דרוש מידע ריטלין לילד

מצב
הנושא נעול.

פיין תמרי

משתמש פעיל
לרבה אסור "לאבחן"
שווה ציטוט ולייק נפרד.
תודה.
על זה הכאב, הרב'ה סגור לחלוטין על זה שהוא מאותגר קשב.
(אגב, זה לא חוקי לכתוב לנו כפי שכתב, אבל ניחא, זו הבעיה הקטנה שלנו)
 

עצי מן

משתמש רשום
לפני 40-50 שנה עוד לא היה ריטלין.

אז גם היו בעיות קשב, והפיתרון הקלאסי הייתה לצערי מכות, סתירות לחי, ועוד, מה שאף אחד לא רוצה, וטוב שאין היום.

לפעמים בכיתה מול ילד עם הפרעת קשב, זה או או... או מענה תרופתי, או סתירות. ולאחר שלילת האופציה השניה לחלוטין, במצב כזה, אם זה יהיה לא כלום, צריך לקחת בחשבון אופציה שלישית, כיתה ללא מלמד, שמפחד מהצל שלו, וילדים מפריעים, שאינם מאפשרים את הסדר הראוי והמצופה.

יש למורים כל כך הרבה אתגרים בזמנינו, וחייבים לבוא לקראתם, לפחות בהזדהות איתם , וההוכחה לכך היא, ששוק ההוראה רדוד מאין כמותו, והסחורה דלה, מה שלא היה הרבה שנים.

ככל שנכה בו יותר, כך תגדל המצוקה יותר, והילדים שלנו ישלמו את המחיר בראש, עם ממלאי מקום שטחיים, שאינם מבקשים מההורים כלום, כי לנגד עיניהם אך ורק תשלום היומית, כאילו חינוך היה שווה יציקת ביטון גג, לצערי.

הגיע הזמן שנתעורר, המלמדים חייבים עידוד וכוח.

לא מתייחס כלל למקרה הספציפי, כתבתי מתוך ראייה תאורטית כללית בעניין.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
לפעמים ההורים מתעקשים שלא צריך, כי נראה שהמלמד רוצה חיים קלים,
והם לא מודעים למה שהמלמד רואה מול עיניו בכיתה.
לזה שילדים אחרים מבקשים לא לשבת ליד הילד שלהם, כי איכשהו תמיד יוצא שהוא מציק, דוחף, זז.
יש לידו הרבה התרחשות, והרבה פעמים הוא מתלונן שהרביצו לו (בלי להבין למה.....).

ההורים בטוחים שהמלמד רוצה חיים קלים, ומקשיחים את ליבם בנוגע לריטלין,
בעוד הילד שלהם ממשיך לסבול.יש מלא ילדים שהתחילו לפרוח אחרי ריטלין,
הרבה יותר מאלו שנכבו. (וגם תמיד אפשר לבדוק תרופה דומה).

העצה היא פשוט לתת צאנס ולנסות.
אם לא הולך, תמיד אפשר להפסיק.
מי שחשוב פה הוא הילד, לא המלמד..


...נטילת ריטלין לילד שמתקשה בלמידה, ובין ילד תוסס שמתקשה לשלוט על סדר ומשמעת אדוקה כפי שדורש המלמד. וזה כואב! וזה זועק לשמים!
זה כואב כי במקרה האחרון מדובר בילד בעל כישורים גבוהים, שהמלמד לא פעם מבקש לעצמו חיים קלים, והפתרון המזדמן בדמות ריטלין קורץ לו. למה לו להשקיע באופן יחידני בילד מתקשה או ללמוד באמת איך משליטים סדר ומשמעת בכיתה, אם באפשרותו לחייב את ההורים שילעיטו את הילד בריטלין?!
לטרטר את הילד, על כל פיפס, להוציא אותו החוצה, לשלוח אותו למפקח בבוקר ובצהרים, והאחרון במקום להתמודד מול המלמד או מול הילד, מציע בפני ההורים אפשרות אחת ויחידה, או ריטלין, או כל טוב..!

אחד מילדי הקטנים נוטל ריטלין ושלא תדעו מצרות, כי מאותו הרגע שהוא התחיל לקחת, שמחת החיים שלו דעכה. הילד מתנהג כמו אריה מאחורי סורג.
ואילו בשבת שהוא לא נוטל את הריטלין הוא זורח ופורח, ממש ילד אחר לגמרי.
וחבל. חבל על הילד. חבל על המלמדים שבונים בית חולים מתחת לגשר. חבל על אנשי החינוך שלא בוחלים בשום דרך כדי לברוח מהתמודדות נדרשת.
ואם לדון לכף זכות את המלמדים בזמנינו (שייאמר לזכותם.. המפוקפקת שלקיחת ריטלין היא מזמן תופעה נפוצה) נאמר, שבשונה מהחינוך שאנחנו קבלנו לפני שתי עשורים ומטה, 'מתת יד' לא היתה חזון נפרץ כך שהסדר והמשמעת נשמרו בקפידה בלי פוצה פה ומצפצף, דבר שבזמנינו עלול להיגמר במאסר.

כמובן ילד שמתקשה בלמידה ובריכוז, ראוי וצריך להתייעץ עם פסיכיאטר ילדים.
ילד מוכשר שמתקשה לעמוד בדרישות הקפדניות של מלמד חסר כישורים (לא נדיר למצוא אחד כזה שעד לא מזמן חבש את ספסל הכולל וקבל הכשרה "חפלפ" כדי להיות "מרביץ" תורה לעדרים..) אין שום סיבה שידחפו לו תיכף ומיד ריטלין.
אגב, שתבינו מה זה ריטלין. לפני כמה שנים אבד לנו חצי חבילה של כדורים. וכדי לקבל מרשם היינו צריכים לגשת למשטרה!! להצהיר בפני שוטר בכתב שבאמת כדורי הריטלין אבדו! באבוד רשעים רינה..

ובהודעה הזו באתי בעצם להביע את כאבי ומורת רוחי על כך שדוחפים זאת לילד שכשורי הלמידה שלו גבוהים מהרגיל, ולו בגלל חוסר ניסיונו של המלמד שאין לו מושג איך להשליט סדר ומשמעת בכיתתו.
ואם כי להשתלט על כיתת ילדים או נערים זה לא דבר קל, אבל בהחלט ריטלין לא אמור להיות הפתרון האולטימטיבי.
הלוואי ותצא קול קריאה למחנכים, שידם לא תהיה קלה על ההדק, לשלוח כל ילד קצת תוסס לקחת תרופה שמכניסה אותו למצב רוח סוער, וקוטעת את שמחת חייו. זה כואב לילד וזה כואב להורים.

.
 

מאן דאמר

משתמש פעיל
אגב, מנצל את ההזדמנות.

לפי מה שידוע לכם, כמה אחוזים בכיתות היום מקבלים תרופות להפרעת קשב?

שמעתי לאחרונה מכמה מקורות נתון שהשאיר אותי בהלם. מעניין לדעת אם זה כך בכל המקומות.
 

קמארנא'ר

משתמש רשום
הכותרת של האשכול בזויה ולא מכבדת את המלמדים שעושים עבודת קודש כפשוטו, וגם אם יש הערות ומותר שיהיה הערות זה עדיין לא מצדיק את הכותרת הלא מכבדת, חוצמזה שזה מראה על האי אמון המוחלט שיש להורים כלפי המלמד שזה לבד סיבה מספקת שלא יהיה שיתוף פעולה נכון לתועלת הילד.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
הכותרת של האשכול בזויה
עניין של פוזיציה.
הורים שנתקלו במלמד שמבקש לעצמו חיים קלים, והפתרון המזדמן בדמות ריטלין קורץ לו, במקום להשקיע באופן יחידני בילד או שיעבור בעצמו קורס איך משליטים סדר ומשמעת בכיתה, מחליט להלעיט את הילד בריטלין, אף שבשנים קודמות המלמדים ידעו להתנהל מול הילד בלי רטילין. זה אומר דרשני.
ויתירה מכך כשהמלמד חסר סבלנות ומטרטר את הילד על כל פיפס, מוציא אותו החוצה, שולח אותו למפקח בבוקר ובצהרים, והאחרון במקום להתמודד מול המלמד או הילד, מציע בפני ההורים רק אפשרות אחת, או תנו לו ריטלין, או כל טוב..! על אף שההורים התייעצו עם אנשי מקצוע אז מי האשם כאן במי מזלזלים סתם?!
כך שחייבים לעשות חלוקה ברורה בין ילד שמתקשה בלמידה לילד תוסס שמתקשה לשלוט על סדר ומשמעת אדוקה כפי שדורש המלמד הלא סבלן, שלא עבר הדרכה אמתית איך לנהל כיתה, וההוכחה המוחצת, שהמלמדים של אותו ילד בכיתות הקודמות, לא העלו על דל שפתם את המילה ריטלין.
 

משה אהרן גולד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה לא אמור להיות.
שמעתי פעם על תופעה כזו שמי שלא יודע אומר את דברו בביטחון עצמי יותר ממי שיודע.
אני אומר לך [גם מניסיון אישי] עד היום לא זכור לי ששמעתי ממישהו שלוקח ריטלין שיש לו תיאבון.
תופעת הלוואי העיקרית שנגרמת מלקיחת ריטלין היא חוסר תיאבון.
וכן, היא יכולה להמשיך גם אחרי שמפסיקים לקחת את הכדור אך לא ליותר מחודש כמובן שבד"כ זה לא קורה. [אם זה ממשיך ליותר זמן עדיף להתייעץ עם רופא]
וכמו ששאלת
את אומרת שהילד היה רזה מאד גם קודם לכן,
אולי חוסר תאבון היה לו גם לפני זה?
מסתבר שהתשובה היא כן.
אמנם יכול להיות [ומסתבר שכך] שלא באותה רמה.
וא"כ מסתבר שזה יחלוף לו.
ונראה לי [לא מידיעה] שמריטלין לא יכולה להיגרם פגיעה מוחית.
אבל בכ"ז כדאי להתייעץ עם רופא.
בכל מקרה, בע"ה שהשם ינחה אתכם בעצה טובה!
נ.ב. אני ממליץ על דוקטור מוהרן פרדיאן [ממגדלי השקל] [מקווה שכתבתי נכון].
 

משה אהרן גולד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וזה שילד לקח ריטלין וראו שזה לא טוב לו נפשית ולכן הפסיקו.
אח"כ הרבה התעקש ולבסוף הילד אושפז במחלקה פסיכיאטרית....

ואני מדברת מנסיון!
הזוי ונדיר מאד!
המקרה הזה קורה בד"כ רק אם נותנים לילד מינון גבוה שזה גורם לדיכאון עמוק למי שלא צריך את הכמות מה שאין כן מי שלא צריך ולוקח מינון נמוך הסיכוי שזה יקרה לו הוא [בערך] 0.0000000001 אחוז [גם מי שלוקח כשלא צריך מינון גבוה הסיכוי שזה יקרה לו שואף לאפס]
ודבר אחד אני לא מבין!
ילד לקח ריטלין וראו שזה לא טוב לו נפשית ולכן הפסיקו.
אח"כ הרבה התעקש ולבסוף הילד אושפז במחלקה פסיכיאטרית....
אם זה היה כמו שאת אומרת אמורים לשלול את רשיונו של הרופא.
ואמורים לתבוע או את ההורים או את הרבה או את הרופא כך שהסיפור לא נראה הגיוני או שאת מגזימה [וזה נראה הכי הגיוני פה בכל הסיפור. מתנצל]
 

משה אהרן גולד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חייבים לעשות הפרדה ברורה בין נטילת ריטלין לילד שמתקשה בלמידה, ובין ילד תוסס שמתקשה לשלוט על סדר ומשמעת אדוקה כפי שדורש המלמד. וזה כואב! וזה זועק לשמים!
זה כואב כי במקרה האחרון מדובר בילד בעל כישורים גבוהים, שהמלמד לא פעם מבקש לעצמו חיים קלים, והפתרון המזדמן בדמות ריטלין קורץ לו. למה לו להשקיע באופן יחידני בילד מתקשה או ללמוד באמת איך משליטים סדר ומשמעת בכיתה, אם באפשרותו לחייב את ההורים שילעיטו את הילד בריטלין?!
לטרטר את הילד, על כל פיפס, להוציא אותו החוצה, לשלוח אותו למפקח בבוקר ובצהרים, והאחרון במקום להתמודד מול המלמד או מול הילד, מציע בפני ההורים אפשרות אחת ויחידה, או ריטלין, או כל טוב..!

אחד מילדי הקטנים נוטל ריטלין ושלא תדעו מצרות, כי מאותו הרגע שהוא התחיל לקחת, שמחת החיים שלו דעכה. הילד מתנהג כמו אריה מאחורי סורג.
א. התופעה מוכרת וכדאי מאד לנסות להוריד במינון.
ב. כיום לצערנו יותר מ60% מהמרשמים הם של ריטלין.
ג. בין אם נרצה ובין אם לא נרצה אם רב'ה עם ניסיון של 20 שנה בהוראה אומר שצריך ריטלין אז הוא לא מבלבל את המוח.
ד. [כי] כ90% מהמקרים שהרבנים אומרים זה נכון [ואני לא מדבר על הצעירים] מניסיון!
ה. דיברתי עם רב'ה בת"ת ותיק ומוכר בב"ב שבמקרה הוא גם מטפל רגשי והוא אמר שרוב הבעיות שבהן הוא מטפל נובעות אם זה דיכאון - ממינון גבוה. ואם זה בעיות נפשיות אחרות בד"כ נובעות מאי לקיחת ריטלין ושכיום יש תתי"ם שבהם המצב גרוע במיוחד בכיתות הנמוכות עקב אי לקיחת ריטלין בעקבות סירוב ההורים.
ו. אולי אתם לא יודעים אך תרופת הריטלין מיועדת בין השאר לבעיות היפראקטיביות ולכן גם "ילד תוסס שמתקשה לשלוט על סדר ומשמעת אדוקה" יכול להיות נצרך לריטלין.
ז. בד"כ הסיבה לבעיות קש"ר היא היפראקטיביות.
ח. זה לא נכון שהרב'ה מחפש שקט לעצמו ורק בגלל זה הוא דורש "להלעיט" את הילד בריטלין זה גם בגלל זה אבל בעיקר בגלל שאם הילד גורם לאי סדר בכיתה בעוד ששאר האחרים לא זה מראה שלילד חסר משהו שיאזן אותו ובד"כ ה"משהו" הזה זה החומר שנמצא בריטלין בדיוק כמו שאם לילד יש הפרעות שינה אתם "רצים" להביא לו מלטונין למה? כי זה החומר שחסר לו כרגע בגוף בשביל להירדם.
בהצלחה לכולם.
 

מבריק הפלא

משתמש סופר מעניין
מנוי פרימיום
אם זה היה כמו שאת אומרת אמורים לשלול את רשיונו של הרופא.
ואמורים לתבוע או את ההורים או את הרבה או את הרופא כך שהסיפור לא נראה הגיוני או שאת מגזימה [וזה נראה הכי הגיוני פה בכל הסיפור. מתנצל]
[/QUOTE]
מדובר בקרוב משפחה בדרגה ראשונה ואני מכירה את הסיפור לעומק.
הפסיקו את ריטלין ואז הת”ת הודיע או שהילד חוזר לקחת או שמעיפים אותו מהמוסד לימודים (הם גרים באזור שאין עוד ת”ת נוסף)
ונכון יש עכשיו תביעה רצינית מול המוסד (למרות שההורים של הילדים לא רוצים כי זה הורס להם עם שאר הילדים)
 

מלכה123

משתמש מקצוען
עד היום לא זכור לי ששמעתי ממישהו שלוקח ריטלין שיש לו תיאבון.
אני מכירה כמה וכמה באופן אישי- שהתחילו לקחת בגיל צעיר ולא יצרו אצלם את ההתניה- ריטלין= חוסר תיאבון, אזי גם בגיל יותר בוגר זה לא גורם להם לחוסר תיאבון.
כמובן שזו לא רק התניה, מכירה גם הרבה שיש להם חוסר תיאבון בשעות שהתרופה משפיעה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה