שיתוף - לביקורת קטע מתוך ה"ספר"

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
נשמח מאוד לקטעים מהספר!
אולי דרך כאן זה יצא בסוף לאור.
אל ייאוש!
מי אחראי?

צעד ראשון – לקיחת אחריות.

לקיחת אחריות משמעותה מקוממת לכאורה.

לא משנה מי אשם, אנחנו זוג, ולכן הבעיות שלנו משותפות; אם לך יש בעיה, אז גם לי יש בעיה.

באמת יש לי בעיה – הקושי להסתדר איתך.

המשוואה הזאת היא מתמטית. כל עוד אנחנו שותפים, עלינו להתמודד ביחד, ולכן בעיה של אחד משליכה על השני.

אנחנו יכולים לבקש מהשני לפתור את הבעיה; אבל כל עוד היא קיימת, הבעיה היא של שנינו.

ההבדל ביו האשמה ללקיחת אחריות, הוא, שבהאשמה אנחנו מצביעים על הבעיה וזהו.

בלקיחת אחריות אנחנו מודעים לבעיה, אבל במקום לגרום לה להיות מפרידה בינינו, מרגיזה ופוגעת, אנחנו קודם לכל מכירים בה.

מה המשמעות של להכיר בבעיה?

כשמשהו לא מסתדר לנו, אנחנו מגיבים; התגובה היא רגשית, ולכן, הרבה פעמים, היא יוצאת מפרופורציה.

גם אם התגובה הרגשית היא בפרופורציה, התגובה הרגשית מקשה עלינו לתמחר את הבעיה.

מה פירוש?

כשמגדירים בעיה אפשר להתמודד איתה, - אבל כשמגיבים רגשית לבעיה, הרבה יותר קשה להתמודד, - בגלל שכל התמודדות נוגעת להיקף של הרגשות שלנו: אנחנו מציגים את הבעיה בחומרה ואנחנו מוסיפים לה מלח ופלפל וגם פפריקה חריפה, לפעמים אנחנו אפילו מתקשים להציג את הבעיה בגלל שקשה לנו לבטא רגשית עד כמה היא מפריעה לנו.

לכן חשוב מאוד להגדיר לעצמינו את הבעיה, ההגדרה נותנת פרופורציה ומתייחסת לנושא באופן יותר ענייני מעבר לפרשנות הרגשית שלנו.

הפרשנות היא אכן מאוד מרכזית כי זוהי התחושה בה אנו קולטים את העניין, והיא הכי משמעותית עבורנו, אולם חשוב להבחין בין המצב האובייקטיבי לתחושה הסובייקטיבית, על מנת שנוכל למקד את העניין.

כשאנו מגדירים בעיה, אנו תוחמים אותה.

בעיות צריך לפתור.

ישנם כמה סוגי בעיות:

בעיה באישיות.

בעיה בתקשורת.

בעיה בהתנהגות.

בעיה אישיותית מורכבת, תחייב בהכרח פניה לאיש מקצוע לטיפול.

לעומת בעיית תקשורת או בעיית התנהגות, שהיא ניתנת להתמודדות, - בכוחות משותפים אנחנו יכולים להגיע למצב שאנו מסתדרים.

כאן השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא כזאת:

האם מדובר על בעיה שגובלת בהפרעה נפשית ברמה הקיצונית שלה, או שמדובר על משהו שקשור להרגלים שונים, לחוסר הבנה או אפילו לכעס, עצלות שתלטנות ועוד מידות שלא נעים לנו איתן, ואשר לכולנו יש מי מעט ומי הרבה מקום לתקן אותם?

שאלה נוספת:

האם אתם מרגישים שהבעיה היא בעיה משותפת או שאתם משליכים את האחריות ממכם והלאה?

שימו לב

אם השלכתם את האחריות, גם אם הבעיה אינה שלכם, היא תהפוך להיות בעיה שלכם.

אם לקחתם אחריות, גם אם הבעיה היא לא שלכם, אתם תצליחו למצוא פתרון שיהיה טוב עבורכם.

מילה עם חיוך

את הבעיות שלנו, קל לטשטש; אבל את הבעיות של השני, אי אפשר לטשטש.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תוכן חזק מאוד!
בהחלט צריך שכתוב מסוים על מנת להפוך אותו לקליט ונגיש יותר, אבל זה מדהים!
(אולי הוספת משלים ודוגמאות, וחלוקה טובה יותר של התוכן, יעשו את העבודה.)
בהצלחה!
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תוכן חזק מאוד!
תודה.
ותודה שהשקעת זמן בקריאה.
אני מודעת לכך שהתוכן חזק,
והוא כבר הועיל להרבה אנשים.
בהחלט צריך שכתוב מסוים על מנת להפוך אותו לקליט ונגיש יותר,
(אולי הוספת משלים ודוגמאות, וחלוקה טובה יותר של התוכן, יעשו את העבודה.)
מדויק.
זו בעיה, כי יש אנשים שטובים ביצירת תוכן, יש אנשים שטובים בכתיבה,
ויש אנשים שטובים בהוצאה לאור.
אז אני רק יודעת לכתוב משהו חדש.
אולי מישהו יזהה את הפוטנציאל...
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מפרגנת עוד קטע, מקווה שמישהו ימצא בו תועלת:

המחיר של התלונות

כשיש לנו טענות, אנחנו ממורמרים.

אנחנו יכולים להישאר ממורמרים עד 120 בשיבה טובה, ואנחנו יכולים לחשוב אחרת.

כשמשהו לא מסתדר יש שתי דרכים להגיב:

הדרך האחת היא להגיב באופן טבעי: אוף! לא הולך לי.

הדרך השנייה היא לומר, טוב שזה היה רק זה.

באותה מידה לגבי תכונות אפשר לומר – נכון, אין לי את זה; אבל מאידך, יש לי את זה. ואפשר לומר: אין לי כלום.

אדם יכול להיטיב את הדברים; הכל תלוי מחשבה, והכל הולך לפי הדיבור, שמשפיע בכל העולמות.

השאלה שתשאלו את עצמיכם היא:

האם אני מתלונן הרבה?

האם אני שייך לאלו הרואים את השלילי, או לאלו המוציאים את הנקודה הטובה מהדברים?

אדם ממורמר, יחיה חיים ממורמרים;

אדם מרוצה, יחיה חיים מרוצים:

הוא ימצא את הכיוון הנכון.

לפני הנישואין היינו יותר תלויים באחרים. ועכשיו, הבחירה היא יותר שלנו: איך לקבל את הדברים שקיימים?

ל- מה אנחנו רוצים להפוך את הבית שלנו האישי?

חשוב לזכור:

אנחנו בונים משהו חדש לגמרי, שמורכב משני אנשים ששניהם משפיעים על הבית; לכן, חשוב שכל אחד ישפיע את ההשפעה שלו, כי כך ביחד נוצרת יצירה משותפת וייחודית לנו.

כשאנו לא מקבלים את הייחודיות של השני לטוב ולמוטב, התוצאה היא שאנחנו לא מקבלים את היכולת ליצור; אנחנו עוצרים את ההתפתחות שלנו, ולא נותנים לשותפות להתבטא.

עלינו לשאול את עצמינו: האם אנחנו חיוביים, או שמא הננו שליליים. האם אנחנו במצב של מלחמה, או שהננו במצב של קבלה?

'שליליות' היא תופעה שכוללת ביקורת, אי הסכמה, טענות. אז נכון: יכול להיות שיש לנו סיבה מוצדקת לטענות; אבל, אם אתם שליליים, אז אתם שליליים. זו אקסיומה.

צאו ממצב של שליליות, בכל תחום. מצאו דרך שונה שתקדם אתכם. הגדירו בעיה, שאפו להגיע להבנה, להסכמה, או לכל הפחות לפשרה; תנו לעצמכם להתקדם בהדרגה.

ותוכלו לעשות כל זאת ביחד, אך גם לבד. כן כן, לבד.

לבד?! אתם שואלים, מה זה שווה?

ותשובתי היא: כשאתם מקבלים את מה שקורה, ולא נמצאים במצב של התנגדות פנימית, - קודם לכל אתם נרגעים; ומתוך רוגע אפשר להתקדם.

חשוב לזכור:

לכל דבר יש מחיר. לפעמים אנחנו אכן מקבלים את רצוננו, אבל אנחנו נדרשים למחיר יקר מידי, שאיננו מעוניינים לשלם.

לכן, תמיד חשוב לזכור שאולי עדיף לא לקבל את הכל, ולא לשלם את המחיר שה'הכל' הזה דורש.

טענות זוהי המחאה ללא כיסוי, בתוספת ריבית, הצמדה, והוצאה לפועל.

מחיר השליליות – שליליות;

מחיר הטענות – טענות;

מחיר ההתנגדות – התנגדות;

שאלו את עצמיכם:

האם המחיר שווה?

שימו לב:

אדם שבוחר להתלונן - הוא אדם מתלונן;

אדם שבוחר להאשים - הוא אדם מאשים.

אפשר לקבל החלטות. אבל לא כדאי לקבל אותן מתוך טענות, אלא מתוך הגדרה.

מילה עם חיוך:

-אין לי שום תלונות. הכל בסדר, לגמרי. רגע, צריך להתלונן? לא בסדר שלא מתלוננים?

- אין בעיה. אני אוציא את הרשימה.

- אה, להתלונן רק על זה. השאר לא רלוונטי. בסדר, אין בעיה.

- רק רגע: אם אין בעיה, איך אתלונן?

- טוב, נסתדר. נמצא משהו.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
יישר כוח!
היחודיות הגדולה של הספר לדעתי, היא בלוגיקה היחודית שלו (חצי פילוסופית...), שמצליחה להסביר את הדברים בצורה שמתיישבת על הלב ועל המוח.
זה חידוש מרענן, בשוק שהרבה מהעוסקים בו מגישים את התוכן כמדריך למכונת כביסה, בלי להסביר את ההיגיון שעומד מאחורי הדברים.
שווה להשקיע בזה!
(באחד הכובעים שלי אני מדריך חתנים).
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יישר כוח!
היחודיות הגדולה של הספר לדעתי, היא בלוגיקה היחודית שלו (חצי פילוסופית...), שמצליחה להסביר את הדברים בצורה שמתיישבת על הלב ועל המוח.
זה חידוש מרענן, בשוק שהרבה מהעוסקים בו מגישים את התוכן כמדריך למכונת כביסה, בלי להסביר את ההיגיון שעומד מאחורי הדברים.
שווה להשקיע בזה!
(באחד הכובעים שלי אני מדריך חתנים).
זה הרעיון.
למה משתלם לך להתנהג באופן מסוים, שיגרום לזוגיות שלך להצליח.
יפה שהובן מתוך 2 פרקים.
זה חוש טבעי, להבין בני אדם והתנהגויות.
ומתוך הרבה סיפורים ששמעתי.
(מישהי שקראה את כל הספר ונתנה גם לבעלה לקרא,
אמרה לי שמה שנהנתה ממנו זה שהוא הדגיש את המקום שלה
ובאמת עזר לה)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה