סקירה שוק ההון מקדים את הכלכלה! למה זה חשוב לנו?

קלופ

משתמש פעיל
ציטוט מרונן מרגוליס:
שוק ההון מקדים את הכלכלה! למה זה חשוב לנו?
מה קורה לשוק כאשר מתפרסמות חדשות כלכליות לא טובות (כמו אינפלציה גבוהה, מלחמה באוקראינה, אי יציבות פוליטית וכיוצ"ב)? ההנחה הטבעית היא שהשוק יירד, אבל שוק המניות הוא לא הכלכלה, ולמרות שקיים מתאם ביניהם לטווח הארוך, הם ממש לא מתנהגים אותו דבר.
בואו נבחן זאת מכמה כיוונים:
  • שוק המניות צופה פני עתיד, והציפיות לעתיד מגולמות במחירי המניות היום. דיווחים כלכליים לעומת זאת מסתכלים על העבר.
  • דיווחים גרועים כבר מגולמים במחירי המניות: למשל כאשר מודיעים על עליית ריבית או עלייה באבטלה, נתונים שאמורים להוריד את מחירי המניות, הם לרוב צפויים מראש, ולכן מחירי המניות ירדו עוד לפני הדיווח, וכלל לא בטוח שיירדו עוד אחרי הדיווח. אדרבא, אחרי דיווח שמודיע על עליית ריבית או עלייה באבטלה שוק המניות יכול דווקא לעלות אם העלייה באבטלה/אינפלציה היתה נמוכה מהצפוי.
  • מה קרה במשבר הסאב-פריים? שיעור האבטלה בארה"ב היה בשיא שלו באוקטובר 2009 והתוצר היה בתחתית ברבעון השני של 2009. אבטלה בשיא ותוצר נמוך? נשמע כמו זמן גרוע במיוחד לקנות מניות! אז זהו, שלא. שוק המניות הגיע לתחתית שלו כבר בפברואר 2009, הרבה לפני שפורסמו נתוני האבטלה והתוצר הגרועים בהמשך של אותה שנה. מאז פברואר 2009 שוק המניות טס למעלה ועלה ב-56% בין מרץ לדצמבר 2009! למה זה קרה? כי השוק ציפה שהחדשות יהיו אפילו יותר גרועות, ומחירי המניות גילמו את הציפיות הללו, אבל ברגע שהתברר שהעלייה באבטלה לא כזו גבוהה, השוק התחיל להתאושש במהירות.
    • בשבועות האחרונים פורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב, רמה גבוהה מאוד של 8.5%. איך הגיב השוק? עלה, למרות הנתונים הגרועים! זה הכל בגלל שנתוני האינפלציה היו פחות גבוהים מהצפוי.
  • אז מה המסקנה? עדיף להתעלם מחדשות כלכליות, גרועות/טובות ככל שיהיו, ולהשקיע לפי היעדים והמטרות שלנו ולא לפי תנאי השוק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה