קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

בימבמבום

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
קראתי בבירור בהנחיות ליולדת עם קורונה לא זוכרת באיזה אתר חדשות, אני אחפש
הוועד לרפואת האם והעובר הכין מסמך עמדה ובו המלצות לאוכלוסיית הנשים ההרות והיולדות חולות קורונה, למניעת הדבקה. בין ההנחיות: בידוד משותף לאם וליילוד, מיגון מלא לצוות המקבל לידה ואי מניעת הנקה
ווינט
 

Sari FF

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
העתקתי מכאן:
(ההדגשות שלי. הן לא במקור)

מחקר חדש מציג ראיות ראשונות לכך שילדים נדבקים בנגיף SARS-COV-2 לא פחות ממבוגרים
ד"ר ארז גרטי
8 במרץ, 2020

בדצמבר 2019 התפרץ לראשונה נגיף הקורונה SARS-COV-2 באזור חוביי שבסין. ברגע שהתברר שמדובר בהתפרצות של נגיף מסוכן חדש שפוגע בבני אדם, שבהמשך הפכה למגפה, החלו חוקרים לאסוף נתונים על המחלה החדשה, הפוגעת בעיקר בדרכי הנשימה. אחד המאפיינים שזוהו היה שבעוד שאנשים מעל גיל 60 או עם מחלות רקע נוטים לפתח יותר סיבוכים ושיעור התמותה אצלם גבוה במיוחד, אצל ילדים המצב הפוך ושיעור התחלואה נמוך מאוד. למעשה, כמעט לא נצפתה תמותה של ילדים. בין ההשערות של החוקרים שניסו להסביר את הממצא הייתה האפשרות שילדים נוטים פחות להידבק בנגיף הזה, או שהם נדבקים אך פחות רגישים לו. מחקר ראשוני שתוצאותיו התפרסמו לאחרונה במאגר MedXRIV מראה שככל הנראה ילדים אכן נוטים פחות לפתח תסמינים משמעותיים, אך הם נדבקים בנגיף לא פחות מהמבוגרים.
החוקרים מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בשנזן שבסין אספו מידע על 391 חולים (187 גברים ו-204 נשים) שנבדקו בין 14 בינואר ל-12 בפברואר השנה. הם דירגו את חומרת המחלה אצל כל חולה על פי 21 מדדים ותסמינים. בנוסף הסתכלו על מדדים כמו גיל, מין וקרבה לחולים אחרים.
החוקרים מצאו שאצל חולים שזמן החשיפה לנגיף, ההידבקות, התפתחות המחלה וההחלמה ממנה תועדו, זמן הדגירה הממוצע עמד על כחמישה ימים ורוב החולים פיתחו תסמינים תוך כשבועיים לכל היותר. חולים בני 59-50 נזקקו ל-32 יום מזמן ההדבקה כדי להחלים, אך זמן ההחלמה של צעירים היה קצר יותר: 27 יום בממוצע אצל בני 29-20. כ-1.3 אחוזים מהחולים שהשתתפו במחקר מתו מהמחלה.

הילדים עלולים להדביק
כדי לאפיין את צורת ההדבקה ושיעור ההדבקה בחנו החוקרים 1,286 אנשים ששהו זמן רב ליד חולים. הם הבחינו ששיעור ההדבקה יורד משמעותית באופן טבעי כשהקפידו לבודד את מי שנראו אצלו תסמיני מחלה. כשניתחו את שיעור ההדבקה לפי גיל ראו החוקרים שחומרת המחלה של ילדים שנדבקו אכן הייתה נמוכה יותר לעומת מבוגרים, כפי שמצא גם בתצפיות אחרות, אך שיעור ההדבקה שלהם היה דומה לכלל האוכלוסייה. מכאן נובע שגם אם ילדים לא מפתחים תסמינים, אין פירוש הדבר שלא נדבקו, ולכן הם עלולים להיות נשאים שקטים ולהדביק אנשים נוספים.
למחקר הזה יש כמה מגבלות. הנתונים נאספו בידי כמה צוותים, כך שייתכן שלא הייתה אחידות בשיטת העבודה ובמידע ולכן יש הבדלים בין הנתונים. כמו כן, הנתונים על החולים נאספו מאנשים שכבר הוכנסו לבידוד, כך שקשה להעריך מהם את שיעור ההדבקה האמיתי באוכלוסייה הכללית. לבסוף, המחקר לא עבר עדיין ביקורת עמיתים כמקובל, והתפרסם רק במאגר מחקרים, כך שבהמשך ייתכנו עוד שינויים משמעותיים בניתוח התוצאות ובמסקנות של החוקרים מהן, לפי הערות של חוקרים עמיתים. עם זאת, הוא מציג לראשונה ראיות לכך שבניגוד לתפיסה שכבר התקבעה ילדים אומנם חולים קל יותר ממבוגרים, אך הם בהחלט נדבקים לא פחות מהם, ועלולים גם להדביק.
 
נערך לאחרונה ב:

בעריש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קיבלתי:


משרד הבריאות מודיע
על ניסיון חדש למניעת התפשטות נגיף הקורונה
כל מי שחותם ומצהיר שיהיה בבידוד בבית עד סיום המגיפה..יקבל מהממשלה כסף בסכום של 7000 שח לחודש
.המתחייב לעמוד בכך יכנס לקישור הבא ויחתום
https://www.gstatic.com/chat/stickers/pack17/03.HappyCrying_960x663.gif


אמיתי???.
קשקוש
אין תקציבים
חוץ מזה, מתי בדיוק תסתים המגפה?
אפילו לא ניסיתם להיכנס לקישור....
תיכנסו ותהנו
 

חיה שרה פ.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מישהו יודע מה לגבי הזמנות מ'נקסט'?
עשיתי אתמול הזמנה מנקסט ישראל ואח"כ קיבלתי הודעה שההזמנה בדרך לארץ,
מה זה אומר? זה אמור באמת להגיע?
 

מאיר בר דיין

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לגבי האיסור להתאסף עד עשרה אנשים, מה נחשב למחיצה? וילון עד התקרה? ניילון קשיח?
ע"פ התורה לדעתי.
לדוגמא לבוד וגוד אסיק וגוד אחית.
אפשר א"כ למתוח חבלים במרחק של פחות פחות מ-3 טפחים.
 

חיולה

משתמש מקצוען
כיכר התורה: ככה עובדים על המשטרה וגורמי הבריאות. במודעה כותבים שאין לימודים בהנחיית משרד הבריאות, ובאידיש כותבים שהכניסה מאחור

unnamed.png
 

rachelita

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מישהו יודע מה לגבי הזמנות מ'נקסט'?
עשיתי אתמול הזמנה מנקסט ישראל ואח"כ קיבלתי הודעה שההזמנה בדרך לארץ,
מה זה אומר? זה אמור באמת להגיע?
אשמח גם לדעת אם כדאי להזמין עכשיו.
 

בעריש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

חיולה

משתמש מקצוען
הקורונה בצה"ל
דובר צה"ל מוסר שיש כרגע כ- 3700 אנשי קבע וחיילים בבידוד, חלקם בתפקידים בכירים שלהם צה"ל פרס תשתית מיוחדת להמשך תיפקוד. בתוך הבכירים גם אלוף אחד. בצבא יש 5 חולים.

בימים האחרונים קיימו בצבא סידרת פגישות עם מומחים שונים מהארץ ומחו"ל כדי ללמוד על דרכים ושיטות כדי לשמור עד כמה שניתן את כשירותם של חיילי צה"ל.

כמו כן הוחלט שבבסיסים סגורים יהיה עוצר יציאות של חודש, כשההחלטה תבדק בראשית השבוע הבא, בבסיסים פתוחים יעשה רידוד במספר החיילים המשרתים וכמו כן חלק מהחיילים יתפקדו בשתי משמרות.

כרגע בוטלו רוב הגיבושים ועד סוף השבוע תהיה תוכנית חדשה כאשר גיוס מרץ יתקיים בצורה מסודרת כדי לא לדחות גיוסים מאוחרים יותר.

לגבי האימונים של הצבא הסדיר הם ימשכו כרגיל עם המגבלות של משרד הבריאות ולגבי אימוני המילואים הם יעצרו עד פסח.

לגבי חיילי מילואים אומר דובר צה"ל כי בשלב זה גוייסו 700 חיילים – בעיקר לפיקוד העורף.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה