שירות לאומי לחרדיות

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוחלה,
אני לא רוצה לפגוע ברגשות שלך.

אבל,
אני נסעתי פעם אחת ללוד מקרית ספר עם הסעה של לב לאחים כשהיתה הפגנה בשילת.
התמונות שהעלית נוראות.
חבל שלא הייתי עם מצלמה, הייתי מצלמת לך את אותו דבר, הפוך.
שוטר חבול ומוכה על הכביש. פצוע וזב דם. וכמה מפגינים להוטים בועטים בו בעוז.
אילולא ראיתי. שתקתי.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י hbecker;2443433:
מנוחלה,
אני לא רוצה לפגוע ברגשות שלך.

אבל,
אני נסעתי פעם אחת ללוד מקרית ספר עם הסעה של לב לאחים כשהיתה הפגנה בשילת.
התמונות שהעלית נוראות.
חבל שלא הייתי עם מצלמה, הייתי מצלמת לך את אותו דבר, הפוך.
שוטר חבול ומוכה על הכביש. פצוע וזב דם. וכמה מפגינים להוטים בועטים בו בעוז.
אילולא ראיתי. שתקתי.

אני שואלת שוב
ומחכה לתשובה-

מדובר בנטורי קרתא או בכאלו שמשתוללים בשביל כבוד רבם (וד"ל)?
 

שמחו

משתמש מקצוען
אם כבר תמונות, הנה תמונה מהצד השני [יש מאות תמונות כאלה, אבל רק לשבר את האוזן על מה באות התמונות האחרות]:
 

קבצים מצורפים

  • הפגנה.jpg
    KB 45.8 · צפיות: 51

inspiration

משתמש צעיר
נכתב ע"י רותי קפלר;2442417:
אלף צלצולים.

לר' עמרם בלוי מן הסתם גם לא היה מרוח על הפרצוף אותו חיוך אווילי, כשעמד בכביש וחסם את הדרך למונית ובה אשה שילדיה לבד בבית והיא ממהרת אליהם.
הוא לא צחקק מולה ומול תחינותיה, ולא פרץ בשירה מחוייכת יחד עם חבריו כשהיא ביקשה ממנו שייתן לעבור.

לא.

לקחת את הרשעות הצרופה שאנחנו רואים היום בהפגנות, ולייחס אותה לדרכם של הקנאים בקום המדינה, זו נבזות ושכתוב ההיסטוריה.

מאין לך פרץ השנאה הזה? תמהני.
הלא בני עם אחד אנחנו.
רשעות? על מה את מדברת?
חיוך? אווילי?
כל כך הרבה שטנה על מה ולמה??
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י מנוחהלה;2443458:
אני שואלת שוב
ומחכה לתשובה-

מדובר בנטורי קרתא או בכאלו שמשתוללים בשביל כבוד רבם (וד"ל)?

את באמת מאמינה שלהשתולל בהפגנה ולבעוט בשוטרים ובעוברי אורח תמימים [כן, עוברי אורח תמימים] זה דבר שעושה כבוד לרב.

העצרת שהתנהלה בשקט ובסדר מופתי היא וכדומיה עושים כבוד לרבנים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י מנוחהלה;2443425:
כ
כי ישנם כמה וכמה תלמידי חכמים חשובים, ראשי כוללים
שמגיעים לכל הפגנה (אלא אם כן הם עצורים או שוכבים פצועים ממכותיהם של השוטרים)
וכן. משתוללים. מבעירים פחים חוסמים אוטובוסים בגופם וכו' כו'

שריפת הפחים מסכנת חיים. לא רק שלכם - זה לא היה אכפת לאיש - אלא של אחרים.
כבר פעמיים הייתי ברכב כשתלמידי החכמים שלכם דחפו לעברנו פחים בוערים, בלי לבדוק אם לרכב יש דרך מילוט. זו הייתה סכנת נפשות כפשוטה. רוצחים.

מי מדבר על העשן הנורא, שחונק את הילדים והרגישים לכך עוד שעות ארוכות אחרי ההפגנה.

רוצחים.

מאיתנו אל תבקשו הזדהות. בטח שלא הערכה.

בעיניי ראיתי מפגין שלכם, בכיכר השבת, קופץ לכביש כדי לעצור אוטובוס דוהר.
האוטובוס, שבא במלוא התנופה מרחוב שטראוס, נאלץ לבלום בחדות, ומי יודע כמה אנשים בתוכו נחבלו ונפגעו.

מי התיר לכם את הדם? מי התיר לכם לפצוע ולסכן בשם הדת, בשם הא-ל?
וגם אם מישהו התיר: פצעו את עצמכם. לא אותנו. החניקו את עצמכם. לא אותנו. סכנו את עצמכם, לא אותנו.

לגבי הדמיון המפותח, כאילו רק בזכות הקנאים יש יישוב יהודי בארץ: להווי ידוע שיש עשרות-עשרות קהילות חרדיות, בערים רבות בהן לא דרכה רגל קנאית מעולם. הקהילות החרדיות האלה חיות ופורחות ומצליחות, ומצמיחות דורות יראים ושלמים, בלי שום קנאות ושום קשקוש. נתיבות, אופקים, חיפה, ירוחם, בת ים, אשדוד, חצור, כרמיאל, צפת, ועוד קהילות רבות.

אז לטעון כאילו רק בזכות ההפגנות יש כאן חיים חרדיים, זה קצת לא אמין.
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;2443508:
לגבי הדמיון המפותח, כאילו רק בזכות הקנאים יש יישוב יהודי בארץ: להווי ידוע שיש עשרות-עשרות קהילות חרדיות, בערים רבות בהן לא דרכה רגל קנאית מעולם. הקהילות החרדיות האלה חיות ופורחות ומצליחות, ומצמיחות דורות יראים ושלמים, בלי שום קנאות ושום קשקוש. נתיבות, אופקים, חיפה, ירוחם, בת ים, אשדוד, חצור, כרמיאל, צפת, ועוד קהילות רבות.

אז לטעון כאילו רק בזכות ההפגנות יש כאן חיים חרדיים, זה קצת לא אמין.

2 נקודות :)
1. מוחה בשם ערד.
2. רק קצת לא אמין?
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י hbecker;2443491:
את באמת מאמינה שלהשתולל בהפגנה ולבעוט בשוטרים ובעוברי אורח תמימים [כן, עוברי אורח תמימים] זה דבר שעושה כבוד לרב.

העצרת שהתנהלה בשקט ובסדר מופתי היא וכדומיה עושים כבוד לרבנים.

תלוי.
אם לא מדווחים על הרב שלך בתקשורת
ואתה יוצא לרחוב ומכה עוברי אורח תמימים
פתאום כולם מדברים עליו...


ולכל מי ששואל מה עוזרות ההפגנות-
אני לא יכולה לפרט מיקרים ספציפים מחשש שזה יזיק
אבל לעצמי מניתי ברגע זה חמישה מקרים בהם הועילו ההפגנות
לשמירת כבודתם של המיתים (בין אלו שטמונים באדמת ארה"ק כבראלפיים שנה
ובין כאלה שמתו במיתת נשיקה וגופם מובל לבדיקה פתלוגית), למניעת גיוס בנות לצה"ל
ולעוד כמה ענינים שבדת (איני יכולה לתת דוגמא כי זה גורם מזהה)
אני בטוחה גם שהרבה בעלי חנויות בירושלים לוקחים גם את ההפגנות בחשבון לפני שהם מחליטים לפתוח את חנותם בשבת.

ומי יודע? אולי אם בבני ברק היו כאלו אנשים רבי עקיבא לא היה הופך לרחוב שמי ששומר את עיניו לא יכול לעבור בו.

או כמו שהתבטא שופט בביהמ"ש העליון-
במדינה דמוקרטית , הפגנות, זו האפשרות היחידה של המיעוט להשמיע את קולו.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י inspiration;2443490:
מאין לך פרץ השנאה הזה? תמהני.
הלא בני עם אחד אנחנו.
רשעות? על מה את מדברת?
חיוך? אווילי?
כל כך הרבה שטנה על מה ולמה??

שנאה???
אני גרה ליד כיכר השבת. הכל עדות מכלי ראשון. על זה אני מדברת. אולי באמת בפעם הבאה אצלם את המחזות.

כן, המפגינים מחוייכים. זו עובדה, והעידו עליה עוד רבים כאן באשכול שנתקלו בהפגנות.
כן, החיוך אווילי. כי הוא לועג למשבתם של יהודים תמימים שרק רוצים להגיע הביתה.

כן, גם בצומת שילת ביום שלישי שעבר הם חייכו וצחקו. ראיתי אותם. והיו לזה עדים רבים.
חיוך על פנים זה לא משהו שאפשר לטעות בו.

בני עם אחד אנחנו? אז למה הם מתעללים בנו? למה הם מנעו מאלפי אנשים להגיע הביתה או לכולל או לעבודה? מאיפה פרץ השטנה הזה שלהם - כלפינו?

לא היו לי שום דעות קדומות בסכסוך הזה. הקהילה שלי חסידית, ומלחמות הליטאים לא מעניינות את הסבתא שלי. אבל כשמישהו שוב ושוב ושוב גורם סבל לאחרים, ועוד מחייך, זה אוטומטית גורם שנהיה נגדו.
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מנוחהלה;2443517:
תלוי.
אם לא מדווחים על הרב שלך בתקשורת
ואתה יוצא לרחוב ומכה עוברי אורח תמימים
פתאום כולם מדברים עליו...


ולכל מי ששואל מה עוזרות ההפגנות-
אני לא יכולה לפרט מיקרים ספציפים מחשש שזה יזיק
אבל לעצמי מניתי ברגע זה חמישה מקרים בהם הועילו ההפגנות
לשמירת כבודתם של המיתים (בין אלו שטמונים באדמת ארה"ק כבראלפיים שנה
ובין כאלה שמתו במיתת נשיקה וגופם מובל לבדיקה פתלוגית), למניעת גיוס בנות לצה"ל
ולעוד כמה ענינים שבדת (איני יכולה לתת דוגמא כי זה גורם מזהה)
אני בטוחה גם שהרבה בעלי חנויות בירושלים לוקחים גם את ההפגנות בחשבון לפני שהם מחליטים לפתוח את חנותם בשבת.

ומי יודע? אולי אם בבני ברק היו כאלו אנשים רבי עקיבא לא היה הופך לרחוב שמי ששומר את עיניו לא יכול לעבור בו.

או כמו שהתבטא שופט בביהמ"ש העליון-
במדינה דמוקרטית , הפגנות, זו האפשרות היחידה של המיעוט להשמיע את קולו.

הדיבורים הללו עושים "כבוד" לעמדת המפגינים, כמו שהמפגינים עושים "כבוד" לרבם שפתאום מדברים עליו...

נהניתי מהסיפא של ההודעה. שופט התבטא "זכות הדמוקרטיה". נאה לכם, זו תורת ההפגנות [סליחה: ההתפרעויות] על רגל אחת.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י רותי קפלר;2443508:
שריפת הפחים מסכנת חיים. לא רק שלכם - זה לא היה אכפת לאיש - אלא של אחרים.
כבר פעמיים הייתי ברכב כשתלמידי החכמים שלכם דחפו לעברנו פחים בוערים, בלי לבדוק אם לרכב יש דרך מילוט. זו הייתה סכנת נפשות כפשוטה. רוצחים.

מי מדבר על העשן הנורא, שחונק את הילדים והרגישים לכך עוד שעות ארוכות אחרי ההפגנה.

רוצחים.

מאיתנו אל תבקשו הזדהות. בטח שלא הערכה.

בעיניי ראיתי מפגין שלכם, בכיכר השבת, קופץ לכביש כדי לעצור אוטובוס דוהר.
האוטובוס, שבא במלוא התנופה מרחוב שטראוס, נאלץ לבלום בחדות, ומי יודע כמה אנשים בתוכו נחבלו ונפגעו.

מי התיר לכם את הדם? מי התיר לכם לפצוע ולסכן בשם הדת, בשם הא-ל?
וגם אם מישהו התיר: פצעו את עצמכם. לא אותנו. החניקו את עצמכם. לא אותנו. סכנו את עצמכם, לא אותנו.

לגבי הדמיון המפותח, כאילו רק בזכות הקנאים יש יישוב יהודי בארץ: להווי ידוע שיש עשרות-עשרות קהילות חרדיות, בערים רבות בהן לא דרכה רגל קנאית מעולם. הקהילות החרדיות האלה חיות ופורחות ומצליחות, ומצמיחות דורות יראים ושלמים, בלי שום קנאות ושום קשקוש. נתיבות, אופקים, חיפה, ירוחם, בת ים, אשדוד, חצור, כרמיאל, צפת, ועוד קהילות רבות.

אז לטעון כאילו רק בזכות ההפגנות יש כאן חיים חרדיים, זה קצת לא אמין.


דבר ראשון-
כבר ציינתי הם נפצעים לא פחות- הרבה יותר.

דבר שני-
למה כששוטר זורק פצצת עשן לתוך בית עם ילדים קטנים כולם שותקים
וכשמבעירים אש בשטח פתוח כולם מזדעקים?

ואם כבר,
את יודעת שהעצרת שהתקיימה בבני ברק בגין אותם אלו שניסו להשתלט על בית הכנסת בערד ללא הצלחה גרמה ללא פחות חילול ד'?
את יודעת שבאותו היום אחרתי לפעילות קירוב בה אני מתנדבת מזה שנים
בגלל אותה הפגנה?
מה נשתנה?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י מנוחהלה;2443524:
דבר ראשון-
כבר ציינתי הם נפצעים לא פחות- הרבה יותר.

דבר שני-
למה כששוטר זורק פצצת עשן לתוך בית עם ילדים קטנים כולם שותקים
וכשמבעירים אש בשטח פתוח כולם מזדעקים?

ואם כבר,
את יודעת שהעצרת שהתקיימה בבני ברק בגין אותם אלו שניסו להשתלט על בית הכנסת בערד ללא הצלחה גרמה ללא פחות חילול ד'?
את יודעת שבאותו היום אחרתי לפעילות קירוב בה אני מתנדבת מזה שנים
בגלל אותה הפגנה?
מה נשתנה?

1. וכי אמרתי מילה בעד העצרת בבני ברק? בתור מה את מביאה אותה כהוכחה נגדי?

2. זה שהם נפצעים יותר - עניינם הפרטי. לא מתיר להם לפצוע אנשים אחרים, לא יותר ולא פחות.

3. השוטר לא זורק את פצצותיו בשם הדת שלי והא-ל שלי, ולא מצפה לאהדה או להערכה ממני. ולא מתיימר, בעשותו זאת, לייצג את המגזר שלי.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י שמחו;2443519:
הדיבורים הללו עושים "כבוד" לעמדת המפגינים, כמו שהמפגינים עושים "כבוד" לרבם שפתאום מדברים עליו...

נהניתי מהסיפא של ההודעה. שופט התבטא "זכות הדמוקרטיה". נאה לכם, זו תורת ההפגנות [סליחה: ההתפרעויות] על רגל אחת.

זה באמת מאוד עצוב ההתנהגות של אותה הקהילה
והנזק שהיא גורמת הוא אכן עצום.

זו לא תורת ההתפרעויות זהו ההסבר הממצה ביותר לסיבה בגינה מפגינים.
כי גם לו נאמר והם כן היו משתתפים בבחירות ומריצים מפלגה
הם לא היו יכולים לעבור את אחוז החסימה.
ממילא האפשרות היחידה שלהם לדאוג לאינטרסים שלהם (במקרה זה לקיום הדת)
זה ע"י הפגנות.

וכל אלו שמרגישים שהם חלק מהמדינה הארורה הזו- זו בעיתם.
אתם בחרתם לחיות במדינה דמוקרטית, זה המחיר.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י רותי קפלר;2443530:
1. וכי אמרתי מילה בעד העצרת בבני ברק? בתור מה את מביאה אותה כהוכחה נגדי?

2. זה שהם נפצעים יותר - עניינם הפרטי. לא מתיר להם לפצוע אנשים אחרים, לא יותר ולא פחות.

3. השוטר לא זורק את פצצותיו בשם הדת שלי והא-ל שלי, ולא מצפה לאהדה או להערכה ממני. ולא מתיימר, בעשותו זאת, לייצג את המגזר שלי.

לא אמרתי שהזדהית עם העצרת.
גם לא הבאתי את זה כהוחכה אישית נגדך.
אלא נגד ההתנהלות הכלל חרדית- שהעלתה את העצרת הזו לכותרות הראשיות.

השוטר זרק את פצצת העשן בשם דת החוק ובשם האליל הציוני
וכל אלו שהם חלק מהמדינה, משתייכים למגזר של אותו השוטר.
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מנוחהלה;2443537:
לא אמרתי שהזדהית עם העצרת.
גם לא הבאתי את זה כהוחכה אישית נגדך.
אלא נגד ההתנהלות הכלל חרדית- שהעלתה את העצרת הזו לכותרות הראשיות.

השוטר זרק את פצצת העשן בשם דת החוק ובשם האליל הציוני
וכל אלו שהם חלק מהמדינה, משתייכים למגזר של אותו השוטר.

השוטר באמריקה וביוון גם יזרוק כאלו פצצות בשם אותה דת חוק, אין לזה שום קשר לאליל הציוני.
אף אחד לא חלק מהמדינה, אנו חיים במדינה לא כי הקמנו אותה, אלא כי היא קיימת. וכלשון המנוח אברהם רביץ: היא קיימת, יען היא קיימת.
ולא, לא כל מי שלומד תורה ודבוק במצוותיו וברוב חכמי התורה וצדיקי הדור, שייך למגזר של שוטר, רק כי הוא נגד המתפרעים. לא צריך לחזור שוב על המשל הידוע של הבעל'בוסטע והחתולה שרודפים אחרי העכבר.
 

קריצה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מפגינים כל הדרך אל הבנק • מערך השנור שמאחורי ההפגנות
אברכים תמימים יוצאים להפגין נגד חוק הגיוס, חלקם אף נעצרים ואינם מודעים למערך השנור הגדול שמתנהל על גבם ולמארגנים שחוגגים כל הדרך אל הבנק • 'ביזנעס' בכתבת פרופיל מיוחדת על ההפגנות שהפכו לפרת מזומנים

שאול כהנא 27.01.2017צילומים: יונתן סינדל | פלאש 90. ארכיון פרטי
לפני כחצי שנה התקשר אלי ידיד אישי המתגורר בחו"ל ובירר אצלי כשהוא כל כולו במתח: "איך אתם מתמודדים בארץ ישראל עם עקירת קברי ישראל בבית שמש"?.

– מה, שאלתי אותו, על מה בדיוק אתה מדבר?

– לא, ענה לי. אתה עכשיו סתם צוחק עלי.

– ממש לא. עניתי לו, אין לי צל צילו של מושג על מה אתה מדבר.

בקיצור, אחרי דו-שיח של חרשים שנמשך דקות ארוכות, התברר כי החבר שמתגורר בוויליאמסבורג שבניו-יורק, מעוז ידוע של חסידי סאטמר, ראה מודעות ענק ברחובות ובעיתונות המקומית על קברי אבותינו שמחוללים בבית שמש ובהן קריאת קודש לעצרת מחאה, שבסופה, כנהוג, תתקיים גם התרמה שתסייע להמשך "המערכה הקדושה".

וכך, בזמן שבמתחם גולובנציץ' בבית שמש עסוקים בעיקר בבניה, בוויליאמסבורג בטוחים כי עצמות מתגוללות בראש חוצות כאבן שאין לה הופכים, ומפגינים נזרקים לכלא על ידי הקלגסים הציוניים.

ברוכים הבאים לעולם ההתרמה (השנור) של קנאי ירושלים, ולאחרונה גם של אנשי הפלג הירושלמי שגילו באיחור מה את מרבץ הזהב בחו"ל.

מכונת המחאה ופרת המזומנים
אין זה סוד שמאחורי כל מחאה מסתתרים שני אלמנטים מרכזיים: אידיאולוגיה וכסף. וכנראה שבלי "נקודת הכסף" אין זכות קיום לאידיאולוגיה. זה נכון להפגנות של הקנאים בירושלים ובית שמש, וזה נכון גם – להבדיל – לפעולות המחאה של החמאס בעזה או של הבדואים בנגב…

אם כבר הזכרנו את חמאס, בואו נתקדם באותו כיוון מחשבה – ושוב, כמובן להבדיל אלף אלפי הבדלות. הדימוי נועד רק כדי שנוכל להבין טוב יותר כיצד פועלת מכונת המחאה לצידה של פרת המזומנים שצועדים תמיד שלובי זרוע.

מעל מיליון ערבים נמקים מרעב בעזה כבר שנים רבות. הדבר היחיד שמאחד אותם ונותן טעם לחייהם הוא השנאה האידיאולוגית נגד היהודים ובמיוחד אלה שמתגוררים בישראל. אבל עם אידיאולוגיה לא הולכים למכולת… בדיוק לנישה הזו נכנס חמאס חו"ל (שמנהיגיו יושבים לבטח בחו"ל) ועוד אי אלו מדינות ערביות עשירות, שיש להם אינטרס בשימור השנאה נגד ישראל והיהודים.

שימו לב: ברגע האמת כשהעסק בעזה עומד לקראת קריסה ותחנת הכוח אינה מסוגלת לספק חשמל לאזרחים כפי שאירע בחודש האחרון, פורצות הפגנות "ספונטניות" בחוצות עזה – והנה הופ: יש כסף! פתאום הקאטרים מזרימים סולר ללא הגבלה.


מי חוגגים על חשבון האברכים?
כלל האצבע הזה נכון גם להפגנות המחאה של הקנאים נגד חילולי קברים וגם להפגנות הפלג הירושלמי נגד הגיוס לצבא הצאר (אופס, טעות). כמובן שמאחורי כל הפגנת מחאה יש אידיאולוגיה צרופה. אנחנו יכולים להסכים איתה או לא, אבל ברור שגם כאשר ישנו מניע אידיאולוגי, בסוף אנחנו מגיעים לכסף. ההפגנות לא עולות כסף, אולי קצת מודעות בחוצות ירושלים ובית שמש ובעיקר עורכי דין שפועלים לשחרר את העצורים. יקר, אבל במידה.

אבל ליהודים היושבים בחו"ל במיוחד אלה שמשתייכים לחוגי הקנאים, אפשר למכור הכל. הם מרגישים סוג של רגשות אשם על-כך שהם יושבים על סיר הבשר בארץ העמים, בזמן שאחיהם בארץ הקודש נאנקים תחת קלגסי הציונים. הכסף שהם מזרימים, מסייע להם לנקות את המצפון.

חוגי העדה החרדית והמסתעף, כמו אתרא קדישא ועוד, גילו זה מכבר את מכרה הזהב שמסתתר בחו"ל, בוויליאמסבורג וקריית יואל בארצות הברית, ובשכונת סטמפורד היל בלונדון – שם מתגוררות אלפי משפחות המשתייכות אידיאולוגית לחוגי הקנאים, אבל בניגוד לאחיהם בארץ, הם עובדים קשה ולחלקם יש גם כסף.

וכך, אפשר לגלות יום אחד שכל לוחות המודעות בקרית יואל הושחרו ממודעות על קברי ישראל המחוללים בבית שמש, או על גזרת הגיוס שמאיימת על כלל בחורי הישיבות בארץ ישראל. היהודי בחו"ל לא מכיר מספיק טוב את הנעשה בארץ, הוא מתחלחל ממה שעיניו קוראות ועל אתר הוא ממהר לתרום כמה מאות דולרים עבור המאבק הקדוש.

הכסף הזה מזין את המערכות כאן בארץ. המארגנים מתפרנסים ממנו בכבוד וצוחקים כל הדרך את הבנק על חשבון האברכים התמימים שרובם (למעט מפגינים מקצועיים בשכר) מגיעים להפגין בשיא הרצינות.

ויש גם תעריף מסודר: בחצי שנה האחרונה עמדו ההוצאות על מוניות, צלמים, אוכל ועוד, על סך של 44,092 דולר. חוברות הסברה עלו 3,947 דולר. כרזות ענק 4,472 דולר. שלטים ומודעות 973 דולר. הפגנות וקנסות 6,013 דולר, ועורכי דין "רק" 3,947 דולר.

המערכה בעיצומה

פרופיל התורמים להפגנות
ההשקעה העיקרית נעשית בקרב חסידי סאטמר הסרים למרותו של האדמו"ר מהרז"ל שליט"א, הידוע בגישתו הקנאית וחסרת הפשרות. במודעות ובחברות ההסברה ניתן לראות נאומים והסכמות של רבנים עלומי שם שהחוט המקשר היחיד בניהם הוא העובדה שהם מסתופפים בצילו של האדמו"ר מהרז"ל.

זאת בניגוד לאחיו אדמו"ר מהר"א מסאטמר שליט"א, שלמרות השתייכותו לחוגי הקנאים, גישתו פרקטית הרבה יותר. בסביבתו אין מה לאסוף כסף עבור מטרות אלו, אולי בשוליים ממש.

ויש כמובן את הקנאים הלא מזוהים שמתגוררים בעיקר בלונדון. הם לא שייכים לשום לחוג אבל הגישה שלהם היא אנרכיסטית. מבחינתם, כל פעולה שהיא נגד הממסד הישראלי – תבורך, והם מוכנים להזרים לשם כך הרבה מאד כסף.

לא תראו אותם מגיעים לארץ. ברוב המקרים גם אין להם פה קרובי משפחה. אבל הם בהחלט שואבים תענוג מה"בוקה ומבולקה" שהקנאים ואנשי הפלג הירושלמי יוצרים. תמורת ההנאה הזו הם מוכנים לשלם. תנסו לבקש מהם כסף עבור כוללים או ישיבות, ותשמעו תשובה חילונית בעליל: "שילכו לעבוד!". אבל להפגנות הם תורמים ובגדול.

אז בפעם הבאה שאתם שומעים על עוד "עצרת מחאה", חפשו מהר מאד מי עושה מזה כסף ומי חותם על ההמחאה.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י קריצה;2443556:
מפגינים כל הדרך אל הבנק • מערך השנור שמאחורי ההפגנות
אברכים תמימים יוצאים להפגין נגד חוק הגיוס, חלקם אף נעצרים ואינם מודעים למערך השנור הגדול שמתנהל על גבם ולמארגנים שחוגגים כל הדרך אל הבנק • 'ביזנעס' בכתבת פרופיל מיוחדת על ההפגנות שהפכו לפרת מזומנים

שאול כהנא 27.01.2017צילומים: יונתן סינדל | פלאש 90. ארכיון פרטי
לפני כחצי שנה התקשר אלי ידיד אישי המתגורר בחו"ל ובירר אצלי כשהוא כל כולו במתח: "איך אתם מתמודדים בארץ ישראל עם עקירת קברי ישראל בבית שמש"?.

– מה, שאלתי אותו, על מה בדיוק אתה מדבר?

– לא, ענה לי. אתה עכשיו סתם צוחק עלי.

– ממש לא. עניתי לו, אין לי צל צילו של מושג על מה אתה מדבר.

בקיצור, אחרי דו-שיח של חרשים שנמשך דקות ארוכות, התברר כי החבר שמתגורר בוויליאמסבורג שבניו-יורק, מעוז ידוע של חסידי סאטמר, ראה מודעות ענק ברחובות ובעיתונות המקומית על קברי אבותינו שמחוללים בבית שמש ובהן קריאת קודש לעצרת מחאה, שבסופה, כנהוג, תתקיים גם התרמה שתסייע להמשך "המערכה הקדושה".

וכך, בזמן שבמתחם גולובנציץ' בבית שמש עסוקים בעיקר בבניה, בוויליאמסבורג בטוחים כי עצמות מתגוללות בראש חוצות כאבן שאין לה הופכים, ומפגינים נזרקים לכלא על ידי הקלגסים הציוניים.

ברוכים הבאים לעולם ההתרמה (השנור) של קנאי ירושלים, ולאחרונה גם של אנשי הפלג הירושלמי שגילו באיחור מה את מרבץ הזהב בחו"ל.

מכונת המחאה ופרת המזומנים
אין זה סוד שמאחורי כל מחאה מסתתרים שני אלמנטים מרכזיים: אידיאולוגיה וכסף. וכנראה שבלי "נקודת הכסף" אין זכות קיום לאידיאולוגיה. זה נכון להפגנות של הקנאים בירושלים ובית שמש, וזה נכון גם – להבדיל – לפעולות המחאה של החמאס בעזה או של הבדואים בנגב…

אם כבר הזכרנו את חמאס, בואו נתקדם באותו כיוון מחשבה – ושוב, כמובן להבדיל אלף אלפי הבדלות. הדימוי נועד רק כדי שנוכל להבין טוב יותר כיצד פועלת מכונת המחאה לצידה של פרת המזומנים שצועדים תמיד שלובי זרוע.

מעל מיליון ערבים נמקים מרעב בעזה כבר שנים רבות. הדבר היחיד שמאחד אותם ונותן טעם לחייהם הוא השנאה האידיאולוגית נגד היהודים ובמיוחד אלה שמתגוררים בישראל. אבל עם אידיאולוגיה לא הולכים למכולת… בדיוק לנישה הזו נכנס חמאס חו"ל (שמנהיגיו יושבים לבטח בחו"ל) ועוד אי אלו מדינות ערביות עשירות, שיש להם אינטרס בשימור השנאה נגד ישראל והיהודים.

שימו לב: ברגע האמת כשהעסק בעזה עומד לקראת קריסה ותחנת הכוח אינה מסוגלת לספק חשמל לאזרחים כפי שאירע בחודש האחרון, פורצות הפגנות "ספונטניות" בחוצות עזה – והנה הופ: יש כסף! פתאום הקאטרים מזרימים סולר ללא הגבלה.


מי חוגגים על חשבון האברכים?
כלל האצבע הזה נכון גם להפגנות המחאה של הקנאים נגד חילולי קברים וגם להפגנות הפלג הירושלמי נגד הגיוס לצבא הצאר (אופס, טעות). כמובן שמאחורי כל הפגנת מחאה יש אידיאולוגיה צרופה. אנחנו יכולים להסכים איתה או לא, אבל ברור שגם כאשר ישנו מניע אידיאולוגי, בסוף אנחנו מגיעים לכסף. ההפגנות לא עולות כסף, אולי קצת מודעות בחוצות ירושלים ובית שמש ובעיקר עורכי דין שפועלים לשחרר את העצורים. יקר, אבל במידה.

אבל ליהודים היושבים בחו"ל במיוחד אלה שמשתייכים לחוגי הקנאים, אפשר למכור הכל. הם מרגישים סוג של רגשות אשם על-כך שהם יושבים על סיר הבשר בארץ העמים, בזמן שאחיהם בארץ הקודש נאנקים תחת קלגסי הציונים. הכסף שהם מזרימים, מסייע להם לנקות את המצפון.

חוגי העדה החרדית והמסתעף, כמו אתרא קדישא ועוד, גילו זה מכבר את מכרה הזהב שמסתתר בחו"ל, בוויליאמסבורג וקריית יואל בארצות הברית, ובשכונת סטמפורד היל בלונדון – שם מתגוררות אלפי משפחות המשתייכות אידיאולוגית לחוגי הקנאים, אבל בניגוד לאחיהם בארץ, הם עובדים קשה ולחלקם יש גם כסף.

וכך, אפשר לגלות יום אחד שכל לוחות המודעות בקרית יואל הושחרו ממודעות על קברי ישראל המחוללים בבית שמש, או על גזרת הגיוס שמאיימת על כלל בחורי הישיבות בארץ ישראל. היהודי בחו"ל לא מכיר מספיק טוב את הנעשה בארץ, הוא מתחלחל ממה שעיניו קוראות ועל אתר הוא ממהר לתרום כמה מאות דולרים עבור המאבק הקדוש.

הכסף הזה מזין את המערכות כאן בארץ. המארגנים מתפרנסים ממנו בכבוד וצוחקים כל הדרך את הבנק על חשבון האברכים התמימים שרובם (למעט מפגינים מקצועיים בשכר) מגיעים להפגין בשיא הרצינות.

ויש גם תעריף מסודר: בחצי שנה האחרונה עמדו ההוצאות על מוניות, צלמים, אוכל ועוד, על סך של 44,092 דולר. חוברות הסברה עלו 3,947 דולר. כרזות ענק 4,472 דולר. שלטים ומודעות 973 דולר. הפגנות וקנסות 6,013 דולר, ועורכי דין "רק" 3,947 דולר.

המערכה בעיצומה

פרופיל התורמים להפגנות
ההשקעה העיקרית נעשית בקרב חסידי סאטמר הסרים למרותו של האדמו"ר מהרז"ל שליט"א, הידוע בגישתו הקנאית וחסרת הפשרות. במודעות ובחברות ההסברה ניתן לראות נאומים והסכמות של רבנים עלומי שם שהחוט המקשר היחיד בניהם הוא העובדה שהם מסתופפים בצילו של האדמו"ר מהרז"ל.

זאת בניגוד לאחיו אדמו"ר מהר"א מסאטמר שליט"א, שלמרות השתייכותו לחוגי הקנאים, גישתו פרקטית הרבה יותר. בסביבתו אין מה לאסוף כסף עבור מטרות אלו, אולי בשוליים ממש.

ויש כמובן את הקנאים הלא מזוהים שמתגוררים בעיקר בלונדון. הם לא שייכים לשום לחוג אבל הגישה שלהם היא אנרכיסטית. מבחינתם, כל פעולה שהיא נגד הממסד הישראלי – תבורך, והם מוכנים להזרים לשם כך הרבה מאד כסף.

לא תראו אותם מגיעים לארץ. ברוב המקרים גם אין להם פה קרובי משפחה. אבל הם בהחלט שואבים תענוג מה"בוקה ומבולקה" שהקנאים ואנשי הפלג הירושלמי יוצרים. תמורת ההנאה הזו הם מוכנים לשלם. תנסו לבקש מהם כסף עבור כוללים או ישיבות, ותשמעו תשובה חילונית בעליל: "שילכו לעבוד!". אבל להפגנות הם תורמים ובגדול.

אז בפעם הבאה שאתם שומעים על עוד "עצרת מחאה", חפשו מהר מאד מי עושה מזה כסף ומי חותם על ההמחאה.


מעניין מתי בפעם האחרונה אותו כתב יפה נפש עשה משהו למען כבוד שמים...

זה שאנשי הפלג עושים הרבה בשביל כסף וכבוד- ידוע.
זה שהאדמו"ר נסאטמר ממן אותם- גם ידוע.
(למרות שבחוגי הקנאים מתבטאים נגדם בצורה חריפה)

עצוב מאד שעצמות קדמונינו מתגלגלות כדומן על פני השדה ואין איש שם על לב.
ואם מישהו מנסה לעשות משהו הרי שהעלויות עצומות
(לדוגמא- ברחוב אבא אבן בירושלים הרסו מערתת קבורה מזמן בית ראשון.
העצמות נטחנו תחת כף הטרקטור ונותרו בשטח כשהן מעורבות בעפר הרב.
קבוצת אברכים הגיע למקום מאישון לי, במסי"נ וליקטה את החול ושברי העצמות בכדי להביאם לקבר ישראל. מן האתר הוצאו 7 טון (!) של עפר ובו שברי עצמות וחלקי גולגלות.
יש לשלם עלויות של מנוף והובלת שקי החול.
יש עלויות של קבורה פרטית.
בכמה זה נאמד? אני לא רוצה לזרוק סתם מספרים אבל זה לא כסף קטן...)
אז ב"ה שיש יהודים שהקב"ה חנן אותם בכסף ובלב יהודי חם שתורמים מכיסם בכדי לסייע להביא יהודים לקבר ישראל. אשריהם.

דבר נוסף שלא ממש הבנתי-
יש פירוט של ההוצאות אז איזה כסף הולך לאיפה?
עו"ד זה דבר שעולה הון. גם קנסות יכולים להסתכם במאות אלפי שדקלים.

קל מאד לשבת במשרד ממוזג, רגל על רגל וללגלג על יראים ושלמים.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י hbecker;2443541:
אני מקווה שאת מבינה שקיטלגת עכשיו את רוב האוכלוסיה החרדית על רבניה, גדולי עולם, כחלק מהאליל הציוני.
שכוייח.

גמרתי להגיב.
חבל על המילים.
הרבה הצלחות בדרך שלך.
ברור.
לפי נטורי קרתא כולנו ציוניים.
לא ידעתם?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה