שחיטת פרה קדושה?

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

מיכל ע

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
הבנתי את המקלדת שלך לאט לאט! נראה לי שעכשיו הבנתי לגמרי, אבל מה הכוונה במילים:
"מיותר ללמוד את אותו סולם בטונים נוספים"? - לא ברור
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
רעיון מעניין מאוד..
ודיון מחכים.
עוקב ונהנה...
 

mat

------- Magicode -------
נכתב ע"י מיכל ע;1116426:
הבנתי את המקלדת שלך לאט לאט! נראה לי שעכשיו הבנתי לגמרי, אבל מה הכוונה במילים:
"מיותר ללמוד את אותו סולם בטונים נוספים"? - לא ברור



עשיתי תמונות שמדגימות את צורת נגינת הסולמות במקלדת שלי

זה סולם דו מז'ור:
צפה בקובץ המצורף 175312

זה סולם דו מינור:
צפה בקובץ המצורף 175313

זה עליה של טון אחד, (סולם רה מינור)- שימו לב שזה בדיוק אותה מתכונת כמו סולם דו מינור:
צפה בקובץ המצורף 175314

וזה עליה של חצי טון מסולם דו מינור-כל פעם שעולים חצי טון, זה בעצם היפוך בין השחורים ללבנים:
צפה בקובץ המצורף 175315


וזה לינק מעודכן יותר למקלדת הוירטואלית שבניתי.
http://fiddle.jshell.net/e5wc9/12/show/
 

קבצים מצורפים

  • 12.png
    KB 22.6 · צפיות: 18
  • 13.png
    KB 23.6 · צפיות: 10
  • 14.png
    KB 24.2 · צפיות: 6
  • 15.png
    KB 20.5 · צפיות: 8

מיכל ע

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
את זה הבנתי
"אותו סולם בטונים נוספים" - ניסוח לא נכון, זה מה שרציתי להדגיש
 
ת

תפארת1

אורח
שיחקתי עם זה כמה דקות
הבנתי את ההגיון - התלהבתי.
יאלה תחדיר את זה...
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י mat;1115352:
אתם בעצמכם הסברתם לנו את הסיבה למה המקלדת נראת ככה.

כי בתחילה היו רק 7 לבנים ואחרי זה שידרגו עם השחורים. אז זה באמת לא טיפשי אבל זה סוג של חובבנות לעשות את זה איך שהם עשו.


צפה בקובץ המצורף 175191

וואו, אתם רציניים????!!!
אני מנסה לדמיין פסנתר כזה
איך בדיוק אני אמורה לדעת איפה נמצא דו?

המבנה של המקלדת כרגע, עוזר לנו באבחת עין, או במישוש קל למצוא את המיקום של הסולם שרוצים.
במקלדת המתוכננת, בהנחה שלמנגן אין שמיעה אבסולוטית, כאילו הוא אמור לספור מתחילת המקלדת עד למיקום הרצוי?

אגב-
לפני החלוקה לחצאי טונים, הייתה חלוקה לרבעים (כלומר דו דיאז- ורה בימול, היו שני צלילים נפרדים, לכן עמל באך על סדרת היצירות-הפסנתר המושווה)
 

Michal R

משתמש רשום
רעיון מאד מענין (ראש של מתכנת...)
גם אני בהתחלה מאד הסתייגתי, כי קשה לשנות מה שהתרגלנו לחשוב שהוא ''תורה למשה מסיני'', אבל ככל שאני מנסה לנגן על זה , זה הולך ומוצא חן בעיני (לא לשימוש כמובן, אין לי כח נפשי להתחיל להתרגל מחדש)
יש נקודה אחת (לפחות) בעייתית במקלדת הזו- שאותו אקורד באוקטבה שונה, לא יראה אותו דבר מבחינת הקלידים, וזה מקשה מאד- עד בלתי אפשרי- לנגן אקורדים בלי צורה קבועה.
 

mat

------- Magicode -------
נכתב ע"י אביה;1118012:
וואו, אתם רציניים????!!!
אני מנסה לדמיין פסנתר כזה
איך בדיוק אני אמורה לדעת איפה נמצא דו?


זה לא בעיה לעשות איזה סימון.
צריך לחשוב על הסימון הכי טוב.

נכתב ע"י אולפן למנצח;1118081:
יש נקודה אחת (לפחות) בעייתית במקלדת הזו- שאותו אקורד באוקטבה שונה, לא יראה אותו דבר מבחינת הקלידים,

לא הבנתי למה האקורד יראה שונה באוקטבה אחרת.
 

Michal R

משתמש רשום
טוב, כנראה שאני אף פעם לא אהיה מתכנתת...
ממבט ראשון היה נרא הלי שבכל אוקטבה התווים יוצאים במקום שונה- פעם שחור פעם לבן, בדקתי וראיתי שטעיתי...
אם כן- אפשר להתחיל להפיץ.
בואו נראה את הדור הראשון שמנגן על זה... חחחח
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י mat;1118246:
זה לא בעיה לעשות איזה סימון.
צריך לחשוב על הסימון הכי טוב.


זה בדיוק הרעיון.
כשאתה בונה מקלדת שכולה זהה לכל האורך
הרבה יותר קשה להתמצא בה. גם את תכתוב על כל קליד מה הוא בדיוק.
(כי קריאה עם חשיבה, לוקחת קצת יותר זמן מזיהוי של צורה וצבע)

אני אדגים מעולם המוזיקה.
שמע יצירה של שינברג, אין מבנה הרמוני, כל הצלילים דומים בחשיבותם.
קח לעומתה יצירה הרמונית, מה יותר זכיר וקליט?
 

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תגובת אחד מגדולי הפסתרנים בארץ לאשכול הנחמד הזה
(רמז: הוא מופיע כמעט בכל ההופעות של החזנות בארץ ובעולם או לבד או בהרכב תזמורת סימפונית)

מטפס על קירות תלולים....
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י yhk;1123320:
תגובת אחד מגדולי הפסתרנים בארץ לאשכול הנחמד הזה
(רמז: הוא מופיע כמעט בכל ההופעות של החזנות בארץ ובעולם או לבד או בהרכב תזמורת סימפונית)

מטפס על קירות תלולים....


???
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
מחפשים דרך חזותית לסמן את הקלידים?
אפשר שקלידי הדו יהיו רחבים יותר. ואגב, אפשר גם לסמן גם את המי והלה- או אחרים שימושיים...
איזה עוד סימנים חזותיים נתפסים בקלות?? תעזרו לי...
בכל מקרה- אם נתעמק בצורה החזותית שיש כרגע- היא לא מידי גאונית! אם כבר מחפשים משהו, אפשר ללכת על כיוון יותר מוצלח ומסייע לזיכרון.
 

Srool

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הרעיון שלך מעניין.
אתה יכול לפתוח דיון דומה על סדר האותיות במקלדת :)

בכל אופן, בדקתי את ההצעה שלך, ככל שניתן...
זה אמנם נראה יפה 'על הנייר' אבל בפועל - לא נוח לנגינה.

הנה הנסיון שעשיתי (האתר לא מאפשר העלאת MP4 ולכן זה ב-RAR)
 

קבצים מצורפים

  • MAH00344.1.rar
    2.9 MB · צפיות: 11

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י Srool;1123749:
הרעיון שלך מעניין.
אתה יכול לפתוח דיון דומה על סדר האותיות במקלדת :)
אהההה. אני הייתי ראשון.....
עזוב אותך הסדר במקלדת, תעשה שם מה שאתה רוצה רק תעביר את ה"ו" מה"ן"... :)
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י חיוכון;1123757:
תעשה שם מה שאתה רוצה רק תעביר את ה"ו" מה"ן"... :)

הקלדה שלא בשיטה עוורת....
כשלא מסתכלים איפה האות נמצאת, הצורה החזותית פחות משנה.
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גיטי 123;1123551:
מחפשים דרך חזותית לסמן את הקלידים?
אפשר שקלידי הדו יהיו רחבים יותר. ואגב, אפשר גם לסמן גם את המי והלה- או אחרים שימושיים...
איזה עוד סימנים חזותיים נתפסים בקלות?? תעזרו לי...
בכל מקרה- אם נתעמק בצורה החזותית שיש כרגע- היא לא מידי גאונית! אם כבר מחפשים משהו, אפשר ללכת על כיוון יותר מוצלח ומסייע לזיכרון.


למה לא מידי גאונית?
גאונית בחדות, במינימליזם ובנוחות.

בכל אופן אם חושבים על מקלדת חדשה:
העניין הוא לא לסמן תו בודד, אלא ליצור מערך שבו לכל קליד יש מקום. (נניח לסמן דו וסול בצבעים שונים).

רוחב הוא לא סימון חד. (הרי אי אפשר להרחיב נניח פי 2 מקליד אחר, זה משבש את הנגינה).

ונגישות לעיוורים.
 

mat

------- Magicode -------
לגבי המקלדת של המחשב זה סוג של הוכחה שלא על כל דבר שמושרש יש מאחורי זה מחשבה נכונה.

הצורה של המקלדת נבתנה בכוונה כדי לגרום להקלדה איטית. ולמה?

ציטוט מויקפדיה.

"
QWERTY הוא הסידור הנפוץ ביותר של מקשי המקלדת באנגלית. מקור שמו בסדר קריאת האותיות מהקצה השמאלי של השורה העליונה במקלדת המסודרת בסידור זה.
סידור זה הומצא על ידי הממציא כריסטופר שולס, בשנות השבעים של המאה התשע עשרה. שולס עבד על פיתוח מסחרי של מכונת הכתיבה, שהייתה קיימת בזמנו אך כמעט ולא נמכרה. במכונות הכתיבה הראשונות סודרו המקשים לפי סדר האלף-בית, והמנופים שתפקידם היה להקיש על הנייר, היו חוזרים למקומם לאט. כתוצאה מכך, הקלדה מהירה מדי של אותיות שהמקשים שלהן היו סמוכים זה לזה גרמה לכך שהמנוף של האות הבאה היה נתקל במנוף של האות הקודמת שלא הספיק לחזור למקומו. לכן שולס וויתר על הסדר האלפביתי שניסה בהתחלה, וסידר את המכונה מחדש בצורה שבה האותיות הנפוצות באלפבית הלטיני יהיו רחוקות זו מזו ככל האפשר‏‏[1].
מכונות כתיבה מאוחרות יותר כבר השתמשו בקפיצים כדי להחזיר את המנופים למקומם, אך המומנטום של פריסת QWERTY כבר היה בלתי הפיך.
לאחר הצלחת מכונת הכתיבה של שולס, והיות שכל מי שלמד הקלדה עיוורת למד סידור מסוים זה של אותיות - סידור המקשים בלוח המקשים נשמר גם כשכבר רוב מכונות הכתיבה היו חשמליות וגם כשהן הוחלפו במקלדות המחשבים. אמנם במחשב ובמכונות הכתיבה החשמליות לא היה צורך כבר בהרחקת האותיות זו מזו, אך ההרגל השתמר והמקלדת נשארה נפוצה עד היום. קיימים סידורים שונים מ-QWERTY, אך אלו לא אומצו על ידי הציבור הרחב. קיימים מחקרים שעל פיהם מקלדת דבוראק מקצרת את זמן ההקלדה בכחמישה עד עשרה אחוזים ומונעת אי דיוקי הקלדה, עייפות וכאב[2], אך טענות אלו שנויות במחלוקת.[3] עם זאת, האמונה העממית שהפריסה נבנתה כדי להאט את הקצב, במכוון, אינה מנומקת היטב במחקר.
ממכונת הכתיבה עבר סידור QWERTY למכשירים אחרים שבהם יש מקלדת, כגון טלפרינטר, מחשב אישי ומכשיר בלקברי.
"
בכל מקרה בקלידים של פסנטר השינוי הרבה יותר מינורי. יש כבר 10 מעברים משחור ללבן. במקלדת הקיימת.זה רק לבטל את המעבר מלבך ללבן.

לגבי הנוחות אני חושב שצריך לבדוק את זה בצורה רצינית יותר עם פחות רווח ועם כאלה שמתחילים.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
במקלדת מחשב זה לא להאט את הקצב אלא כדי להרחיק אותיות המשומשות לעיתים קרובות בצמידות למקומות רחוקים ע"מ למנוע התנגשות המנופים. (כאשר הם קרובים טווח ההתנגשות שלהם גדול יותר)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה