שיתוף - לביקורת שיתוף ראשון שלי

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד



פרק ג'



"אה יורי?" זב גריגורי, יורי מתכווץ, "לא מצליח לקום בזמן?"

יורי מתכווץ עוד יותר, "לא.. פשוט.." הוא נתקע "אני.." ניסה להתחיל שוב.

"אני חייב לך תודה" קוטע אותו גריגורי, "הצגה על הבוקר!" הוא נשמע מתפעל "רק אתה הייתה חושב ל רעיון כזה טוב." הוא סונט בו.

ידו של יורי בוערת, והוא רץ, עם דמעות בעיניו לחצר הקפואה. "הוא מקנא בך" יורי יכול לשמוע את קולו של אביו "הם מקנאים בך, תזכור זאת, אין להם משמעות לחיים, לכן הם כועסים כל כך דווקא על היהודים". הוא חוזר לאותו לילה קר, יכול לראות את אביו יושב לידו על המיטה משנן לבנו המייבב את המשפט החשוב "המשפט הבסיסי של כל יהודי בגולה" כפי שאביו קרא לו.

----

בתור עונש יורי נאלץ להישאר לנקות את חדר האוכל, וכך הוא הלך לישון גם היום אחרי כל החברים.

יורי פונה לישון, מגלה על הכרית שלו סרגל ארוך, כמעט כמו של המורה. פגוע הוא תפס בסרגל, מחפש את השם החרוט עליו, גריגורי רומנוב כמובן. הוא נשכב על המיטה ופורץ בבכי, תופס בידו הבריאה בסרגל שמוכתם בכתמי דיו אדומים.

---

בבוקר, כאשר חבריו קמו להתארגן, הם גילו את יורי שוכב במיטתו, פניו כבושות בכרית, ידו האחת מחבקת את הכרית, והשניה תופסת בסרגל.

גריגורי, יחד עם כמה מחבריו, לקחו מידו את הסרגל, נזהרים שלא להעיר אותו, ויצאו מאולם השינה, מצחקקים בקול.

כרגיל, אשמח לביקורת.
 

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מרענן לראות כותב שמבקש שוב ושוב ביקורת.
אז השנקל שלי, ברשות:
אשמח לביקורת, הערות והארות

בס"ד

הוא היה רק ילד קטן. חלק קטן מרוסיה הענקית. מאלפי ילדי הפנימיה. ילד אחד מתוך מאה תלמידי הכיתה שלו. עוד ילד חסר שם
1. פסיקים במקום נקודות, למרות שכוונת הכותב לכאורה ל'דרמה', יש לבחון את הכמות, ואת נכונות המיקום.​
בדבר אחד הוא היה שונה. בולט. בכל פעם שבה היה צריך לשמור על הזמנים, הוא לא היה. הוא היה מאחר תמיד.
2. בחלק הזה בלבד מופיע הכינויי 'הוא', ארבעה פעמים, ועד סוף הפרק כארבעה עשר פעמים. כדאי למעט בכינויי גוף, ולסמוך על הקורא שיודע במי מדובר.​
3. "היה", המילה נכתבת שוב ושוב, וזה מיותר וגורע מחלקות הטקסט.​
4. כפילות,​
"ילד קטן, חלק מרוסיה הענקית", "מאלפי ילדי פנימיה", "ילד אחד מתוך מאה תלמידי וכו'", אותו דבר כפול שלוש, מכביד על הקורא, שכבר הבין בפעם הראשונה.​
"לשמור על הזמנים, הוא לא היה", "היה מאחר תמיד", שוב כפילות.​

בכל ערב, כאשר היה צריך להפסיק לשחק, ולגשת למלתחות על מנת להתארגן לשינה - תמיד המדריך נאלץ להגיע עם המקל המאיים שלו כדי שיורי הנפחד יברח במהירות ויתחיל להתארגן לשינה.
5. הצעות תחליף:
כאשר היה צריך
כשצריך.
ולגשת למלתחות על מנת להתארגן לשינה
ולגשת למלתחות.​
הקורא מבין לשם מה הולכים בערב למלתחות.​
תמיד המדריך
לא היה פעם שלא?
קלישאה, כדאי להימנע.
המקל המאיים שלו
אלא של מי? ניתן לוותר על "שלו".
ומקל לא מאיים, אולי איום.

בהצלחה
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מרענן לראות כותב שמבקש שוב ושוב ביקורת.
אז השנקל שלי, ברשות:

1. פסיקים במקום נקודות, למרות שכוונת הכותב לכאורה ל'דרמה', יש לבחון את הכמות, ואת נכונות המיקום.​

2. בחלק הזה בלבד מופיע הכינויי 'הוא', ארבעה פעמים, ועד סוף הפרק כארבעה עשר פעמים. כדאי למעט בכינויי גוף, ולסמוך על הקורא שיודע במי מדובר.​
3. "היה", המילה נכתבת שוב ושוב, וזה מיותר וגורע מחלקות הטקסט.​
4. כפילות,​
"ילד קטן, חלק מרוסיה הענקית", "מאלפי ילדי פנימיה", "ילד אחד מתוך מאה תלמידי וכו'", אותו דבר כפול שלוש, מכביד על הקורא, שכבר הבין בפעם הראשונה.​
"לשמור על הזמנים, הוא לא היה", "היה מאחר תמיד", שוב כפילות.​


5. הצעות תחליף:

כשצריך.

ולגשת למלתחות.​
הקורא מבין לשם מה הולכים בערב למלתחות.​

לא היה פעם שלא?
קלישאה, כדאי להימנע.

אלא של מי? ניתן לוותר על "שלו".
ומקל לא מאיים, אולי איום.

בהצלחה
תודה :)
אני אתקן אצלי במוצא"ש או ראשון בעז"ה
מרענן לראות כותב שמבקש שוב ושוב ביקורת.
האמת, להחמיא יודעים גם בבית ועם חברות, לפה נרשמתי בשביל הביקורת..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יג

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי:ג עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי:ד הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת:ה פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט:ו וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה