שאלה למלמדים/לומדים/למדו אי פעם-פיתוח קול

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
יש שריר, באזור מפתח הלב, שאמור להיפתח כששרים (על הדרך, איך קוראים לו?)

מה עושים עם תלמידה שמדווחת על כאב ?
אני מעוניינת לדעת מה הסטטוס, זה נורמאלי לחוש כאב כשהשריר פתוח?
ואם זה יוצא דופן, האם יש בזה סיכון?
תודה
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
יש באמת משהו בלב של המאזין שאמור להיפתח, כששמישהו שר. אם זה לא קורה, זאת בעיה רצינית של הזמר. אם חשים כאב, כנראה שהשיר וגם הזמר סופר מצויינים.
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לא ידוע לי על שריר. יש את הסרעפת, שזה מעין מחיצה שמבדילה בין האיזור של הריאה-לב לבין מערכת העיכול. הרעיון הכללי הוא להעלות את הסרעפת בזמן השירה, על מנת 'לדחוף' את כל האויר מחוץ לריאות.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
תלונה מוזרה. הפני את התלמידה לרופא כללי, או בדקי אם היא סתם סובלת מצרבת.
השריר עליו את מתכוונת הוא באיזור הסרעפת ו"מקפיץ" את האויר כדי שלא ייוצר לחץ על מיתרי הקול בגרון.
 

נום

משתמש רשום
אני מקווה שלא תפגעי ממה שאני הולכת לומר, אבל אסור לך ללמד פיתוח קול אם אינך יודעת ללמד את זה. לא מספיק שלמדת את בעצמך, את עלולה לגרום נזקים למיתרי הקול. מה נראה לכם שזה, גופיה ששמים אחר כך בהרתחה עם "אריאל"?
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
תודה על התגובות.
נום, יישר כוח על הרגישות, לקחתי לתשומת ליבי ואתייעץ בנושא.
נוי, לא מדובר בכאב שמגיע באותה סקאלה עם צרבת. משהו עדין יותר.
גרפיקנער, בדיוק לצורה הזו הכוונה, אם התנסית בשיטה הזו, הכאב הגיוני?
 

נום

משתמש רשום
אני שמחה שקבלת את מה שאמרתי בענייניות, פשוט אני לומדת פיתוח קול ומקהלה כבר שלוש שנים ויקח זמן עד שאעיז ללמד מישהי אחרת.
ובקשר לגרפינקער, במחילה- הרעיון הוא הפוך לחלוטין. הנטייה הטבעית של הסרעפת היא להתכווץ בזמן ששרים [כי האוויר יוצא וכל בית החזה מתקטן] וכשאתה לומד פיתוח קול מתרגלים איתך החזקת סרעפת פתוחה, וללחוץ אותה למטה לכוון הבטן כדי להחזיק את הצליל כמה שיותר זמן וכמה שיותר יציב.
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נום, לא תמיד. אלו שני סוגים של הפקת קול. והתחושה הפוכה בכל אחד (עולה, יורדת).
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אביה;693907:
נום, לא תמיד. אלו שני סוגים של הפקת קול. והתחושה הפוכה בכל אחד (עולה, יורדת).
אכן. השאלה היא איזו סוג תהודה אתה רוצה להפיק.
 

דודוד

משתמש רשום
נכתב ע"י נוי;693959:
אכן. השאלה היא איזו סוג תהודה אתה רוצה להפיק.
תוכל אולי לפרט איזה תהודה תופק מכל אחד מהדרכים, (האם עוצמה לעומת קלילות ?)
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
תהודת ראש- משמשת לצלילים גבוהים /סופרן ושימושית בעיקר אצל נשים וילדים. החזנים משתמשים בה במקומות נדירים וספציפיים מה שהם מכנים:קאפ-שטימע.
תהודת חזה- משמשת בעיקר לגברים, זו הפקה יותר מעובת ומתאימה לצלילים נמוכים יותר.
תהודת בטן- נמוך נמוך/בס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה