר בו באופן רשמי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה