ב.ד.ה. רבינו מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל

אליהו הנביא 1

משתמש רשום
המשתמש נחסם
ראש הממשלה בנימין נתניהו: זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו.
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אבי רבינא:
מסע ההלויה נדחית לשעה 15:30
 

אליהו הנביא 1

משתמש רשום
המשתמש נחסם

במערכת הפוליטית מספידים את מרן זצוק"ל​




נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל. הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה ספד: "יחד עם כל בית ישראל, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו, אני מבכה מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. הרב זצוק״ל היה חטיבה אחת של תורה ויראת שמים, לחם בעוז למען קודשי ישראל ושמירת השבת, שריד לדור דעה שזכה להעמיד רבבות תלמידים וקיבל כל אדם שחילה את פניו לעצה ולתבונה בסבר פנים יפות. "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

תנועת ש"ס פרסמה הודעת אבל: "תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, אבלים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של גאון התורה והיראה, משיירי כנסת הגדולה, שריד לדור דעה אשר הרביץ תורה לאלפים והעמיד דורות של גאונים, ראשי ישיבות ותלמידי חכמים, לן באוהלה של תורה, רועה נאמן לצאן מרעיתו במשך למעלה משנות דור בדרך ההשקפה הצרופה. הגאון הגדול ראש ישיבת פוניבז' רבי גרשון אדלשטיין זצוקללה"ה, נשיא מועצת גדולי התורה ונשיא ועד הישיבות. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ספד: "ברוך דיין האמת. צער רב ויגון קודר בכל שדרות היהדות הנאמנה על הסתלקותו לשמי מעלה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוקללה"ה, ענק התורה וענק ההנהגה. מרן ראש הישיבה זצוק"ל כיוון את כולם כיצד ללכת בדרך התורה, חינך במשך עשרות שנים אלפים רבים של תלמידים לתורה ויראה והנהיג בעוז עד ימים אלו רבבות מעמך בית ישראל בכל הנושאים שעל הפרק. וַכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ספד: "משתתף בצער משפחתו ואלפים רבים של תלמידיו של הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל, מנהיג הציבור הליטאי, ואדם שהאמין כל חייו בדרכי נועם ובכל ישראל חברים".

יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ מסר: "מבקש להשתתף באבלם של מאמיניו הרבים, תלמידיו ומשפחתו של מנהיג הציבור הליטאי ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל. מעבר לגדולתו בתורה, היה הרב אדלשטיין מורה דרך לרבים וגילה מנהיגות יוצאת דופן גם בתקופת הקורונה. לעולם לא אשכח את קריאתו למאמיניו: "קריאה בתורה בציבור – תהיה חטא". עבור מי שהתפילה בציבור היא כל חייו, אמירה זו למאמיניו הרבים הייתה גדלות נפש יוצאת דופן שהצילה חיי אדם רבים. בכך התגלה לא רק כגדול בתורה, אלא גם כאוהב אדם. יהי זכרו ברוך".

שר העבודה, יואב בן צור, ספד: "אָבִי אָבִי רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשָׁיו״. נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש, מורנו ורבינו רשכבה״ג, זקן ראשי הישיבות, נשיא מועצת גדולי התורה, הגרי״ג אדלשטיין זצוק״ל. וַכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה׳".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ספד: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. אני כואב יחד עם כל בית ישראל את הסתלקותו של הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, מנהיג גדול, תלמיד חכם וגאון בתורה. אוי לו לדור שאבדו קברניטיו. ברוך דיין האמת".

ח"כ גדעון סער, ספד: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז׳, גדול בתורה והמנהיג הרוחני של ״דגל התורה״ והציבור החרדי הליטאי. זכיתי להכירו ולשוחח איתו יותר מפעם אחת והתרשמתי מעוצמת אמונתו ומאהבת ישראל שפיעמה בו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זיכרו ברוך".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ספד: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "צער רב על פטירתו של הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, מגדולי רבני דורנו בשיבה טובה. הרב אדלשטיין איש ספר ואוהב ישראל, היה שקוע כל כולו בתורה ועבודת השם ואהבת ישראל עצומה. תנחומים למשפחתו היקרה ולרבבות תלמידיו ההולכים בדרכו, אותם חינך לאהבת השם ואהבת האדם".
 

ינאי&רועי

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
בד״צ ׳שארית ישראל׳ הכריז על ביטול מלאכה כללי בכל זמן ההלוויה.

׳וואלה׳: צפי ליותר מ-100.000 משתתפים בהלווית הענק של ראש הישיבה זצ״ל. צפי לפקקי הענק בגוש דן.
 

לאה 22

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א: כל אברכי הכוללים, בחורי הישיבות, ותלמידי הת״תים בהתאם לגילאים המתאימים, מכל הארץ , צריכים לעשות מאמץ להגיע ללוויה לחלוק כבוד למרן זצוק"ל וכן להשתדל לצאת ממקומותיהם מוקדם ככל האפשר.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א: כל אברכי הכוללים, בחורי הישיבות, ותלמידי הת״תים בהתאם לגילאים המתאימים, מכל הארץ , צריכים לעשות מאמץ להגיע ללוויה לחלוק כבוד למרן זצוק"ל וכן להשתדל לצאת ממקומותיהם מוקדם ככל האפשר.
מבית מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שליט"א נמסר: על דעת רבינו ראש הישיבה שליט"א - אברכי הכוללים ובחורי הישיבות מכל רחבי הארץ וילדי התתי"ם מכיתה ה' (בליווי מבוגר) ישתתפו בהלווית מרן ראש הישיבה רשכבה"ג זצוק"ל
 

כגונא

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מה שצף לי בראש במחשבות הבלתי מאורגנות שלי עם הבשורה הרעה הזו על פטירתו של רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל וגם, שירחם עלינו הא-ל על אבדנו של רבי ירחמיאל.
המחשבה שלי היא על פטירה של המאזנים הבסיסיות, של אמת המידה הראשונית, זו שחפשה הגדרה שתהיה המפתח לכל המדידות שנהגו.
המדידה המקובעת המטרית, החלה בזמן המהפכה הצרפתית והיא שגנוזה שם במוזיאון המדע שבפריז בפרבר סרוור. מלפני כ150 שנה. על פיה מדדו ושקלו את מידות האורך המשקל והנפח בעולם.
אחר כך לפני כחמישים שנה, בהתאם לתגליות המידה ההיא נשארה כפי שהיא ורק הכלים שלה לכייל אותה במדויק של חלקיקים, היא בכלים מודרניים יותר, מעתה לא קובעים את המטר על פי המטיל שנמצא שם במרתפי המוזיאון כחלק העשרה מליונית מהקיפו של כדור הארץ, אלא על פי אורכי הגל של קרן אור למשך מרחק מסויים.
הסיבה לכ העיסוק בזה, כי אם אין אמות מידה ברורות אין יכולת לקבוע מה הוא יושר ומה הוא עיוות. שהרי היכולת הזו מתפרסת על כל חיינו, מה הוא נכון ומה הוא לא נכון, איך לדבר עם ילדים ועם בוגרים ואיך להחזיר את מי שסטה מהתקן, חזרה אל העולם בו יש משקל ומידה נכונה.
יש הרבה משווקים לאמת אבל ברגע האמת של האמת, כולם נושאים עיניהם לקבל החלטה מהמקום בו המאזנים נותרו ללא הטייה ושם - המטר והליטר נותרו בטהרת משקלם הפנימי העתיק.
אני זוכר את איש המאזנים הזה, תמיד מאוזן תמיד עם משקל פנימי שלא ניתן להטייה, כמו הצליל של תקיעת השופר ששמעתי בילדותי עם קו אחד לא שבור לא מתנשא לא משתפלל לא מאריך ולא מקצר - מדוייק. אני שומע עדיין את הרב שך זצ"ל קורא תקיעה בקולו המרוסק הצרוד, ומסיים בתקיעה גדולה ולידו בעל התוקע - כן קשה לי לכתוב זצ"ל על רב גרשון, מחליק תקיעה גדולה על האזנים הכרויות של אלף ויותר שומעי הקול הבוקע והוא בלבו נותר כשהיה, מאז שהיה הצעיר שבחבורת מגידי השיעורים עד שהמשיך לתקוע, להריע וכיום אנחנו שומעים את השברים, את היללה את מה שהוא בלבו בכל חייו שמר.
את האיזון הנכון, ללא התלהמות ללא התלהבות ללא הטייה של רגשות של דאון ואפ, יש לו לאיש הזה את המוזיאון למשקלות, הוא לקח אתו את הכח המוזיאוני והמאזן הזה, העולם לא נותר בלי אדם כריזמטי בלי אדם שסחף המונים בקולו אלא הפוך לגמרי, שקול שקט מדבר על מוסר ועל לימוד מוסר על מידות טובות, מדודות שקולות בדיוק כפי שהוא היה, לא מדבר את מה שאין בו ולא מרגיש צורך לבטא את מה שלא צריך.

רבי גרשון המילים עדיין לא מעובדות לא שקולות אבל בדמעות, אבד לנו איש המשקלות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  27  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה