שיעור ר"ח אדר שמחה

edemar

משתמש מקצוען
צריכה בעזרת השם בר"ח אדר למסור שיעור בנושא שמחה לכיתה ד' אשמח למערכים או רעיונות
תודה רבה תזכנה למצווות
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
את לא המחנכת אני מבינה. את באה להעביר והולכת.
מה המסר שאת רוצה להעביר?

מסרים לדוגמא:

-בעזרת השמחה יותר קל לעבור את מכשולי החיים
-השמחה נותנת חיות וכוח ביום יום
-השמח הוא העשיר האמיתי, הוא המסופק החיי חיים שלווים.

פתיחה: הקדמה על חודש אדר חודש השמחה. השנה יש שני אדרים, מהו פורים קטן, ואיזה חסד עשה עמנו ה' שנתן לנו לשמוח השנה פעמיים.

הצגת הקונפליקט: לא כל האנשים יודעים לשמוח!! היום אנחנו רוצות לגלות את הסוד הגדול בעולם... (כאן את קצת דרמטית, ליצור עניין וקשב) איך להיות שמחים תמיד!!
ועכשיו יש לך שתי אפשרויות להמחשה:

1. להמציא סיפור על שתי דמויות של ילדות- אחת שמחה ואופטימית השניה כעסנית ורואה את החיסרון שבכל מציאות. צריך להאריך בסיפורים ולתאר את עלילותיהן של שתי הילדות. למי יש חיים יותר טובים?? כיצד שולה הצליחה תמיד לראות את הטוב? מה גרמה לה מידת השמחה? שיהיו לה חברות טובות, שיוותרו לה יותר, שתמיד יאהבו אותה.
השמחה מובילה להצלחה. והעצבות מובילה לכישלון. תמיד כדי לבחור בשמחה.

2.ללמוד מתוך סיפורי צדיקים:
- סיפור מעשה מביטחון של ר' נחמן מברסלב. מסופר על מלך שהיה לו כל טוב, ורצה לבדוק אם יש מאושר ממנו בכל הממלכה. כאשר מוצא שאדם עני הוא המאושר ממנו- מתחיל להציק לו ולאסור עליו להתפרס ממלאכתו- אך אדם זה לא מתייאש וממשיך למצוא פתרונות כיצד כן ירוויח פת לחמו וישמח בחלקו. סיפור חמוד.
המסר- שמחה לא תלויה במציאות החיצונית. ולאו דווקא העשיר יהיה שמח.
עוד סיפור צדיקים-
על רבי זושא מאניפולי המוזמן מאוחר לחתונה ועל ר' ייבא. שניהם מוזמנים מאוחר. הוא כועס ורוטן ור' זושא רואה רק את הטובות. איך רבי זושא מרוויח- סעודה, ברכות ומנה יפה, ואיך רבי ייבא הכעסן מפסיד ומתבזה פעם אחר פעם..
מסר: השמחה מושכת השפעות טובות והעצבות- גורמת להפסדים.
אם את רוצה יותר אריכות בסיפורי צדיקים או רעיונות לסיפורים בכלל- תגידי. אולי יהיו עוד רעיונות.
לאחר הסיפורים מקיימים דיון שהבנות אומרות: איך הילדה/ הצדיק מהסיפור הצליח כן לשמוח אפילו שהיו לו סיבות טובות להתמרמר ולכעוס.

אם תרצי להפעיל אותן:
פעילות:
לחלק את הכיתה לארבע קבוצות.
2 קבוצות יציגו שמחה התלויה בדבר. אני שמחה בגלל ש..... קיבלתי ציון טוב, סוף סוף קנו לי את הנעלים שרציתי! סבא וסבתא הביאו לי פליימוביל חדש..

ושתי קבוצות יציגו שמחה בעצם המציאות (כדוגמת הילדה מהסיפור)

דיון: היכן אנו רואות שהשמחה היא ברת קיימא?? בקבוצות השמחות בעצם המציאות בלי קשר למילוי החיסרון.

מסקנה: אפשר להיות שמחות תמיד וזה עניין של בחירה.

את יכולה לכתוב להן על שקף
"עצבות נועלת שערי שמים
תפילה פותחת שערים נעולים
והשמחה בכוחה לשבר את החומות"
אולי זה מהחזון איש, לא בטוחה. אבל כך הציטוט.
אפשר לקשט את זה בכמה חומרים שתגרילי מחדר אומנות או שתביאי..
לסיום מוצלח שאפשר לקחת הביתה ולהראות לאמא שתשמח גם היא..

בטח לכן יש עוד ים רעיונות, תגידו ותעזרו גם לאחרות.
מקווה שהמלל שלי תרם למישהו, וגם לי זה עשה הכנה מצויינת לימים הטובים שבאים עלינו בעז"ה!!
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
אשמח לעוד רעיונות, להתחדש לקראת הימים הטובים שבאים עלינו! איזה כיף. שני אדרים!
יש לי מבצעון חמודון קופצות משמחה לחודש אדר מי שמעוניינת באישי.

ואפשר לעשות אותו חודשיים. מתאים לכיתות ד'-ו' בערך.. אולי ו' גדולות מידי.

איזה סיפורי צדיקים עולים לכן על שמחה??!

אולי משלים מעניינים??

איך אתן מתכננות להעביר את אדר א' שמצד אחד לא להוציא משיגרת הלימודים (כמו שקורה בד"כ בב') ומצד שני, היי!! זה גם אדר! צריך לשמוח?

אפילו בראשי פרקים-
כי לפעמיים מכירים ורק צריך תזכורות ככה שתשלף מהמוח המגרה המתאימה..

נו, משלוחי מנות בבקשה. תודה ובהצלחה לכולנו:) נקודת אמת!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה