קושי בקריאה לילדה בא'

מירי חן

משתמש פעיל
יש לאחותי ילדה בא' שקוראת בסדר אבל לעיתים יש בלבול בנקוד לדוג' במקום חולם קוראת חיריק וכו' כנראה שהתנועות עדיין לא יושבות לה טוב בראש אשמח לדעת אם יש לכן רעיונות מה עושים??? המורה שלה אמרה שהמצב דורש מורה מתקנת לדעתי היא מגזימה אבל מי יכולה לעזור לה??? אחותי מאד בלחץ אולי יש פטנטים לזכרון התנועות????
 

דוש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לדעתי כדאי לשלוח אותה למורה להוראה מתקנת
אם זו בעיה קטנה בכמה שיעורים היא תגמור עם זה
והמורה ממש לא מגזימה
הדרישות הן בסוף כתה א' לקרוא קטע סיפוריבין 25 ל35 מילים לדקה בערך.. כולל הבנה!!
ומי שמתבלבלת זה כמעט חסר סיכוי להגיע לקצב כזה...
 

זיסונת

משתמש מקצוען
גם אני מצטרפת להמלצה לשלוח למורה מקדמת.
ברבה מקרים מדובר בכשלים קטנים שאפשר לתקן אותם ולבסס בזמן קצר.
ילדות רבות מתוך אלו ש"לא אוהבות לקרוא" סוחבות קריאה משובשת ומעייפת בשל חסר באבני היסוד.
ובכלל,
כדאי להתמקד בקושי של הילדונת ולא במומי המחנכת והגזמותיה...
 

דוש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צריך להבין שכל בלבול קטן
אפילו שלא נראה כקושי
ברגע שהכתה מתקדמת וצוברת רצף בקריאה
הפער גדל מיום ליום
ועדיף למגר אותו כשהוא בקושי נראה ולא להתעלם ולהופכו לקושי אמיתי
אני ממליצה על מורה
כי בדרך כלל אמהות שאין להם נסיון יכולות ללמוד עם הילדה שעות ולהוציא לה את המיץ
ומורה מומחית בכמה שיעורים יכולה לעזור לילדה המון!!!!
ודווקא עכשיו לקראת חופשה זה זמן מתאים מאוד כי הכתה לא מתקדמת והיא תגיע אליהם מהר מאוד
 

דוש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הכי כדאי מורה שהיא משמשת כמורת שילוב בבית ספר מוכר
1. כי מעבר לנסיון שצברה מעצמה
יש לה גם את הנסיון של המנחה שמגיע לעיתים קרובות ומשפרת את יכולתיה...
2. כי היא יודעת מה הדרישות של בית הספר שלה...
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מורה מתקנת זה לא עונש, ולא מוריד מערכה של הילדה.

עושה הרושם שזה בת בכורה, והאמא נורא לחוצה.

מורה מתקנת יכולה כל כך לעזור ולתת כלים, שאין שום סיבה להמנע מזה.

עוד יותר, אם לילדה יש קושי, אפילו קטן ולא מטופל הנזק הוא לא רק ברמה של הילדה בפיגור אחרי כולם, אוטומטי זה משפיע גם על הרגש של הילד, ואיבוד הביטחון ביכולות שלו.

אל תחכו, כל יום שתטפלו יותר מוקדם, יותר טוב.
 

שושה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אני הייתה עושה דבר ראשון בדיקת עיניים לילדה. הרבה פעמים מתברר שבעצם הילדה לא רואה נכון את הניקוד...
 

דוש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
את צודקת
כדאי לשלול גם ראיה וגם שמיעה
אבל יחד עם זה חבל לבזבז זמן
לתקן כזה בלבול אצל מורה זה 3-4 שיעורים
וחבל לדחות... מנסיון גדול...
 

ממני

משתמש צעיר
קודם כל חייבים לעשות בדיקת ראייה, כל מורה מומחית לא תתחיל לעבוד עם ילד/ על קריאה לפני שנשללה בעית ראיה.
לי אישית היה תלמיד שהאמא טענה שלקחה אותו לבדיקת ראייה ויצא תקין לגמרי אז התחלתי ללמד אותו והוא לא התקדם. אחרי מספר שיעורים בודד שראיתי שהוא לא מתקדם אמרתי לאמא שאני לא ממשיכה ללמד עד שהיא לא לוקחת אותו לרופא מומחה, היא לקחה אותו לד"ר שלומוביץ' ובאמת התברר שיש לו בעיה רצינית בקריאה. ברגע שהוא קיבל משקפיים הוא היה צריך 2 שיעורים בלבד כדי להגיע לקצב המצופה ממנו.

יתכן וזו גם בעיית מיקוד, כדאי לבדוק הכל לפני שהולכים למורה פרטית.
 

דוש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צודקת
אבל אז הילדה היתה מתבלבלת מתחילת הקריאה
ולא רק בין החולם לחיריק......
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה