תחליף לישיר למהדרין

אם חי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ישיר למהדרין הפסיקה את פעילותה.
איזה אתר נוסף יש שדומה לישיר למהדרין בהכשרים במחירים.
תודה רבה
 

3 פינות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
רמי לוי, אבל לא לירקות ופירות בשמיטה, הוא מביא היתר מכירה
 
נערך לאחרונה ב:

א.ד.מ.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
רמי לוי לא שולח בכל הריכוזים החרדים כמדומני שגם בבני ברק לא
היה תקופה שהיה משלוחים גם של שוק העיר תבדקו.
 

נתי 31999

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בגלל ‘הפליה’ בלתי קיימת: ‘שופרסל’ משביתה את ‘ישיר למהדרין’
לא ייאמן: בגלל טענות על מחירים גבוהים יותר באתר שבבעלות שופרסל ובקשות לתביעות ייצוגיות שהוגשו אמש והבוקר על ידי תובעים חילוניים במאות מיליוני שקלים – שופרסל מורידה את הפעילות מאתר ישיר למהדרין באופן מיידי | “נבדוק את הנתונים, ננתח, ובינתיים נפסיק את הפעילות וגם לא התרחבות לערים נוספות עד שנלמד את המודל הנכון”, אמר איציק אברכהן, מנכ”ל שופרסל במסיבת עיתונאים שכינס לאור המשבר שנוצר | ומה אומרים הצרכנים החרדים?
לאה אפרתי 04.11.2021
%D7%91%D7%A1%D7%93-2.jpg
ההודעה שמצפה ללקוחות ישיר למהדרין בעקבות התחקיר והתביעות | צילומסך
‘עליהום’ חסר היגיון, והחלטה לא ברורה בעליל כתגובה.
אתר מכירות המזון של ‘שופרסל’ – ‘ישיר למהדרין’ – שהתבסס בפועל על סניף ‘יש חסד’ בארות יצחק שהינו סניף מהדרין, וביצע משלוחים לערים החרדיות פ”ת, בני ברק, אלעד ואשדוד, ייסגר. הסיבה: תכנית חיסכון של ערוץ 12 בדקה ומצאה הפרשי מחירים “לא הגיוניים”, ובשל כך, הבוקר (יום חמישי) ואתמול (רביעי) כבר הוגשו שתי תביעות ייצוגיות.
בכתבה שהובאה ב-N12 על בסיס התחקיר של מעין פרתי מחדשות קשת, נכתב כך: “מדוע הלקוחות ברשת הגדולה בישראל צריכים לשלם יותר? בשנתיים האחרונות, משלוחי האונליין מהסופרים זינקו בשיעורים גבוהים במיוחד, והרבה מאוד ישראלים הסבו את הקנייה השבועית שלהם למשלוח עד הבית – במקום הסיבוב המוכר בסופר. “שופרסל” היא רשת השיווק הגדולה בישראל – אלא שלצד האתר הרשמי והמוכר שלה, היא מפעילה אתר נוסף, הפונה בעיקר לחרדים ומציע את אותם מוצרים – בחצי מחיר.
“לצד אתר “שופרסל אונליין”, מפעילה החברה גם את אתר “שופרסל ישיר למהדרין”. באתר זה, המונגש לקהל הדתי והחרדי, מופיעים לעתים קרובות אותם מוצרים שמופיעים באתר “הרגיל”, אפילו עם אותו ברקוד ולפעמים המוצרים אפילו נאספים מאותו הסניף בדיוק. עם זאת, האתרים מציגים הבדל אחד עיקרי – המחיר.
“ויש לכך הרבה מאוד דוגמאות: בדקנו בעזרת אתר CHP את “שופרסל אונליין” מול אתר “שופרסל ישיר למהדרין” וגילינו יותר מ-1,100 פריטים זהים שנמכרים בפער של 10% ויותר, 665 פריטים זהים נמכרים בפער של 15% ויותר ו-320 פריטים זהים נמכרים בפער של 20% ויותר.
“לשם ההשוואה: פיצה קפואה איטלקית נמכרת ב”שופרסל ישיר למהדרין” ב-15.90 שקלים – וב”שופרסל אונליין” ב-21.90 שקלים – פער של 37%. סופגניה גדולה רגילה נמכרת ב”ישיר למהדרין” ב-2.90 שקלים, וב”שופרסל אונליין” ב-5.90 שקלים – פער של 103%. סטייק סלמון קפוא נמכר ב”שופרסל ישיר למהדרין” ב-39.90 שקלים, וב”שופרסל אונליין” ב-64.90 – פער של 62%. ליטר שמן זית של דין שיווק נמכר ב”ישיר למהדרין” ב-29.90 שקלים, וב”שופרסל אונליין” ב-39.90 שקלים – פער של 33%”. סוף ציטוט.
בתום הכתבה הובאה תגובתו של יו”ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח”כ מיכאל ביטון מכחול לבן, שהתייחס לפערים הגדולים ואמר: “נידרש לפקח גם על רשתות המזון ועל המניפולציות שנעשות בתוך רשתות המזון על המחירים לצרכן. אין סיבה שאדם שאוכל כשרות, ישלם 30%-40% פחות מכשרות אחרת”. בנוסף צוטטה הילה קניסטר, מומחית צרכנות במועדון “שלך”, שמסרה: “אם רשת מסוימת יכולה למכור בזול לקהל מסוים ועדיין להרוויח, אין כל סיבה שלא נמכור לכל הציבור באותו המחיר הרי. אז מדוע המחיר הוא שונה?”.
באותו ערב, מחברת “שופרסל” לא התרגשו יתר על המידה, ומסרו בתגובה, כי “אתר ‘ישיר למהדרין׳ הינו פורמט ייעודי לאוכלוסיות הצורכות כשרויות מהדרין. לשופרסל מספר פורמטים קמעונאיים שונים, המאופיינים במגוון מוצרים שונה ומיקודים מבצעיים שונים, כך שאין מקום להשוואת פריט זה או אחר בין אתרים אלו ובין הפורמטים השונים”.
שתי בקשות לייצוגית
אלא שעם חלוף הזמן הבינו בחברה שמדובר בבעיה משפטית. שתי בקשות לתביעות ייצוגיות, כל אחת מהן על מאות מיליוני שקלים, הוגשו כאמור נגד החברה ונטען בהן כי החברה הפלתה את החילוניים למען בצע כסף, וגרוע מכך: הפלתה לטובה את החרדים שומרי הכשרות.
ב’גלובס’ פורסם כי ליאת קוממי, צרכנית של שופרסל, מיוצגת בידי עורכי הדין אורי קינן, הילה אקרמן ואפרת יהב ממשרד קינן ושות’, תובעת את שופרסל על האפליה המדוברת. לדברי עורכי דינה שצוטטו ב’גלובס’, “מדובר באחת התביעות הצרכניות החשובות ביותר שהוגשו. מדובר באפליה קשה על רקע שיוך מגזרי באופן בוטה. לא יעלה על הדעת שמגזר שלם התורם למדינה באופן קבוע, יופלה לרעה באופן כזה”.
עוד דיווח ‘גלובס’, כי גם משרד עורכי הדין האני וניזאר טנוס ממשרד Tannous firm, הגיש תביעה בסכום של 10 מיליון שקל, והתובע ציינו, כי “המשיבה נוקטת מדיניות פסולה ואסורה, כאשר היא בוחרת למכור לאוכלוסיית צרכנים גדולה מוצרים במחיר גבוה יותר מהמחיר שנמכר לאוכלוסייה אחרת ספציפית. יוצא כי פלוני משלם מחיר גבוה יותר מאלמוני שרכש את אותו המוצר מהמשיבה”.
לפי ‘גלובס’, בתביעות נטען כי שופרסל מפרה בכך שורת חוקים, בהם חוק איסור אפליה וחוק הגנת הצרכן, ופועלת ברשלנות. עוד נטען כי התנהלותה של שופרסל “פגעה באוטונומיה הצרכנית של הפרט”, מאחר שהיא לא אפשרה ללקוחות לבחור היכן לקנות ובאיזה מחיר.
גם במקרה זה, שופרסל מסרה בלאקוניות כי “טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה, וככל שתביעה זו אכן הוגשה, נמסור את תגובתנו בבית המשפט”.
המהפך התרחש אחר הצהריים. החברה ככל הנראה עשתה חושבים של נזק מול תועלת – כולל נזק תדמיתי אפשרי שעלול לפגוע בה בקרב הצרכנים או בקרב משקיעי החברה בבורסה (או שהיו לה, נניח, שיקולים אחרים – אולי הזדמנות להעלאת מחירים גורפת באתר ‘ישיר למהדרין’) ובעקבות הסערה הודיעה שופרסל כי היא מקפיאה את פעילות האתר ישיר למהדרין.

בפרשנות של מירב קריסטל ב-ynet נכתב כי “הרשת שספגה קיתונות של ביקורת, עשתה מהלך עסקי חכם: במקום שהצרכנים הכועסים יקנו באתר החדש ויאלצו את שופרסל למכור להם בזול, שופרסל מיהרה וסגרה את האתר. כעת היא תמשיך למכור בשופרסל אונליין ביוקר לכאורה. צרכנים שמעוניינים להפסיק לקנות ברשת בעקבות המהלך, יכולים לקנות בזול ברשתות אחרות שממתגות את עצמן כרשתות דיסקאונט”.
קריסטל ציטטה את הודעתו של אברכהן בה אמר, כי “בכתבה הוצגו נתונים על פערי מחירים בין אתר ישיר למהדרין של רשת יש חסד מבית שופרסל, אתר הפונה למגזר של משפחות מרובות ילדים שמעדיפות כשרויות גבוהות.
“הנתונים שהוצגו בכתבה בהחלט לא פשוטים. לאור זאת החלטתי לעצור את הפעילות באתר ‘ישיר למהדרין’. נלמד את כל היקף אי ההתאמות שקיימות בין אתר ישיר למהדרין לאתר הכללי. בשלב זה לא נרחיב הפעילות של האתר לשאר חלקי הארץ, נקפיא את הפעילות לזמן מה נלמד ולאחר מכן נצא למודל הפעלה חדש. ננתח את האירוע, נלמד אותו. נושא השקיפות וההוגנות מאוד חשוב לשופרסל”.
ומה אומרים הצרכנים החרדים?
בקרב הצרכנים החרדיים, משתמשי ‘ישיר למהדרין’ נרשם זעם רב.
“אני לא מבין את בסיס הטענה להפליה”, אומר לנו י’ מבני ברק. “יש מספר פורמטים בשופרסל: שופרסל אקספרס; שופרסל שלי (בשכונות), שופרסל דיל; שופרסל אקסטרה דיל; וכמו”כ במגזר החרדי – “יש בשכונה”, ו’יש חסד’. בכל הפורמטים עצמם, צריכה להיות אחידות מחירים. מעבר לכך – ההפרשים במחיר קיימים. לכן, אין שום קייס בטענת אפליה. אדם שקונה – כל אדם – בשופרסל שלי משלם עשרות מונים יותר מיש חסד; וגם בין שופרסל דיל הגדול לשופרסל השכונתי יש הבדלים רבים ומשמעותיים”.
גם גמליאל מ’, בעל רשת קמעונאית בעצמו – אך לא מתחרה מבחינת ההיקף – לא מבין על מה הסער. “הפירות והירקות בשופרסל הם בתג איכות יותר מאלו שמגיעים לפורמט יש חסד (נתון חשוב לאור העובדה, שחברת קטיף היא חברת בת של שופרסל המספקת לסניפים פירות וירקות. ל”א). שופרסל אקסטרה דיל בסגולה הוא ברמה אחרת משכנו הקרוב יחסית, יש חסד בארות יצחק. אבל קקאו בשקית עולה בשופרסל כמעט כפול מיש חסד, ובכל זאת אין שום טענות לאף אחד, כי רואים את ההבדל במבחר, באיכות ועוד. זו גם שיטת קניינות שונה. אריזות גדולות, מגוון יצרנים אחר. למשל: כשיש עימות בין ספקים לשופרסל, זה בדרך כלל לא רלוונטי לפורמט יש חסד.
“מה שמגוחך בטענות”, אומר גמליאל, כי עורכי ההשוואות לא בדקו, למשל, למה העוף זול יותר משמעותית בשופרסל, או הבשר, כולל הטחון האיכותי-יותר שנמכר בשופרסל. נטלו מהקפואים את אחד ממותגי הדגים ואיתו יצרו שערורייה. אני לא רואה פה מקום לטענות, זה פורמט אחר, ולא ברור ממה בדיוק נלחצו בהנהלת שופרסל. אלא אם יש להם כוונות אחרות במהלך, והתחקיר נפל להם בטיימינג מושלם, מבחינתם”.
“‏שופרסל יכלה להודיע שהיא מתקנת ומורידה מחירים גם במגזר הכללי, אבל במקום זאת היא פעלה מתוך לחץ וחרדה ובחרה להעניש את החרדים. אני קניתי שם באופן קבוע וכעת אפסיק”, מסכם את התחושה ברחוב החרדי, איש התקשורת ישראל כהן
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
בתקופת הסגר הראשון היה כאן אשכול מדהים שריכז את כל נותני השרות בתחום הצרכניות, כמדומני שהיו בו לפחות עוד 3 אתרים מקבילים ל'ישיר למהדרין'.

ונכון ש-חבל.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
“‏שופרסל יכלה להודיע שהיא מתקנת ומורידה מחירים גם במגזר הכללי, אבל במקום זאת היא פעלה מתוך לחץ וחרדה ובחרה להעניש את החרדים. אני קניתי שם באופן קבוע וכעת אפסיק”, מסכם את התחושה ברחוב החרדי, איש התקשורת ישראל כהן
לדעתי זו הלקאה עצמית מיותרת.
לא חושב שמר ישראל כהן מוכן ליהות חשוף לתביעת ענק בסך חצי מליארד ₪ גם עם היועץ המשפטי שלך סבור שאין עילה.
עם נפסיק לקנות ביש חסד הם ישמחו לפתתוח לנו ש"שופרסלים" מכל המינים..
 

manu

משתמש פעיל
אבל הבעלים של יש ושופרסאל, זה לא שלום פישר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  29  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה