מידע שימושי רשימת הניספים ז"ל במגיפה מהציבור החרדי - והחי יתן אל לבו!

מתנחל

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, הראשון לציון והרב הראשי לשעבר, והוא בן 79 שנים, לאחר שמצבו התדרדר בעקבות הידבקות במחלת הקורונה. ת.נ.צ.ב.ה
נולד בירושלים לבן-ציון ולטובה. בצעירותו למד בישיבת הדרום, לאחר מכן בישיבת חברון הליטאית ובכולל קול יעקב. נישא לאסתר, בתו של רבי שלום לופס רבה של עכו[1].

בשנת 1970 מונה לרב שכונות רמת הנשיא ורמת יוסף בבת ים. בשנת 1972 מונה לרב הראשי הספרדי של העיר. לאחר מכן מונה לרב הראשי של חיפה שם כיהן ברבנות שמונה עשרה שנים. בתקופת רבנותו בעיר הקים את מוסד "מורשה", שם מסר שיעורי תורה. חלק משיחותיו שם קובצו בספרו "בנין אב".

בשנת 1993 נבחר ל"הראשון לציון" – הרב הראשי הספרדי לישראל, בתמיכת הרב עובדיה יוסף. הוא כיהן בתפקיד עד שנת 2003, לצדו של הרב הראשי האשכנזי הרב ישראל מאיר לאו. מתחרהו העיקרי בבחירות היה רבה הספרדי של תל אביב-יפו לשעבר, הרב חיים דוד הלוי.

בתקופת כהונתו כרב ראשי סירב לבטל את השימוש בהיתר מכירה בשנת השמיטה, והדבר גרר ביקורת מצד הרבנים הליטאים ובראשם הרב יוסף שלום אלישיב. צידד בהנהגת נישואים אזרחיים בישראל כדי למנוע ניאוף וממזרים[2].


בתקופת כהונתו כרב ראשי הקים ועדה שמנעה מהרב יונה מצגר לשמש כרב עיר, בשל טענות כלפיו בענייני צניעות וזיופים. בהמשך עקף מצגר את המחסום והגיש מועמדות לתפקיד הרב ראשי לישראל[3].

הרב בקשי דורון משמש כנשיא ארגוני חסד, חבר בארגון ידידי בית החולים רמב"ם, הנהלת קרן לב"י וחבר נשיאות מכון ירושלים. לאחר יציאתו לגמלאות, הקים בירושלים את מוסדות "בנין אב" בהם הוא משמש כנשיא המוסדות.

חתניו הם הרב דוד אברהם, ראש ישיבת "בנין אב", והרב ארי אברהם סמג'ה רב שכונת רמת שלמה בירושלים.
 

בונבוניאנה

משתמש צעיר
נכתב ע"י "כותרת הפורום": :
רשימת הנופלים ז"ל במגיפה מהציבור החרדי - והחי יתן אל לבו!
נופלים????
נפלו במערכה על מה?

השתגעתם עם המינוח המטורף וההזוי הזה!!!

היפוכונדרים, רדו מהרשת!!!!
צריך עיון...
 

מחבר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ר' יוסף לייב לאזאר ז"ל (62) - וויליאמסבורג
ר' משולם איסר הערשקא (72) - בארא פארק
ר' ראובן שווארטץ ז"ל (67) - וויליאמסבורג
ר' אלטר ברוך ווייס ז"ל (62) - שיכון סקווירא
ר' דוד ארי' שור ז"ל (66) - בארא פארק
ר' יעקב קארף ז"ל (62) - קראון הייטס
ר' אברהם שמחה פריעדמאן ז"ל (63) - בארא פארק
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
מחשובי חסידי קרלין: רבי דוד אריה שור ז"ל נפטר מקורונה
הרה"ח רבי דוד אריה שור ז"ל מחשובי חסידי קרלין בארה"ב נפטר מנגיף הקורונה בגיל 64, כתב טור בעיתון 'המבשר' במשך שנים רבות ונודע כדמות מיוחדת
משה ויסברג, יענקי פרבר, י"ט ניסן תש"פ 13/04/2020 20:40
תגיות:

בעל ידע בתחומים רבים
רבי דוד אריה שור זל
רבי דוד אריה שור ז"לצילום: ב

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברוקלין מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרה"ח רבי דוד אריה שור ז"ל מחשובי חסידי קרלין סטולין, שעבר מארץ ישראל לניו יורק לפני 30 שנה.
הוא אושפז בגלל וירוס הקורונה. אך נפטר מהנגיף כשהוא בן 64 בפטירתו.
ר' דוד אריה ז"ל יליד ירושלים נולד בכ"ה תמוז תשט"ו לאביו הרב שמואל חיים שור ז"ל מחסידי קרלין סטולין שהיו לו חנות של רהיטים ברחוב שטראוס בירושלים, ואמו מרת חוה ע"ה.
המנוח היה ידע גדול בתחומים רבים והיה לו מעגל חברים רחב. הוא הקדיש את חייו בכל ליבו ובנפשו לאדמו"ר מקרלין סטולין והיה מנכבדי הקהילות בבורו פארק כך פורסם באתר Boro Park 24
ר' דוד היה בן למשפחת שור המפורסמת בארץ ישראל. הוא גם היה כותב טורים בעיתון "המבשר" בטאון היהדות הנאמנה טורים מיוחדים עם הרבה ידע נרחב בכל תחומי החיים.
הוא נדבק מנגיף הקורונה לפני מספר ימים ואושפז. מצבו החמיר והוא נפטר ביום שני בבוקר. הוא הותיר אחריו את רעייתו, שלושה בנים ושתי בנות.
מסע הלוויה יתקיים ב'חסד של אמת' בבית החיים בוודרידג' שם הוא ייטמן בתנאי באופן זמני עד שגופתו תוכל להגיע לארץ ישראל לקבורה.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. (בחדרי חרדים)
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
ויסברג ב'בחדרי': מלונדון מגיעה הידיעה על פטירתו של הגה"צ רבי אברהם פינטר זצ''ל. אב"ד וראש מוסדות יסודי התורה בלונדון שנפטר מנגיף הקורונה. (הקו החרדי)
 

מישהי אחת

משתמש מקצוען
פרסום וקופי

אבל בלונדון: אב"ד וראש מוסדות 'יסודי התורה' הגאון רבי אברהם פינטר זצ"ל
הגאון רבי אברהם פינטר זצ''ל אשר שימש במשך שנים כאב''ד וראש מוסדות 'יסודי התורה' בלונדון הלך לבית עולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בשלהי שנות השישים לחייו. היה ידוע בהרבצת והאדרת תורה המיוחדת שהייתה לו ורבים היו נהנים ממנו בעצה ותושיה
 

king salomon

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כמה ה"י סה"כ עד כה מחו"ל?
שהקב"ה יחיש לגאלינו בזכות שביעי של פסח הזה...
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
מנגיף הקורונה
ניו יורק החרדית ממשיכה לקבור את מתיה מנגיף הקורונה; ביממה הלכו לעולמם בין הייתר 'העילוי הפולני' הגאון רבי יעקב אייכורן זצ"ל מג"ש בישיבת 'תורה ודעת', הרה"ח ר' דוד פישר ז"ל מחשובי חסידי צאנז בבורו פארק וכן ר' מוטי קופמן ז"ל בן 34 שהותיר 5 יתומים | וזו לא הרשימה המלאה
יענקי פרבר, כ' ניסן תש"פ 14/04/2020 11:51
תגיות:

הצעיר שבהם בן 34
הרהג יעקב אייכורן זצל
הרה"ג יעקב אייכורן זצ"לצילום: באדיבות המצלם

מברוקלין מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב יעקב יצחק אייכורן זצ"ל, בגיל 98. המנוח היה תלמיד קרוב של הגאון הרב שלמה היימן זצ"ל, ראש ישיבת 'תורה ודעת' בשכונת קנסינגטון שבברוקלין, שגם היה מסדר הקידושין שלו.
הוא היה ידוע בשם "העילוי הפולני" בשל היותו מתמיד גדול, השיעורים שלו היו תמיד עם 'חידושי רבי שלמה' שאותם קיבל מראש הישיבה הרב שלמה היימן זצ"ל.
הרב אייכורן שימש כמגיד שיעור בישיבת 'תורה ודעת' במשך שנים רבות והיה מגיש שיעור אהוב מאד למאות תלמידיו במשך שנים רבות.
יחד עם הרבנית פיילי יוכבד ע"ה, הם הקימו משפחה תורנית יפהפיה המשתרעת על פני חמש דורות ישרים מבורכים ההולכים בדרך התורה והיראה.
כמו כן, הלכה לעולמה ביממה האחרונה מנגיף הקורונה, הרבנית גאלדה טובה יונגרייז ע"ה, שכונתה 'רבצ'ין טש'נגר' בגיל 67 מבורו פארק.
הרבנית היתה נשואה ליבדל לחיים טובים האדמו"ר מט'שנגר, הרב אשר אנשיל יונגרייז שליט"א. הלוויתה התקיימה אתמול (שני) והיא נטמנה בקריית יואל.
בכך לא תם מנין הנופלים במגיפה מקרב אחינו בני ישראל בניו יורק; האשה החשובה והמחנכת מרת רחל בלאו ע"ה מברוקלין בשנות השישים לחייה.
נפטר נוסף מנגיף הקורונה, הוא ר' נפתלי גלמן זצ"ל ממונטריאול קנדה, בשנות השבעים לחייו.
נפטר נוסף מנגיף הקורונה הוא ר' יעקב ראדין ז''ל מפלטאבוש בשנות השישים לחייו, הוא נטמן על תנאי בניו יורק לאחר שמשפחתו רוצה שהוא ייטמן למנוחת עולמים בישראל.
נפטר נוסף הוא הרב מנחם מנדל דריזין ז"ל בגיל 83 מקראון הייטס.
נפטרת נוספת היא הגב' רחל אלטיין ע"ה מקראון הייטס בגיל 95.
נפטר נוסף הוא הרב אהרן יעקב קורף ז"ל בן 62 מקראון הייטס.
נפטר נוסף הוא האברך ר' מוטי קופמן ז"ל בן 34, אב לחמישה ילדים מקראון הייטס, שהתמודד בחודשים האחרונים עם מחלה קשה, ונדבק מנגיף הקורונה שהביא לפטירתו.
נפטר נוסף הוא הרב זלמן אנגסטר ז"ל בן 68 מבולטימור.
נפטר נוסף הרה"ח דוד פישר ז"ל מחשובי חסידי צאנז בבורו פארק בגיל 65.
whatsapp-image-2020-04-14-at-031312.jpeg
ר' דוד ז"ל
נפטרת נוספת, הגב' שרה ברנה פיש ע"ה בגיל 66 מבורו פארק
נפטר נוסף, הרב ראובן וינברג ז"ל בגיל 97 מקרית יואל.
נפטרת נוספת, הגב' מרים ביילה לוי ע"ה בגיל 97 מבורו פארק.
כמן כן נפטר הרב חיים אלטר בראך ז"ל בגיל 86 מוויליאמסבורג.
תהא נשמתם צרורה בצרור החיים
(בחדרי חרדים)
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
אבל כבד במרסיי: ראש הישיבה נפטר מהנגיף
ראש ישיבת חכמי פרובינציה במרסיי שבצרפת נפטר מנגיף הקורונה בגיל 75 | יהדות צרפת אבלה ומרכינה ראש על פטירתו של אחד מחשובי הרבנים וראשי הישיבות בצרפת החרדית
משה ויסברג, יענקי פרבר, כ' ניסן תש"פ 14/04/2020 13:08
תגיות:

מי יתן לנו תמורתו
הגאון רבי סעדיה בן חיון זצל
הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"לצילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בקהילה היהודית במרסיי שבצרפת: הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"ל ראש ישיבת חכמי פורבנציה הוותיקה שהעמידה המוני תלמידים במשך עשרות שנים ומבוגריה יצאו מאות אברכים ובהם הרבה תלמידי חכמים רבנים מורי צדק וראשי קהילות הלך עולמו.
הגאון הרב סעדיה בן חייון זצ"ל הסתלק לבית עולמו לאחר שנדבק בנגיף מאז חג הפורים ומאושפז במשך שלושה שבועות כשמתוכם היה מורדם ומונשם בשבועיים האחרונים ובימים האחרונים הדרדר מצבו עד שאמש נלקח לבית עולמו בגיל 75 למגינת לב אלפי תלמידיו בארץ ובעולם.
הרב זצ"ל הגיע מסטרסבורג למרסיי בשנות השבעים ויחד עם קבוצת אברכים הקימו והיו הגרעין של הקהילה החרדית שם שפעל רבות לביסוס ופיתוח כל צרכי הקהילה, כמו כן פעל רבות בסמינר לבנות ומסר שם שיערים תמידין כסדרם.
היה ידוע במסירותו לקיומה וחיזוקה של הישיבה במשך רבות בשנים עד שצריכה היו תמיד בראשי מעינינו ואפילו על חשבון צרכיו האישיים הבסיסיים כפשוטו. מסירותו למען גידולו של כל בחור ובחורה לא ידעה גבול והכל באהבה רבה, כמו כן ביתו היה תמיד בית ועד לחכמים ומקום ברווח לכל מי שנצטרך הן מהקהילה והן מכל מקום אחר בעולם ותמיד בשמחה ובהרגשה ביתית.
השאיר אחריו את רעייתו שתחי' בנים ובנות ונכדים ונכדות בני תורה ותלמידי חכמים והמוני תלמידים הנבוכים וכואבים את לכתו, אשר ממשיכים ללכת בדרכו ולאורו ובראשם בנו הגדול הרב רבי אליהו בן חיו שממשיך דרכו בהישיבה ובנו הרב רבי משה מרבני קהילת ישמח לב בית וגן וכן חתניו: הרב אריה מרציאנו מנכ"ל קרן וולפסון אירופה והרב מיכאל נקש.
הרב נתנאל פיטוסי רב שכונות שיפר - נווה דקלים פתח תקווה, ספד לרב סעדיה זצ"ל. "מורי ורבי הרב סעדיה זצ"ל זכיתי ללמוד ממנו הרבה תורה בישיבת חכמי פרובינציה במרסיי צרפת, בגילאי 14-15 למדנו יחד בחברותא כמה מסכתות בש"ס, הענווה שלו והפשטות מצד אחד והמסירות שלו ואהבה לתלמידים ולישיבה מצד שני לא ימושו מזכרוני לעולם".
הרב אברהם דרעי יו"ר איגוד עולי רבני צרפת, לשעבר ראש בית מדרש גבוה לרבנים במרסיי, אומר ל'בחדרי חרדים': "הרב סעדיה זצ"ל נחשב לבין חמשת הרבנים החשובים בצרפת, והיה אחד ממרביצי תורה הגדולים בצרפת, וזו אבידה גדולה".
הרב אהרון ישראל מאשדוד ספד: "אני זוכר אותו בתור בחור בישיבת מסילת ישרים בגבול צרפת שווייץ, הייתי אז בגיל שש, ועד עכשיו עדיין תחת הרושם של חזרת הש"ץ ששמעתי ממנו אז. חבל על דאבדין. ה' ירחם על כל עמו ישראל אמן".
הרב דב רוט למברוזו כתב "כמה עצוב, שלוש שנים זכיתי ללמוד ממנו בישיבה קטנה, אין לי מילים לתאר את מה שאני חייב לו. תלמיד חכם עצום, עמל בתורה אדיר ביחד עם חמימות. פגשתי אותו לפני כמה חודשים והיה כל כך שמח לשוחח איתי כמה דקות, אוי לנו".
הרב שמעון ביטון רב קהילה בבית שמש כתב: "ברוך דיין האמת, אין לי מילים פשוט ענווה יראת שמים טהורה, הוא מסר לנו שיעורים בכל עניין, וידע את ספר תומר דבורה שהיה שגור על פיו, אוי מי יתן לנו תמורתו".
הרב שלמה טובול ספד: "ברוך דיין האמת מורינו ורבינו זצ"ל איזה צדיק ועניו ואיזה מסירות ודאגה לתלמידים עד הדברים הקטנים, איזה אבידה, מי יתן לנו תמורתו אי אפשר לשכוח את הזמנים בישיבה במחיצתו ובשיעוריו ושיחותיו הנפלאים, יה״ר שהקב״ה ינחם את במשפחה ויאמר לצרותינו די אמן".
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. (בחדרי חרדים)
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
ויסברג ב'בחדרי': בהדסה נפטר החסיד רבי יהושע העשיל אייזן ז"ל מחסידי תולדות אהרן לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. מאמצים לקבור אותו לפני החג. (הקו החרדי)
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
כמה יש סה"כ?
מזעזע!
208
1​
אדמו"ר מסטניסלאב זצ"ל - לונדון (76)​
105​
ר' חיים שמעלצער ז"ל - וויליאמסבורג (86)​
2​
אדמו"ר מאסטרוב קאלאשין זצ"ל - בארא פארק (87)​
106​
מרת רחל קליין ע"ה - וויליאמסבורג (93)​
3​
ר' ליפא פרידריך ז"ל - מאנסי (39)​
107​
ר' מאיר ראפופארט ז"ל - וויליאמסבורג (63)​
4​
ר' מרדכי זאב הלברשטאם - בארא פארק (42)​
108​
ר' משה שמואל קליין ז"ל - וויליאמסבורג (69)​
5​
ר' יצחק בעניש ז"ל - בארא פארק (50)​
109​
ר' יוסף הערש פערל ז"ל - בארא פארק (89) - באמצע השבעה על אשתו ע"ה.​
6​
ר' אהרן הערש קליינמאן ז"ל - בארא פארק (60)​
110​
מרת רחל שעהר ע"ה - וויליאמסבורג (90)​
7​
הרב מרדכי גור-אריה זצ"ל - קראון הייטס (73)​
111​
מרת בלומא מאליק ע"ה - וויליאמסבורג (74)​
8​
הנגיד הרב צבי יודא שמידט ז"ל - בארא פארק (70)​
112​
ר' ישראל דוד ראכליטץ ז"ל - וויליאמסבורג (73)​
9​
הרב יוסף יצחק גרוסמן ז"ל - בארא פארק (65)​
113​
ר' יצחק בערקאוויטש ז"ל - בארא פארק (68)​
10​
ר' ברוך הערש פדר ז"ל - וויליאמסבורג (73)​
114​
ר' יוסף עזריאל יעקובוביץ ז"ל - פלעטטבוש (70)​
11​
ר' דוד פארקאש ז"ל - בארא פארק (71)​
115​
ר' יצחק בוקובזה ז"ל - פאריז (64)​
12​
הרב מרדכי מענדל גוטמאן ז"ל - וויליאמסבורג (55)​
116​
מרת חיה מאצקין ע"ה - קראון הייטס​
13​
ר' דוד דן רייז ז"ל - בארא פארק (78)​
117​
מרת פייגא קאהן ע"ה - בארא פארק (91)​
14​
ר' חיים צבי קאנילוב ז"ל - קראון הייטס (58)​
118​
ר' אברהם יעקב פאזען ז"ל - קרית יואל מאנארא (72)​
15​
מרת גוטע שפירא ע"ה - קראון הייטס (99)​
119​
כ"ק האדמו"ר מאמשינוב בארא פארק (66)​
16​
ר' צבי אלימלך כהנא ז"ל - וויליאמסבורג (95)​
120​
הרה"ג ר' אברהם יעקב ליטמאן זצ"ל ר"מ אוהל תורה - מאנסי (71)​
17​
ר' בערל קאהן ז"ל - בארא פארק (95)​
121​
הרה"ג ר' מאיר שיינבערג זצ"ל, רב קהילת אורח חיים פלעטבוש (73)​
18​
הגאון ר' מסעוד חומו זצ"ל - פאריז (72)​
122​
הרב שלום גורביץ ז"ל - אוסטרליה​
19​
ר' יצחק ווארמאן ז"ל - ברוקלין (91)​
123​
הרב שמואל ראסס ע”ה - קראון הייטס (88)​
20​
ר' אהרן לייב שנייד ז"ל - בארא פארק (88)​
124​
מרת גאלדא מרים שיפרין ע”ה - קראון הייטס​
21​
הנגיד ר' זאב (ווילי) שטערן ז"ל - לונדון (86)​
125​
כ"ק האדמו"ר משאפראן זצ"ל - וויליאמסבורג (80)​
22​
ר' נפתלי פישמאן ז"ל - בארא פארק (68)​
126​
הגאון הגדול רבי משה גרין זצ"ל - ראש הישיבה ד'מאנסי (86)​
23​
ר' אברהם יחיאל קרויס ז"ל - מאנטריאל (67)​
127​
הרב בן ציון קפרשטוק 63​
24​
בנש"ק ר' ישעי' אנגלרד ז"ל - בארא פארק (66)​
128​
ר' נחום קופפער ז"ל - פלעטבוש (58)​
25​
ר' פנחס צבי אלימלך גאלדמינצער ז"ל - שיכון סקווירא (61)​
129​
ר' מנחם רייך ז"ל - בארא פארק​
26​
הרב מסעוד טובול זצ"ל - פאריז (60)​
130​
דר. הרב סאמעט ז"ל - פעסעיק (62)​
27​
ד"ר ר' יעקב מעלצער ז"ל - וויליאמסבורג (60)​
131​
הרב יעקב קויפמן ז"ל - ראש הקהל דגעיטסהעד (71)​
28​
ר' צבי אלימלך העניג ז"ל - בארא פארק (48)​
132​
מרת שרה קנאפלער ע"ה - לעיקוואד (83)​
29​
מרת ליבא עטל זילבערשטיין ע"ה - וויליאמסבורג (102)​
133​
מרת רחל בארבער ע"ה - בארא פארק (67) אשת ר' בנימין הי"ו​
30​
מרת פרידא פעלדמאן ע"ה - לונדון (97)​
134​
ר' יוסף בוקשין ז"ל - בארא פארק (70)​
31​
מרת גאלדא בראך ע"ה - וויליאמסבורג (94)​
135​
החסיד הנודע ר' יהודה לייב גרונר ז"ל​
32​
מרת חיה בריינדל היללער ע"ה - וויליאמסבורג (92)​
136​
ר' ישראל שפיטצער ז"ל - בארא פארק (32)​
33​
מרת באשא סילקא פעפער ע"ה - סיגעיט (88)​
137​
ר' אייזיק לעווי ז"ל - קרית יואל מאנארא (63)​
34​
מרת ציפורה פייגא גרינפעלד ע"ה - בארא פארק (69)​
138​
ר' הערשל פריעדמאן ז"ל - סיגעיט (63)​
35​
מרת בריינדל שטייף ע"ה - מאנסי​
139​
הרב החסיד יהודה רוזנוולד ז"ל 60-ירושלים​
36​
הגאון רבי ישראל יחזקאל פולוצ'ק זצ"ל - בארא פארק​
140​
הרה"ח רבי יוסף חיים ברקוביץ' ז"ל מב"ב(72)​
37​
ר' מנחם מרדכי ניסים ז"ל - קראון הייטס (69)​
141​
הרב אברהם גרינברג ז"ל (72)​
38​
הרב אברהם אליעזר גורדון זצ"ל - לייקוואד​
142​
ר' יואל סאנדל ז"ל (39) - בארא פארק​
39​
ד"ר ר' משה מארק אלן רעספלער ז"ל - בארא פארק​
143​
מרת שרה ליסואר ע"ה (96) - וויליאמסבורג​
40​
ר' אריה הכהן רוט ז"ל מבוגר בני ברק - בארא פארק​
144​
הנגיד ר' משה מנחם מענדאלוויטש (78) - וויליאמסבורג​
41​
ר' אברהם יעקב כ"ץ ז"ל - בארא פארק (71)​
145​
הרה"צ ר' אלי' באכנער זצ"ל (65) - בארא פארק - חתן האדמו"ר רבי שמעון נתן נטע מלעלוב זצ"ל​
42​
ר' אברהם הכהן קאהן ז"ל - בארא פארק - מוהל מומחה ומייסד "קרן אברהם הכהן" (92)​
146​
ר' ישראל משה בוים ז"ל (60) - בארא פארק - חותנו של המגיד ר' אברהם מרדכי מלאך שליט"א​
43​
הרב יוסף צבי קליין ז"ל - בארא פארק (49)​
147​
ר' וולף בראון ז"ל (70) - וויליאמסבורג​
44​
הרב חיים ווייל ז"ל - לעיקוואד (88)​
148​
ר' משה מיללער ז"ל (73) - מאנסי​
45​
הרב ישראל מנחם ראזענבערג ז"ל - בארא פארק (70)​
149​
ר' אלי בוטקנעכט ז"ל (60) - בארא פארק​
46​
הרב נחמן מארגן ז"ל - לוס אנג'לס (65)​
150​
ר' גדליה בעלז ז"ל (84) - בארא פארק​
47​
הרב גרשון זאבעל ז"ל​
151​
ר' ישראל חיים זינגר ז"ל (53) - מאנסי​
48​
הרב אהרן שווארטץ ב"ר יהוסף ז"ל - קרית יואל מאנארא (60)​
152​
מרת איידל באכינגער ע"ה (99) - בארא פארק​
49​
הרב אברהם מערלין ז"ל - לונדון (61)​
153​
מרת שרה רבקה פיליפ ע"ה (69)​
50​
מרת רבקה סאמסאן ע״ה - לונדון​
154​
ר' משה אריה הרשקוביץ ז"ל (74) מאנסי​
51​
הרב דוד מאיר יאקאב ז"ל - בארא פארק​
155​
ר' ישעי' רוט ז"ל (90) - בארא פארק​
52​
הרב בנימין אבראמאוויטש ז"ל - בארא פארק (42)​
156​
מרת בלומה שווארץ ע"ה (96) - ווילאמסבורג​
53​
הרב מיכאל דוב פעטמאן ז"ל - לייקוואד (40)​
157​
ר' חיים לעפלער (74) - שיכון סקווירא​
54​
הרב ספרא שפילמאן ז"ל - וויליאמסבורג (75)​
158​
מרת חיה שרה גלוק (94) - בארא פארק​
55​
הרב יוסף טשאפניק ז"ל - לייקוואד (69)​
159​
ר' אברהם חיים פליישמאן ז"ל (65) - מאנסי​
56​
הרב יעקב שמואל פרייליך ז"ל - וויליאמסבורג (66)​
160​
ר' יחזקאל קליין ז"ל (83) - מאנסי​
57​
הרב שמואל לנדא - בורו פארק​
161​
ר' אברהם קליין ז"ל (95) - בארא פארק​
58​
הרב אהרן זילברשטיין - ויליאמסבורג​
162​
ר' שלמה קבסה ז"ל - מאנסי​
59​
הרב זבולון וויכלדר ז"ל​
163​
הרב יצחק קפלינסקי זצ"ל (70) ר"מ ישיבת תורה ודעת בקנסינגטון​
60​
הרבנית שרה חנה פעסיל רייך ע"ה​
164​
ר' שלמה ב"ר משה פרוינדליך ז"ל (46) - קראון הייטס​
61​
מרת לעדערער ע"ה אלמנת רבי יעקב ז"ל - מאנסי (65)​
165​
הרב אברהם אהרן ברוק ז"ל - (75) - קראון הייטס​
62​
הרב יצחק שטיינבערג ז"ל - בארא פארק (55)​
166​
ר' ברנרד רטנר ז"ל (93) - מיניאפוליס.​
63​
הרב יוסף הירש ז"ל - וויליאמסבורג (92)​
167​
מרת אסתר שטרן ע"ה (75) - קראון הייטס​
64​
הרב גדליה קארף ז"ל - קראון הייטס (90)​
168​
ר' משה באום ז"ל (60) - בארא פארק​
65​
הרב מאיר ישראל אזרילאוויטש ז"ל - וויליאמסבורג​
169​
הרבנית מרים מילר ע"ה (77) - לעיקוואד אשת רבי שמואל, כלתו של הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל.​
66​
הרב בצלאל ראובן בערטראם ז"ל - בארא פארק (71)​
170​
ר' יצחק יוסף שפירא ז"ל (71) - לעיקוואד​
67​
הרב ישראל זילבערשטיין ז"ל - וויליאמסבורג (69)​
171​
הד"ר בנימין סוקול (75) - לעיקוואד​
68​
הרב יחזקאל שרגא דהאן ז"ל - פלעטבוש (54)​
172​
ר' דוד בערג (55) - לעיקוואד​
69​
הרב מאט'ל חן ז"ל - קראון הייטס (82)​
173​
ר' אהרן ברוק ז"ל (65) - לעיקוואד​
70​
הרב יוסף זונדל מוטצן ז"ל - מחותנו של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג זצ"ל.​
174​
ר' אהרן ווישבורד ז"ל (43) - לעיקוואד​
71​
הרב בצלאל קאהאן ז"ל - וויליאמסבורג (90)​
175​
ר' אהרן משה ווייס ז"ל (93) - וויליאמסבורג​
72​
הרב ברוך אהרן זילבערמאן - מאנטריאל (63)​
176​
ר' מרדכי ראסס ז"ל - בארא פארק​
73​
הרב אשר זעליג גוטליב - קראון הייטס (71)​
177​
ר' יחזקאל איידליש ז"ל (64) - בארא פארק​
74​
המשפיע החב"די רבי ישראל פרידמן זצ"ל - קראון הייטס (84)​
178​
ר' אברהם חים פליישמאן ז"ל (65) - מאנסי​
75​
הרב אברהם הכהן זילבער ז״ל - לונדון (80)​
179​
הב' יהוסף משה שמואל שטערנבערג ז"ל - מאנסי​
76​
הרב ישראל יעקב קאהן ז"ל - בארא פארק (68)​
180​
ר' צבי אלימלך פריעדמאן ז"ל (77) - בארא פארק​
77​
הרב צבי דוב איצקאוויטש ז"ל - בארא פארק (73)​
181​
ר' חיים רייזנר ז"ל (78) - פיטסבורג, פנסליבניה​
78​
הרב זאב ראטשילד ז"ל - לעיקוואד​
182​
הרה"ח ר' שלום איידלמן ז"ל - קראון היטס, לשעבר שליח חב"ד במרוקו.​
79​
ר' אליעזר העלברעכט ז"ל - מאנסי (33)​
183​
ר' יעקב יהודה שרייבר ז"ל (67) - לונדון​
80​
ר' ברוך בלוך ז"ל - בארא פארק (66)​
184​
ר' יצחק רבינוביץ ז"ל - לונדון​
81​
ר' גבריאל הכהן ג'ברא ז"ל - ארגנטינה (55)​
185​
מרת קנטון ע"ה - מנצ'סטר​
82​
הרה"צ רבי שלמה צבי קעניג זצ"ל - אב"ד יאקע בארא פארק (70)​
186​
ר' שלמה אזכאי ז"ל (49) - מנצ'סטר​
83​
ר' אברהם ב"ר יעקב פריעדמאן ז"ל - בארא פארק (77)​
187​
מרת חנה חוה יהודית גוטמן ע"ה - מנצ'סטר​
84​
מרת מלכה שמעלצער ע"ה - וויליאמסבורג (73)​
188​
ר' עזרא בלוך ז"ל - מנצ'סטר​
85​
הגאון רבי אשר יעקב וועסטהיים זצ"ל - מנצ'סטר (הכשרות הידועה)...​
189​
הרב מוריסון ז"ל - מנצ'סטר​
86​
ר' אשר הערבער - קראון הייטס (81)​
190​
מרת סמיט ע"ה - מנצ'סטר.​
87​
ר' מאיר עקשטיין ז"ל - בארא פארק (65)​
191​
ר' אליעזר עסטרייכער ז"ל - בארא פארק​
88​
ר' יודא יוחנן נייהויזער ז"ל - מאנסי (46)​
192​
ר' אברהם גרינברג ז"ל (72) – מנצ'סטר​
89​
ר' משה גולשבסקי ז”ל - לונדון (50)​
193​
ר' שמואל זיינוויל ראז ז"ל (67) - בארא פארק​
90​
ר' זלמן כהן ז"ל - בני ברק (90)​
194​
ר' מרדכי קופמאן ז"ל (36) - בופאלו​
91​
ר' מענדל מרגליות ז"ל - בארא פארק (65)​
195​
ר' ראובן שווארטץ ז"ל (67) - וויליאמסבורג​
92​
ר' אברהם משה קרויס ז"ל - מאנסי (73)​
196​
החזן הרב יוסף לוי ז"ל (91) - בני ברק​
93​
ר' משה וועלס ז״ל - לאנדאן​
197​
ר' אלטר ברוך ווייס ז"ל (62) - שיכון סקווירא​
94​
מרת רבקה גאטליעב (בראך) ע"ה - וויליאמסבורג (41)​
198​
מרת רחל פומוראנץ ע"ה (71) - מאנסי​
95​
ר' - מיכאל כהן ז"ל - קראון הייטס (58)​
199​
הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל (79)​
96​
ר' צבי אבא לרמן ז"ל - קראון הייטס (87)​
200​
ר' יוסף לייב לאזאר ז"ל (62) - וויליאמסבורג​
97​
ר' בנציון ב"ר ארי' בלום ז"ל - בארא פארק (66)​
201​
ר' משולם איסר הערשקא (72) - בארא פארק​
98​
ר' יודל קאהן ז"ל - וויליאמסבורג (72)​
202​
ר' ראובן שווארטץ ז"ל (67) - וויליאמסבורג​
99​
מרת שרה פייערווערקער ע"ה - וויליאמסבורג (101)​
203​
ר' אלטר ברוך ווייס ז"ל (62) - שיכון סקווירא​
100​
כ"ק האדמו"ר מקאזלוב רבי מאיר רוקח זצ"ל (77) בארא פארק​
204​
ר' דוד ארי' שור ז"ל (66) - בארא פארק​
101​
המחנך החשוב הרב נחום קליין זצ"ל - בארא פארק (72)​
205​
ר' יעקב קארף ז"ל (62) - קראון הייטס​
102​
ר' הלל פארגעס ז"ל - קרית יואל מאנארא (49)​
206​
ר' אברהם שמחה פריעדמאן ז"ל (63) - בארא פארק​
103​
הגאון רבי מתתי' בלום ז"ל - רב דקהל תורה לדעת – קווינס​
207​
רבי אברהם פינטר זצ''ל (60?)​
104​
ר' הרב מנחם מענדל שלעזינגר - וויליאמסבורג​
208​
רבי סעדיה בן חיון זצ"ל (75) - מרסיי צרפת​
105​
ר' משה אפרים שטיינמעטץ ז"ל - קרית יואל מאנארא (69)​
 

משה גל

משתמש מקצוען
:(
 

משה גל

משתמש מקצוען
מוצאי יו"ט שני...

כל רגע
יוסי אליטוב: ‏כל כך עצוב להתבשר הלילה על לכתו של עוד יהודי ענק מניו-יורק ממגיפת הקורונה: הרב דן יואל ליווי, ראש מערכת הכשרות הבינלאומית OK, בעל צדקה ואיש חסד, נפטר במנהטן לאחר מאבק של חודש במחלה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה