מגזין - פרוג קצת מאחורי הקלעים של המגזין

מוסף חג שיתופי מאת חברי פרוג

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בזמן שעם ישראל עסוק בקרצופים ונקיונות לפסח, מצאנו את עצמנו מושקעים עד מעל לראש בפרויקט ייחודי – הקמה מאפס של מגזין תוכן חדש ואיכותי, בדד ליין הזוי וכמעט בלתי אפשרי - מגזין @אשכולות / עמלנו מבית גולשי פרוג, בהפקת @קסת הו"ל ובחסותם הנדיבה של בני הזוג דיקמן.

אל המערכת נשלחו תכנים רבים, והצוות עמל לבנות בריף מוקפד, עם רעיון מרכזי ותתי-רעיונות, בצורה שתפיק חומר קריאה מרתק יחד עם תוכן מאוגד בקפידה.
השלב הבא היה לבנות את תמהיל המגזין, ללקטר את החומר, למיין, לסנן ולהחליט איזה תוכן נכנס ואיזה ייאלץ להישאר בחוץ או לחכות למגזינים הבאים אם וכאשר.
לאחר מכן נעשתה עבודת אומנות מסיבית של עריכה ספרותית ועריכה לשונית, יחד עם העורכת הלשונית האלופה @ליאורהA , ותחת ניהולה המוקפד של העורכת הראשית @מ. י. פרצמן.

וכך, בין ניקוי מסילות תריסים לבין אמבטיית משחקים, גנבנו זמנים לא זמנים לסקל שגיאות, לכתוב כותרות, להשביח ניסוחים, לחדד אמירות, להחליף פסקאות, וכל הכיף הגדול והמעייף של עריכה ספרותית ולשונית.

לאחר שהתוכן היה מוכן, הגענו לשלב עיצוב המגזין. על תחום העיצוב הגרפי הופקדה @EPaP שניצחה על גדוד שלם של מאיירים ומעצבים והביאה תוצאה מדהימה, שלא לומר גאונית.
המגזין מעוצב בסגנון ייחודי, שונה ומרענן. לא שוב הקלישאות העיצוביות שראינו כל כך הרבה פעמים. הקונספט העיצובי שנבחר, המבוסס על איורים בסגנון ויטראז', יחד עם הגריד היצירתי והנועז, סט הצבעים שנבחר בקפידה והפונטים המותאמים בשלימות, יוצרים תוצאה שהיא חגיגה לעיניים לכל מי שמבין דבר או שניים בעיצוב.

אחד השלבים הסיזיפיים היה שלב ההגהות לאחר העיצוב. העיתון כבר היה צריך לרדת לדפוס, והצוות כולו עבד בהיסטריה על סבבי הערות, תיקונים ושינויים בלתי נגמרים, על מנת שבסופו של דבר המוצר יהיה כמה שיותר קרוב למושלם.

ואכן, התוצאה הסופית מרהיבה.
מגזין תוכן שיתופי, מקורי וייחודי, הכולל שלל עשיר של כתבות, מאמרים, סיפורים, טורים, איורים, שירים ומתכונים, כאשר כל המשתתפים הם מבין הניקים בפרוג.
והדובדבן שבקצפת - כתבה מרתקת ותקדימית על... טוב, לא נגלה הכול. נשאיר משהו למגזין עצמו. מי שממש סקרן יכול לעיין בהפניות השער של המגזין שפורסם פה.

אז בסוף הגענו לישורת האחרונה. מי היה מאמין.
דיבורים באוויר, תוכניות ורעיונות גדולים היו הרבה. אבל הנה סוף סוף מיזם שפשוט קרם עור וגידים והפך מרעיון מדהים על הנייר, ל-רעיון מדהים על הנייר.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
הצצתי מידי פעם דרך התריסים, וראיתי מעט מהעבודה המטורפת הזו.
וכך, בין ניקוי מסילות תריסים לבין אמבטיית משחקים, גנבנו זמנים לא זמנים
הייתי אומר שבין עריכה לשונית להוספת כותרת, מצאת זמן להביט במסילות.
והדובדבן שבקצפת - כתבה מדהימה ותקדימית על... טוב, לא נגלה הכול.
באמת דובדבן, המנהלת דנן השקיעה רבות בהצצה נדירה זו. המרתקת אתכם למקומות אפלים עד שתאמרו לעצמכם "למה חלמתי בכלל להיות מנהל בפרוג?"
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
מנצלת את ההזדמנות לסבב תודות חיוני, כי אי אפשר בלי:
לצוות העריכה, @הדוויג ו @ליאורהA, על עבודת צוות מקצועית ברמה שהשאירה אותי בפה פעור.
תודה לצוות העיצוב, @EPaP ההשראתית, @תלמידים ו @אריאל לוי , על זה שלא פחדתם להיות נועזים, לא חששתם לשבור מוסכמות, והפקתם את אחת היצירות המדהימות והמושלמות בתבל.
תודה ל @קסת הו"ל, לחיים וטובי דיקמן, ל @ניהול האתר, ל @הכלבויניק ול @Natan Galant על מה שארוך מדי לפרט,
ותודה לקהילה המיוחדת שלנו, שאמרה "נעשה ונשמע" ונרתמה מיד לפרויקט, באמון ובאהבה. הייתם מקסימים, החומרים ששלחתם מעוררי התפעלות ומתחרים ברמת האיכות שלהם.

ושוב, כמו אחרי כל פרויקט כאן באתר,
אני נשארת בסוג של הלם כשאני רואה כוחות מדהימים, חזקים ואיכותיים, שנותנים עבודה מקצועית ברמה שיכולה להתחרות - ללא הגזמה - עם טובי אנשי המקצוע בתחום, מתוך אהבה אמיתית למקצוע.
סבתא שלי הייתה אומרת:
תעריכו את עצמכם, תהיו גאים, אתם יכולים לעשות דברים גדולים.
 

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
תורי? :)
כאשר @מ. י. פרצמן הציעה לי לערוך יחד איתה את המגזין, לא תיארתי לעצמי לאילו גבהים הפרויקט הזה יגיע (וכמה שעות הוא יגמור לי, בכנות).
הייתה חוויה מיוחדת ומלמדת, והתוצאה מדהימה ב"ה (תראו בעצמכם)!
הצוות המקצועי עבד קשה מאוד ובשיתוף פעולה מרשים כדי להפיק את המגזין בדד ליין שכבר תיארו אותו בכל הכינויים האפשריים ושלא...
תודה לכל הצוות, תודה לניקים ששלחו חומרים מעולים ואיכותיים, ובעיקר תודה ל @מ. י. פרצמן , @הדוויג ו @EPaP - עבודת צוות כזו אני מאחלת לכולנו, אין דברים כאלה!
פסח כשר ושמח, וקריאה מהנה!
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

אתם מדהימים. באמת לא להאמין.
כמו שהדוויג אמר, הצלחתם להוריד רעיון ענק לפועל תוך זמן קצר, ובצורה מתוקתקת ומוקפדת.
גם העיצוב מיוחד, תופס את העין.
מחכה כבר לקרוא את התוכן...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה