רכבים רכב חשמלי

תילתן

משתמש סופר מקצוען
ואני לא ידעתי שפתחו בפרוג מחלקת "מכונות - פחחות" רכב :)

רכב חשמלי:

מה יודעים עליו כאן?
איך פותרים את בעיות הטעינה בבית המשותף?
מה הפסיקה האחרונה בנושא ההטענה בבניין המשותף?
איך מתכננים נסיעה שהיא מעבר לתווך הסוללה?
מטעינים בדרך, זה ברור..אבל איפה יש עמדות הטענה בארץ?
איפה העמדות רגילות ואיפה מהירות?
כמה עולה להטעין בבית?
כמה עולה להטעין בתחנת הטענה?
מה עם המס שהאוצר רוצה להטיל על המכוניות החשמליות עקב ירידה ברווחי המדינה מהמס על הדלק?
ביטוח לחשמלי, יקר/זול יותר מדלק?
מה עלות ההחזקה של רכב חשמלי?

בקיצור כמו כל חדש יש המון שאלות, אם יש לכם מה תשתפו כי העולם הולך לכיוון הזה.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
למי שנוסע קצת בית - עבודה, וגם זה באותו עיר הוא די קרוב וגם הוא גר במרכז זה פשוט חיסכון מטורף!!! ושווה את זה
מי שגר בפרברים ויצטרך פעם בשבועיים - חודש נסיעה למרכז זה יכול להפוך לסיוט עם הטעינה בדרכים
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
אני חושב שהמילה ''דורש תכנון הנסיעה מראש'' יותר מדוייקת
כשיהיו עמדות טעינה (מהירות!) בשפע במהלך הדרך מהפריפריה למרכז, או אז ידרוש הדבר אך ורק תכנון נכון.
עד אז, מדובר בסיוט. יש מעט עמדות, ובכולן ישנו תור שיכול להגיע לכמה שעות (תלוי בשעה כמובן).
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
דבר אחד ברור שהשקלים שמשלמים על ''דלק'' ברכב חשמלי זה רק לטווח הקצר, אבל ברור מעל כל ספק שהמדינה לא תוותר להגיע למצב שמאבדת מליוני ש''ח של הכנסות ממס דלק, ולכן יעשו סוג מס חדש (לפי ק''מ לשנה וכד') ככה שהרווח לא יהיה כזה קיצוני כמו היום
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
דבר אחד ברור שהשקלים שמשלמים על ''דלק'' ברכב חשמלי זה רק לטווח הקצר, אבל ברור מעל כל ספק שהמדינה לא תוותר להגיע למצב שמאבדת מליוני ש''ח של הכנסות ממס דלק, ולכן יעשו סוג מס חדש (לפי ק''מ לשנה וכד') ככה שהרווח לא יהיה כזה קיצוני כמו היום
ולבינתיים זה גם חיסכון
מכיר אחד שנהג על רכב ישן ששתה דלק, נוסע כל יום בסביבות 150 ק"מ
והוא החליט שבמקום ליסוע על רכב ישן ולשלם דלק, הוא ישלם את אותו סכום בעבור רכב חשמלי ויהנה מרכב חדש
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
דבר אחד ברור שהשקלים שמשלמים על ''דלק'' ברכב חשמלי זה רק לטווח הקצר, אבל ברור מעל כל ספק שהמדינה לא תוותר להגיע למצב שמאבדת מליוני ש''ח של הכנסות ממס דלק, ולכן יעשו סוג מס חדש (לפי ק''מ לשנה וכד') ככה שהרווח לא יהיה כזה קיצוני כמו היום
נראה לי שזה יהיה בצדק
למה שבל רכב על דלק ישלם על כל ק"מ 3-4 שקל מס ובעל חשמלי יהיה פטור?
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
כשיהיו עמדות טעינה (מהירות!) בשפע במהלך הדרך מהפריפריה למרכז, או אז ידרוש הדבר אך ורק תכנון נכון.
עד אז, מדובר בסיוט. יש מעט עמדות, ובכולן ישנו תור שיכול להגיע לכמה שעות (תלוי בשעה כמובן).
תכנון כיום זה שם המשחק,
בעיר יש מספיק עמדות טעינה ויש לך בד"כ גם בבית עמדה קשה מאוד להיתקע

אם אתה נוסע לאיזור ים המלח זה אכן דורש תכנון מראש, אבל -
יש היום המון אפליקציות שנותנות את המידע לגבי עמדות הטענה, סוג ההטענה, האם יש תכוניות כרגע בעמדה

בים המלח יש בעיה שיש עמדה באחד המלונות שממוקמת בחניון,
אבל בחניון אין קליטה סלולרית כך שאתה לא יכול לטעון..
הפתרון לבקש בלובי קוד וואי פאי של המלון ולרדת חזרה לעמדה
ואם הגעת כמה דקות לפני שבת והעמדה זמינה אבל אתה תצטרך להשאיר את הרכב בעמדה כל השבת..
הם לא אוהבים שתופסים עמדות ליום שלם..
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
תכנון כיום זה שם המשחק,
במחילחה אבל אני ממש חולק על זה
MG עם טווח של 240 ק"מ (וגם זה משתנה לפי סגנון הנסיעה) כמה שנתכנן עדיין נסיעה מהפריפריה למרכז תהפוך לסיוט
הרכב יהיה חייב! טעינה באמצע הדרך והסיוט של לחפש באפליקציה איפה יש עמדה, לנסוע אליה רק כדי לגלות שממש לפני דקה היא נתפסה, לחפש עמדה אחרת ולהמשיך אליה כדי להחליט שמטעינים שם בכל מחיר (כי לא נשאר עוד ק"מ בבטריה) לחכות חצי שעה לההוא שלפני שיגמור להטעין ואז להתחבר לעמדה ל40 דקות זה פשוט נורא

(וכל זה במקום לתדלק 5 דקות בלי 'לחפש' איפה יש תחנת דלק, מה גם שבחלק מהמקרים עד שמגיעים לעמדה מגלים שהיא תקולה)

רכב חשמלי הוא רק למי שגר, עובד ולא יוצא מהמרכז (מקסימום בחופש שוכרים רכב בנזין לנסיעה לצפון, עדיין שווה)
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
ולבינתיים זה גם חיסכון
מכיר אחד שנהג על רכב ישן ששתה דלק, נוסע כל יום בסביבות 150 ק"מ
והוא החליט שבמקום ליסוע על רכב ישן ולשלם דלק, הוא ישלם את אותו סכום בעבור רכב חשמלי ויהנה מרכב חדש
כן, לאנשים מסויימים, אבל יש ירידת ערך וכו' והחשבון שאנשים עושים הוא שזה משתלם לטוח ארוך וזה מה שבאתי לומר שזה משהו שיכול להשתנות תוך שנה שנתיים
 

ארי62

משתמש פעיל
במחילחה אבל אני ממש חולק על זה
MG עם טווח של 240 ק"מ (וגם זה משתנה לפי סגנון הנסיעה) כמה שנתכנן עדיין נסיעה מהפריפריה למרכז תהפוך לסיוט
הרכב יהיה חייב! טעינה באמצע הדרך והסיוט של לחפש באפליקציה איפה יש עמדה, לנסוע אליה רק כדי לגלות שממש לפני דקה היא נתפסה, לחפש עמדה אחרת ולהמשיך אליה כדי להחליט שמטעינים שם בכל מחיר (כי לא נשאר עוד ק"מ בבטריה) לחכות חצי שעה לההוא שלפני שיגמור להטעין ואז להתחבר לעמדה ל40 דקות זה פשוט נורא

(וכל זה במקום לתדלק 5 דקות בלי 'לחפש' איפה יש תחנת דלק, מה גם שבחלק מהמקרים עד שמגיעים לעמדה מגלים שהיא תקולה)

רכב חשמלי הוא רק למי שגר, עובד ולא יוצא מהמרכז (מקסימום בחופש שוכרים רכב בנזין לנסיעה לצפון, עדיין שווה)
לא ברור למה בחרת להביא דוגמא מרכב שלא ממש משקף את הרוב,.
וגם ב mg אם נוסעים למרכז אז עדין יש שפע של עמדות, ב 220 -240 ק"מ עדיין תוכל להגיע ליעד ועוד איזה חצי מדרך חזור ברוב המקרים, יש לך טווח גדול של תכנון, המקום היחידי לדעתי שמהוה בעיה זה אילת.
 

ארי62

משתמש פעיל
ואני לא ידעתי שפתחו בפרוג מחלקת "מכונות - פחחות" רכב :)

רכב חשמלי:

מה יודעים עליו כאן?
איך פותרים את בעיות הטעינה בבית המשותף?
מה הפסיקה האחרונה בנושא ההטענה בבניין המשותף?
איך מתכננים נסיעה שהיא מעבר לתווך הסוללה?
מטעינים בדרך, זה ברור..אבל איפה יש עמדות הטענה בארץ?
איפה העמדות רגילות ואיפה מהירות?
כמה עולה להטעין בבית?
כמה עולה להטעין בתחנת הטענה?
מה עם המס שהאוצר רוצה להטיל על המכוניות החשמליות עקב ירידה ברווחי המדינה מהמס על הדלק?
ביטוח לחשמלי, יקר/זול יותר מדלק?
מה עלות ההחזקה של רכב חשמלי?

בקיצור כמו כל חדש יש המון שאלות, אם יש לכם מה תשתפו כי העולם הולך לכיוון הזה.
לפי השאלות נשמע שעשית מחקר.. אולי תחכים אותנו..
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
לדעתי שמהוה בעיה זה אילת.
הכי פחות בעיה..
כי שם כולם מבינים שצריך הרבה עמדות,
לא יודע אם ראית את המבחן של החשמליות לאילת
כל הרכבים הנבדקו הגיעו לאילת בלי בעיה וללא ההטענה בדרך (יצאו מת"א)
כל הרכבים הצליחו להתחיל את הדרך חזרה מאילת צפונה ואז החלו להיתקע
רק יונדאי הצליחה להגיע עד לפונדק רמון לתחנת ההטענה

כל הרכבים שנתקעו קיבלו הטענה מגנרטור ייעודי נייד של חברת "שגריר"

בקרוב מאוד גם לארגון "ידידים" יהיה נגררים כאלה שהם קיבלו מאחת מיבואניות הרכב
וגם הם יתחילו לתת שרות הטענה לרכבים תקועים.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לא ברור למה בחרת להביא דוגמא מרכב שלא ממש משקף את הרוב,.
הבאתי כזה דוגמא כי אני פשוט מכיר אחד שיש לו כזה רכב והוא ממש מבואס מעניין הטעינה
וכן, זה גם רכב חשמלי במחיר עממי ולא יקר, אולי ג'ילי אם היה להם מסירות זה רכב שיכול להספיק
וגם ב mg אם נוסעים למרכז אז עדין יש שפע של עמדות, ב 220 -240 ק"מ עדיין תוכל להגיע ליעד ועוד איזה חצי מדרך חזור ברוב המקרים
חצי דרך חזור זה בדיוק הבעיה ושפע של עמדות טעינה אכן יש אך זה כרוך בסיוט המתואר לעיל
אנשים רוצים רכב שיקח אותם בטעינה אחת הלוך-חזור ובלי לחפש עמדות טעינה ולהתעכב הרבה בדרך
נראה שאין לך רכב חשמלי ואתה מוציא נתונים רק מהרשת מ"ככה כותבים"...
אני כותב מידיעה, מניסיון של אחד שיש לו
 

ארי62

משתמש פעיל
הכי פחות בעיה..
כי שם כולם מבינים שצריך הרבה עמדות,
לא יודע אם ראית את המבחן של החשמליות לאילת
כל הרכבים הנבדקו הגיעו לאילת בלי בעיה וללא ההטענה בדרך (יצאו מת"א)
כל הרכבים הצליחו להתחיל את הדרך חזרה מאילת צפונה ואז החלו להיתקע
רק יונדאי הצליחה להגיע עד לפונדק רמון לתחנת ההטענה

כל הרכבים שנתקעו קיבלו הטענה מגנרטור ייעודי נייד של חברת "שגריר"

בקרוב מאוד גם לארגון "ידידים" יהיה נגררים כאלה שהם קיבלו מאחת מיבואניות הרכב
וגם הם יתחילו לתת שרות הטענה לרכבים תקועים.
דיברתי ספציפית על הרכבים עם הטווח הנמוך. מתחת ל 300 ק"מ, שים לב למה שכתבתי.
 
נערך לאחרונה ב:

ארי62

משתמש פעיל
כל הרכבים הנבדקו הגיעו לאילת בלי בעיה וללא ההטענה בדרך (יצאו מת"א)
לא יודע איזה אתה ראית מה שאני ראיתי זה שהם נתקעו בדרך לאילת...
כעת ראיתי שוב התברר לי שטעיתי,כנראה בעבר ראיתי מבחן עם הרכבים הישנים יותר שהיה להם טווח פחות מ 300

עדיין אני חושב שזה מאוד מאוד שולי הבעיה הזו מול המעלות של רכב חשמלי
 
נערך לאחרונה ב:

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
ואני לא ידעתי שפתחו בפרוג מחלקת "מכונות - פחחות" רכב :)

רכב חשמלי:

מה יודעים עליו כאן?
איך פותרים את בעיות הטעינה בבית המשותף?
מה הפסיקה האחרונה בנושא ההטענה בבניין המשותף?
איך מתכננים נסיעה שהיא מעבר לתווך הסוללה?
מטעינים בדרך, זה ברור..אבל איפה יש עמדות הטענה בארץ?
איפה העמדות רגילות ואיפה מהירות?
כמה עולה להטעין בבית?
כמה עולה להטעין בתחנת הטענה?
מה עם המס שהאוצר רוצה להטיל על המכוניות החשמליות עקב ירידה ברווחי המדינה מהמס על הדלק?
ביטוח לחשמלי, יקר/זול יותר מדלק?
מה עלות ההחזקה של רכב חשמלי?

בקיצור כמו כל חדש יש המון שאלות, אם יש לכם מה תשתפו כי העולם הולך לכיוון הזה.
הבעיה הכי גדולה לדעתי כרגע ולכן זה מונע ממני לקנות רכב חשמלי
זה שרוב החברות האלו הם חדשות בארץ ואין להם הרבה מוסכים ונותני שרות
ואין כמעט חלקי חילוף ולכן הכל עולה מאוד יקר עם בכלל יש אותו
כי אם אין צריך לחכות שבועות עד שמגיע חלק

הבעיה עם ההטענה לאט לאט נפתרת כי עוד ועוד תחנות מתקינות עמדות הטענה מהירות
 

אחת111

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נראה לי שזה יהיה בצדק
למה שבל רכב על דלק ישלם על כל ק"מ 3-4 שקל מס ובעל חשמלי יהיה פטור?
כי הוא משלם על הדלק שהוא מוצר וכמו כל מוצר חייב במס?
בהפעלת מכונת כביסה גם צריך לשלם מס? בשביל לנשום גם?
משלמים מס על הרכב(ועל חד"פ ועל לחם וחלב וכל מוצר בעצם) וזה מספיק.
 

דוּבי

משתמש מקצוען
אם זה יקרה ולא מסתבר כ"כ שיקרה, כנראה יקח עוד הרבה זמן שבעל רכב חשמלי ישלם מס ק"מ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה