בזמן שעם ישראל עסוק בקרצופים ונקיונות לפסח, מצאנו את עצמנו מושקעים עד מעל לראש בפרויקט ייחודי – הקמה מאפס של מגזין תוכן חדש ואיכותי, בדד ליין הזוי וכמעט בלתי אפשרי - מגזין @אשכולות / עמלנו מבית גולשי פרוג, בהפקת @קסת הו"ל ובחסותם הנדיבה של בני הזוג דיקמן.
אל המערכת נשלחו תכנים רבים, והצוות עמל לבנות בריף מוקפד, עם רעיון מרכזי ותתי-רעיונות, בצורה שתפיק חומר קריאה מרתק יחד עם תוכן מאוגד בקפידה.
השלב הבא היה לבנות את תמהיל המגזין, ללקטר את החומר, למיין, לסנן ולהחליט איזה תוכן נכנס ואיזה ייאלץ להישאר בחוץ או לחכות למגזינים הבאים אם וכאשר.
לאחר מכן נעשתה עבודת אומנות מסיבית של עריכה ספרותית ועריכה לשונית, יחד עם העורכת הלשונית האלופה @ליאורהA , ותחת ניהולה המוקפד של העורכת הראשית @מ. י. פרצמן.
וכך, בין ניקוי מסילות תריסים לבין אמבטיית משחקים, גנבנו זמנים לא זמנים לסקל שגיאות, לכתוב כותרות, להשביח ניסוחים, לחדד אמירות, להחליף פסקאות, וכל הכיף הגדול והמעייף של עריכה ספרותית ולשונית.
לאחר שהתוכן היה מוכן, הגענו לשלב עיצוב המגזין. על תחום העיצוב הגרפי הופקדה @EPaP שניצחה על גדוד שלם של מאיירים ומעצבים והביאה תוצאה מדהימה, שלא לומר גאונית.
המגזין מעוצב בסגנון ייחודי, שונה ומרענן. לא שוב הקלישאות העיצוביות שראינו כל כך הרבה פעמים. הקונספט העיצובי שנבחר, המבוסס על איורים בסגנון ויטראז', יחד עם הגריד היצירתי והנועז, סט הצבעים שנבחר בקפידה והפונטים המותאמים בשלימות, יוצרים תוצאה שהיא חגיגה לעיניים לכל מי שמבין דבר או שניים בעיצוב.
אחד השלבים הסיזיפיים היה שלב ההגהות לאחר העיצוב. העיתון כבר היה צריך לרדת לדפוס, והצוות כולו עבד בהיסטריה על סבבי הערות, תיקונים ושינויים בלתי נגמרים, על מנת שבסופו של דבר המוצר יהיה כמה שיותר קרוב למושלם.
ואכן, התוצאה הסופית מרהיבה.
מגזין תוכן שיתופי, מקורי וייחודי, הכולל שלל עשיר של כתבות, מאמרים, סיפורים, טורים, איורים, שירים ומתכונים, כאשר כל המשתתפים הם מבין הניקים בפרוג.
והדובדבן שבקצפת - כתבה מרתקת ותקדימית על... טוב, לא נגלה הכול. נשאיר משהו למגזין עצמו. מי שממש סקרן יכול לעיין בהפניות השער של המגזין שפורסם פה.
אז בסוף הגענו לישורת האחרונה. מי היה מאמין.
דיבורים באוויר, תוכניות ורעיונות גדולים היו הרבה. אבל הנה סוף סוף מיזם שפשוט קרם עור וגידים והפך מרעיון מדהים על הנייר, ל-רעיון מדהים על הנייר.
אל המערכת נשלחו תכנים רבים, והצוות עמל לבנות בריף מוקפד, עם רעיון מרכזי ותתי-רעיונות, בצורה שתפיק חומר קריאה מרתק יחד עם תוכן מאוגד בקפידה.
השלב הבא היה לבנות את תמהיל המגזין, ללקטר את החומר, למיין, לסנן ולהחליט איזה תוכן נכנס ואיזה ייאלץ להישאר בחוץ או לחכות למגזינים הבאים אם וכאשר.
לאחר מכן נעשתה עבודת אומנות מסיבית של עריכה ספרותית ועריכה לשונית, יחד עם העורכת הלשונית האלופה @ליאורהA , ותחת ניהולה המוקפד של העורכת הראשית @מ. י. פרצמן.
וכך, בין ניקוי מסילות תריסים לבין אמבטיית משחקים, גנבנו זמנים לא זמנים לסקל שגיאות, לכתוב כותרות, להשביח ניסוחים, לחדד אמירות, להחליף פסקאות, וכל הכיף הגדול והמעייף של עריכה ספרותית ולשונית.
לאחר שהתוכן היה מוכן, הגענו לשלב עיצוב המגזין. על תחום העיצוב הגרפי הופקדה @EPaP שניצחה על גדוד שלם של מאיירים ומעצבים והביאה תוצאה מדהימה, שלא לומר גאונית.
המגזין מעוצב בסגנון ייחודי, שונה ומרענן. לא שוב הקלישאות העיצוביות שראינו כל כך הרבה פעמים. הקונספט העיצובי שנבחר, המבוסס על איורים בסגנון ויטראז', יחד עם הגריד היצירתי והנועז, סט הצבעים שנבחר בקפידה והפונטים המותאמים בשלימות, יוצרים תוצאה שהיא חגיגה לעיניים לכל מי שמבין דבר או שניים בעיצוב.
אחד השלבים הסיזיפיים היה שלב ההגהות לאחר העיצוב. העיתון כבר היה צריך לרדת לדפוס, והצוות כולו עבד בהיסטריה על סבבי הערות, תיקונים ושינויים בלתי נגמרים, על מנת שבסופו של דבר המוצר יהיה כמה שיותר קרוב למושלם.
ואכן, התוצאה הסופית מרהיבה.
מגזין תוכן שיתופי, מקורי וייחודי, הכולל שלל עשיר של כתבות, מאמרים, סיפורים, טורים, איורים, שירים ומתכונים, כאשר כל המשתתפים הם מבין הניקים בפרוג.
והדובדבן שבקצפת - כתבה מרתקת ותקדימית על... טוב, לא נגלה הכול. נשאיר משהו למגזין עצמו. מי שממש סקרן יכול לעיין בהפניות השער של המגזין שפורסם פה.
אז בסוף הגענו לישורת האחרונה. מי היה מאמין.
דיבורים באוויר, תוכניות ורעיונות גדולים היו הרבה. אבל הנה סוף סוף מיזם שפשוט קרם עור וגידים והפך מרעיון מדהים על הנייר, ל-רעיון מדהים על הנייר.