רישום לנישואין ירושלים

Shellykaz

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
מתוך אתר "פתיחת תיק נישואין ברבנות"

מה צריך להביא לרישום לנישואין?

יש להקפיד להביא לרישום מסמכים מקוריים.

מסמכי זיהוי ואגרה:
• תעודת זהות כולל ספח מעודכן.
• שלוש תמונות פספורט לכל אחד. ללשכות המצוידות במצלמות דיגיטליות אין צורך להביא תמונות.
• כסף לתשלום אגרת רישום נישואין בסך 700 ₪ (נכון ל-2013). סטודנטים, תלמידי ישיבה, עולים חדשים, חיילים בסדיר, משרתי שירות לאומי או נתמכי סעד זכאים להנחה של 40% באגרה בהצגת תעודה המעידה על מעמדם זה.
• תעודת נישואין וכתובה של ההורים של בני הזוג, לצורך הוכחת יהדותם. ניתן להוציא העתק נאמן למקור של תעודה שאבדה או הוחזרה (בעת גירושין) בלשכת הנישואין שבה נרשמו ההורים, תמורת תשלום סמלי, ואם הרישום נעשה באותה לשכה בה נרשמו ההורים, לא יהיה בכך צורך.
מי שמקום מגוריו הרשום אינו במקום פתיחת התיק, יציג את תעודות הנישואין של הוריו בעת קבלת 'תעודת יהדות ורווקות'. אין צורך להציג את התעודות פעם נוספת בעת הרישום.
אם ההורים של אחד מבני הזוג, או של שניהם, אינם נשואים או שנישאו בחו"ל, ייתכן שיידרש הליך 'בירור יהדות' בבית דין רבני אזורי.

עדים ותעודת רווקות:
• עדים: על מצבם האישי של המיועדים לנישואין כרווקים או כפנויים (גרושים, אלמנים) צריכים להעיד בלשכת הנישואין שני עדים – גברים/נשים מעל גיל 18, המכירים היטב את בני הזוג, שאינם קרובי משפחה של בני הזוג ואינם קרובי משפחה זה לזה. כל אחד מבני הזוג נדרש לשני עדים, אולם אין מניעה כי אדם המכיר את שניהם יהווה עד כפול. העדים יכולים לבוא ללשכה עם בני הזוג ולהעיד בעת פתיחת התיק, אך אין הכרח בכך – הם יכולים לבוא גם במועד מאוחר יותר, ובידיהם תעודה מזהה ומספר תיק הנישואין/הרווקות עבורו הם מבקשים להעיד.
• תעודת רווקות: כאמור, אם שני בני הזוג גרים באותו יישוב, כל ענייניהם מתבררים בלשכת הנישואין המקומית. ואולם אם אחד מהם פותח את התיק שלא במקום מגוריו, עליו להוציא תעודת רווקות (או תעודת פניוּת – לגרושים ואלמנים) מלשכת הנישואין שבמקום מגוריו הרשום ולהביאה אל הלשכה שבה נפתח תיק הנישואין. תוקפה של תעודת הרווקות הוא לשלושה חודשים בלבד. באותה הזדמנות יש להציג גם את הוכחת היהדות הנדרשת לשם נישואין בישראל.
• להוצאת התעודה יש להגיע באופן אישי אל לשכת הנישואין שבמקום המגורים הרשום (אין צורך בשני בני הזוג) בלוויית שני עדים וכן: תעודת זהות כולל ספח מעודכן, שתי תמונות פספורט, תעודת נישואין וכתובה של ההורים (למי שהוריו לא נרשמו באותה לשכה), כסף לתשלום האגרה בסך 150₪ (נכון ל-2013), תעודות רלוונטיות לבעלי מעמד אישי מיוחד ((ראו להלן).

שימו לב! אם בידי אחד מבני הזוג, או שניהם, תעודת רווקות שהוצאה בעבר ולא נעשה בה שימוש – עליו להחזירה בזמן הרישום ולהוציא תעודה חדשה.
בעת רישום לנישואין אפשר לחסוך זמן יקר, אם דואגים מראש לאישור כי מסמכים מחו"ל המעידים על יהדות או על גיור מוכרים ומאושרים על ידי הרבנות הראשית לישראל.
לפרטים ולסיוע באישור מסמכים מחו"ל פנו אלינו: 1-700-500-507, <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
תודה.
היה חסום לי משום מה ולא הצלחתי להגיע אל המידע.
 

Rocks

משתמש רשום
ממליצה ללכת להעדה החרדית בשטראוס, יותר זול ויתר קל
 

אות לישועה

משתמש חדש
האם זה נכון שכשאחד מבני הזוג אינו גר במקום הרישום האגרה מופחתת
באתר זה נכתב בין היתר כך: https://www.רבנות.com/
"במידה ושני בני הזוג מתגוררים באותה מועצה מקומית או עיר יעמוד התשלום על כ600 שקלים ובמקרים בהם אחד מבני הזוג אינו מתגורר באותו יישוב תפחת האגרה ל135 שקלים בלבד. בחלק מהמקומות תינתן הנחה של עד כארבעים אחוז מהסכום המקורי."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה