מידע שימושי רשימת הניספים ז"ל במגיפה מהציבור החרדי - והחי יתן אל לבו!

efrat1

משתמש סופר מקצוען
שוב - יולדת צעירה נפטרה לאחר שחלתה בקורונה: בשבת לפנות בוקר מתה חולת הקורונה אמנה קהוג'י בת ה-31 שבוע לאחר שילדה בן ראשון בניתוח קיסרי. לפני שבוע היא אושפזה בבית החולים מאיר בכפר סבא ויום לאחר מכן עברה את הניתוח הקיסרי.

לפני כשלושה ימים היא שוחררה לביתה כשהיא עדיין חולה בקורונה וסובלת מחום ונפיחויות והבוקר מתה בביתה. אחותה, שורוק ג'ורבאן, נדבקה גם היא בקורונה וילדה את בנה לפני כשבועיים בניתוח קיסרי, ומאז מאושפזת במצב קשה. שתי האחיות לא חוסנו לנגיף.

עומר קהוג'י, בעלה של אמנה, סיפר בשיחה עם ynet: "אשתי שוחררה מבית החולים והייתה בריאה ללא מחלות רקע. בשעות הלילה היו לה נפיחות וחום. ביקשתי ממנה לקחת אותה לבית החולים והיא לא רצתה. התקשרתי למוקד הרפואי והתייעצתי איתם על החום. הם אמרו לי 'זה חום רגיל ובשעות הבוקר תפנה לרופא והוא יחליט בשבילה'. אחרי זמן קצר קראתי לה והיא לא ענתה - וידעתי שהיא כבר לא בין החיים".
יהודיה?
 

דפוס פוסטר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שוב - יולדת צעירה נפטרה לאחר שחלתה בקורונה: בשבת לפנות בוקר מתה חולת הקורונה אמנה קהוג'י בת ה-31 שבוע לאחר שילדה בן ראשון בניתוח קיסרי. לפני שבוע היא אושפזה בבית החולים מאיר בכפר סבא ויום לאחר מכן עברה את הניתוח הקיסרי.
מה הקשר לכותרת האשכול?
רשימת הניספים ז"ל במגיפה מהציבור החרדי - והחי יתן אל לבו!
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
כנראה שלא.


לעורר הלבבות, ולא נותר מקום אחר - אחר נעילת דלתות שאר האשכולות.
את האמת העתקתי ככה בלי לחשוב או לבדוק מי זו ולאיזה עדה/חוג/עם היא שייכת.
אבל איני רוצה להרוס גם אשכול זה,
כנראה נמאס למנהלים מהשיח בענייני קורונה, זה הותר חופשי בתחילת הקורונה ולאט לאט הוטלו עוד ועוד מגבלות על הנושא עד שכמעט נאסר לגמרי ונותרו מתי מעט אשכולות. כמו זה למשל.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
פחות משנה אחרי אחיו: רבי משה גרמה זצ"ל
פחות משנה אחרי שאחיו הרב יגאל גרמה ז"ל נפטר מהנגיף והותיר תשעה יתומים, נפטר אחיו הגדול הרה"ג רבי משה גרמה זצ"ל מרבני ישיבת 'אור יצחק' ביהוד, ששקד על התורה יומם וליל
ברוך דיין האמת7.3.2021 | 18:37

042f6dd029f6d70aa868.jpg

רבי משה גרמה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת האחרונה פרשת כי תשא הסתלק לבית עולמו מנגיף הקורונה הרב הגאון רבי משה גרמה זצ"ל מבני ברק, ומרבני בית המדרש 'אור יצחק' ביהוד והוא בן 70 בפטירתו.
רבי משה זצ"ל היה גברא רבא, אשר נודע כמתמיד עצום בתורה הקדושה, ויגע בתורה בכל כוחותיו יומם ולילה.
בצעירותו למד בישיבת חברון אצל מורו ורבו הגר"מ חברוני זצ"ל. לאחר נישואיו, המשיך ללמוד בהתמדה גדולה בכולל 'אור יצחק' בעיר יהוד, מתחילה בראשותו של רבה של יהוד הגאון רבי ניסן טורצי'ן זצ"ל, ולאחר מכן בראשות בנו ממשיך דרכו הגאון רבי יונה טורצי'ן ששימש אחריו ברבנות העיר יהוד, והסתלק בחודשים האחרונים.
מכריו וידידיו בהיכל הכולל רבות בשנים, מספרים בצער רב ל'המאורות', על לכתו של אחד ומיוחד מבני החבורה, מי שהיה מעשרה ראשונים לבית המדרש ללימוד התורה ביגיעה רבה ובשקידה עצומה. מיד כשהיה יורד מן ההסעה שהביאה אותו מדי יום מביתו בעיר בני ברק ליהוד, היה מתיישב ללא שהיות ופותח את הגמרא בשקידה עצומה.
מלבד היותו גברא רבה, וברבות השנים רכש לעצמו ידיעות עצומות בכל חלקי התורה, וזכה לסיים את הש"ס מספר פעמים בחייו – כמו כן היה מוסר שיעורי תורה קבועים לבעלי בתים במשך שנים רבות, בבית המדרש ביהוד שם, וכך במשך שנים רבות זכה לקרב לבבות רבים לצור מחצבתם, והיה לומד איתם בעיון גדול ובהיקף רב בש"ס ופוסקים הלכה למעשה.
לפני כחודש וחצי, התחסן מנגיף הקורונה, אך טרם שהספיק לקבל את המנה השניה של החיסון והוא נדבק בנגיף הקורונה. זמן מועט לאחר מכן הידרדר מצבו ואושפז בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. בשבועיים האחרונים קראו להתפלל לרפואתו השלימה והמהירה, אך לדאבון כל לב ביום שבת קודש השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.
רבי משה זצ"ל הוא אחיו הגדול של הרב יגאל גרמה ז"ל משכונת קרית הרצוג בבני ברק, אב ל-9 ילדים שנפטר בחודש אייר לפני שנה מנגיף הקורונה.
הלוויתו יצאה לקראת חצות לילה במוצאי שבת מביתו ברחוב רש"י 11 בבני ברק לבית העלמין ירקון שם נטמן. ביכו את לכתו, ראש הכולל הגאון רבי ישעיהו טורצי'ן, הגאון רבי מנחם מנדל לובין אשר למדו יחד שנים רבות, וכן בניו ובני המשפחה הנכבדה.
זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות ההולכים בדרך התורה, בני תורה ויראי ה'. ששה ילדים זכה את כולם להוביל לחופה, ובן נוסף טרם זכה לראות בחופתו.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נטמן ללא בני משפחתו: אב צעיר אושפז במצב קשה ונפטר מקורונה
8:50 כ״ד באדר תשפ״א 08.03.2021 אבי יעקב

IMG-20210308-WA0000-840x440c.jpg

קורע כל לב. אמש התבשרה העיר נס ציונה והקהילה הדתית בעיר על פטירתו של תושב העיר, רבי נתנאל אלוני ז"ל שנפטר מנגיף הקורונה והשאיר אחריו אלמנה ושלושה יתומים.
בחודש האחרון נדבק נתנאל בנגיף הקורונה יחד עם כל בני משפחתו, רבים מתושבי העיר התפללו לרפואתו והחלמתו. אך לדאבון כל לב אמש הגיע הידיעה הקשה על פטירתו בדמי ימיו.

 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ויסברג ב'בחדרי': אשת החסד מרת שושנה בנקואל ע"ה, בת 56 ואם ל14 ילדים משכונת נווה יעקב בירושלים, נפטרה לפנות בוקר ביום רביעי לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. ללא מחלות רקע.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ויסברג ב'בחדרי': אשת החסד מרת שושנה בנקואל ע"ה, בת 56 ואם ל14 ילדים משכונת נווה יעקב בירושלים, נפטרה לפנות בוקר ביום רביעי לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. ללא מחלות רקע.

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים האישה החשובה מרת שושנה בנקואל ע"ה, בת 56 אם ל-14 ילדים משכונת נווה יעקב בירושלים שנפטרה לפנות בוקר ביום רביעי האחרון, לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה ללא מחלות רקע.

רבים התפללו לרפואתה של שושנה בת אלישבע אשת חסד מאד גדולה, שנדכאים וחולים מצאו אצלה אוזן קשבת עם ארוחות משביעות ותמיכה נפשית, אך למגינת לב היא נפטרה לבית עולמה

המנוחה ע"ה, נולדה לאביה רבי אברהם שיחי' ואמה מרת אלישבע שתחי'. בעלה הרב רבי אליהו בנקאול שליט"א מלמד בישיבה לצעירים מכל הגוונים בשכונת רמות ירושלים.

בשוכנת נווה יעקב מבכים מרה את פטירתה של האישה שגידלה את ילדיה ויתומי גיסתה רינה ע"ה שנפטרה וכן תמכה באחותה הרבנית יהודית ברון ע"ה ששכבה על ערש דוי ונפטרה ל"ע ועזרה לחתן את ילדיה.

כל חיה התמסרה לגידול ילדיה לתורה ויראת שמים ועמדה לימין בעלה.

היא הותירה אחריה 14 ילדים מתוכם שמוונה ילדים יתומים שטרם זכתה להשיא כשהקטנה בת 6 בלבד.

במסע הלוויה שיצא ביום רביעי מבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות, ליוו קהל רב שם נטמנה למנוחת עולמים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.


 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
העובד המסור של ישיבת מיר נפטר מקורונה
הרב יורם יוחנן ז"ל משכונת רמת שלמה בירושלים ומהעובדים המסורים בישיבת מיר הלך לעולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 57 בלבד
ברוך דיין האמת20.3.2021 | 21:45



 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ezgif.com-gif-maker-1-3-724x483.png

אחרי חודשים של מאבק: ר' דקל לוי נפטר מנגיף הקורונה

ר' דקל לוי, מקהילת הצעירים של חב"ד ברחובות, אושפז בחודש שבט במצב קריטי בשל הקורונה • אחרי חודשים של מאבק בהם נראה היה כי חל שיפור משמעותי במצבו הבריאותי, הוא השיב הלילה את נשמתו לבוראה, והוא בן 35 בלבד בפטירתו
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
הפעיל שהקדיש את כל חייו לנכים הלך לעולמו
הלך לעולמו הפעיל החברתי ואיש החסד ר' אבנר עורקבי ז"ל מרמת גן מי ששימש כיו"ר ארגון אהב"ה 'ארגון הנכים בישראל המיוחד' ועמד בכל כוחו למען על הזכויות לציבור הנכים. נגיף הקורונה הכריע אותו
ברוך דיין האמת14.8.2021 | 23:02

28472584bd8f0892f63c.jpg
ר' אבנר עורקבי ז"ל יו"ר ארגון אהב"ה צילום: צילומסך מפלגת יחד
ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הפעיל החברתי ואיש החסד ר' אבנר עורקבי ז"ל יו"ר ארגון אהב"ה ארגון הנכים בישראל המיוחד שהקדיש את חייו למאבקים לטובת ציבור הנכים בישראל, וניהל את ארגון 'תהילים ילדים' בעיר רמת גן הוא נפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.
ר' אבנר ז"ל נפגע בשנת 1985 בתאונת עבודה, כשמלגזה התהפכה על גבו ושברה חוליות בגב ואת צלעות בית החזה. הוא אושפזת בבית לוינשטיין ושוחרר מאז כמוגבל בכיסא גלגלים.
מעת שחרורו מבית החולים בשנת 1994 כמחוסר קצבת נכות התחיל את המאבק על הוצאת הוועדות הרפואיות מהמל"ל באמצעות שביתות. שם, במצבים הקשים ביותר כאשר היה בודד מול מערכת אכזרית הפועלת ללא רחם, הבטיח לעצמו כשאמר: "כשאסיים את מאבקיי מול הדינואזר האכזרי הזה אצא להגן על כלל האוכלוסיה להם מתנכל המימסד".
במשך שנים רבות היה פעיל בכל נושא זכויות הנכים והחקיקה בכנסת, היה מקבל פניות מנכים ונלחם על זכויותיהם. הוא שימש כיו"ר עמותת אהב"ה לעזור לילדים הנכים מכל סוגי הלקויות והיה מגיע כאמור לכנסת ומדבר עם כל חברי הכנסת. "כולם אהבו אותו שהוא היה מגיע לכנסת השתתף בכל הוועדות, תמיד התייחסו אליו והוא עמד איתן להילחם על זכויות הנכים" מספר אחד העוזרים בכנסת ל'בחדרי חרדים'.
בנוסף לכל היה פעיל כמנהל ארגון "תהילים ילדים" במקום מגוריו ברמת גן ואף התמודד במקום הרביעי ברשימת יחד של אלי ישי לכנסת.
יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי פרסם הודעת אבל: בצער רב קיבלתי את הידיעה המרה על פטירתו מנגיף הקורונה. הכרתי את המנוח במשך שנים רבות כפעיל נחוש למען זכויות הנכים ובעלי המוגבלויות. היה אורח קבוע בישיבות סיעת ש״ס בכנסת, עם חיוך תמידי על פניו ועם תחושת שליחות במאבק החברתי שלו. נזכור את דמותו היקרה ונמשיך בעז"ה את מאבקו".
יהי זכרו ברוך.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בד"ה: האחראי על החברא קדישא נפטר מהקורונה
הלם ביהדות רוסיה: ר' ברוך קבנובסקי מהעיר פערם, נפטר לאחר סיבוכי קורונה והוא בן 50 בלבד, הוא היה מהנדס בהכשרתו, ואחרי שהתקרב ליהדות מסר שיעורי תורה ועבד כמשגיח כשרות והפך ליד ימינו של רב העיר, הוא הותיר אחריו אשה ו-6 יתומים
ברוך דיין האמת15.8.2021 | 17:23

31d920c2d25ae8cec80d.jpg
ר' ברוך קבנובסקי ז"ל צילום: באדיבות המצלם
ר' ברוך קבנובסקי, בן 50, נפטר בסוף השבוע מסיבוכי קורונה. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-6 יתומים, בהם נער שיחגוג לאחר החגים בר מצווה. קבנובסקי, שהיה מהנדס בהכשרתו, התקרב ליהדות לפני כ-20 שנה על ידי רבה של העיר פערם שבה הוא מתגורר, הרב שניאור זלמן דייטש, שהמנוח היה יד ימינו.
לדברי הרב דייטש, "ר' ברוך היה 'טופח על מנת להטפיח'. אחרי שחזר בתשובה שלימה הוא שקד על התורה ועל העבודה והתחיל למסור בעצמו שיעורים ליהודים בעיר ובאזור. במקביל, הוא היה משגיח כשרות מטעמו ונסע לעיתים למרחק של 10 שעות כדי לבדוק מפעלים ולהשגיח".
הנפטר שהפך לחסיד חב"ד נלהב היה האחראי על החברא קדישא בפערם – מהגדולות בעריה של רוסיה, שבה כ-10 אלף יהודים. הוא היה עושה בהתנדבות את ה"טהרה", בכל שעה ובכל מזג אוויר, גם כשהקור הגיע למינוס 30 מעלות – ודבר לא הרתיע אותו מפני המצווה החשובה. אלא שכאשר הוא נמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר, לא היה מי שיבצע בו עצמו את ה'טהרה'. בלית ברירה, הרב מאיר קירש, רבה של צ'יליאבנסק ה"קרובה", נסע מרחק של 8 שעות נסיעה, הרב קירש עוסק גם הוא בתחום הטהרה, ונסע במיוחד כדי לבצע את הטהרה, ושב מיד לאחר מכן לעיר מגוריו.
כעת, רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר יצא בקול קורא שבו כתב כי "לדאבון לב הקהילה היהודית בעיר ולכאב השלוחים שהכירו אותו, בא' אלול ר' ברוך החזיר את נשמתו הטהורה לבורא והוא רק בן 50. אשתו האלמנה הכאובה נותרה עם ששה יתומים בגילאי 12 ועד 23 ועול חינוכם ומחייתם נפל על כתפיה השחוחות. בקריאה של אהבת אחים ובתחינה נרגשת אנחנו פונים אליכם – בעמדנו זמן קצר קודם השנה החדשה הבאה עלינו לטובה - לסייע לאלמנה וליתומים, מאחר ''וְלָרָשׁ אֵין-כֹּל'' כפשוטו, אחרי שהשקיע זמנו ומרצו בלימוד התורה הקדושה ובעשייה למען הפצת המעיינות".
בחדרי חרדים
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ויסברג ב'בחדרי': ברמב"ם הלך לעולמו הרב חיים עמרם איפרגן זצ"ל רב ביהכנ"ס אהבת אחים בקרית אתא שנפטר מנגיף הקורונה בן 68. אחיו הוא האדמו"ר הרנטגן מנתיבות.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
טרגדיה קשה בביתר עילית: אמא לעשרה ילדים נפטרה לאחר סיבוך רפואי קשה
המנוחה האישה החשובה מרת חנה חיה רייזנר ע"ה הקימה את ביתה יחד עם בעלה שיבחלט"א על אדני התורה והחסידות בעיר ביתר עילית. בעקבות סיבוך רפואי לאחר שחלתה בקורונה מצבה הידרדר בפתאומיות עד לפטירתה
ברוך דיין האמת: בעיר ביתר עילית הלכה הבוקר לעולמה האישה החשובה מרת חנה חיה רייזנר ע"ה רעייתו של הרב החסיד רבי ישראל רייזנר שליט"א מחשובי חסידי נדבורנה – ביתר זאת לאחר סיבוך רפואי בו לקתה בעקבות נגיף הקורונה והיא בשנת הארבעים לחייה.

המנוחה האישה החשובה מרת חנה חיה רייזנר ע"ה הקימה את ביתה יחד עם בעלה שיבחלט"א על אדני התורה והחסידות בעיר ביתר עילית. בעלה הוא מחשובי חסידי נדבורנה ביתר אשר זוכה לחביבות גדולה מהאדמו"ר.

לפני תקופה היא חלתה בנגיף הקורונה והחלימה, אך בעקבות סיבוך רפואי מצבה הידרדר במהירות, בעקבות כך היא אושפזה בבית החולים עד שבמהלך הבוקר השיבה היא את נשמתה ליוצרה.

המנוחה הותירה אחריה את בעלה שיחי' ועשרה יתומים רכים המבכים מרה את לכתה של אימם. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  35  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה