סקירה שכר המינימום יעלה מאפריל ב-5.7% ל-5880 שקל

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

שכר המינימום יעלה מאפריל ב-5.7% ל-5880 שקל​


שר העבודה יואב בן צור החליט להעלות את שכר המינימום ב-5.7% ל-5,880 שקל מאפריל הקרוב. ההעלאה תחול רטרואקטיבית מינואר 2024. בכך מתעלם השר מפניית יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי להקפיא בשל המלחמה והמשבר במשק את העלייה המתוכננת.
חוק שכר המינימום קובע שהשכר הנמוך ביותר שמותר למעסיק לשלם לעובד יעמוד על 47.5% מהשכר הממוצע במשק. הוא מתעדכן מדי אפריל לפי השכר הממוצע בסוף השנה הקודמת. לפיכך שכר המינימום אמור לעלות ב-308 שקל מ-5,572 ל-5,880 שקל לחודש (לפי שכר ממוצע של 12,379 שקל). זאת לאחר שבשנה שעברה עלה ב-272 שקל.
 

כסא נח

משתמש מקצוען
ההעלאה תחול רטרואקטיבית מינואר 2024.
לא הבנתי כיצד מעלים רטרואקטיבית?

למה שמעסיק שקלט עובד בשכר מסוים
יאלץ לשלם לו רטרו יותר יקר.
מילא מכאן ולהבא ניחא
אבל רטרו?
מה ההיגיון לכך?
וכיצד זה בכלל חוקי?

או שזה רק לצרכי יח''צ..
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה לא לצרכי יח"צ, זה הודעה רשמית שיצאה
אין לי מושג כיצד זה מתבצע בפועל
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
זה לעובד שמועסק 182 שעות בחודש
לעובד שמועסק 186 שעות בחודש 31.6
חישוב שכר המינימום לשעה הוא לפי 182 שעות בחודש, ולכן זה יוצא כאמור 32.3 לשעה.
אם זאת ככל הנראה לא יינקטו צעדים פליליים/מנהליים נגד מעסיקים שישלמו 31.6 ש"ח לשעה בהתאם לזה שזה יוצא כך אם מחשבים שמשרה מלאה היא 186 שעות בחודש.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני לא רו"ח רק עשיתי על פי הטבלה (הישנה) באתר הביטוח הלאומי
1705948232923.png
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא הבנתי כיצד מעלים רטרואקטיבית?

למה שמעסיק שקלט עובד בשכר מסוים
יאלץ לשלם לו רטרו יותר יקר.
מילא מכאן ולהבא ניחא
אבל רטרו?
מה ההיגיון לכך?
וכיצד זה בכלל חוקי?

או שזה רק לצרכי יח''צ..
אכן, החוק קובע כי יש להתאים את שכר המינימום מדי חודש אפריל כך שיעמוד לפחות על 47.5% מהשכר הממוצע במשק, כפי שהוא מתפרסם על ידי הביטוח הלאומי בחודש ינואר.
אז באמת שאין לי מושג מה זה רטרו, אולי זה רק כלפי עובדי מדינה שזה משפיע עליהם
 

bonbonyera

משתמש חדש
איפה כתוב רטרואקטיבי מינואר?
מה למעשה?
יש למישהו הנחיות ברורות בעניין.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נכו, גם בכל זכות מופיע שזה רק מתאריך 1/4
כנראה הציטוט הראשון לא מדויק או שחזרו בהם
 
שר העבודה יואב בן צור (ש”ס) חתם אמש (11.3.24) על העלאת גובה שכר המינימום במשק. החל מהחודש הבא, ה-1 באפריל, יעמוד שכר המינימום החדש על 5,880 שקלים לחודש, וזאת לעומת 5,572 שקלים נכון להיום. מדובר בתוספת של כ-5.3%.

במונחים שעתיים, שכר המינימום עד עתה היה 30.61 שקלים לשעה, ומ-1 באפריל הוא יעלה ל-32.3 שקלים לשעה. לצורך חישוב שכר המינימום, חודש עבודה כולל 182 שעות עבודה.


קצבאות הנכות אינן צמודות לשכר המינימום. קצבת נכות כללית וקצבת ילד נכה צמודות לשכר הממוצע במשק, וכתוצאה מכך עלו הקצבאות בינואר 2023 בכ-9.5%, ובינואר 2024 בעוד 5.6%. מדובר בתוספת של מאות שקלים רבים לקצבאות אלה בתקופה של שנתיים. לעומתן, קצבאות נכי תאונות עבודה צמודות למדד המחירים לצרכן, ולפיכך עלו בינואר 2024 בכ-3% – שיעור עליית המדד בשנה הקודמת לכך.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
שכר המינימום החודשי עלה ל-5,880 שקל, עלייה של 308 שקל (5.5%). גם השכר השעתי עלה - מ-30.61 ל-32.3 שקל. מדובר בעלייה השקלית הגבוהה ביותר בפעימה אחת בעשור האחרון, והיא מגיעה לאחר שגם בשנה שעברה נרשמה עלייה משמעותית של יותר מ-200 שקל.

לפי נתוני הלמ"ס ובנק ישראל, העלייה תועיל לכ-690 אלף ישראלים המשתכרים שכר מינימום, שהם 17% מהשכירים במשק, אם כי קיימים נתונים סותרים על מספר משתכרי שכר המינימום. העלאת שכר המינימום צפויה גם להשפיע לטובה על שכרם של עובדים שמרוויחים מעל המינימום, ומשכורתם מתעדכנת בהתאם אליו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה