קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

sheen

משתמש מקצוען
תגידו לי, עד מתי אנשים ישחקו כאן "אויבער חוכם"????
אז יעשו חתונות במדרגות?
אז ימכרו בגדים בסופרמרקטים?
מה זה? גזרה שגזרו עלינו ראש הממשלה והסיעה????
אין לכם עיניים?
אוזניים?
זה לא משחק!!!!
אני תקועה בבית (לא בבידוד) מיום שישי, לא נותנת לילדים שלי לצאת לשחק עם השכנים שחוגגים במדרגות, בקייטנות, (אחרי הבטחה של עד 10 ורווח של 2 מטר אחד מהשני כשבתכל'ס היו שם 20 ילדים+מדריכות וישבו בצפיפות נוראית) ולא נותנת להם לפתוח דלת ולפטפט עם אף אחד ולא להעביר חפצים, יש להם מגבת אישית ורוחצים כל הזמן ידיים בסבון.
זה קשה!!!!!
להעסיק משפחה ברוכה כל כך הרבה שעות כשהסוף לא ידוע ותוך כדי לשמור על שגרה ולנקות.
אני עושה מבחינתי הכל כדי לעצור את הווירוס, אבל קשה לי וכואב לי לראות שאנשים מצחקקים עליי מאחורי הגב שאני משוגעת, ושנשים מורידות את הילדים למטה כדי שתוכלנה לנקות עוד חדר\שניים, עם ילדים שלא מרגישים טוב, משתעלים, מתעטשים אחד על השני, ולא מבינות מה הלחץ ועוד מסבירות לי "מה אני אעשה, הם משגעים"
למה, שלי מלאכים? שלי לא משגעים?
אבל אני יודעת שזה באחריותי ובאחריות כל אחד ואחת מעמ"י להפסיק את המחלה, כמובן בתפילה ובהקשבה להוראות והקפדה,
ולא, אני לא בדיכאון ולא כלום, אני ממשיכה לצחוק עם הילדים והבית מתנהל בשלווה, אבל למעננו-אם אנחנו רוצים שהילדים ילכו כבר ללימודים וזה יסתיים, אנחנו צריכים קצת להתאמץ ולסבול מאי נעימות של ילדים על הראש, והסגר מלא בבית, בלי לטייל, בלי לצאת למסע קניות, בלי לקפוץ לים, אבל נגמור עם זה.

אז פשוט תחשבו על עצמכם...
כל מילה
 

סאבטקטס

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
האם כבר פורסם המסלול של החסיד ויז'ניץ מבני ברק?
 

ואנוהו

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה אומר ליל הסדר בבית?
בחיים לא עשיתי.
מישו יודע להסביר לי מה עושים?
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני צריך אמיתי לא בכאילו.
 

y t

משתמש פעיל
פורסם בדה מרקר:

להפסיק את סכנת ההדבקה ההמונית בישיבות - עכשיו
הסירוב של הישיבות להפסיק את הלימודים למרות הצעדים המגבילים שמטילה הממשלה, עלול לחתור תחת יעילות הצעדים - ולהוביל להתפרצות נרחבת של נגיף קורונה ■ על הממשלה לנקוט יד קשה נגד הישיבות - כפי שהיא מפגינה כלפי שאר האוכלוסייה

בשבת בערב שיחררה המשטרה תמונות לא קלות לעיכול של שוטרים עוצרים אדם שהעז להפר בידוד בית. אזרחי ישראל צפו בשידור חי ברשתות החברתיות כיצד אדם, שרק מסתובב ברחוב בניגוד להנחיות, יכול להיחשב לעבריין ואף להיעצר על ידי מספר שוטרים - תוך שהאירוע כולו מצולם ומופץ ברבים.

המטרה בפרסום היתה ברורה: הציבור חייב להפנים כי אנחנו בשעת חירום אמיתית, וכי הוראות הבידוד והריחוק החברתי הן לא בגדר המלצות אלא חובה שהפרתה - משמעותה עבירה פלילית של הפצת מחלה.


חלק מההוראות החדשות שניתנו לציבור בשבוע האחרון הן קשות ביותר - סגירת בתי עסק וענפי כלכלה שלמים, איסור נסיעה של יותר משני אנשים ברכב אחד, דרישה לשמור מרחק של שני מטרים זה מזה ומעל הכל - סגירת בתי ספר וגני ילדים, והכנסתם של ילדים ונוער אנרגטיים לבתים הסגורים לפרק זמן, שמי יודע כמה זמן יימשך. אפילו לחינוך המיוחד, זה שתלמידיו זקוקים כל כך למסגרת הקבועה שלהם, לא ניתן פטור. הנגיף, כך מוסבר ובצדק, לא מבחין בין סוגי תלמידים.



כל ההנחיות האלה מלוות בנאומים תקיפים ובהסבר אחד בסיסי שחוזר על עצמו וניתן לתמצת לשני משפטים. הראשון: אם לא ננקוט את צעדי הריחוק החברתי האלה היום - מחר נהיה כמו איטליה וספרד. השני: בלי שיתוף פעולה וציות אזרחי - לא נצליח לנצח במערכה. לצד ההסברים לא שוכחים את המקלות: מלשינון משרד הבריאות, כתבי אישום שכבר הוגשו נגד מפירי בידוד, ומשטרה שמגיעה לבתי עסק לוודא שהם באמת סגרו.


אלא שיש קבוצה אחת של אנשים שכל הכללים, ההסברים והסנקציות האלה לא נוגעים אליה. עד אתמול (א'), עשרות אלפי תלמידים חרדים למדו כרגיל בישיבות הקטנות והגדולות ובכוללים, בצפיפות רבה ובהתעלמות מוחלטת מהכללים החלים על כל שאר האוכלוסייה. התמונות זרמו לאורך כל היום מרחבי הארץ: בישיבת פוניבץ', תועדו מאות בחורי ישיבה כשהם לומדים שכם אל שכם בהיכל, כך גם באינספור ישיבות וחדרים ברחבי הארץ. הסיבה המרכזית היא החלטת הרבנים חיים קנייבסקי וגרשון אדלשטיין, ממנהיגי הזרם הליטאי־חרדי, כי הלימודים יימשכו כסדרם.

התגובה של הממשלה להפרת ההוראות היתה הידברות ואזהרות. שוטרים אמנם הגיעו לתלמודי תורה, אך בניגוד ליד הקשה שננקטת נגד מפירי צו ההתקהלות בבתי עסק, הסתפקו באזהרות ובניסיונות הידברות ללא אכיפה פלילית. במקביל, במשך הימים האחרונים, וגם אתמול, התקיימו מגעים עם הרבנים, אפילו ראש הממשלה בעצמו דיבר אל לבם וניסה לשכנע אותם להפסיק את הלימודים, אך לשווא. אתמול בערב התבשרנו כי הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין הסכימו למתווה שלפיו לימודי התורה יימשכו, אך בקבוצות של עד עשרה תלמידים.

מדובר במחדל ממשלתי אדיר. נגיף הקורונה המדבק, נגיד שוב ושוב, לא מבדיל בין אוכלוסיות. הוא פוגע באופן שוויוני בכולם, בלי הבדל דת, גזע, השתייכות פוליטית או דתית. המצב שבו עשרות אלפים ממשיכים להתקהל שכם אל שכם בתוך ישיבות צפופוות, לא רק מסכן את תוצאות צעדי הריחוק החברתי שהממשלה מנהיגה, הוא גם פוגע אנושות בנכס החשוב ביותר שיש לה במאבק בקורונה: תחושת ההוגנות והסולידריות החברתית.


כל התמשכות של המצב הזה מעקרת מתוכן את המלים הגבוהות והמדויקות על כך שהכל תלוי בשיתוף פעולה של הציבור. איך תסבירו לבעל מסעדה שעליו לסגור את העסק ואולי לאבד את מפעל חייו - כשבאותו זמן אזרחים אחרים מצפצפים על אותן הוראות?

אף שקל להיגרר לקרב השחוק בין חרדים לקבוצות אחרות על תפישת עולם ואידיאולוגיה, במקרה הזה מדובר בפיקוח נפש של ממש: במקרה של הדבקה המונית בישיבות - תסריט מאוד סביר ולא מופרך - הם יגיעו לאותה מערכת בריאות מותשת ומדולדלת שהממשלה עושה הכל כדי להגן עליה מזרם של חולים. במקרה כזה, ההדבקה לא תהיה הבעיה הפנימית שלהם אלא הבעיה של כולנו, וגם של הצוותים הרפואיים.


בימים האחרונים, אנחנו מקבלים מסרים של פחד וזעם מצד הצוותים הללו, שיודעים שהם עומדים להיות בשר התותחים של אידיאולוגיה שלא סופרת נגיפים, לפחות לא לפני שהם מתפוצצים לה בפנים. לכן, הממשלה חייבת עוד היום להכריז שאין פשרות עם נגיפים, ואין הנחות לרבנים. זוהי שעת חירום אמיתית, כזאת שלא הייתה כמותה עשרות רבות של שנים, לא זמן למשחקים.
לא צריך לצטט את דה מרקר
נדמה לי שפה בפורום כבר היו הרבה ציטוטים מסוג זה, מכאלו שדוקא נמנים על שורות שומרי תורה ומצוות...
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אין לי דרך לצטט...
אבל חבל לי מאוד @חמצוץ מהקרור,
לראות 4 נשים יושבות על ספסל בגינה ועומס מטורף-לזה התכוונו במשרד הבריאות????

התחשק לי להתקשר למשטרה כדי לפזר את "ההפגנה"
ולהסביר לילדים שלי שמה שאנחנו עושים-נכון ומה שאנשים אחרים לא?
גם להם קשה להיות תקועים בבית 24\7 כשמהמדרגות עולים הדי צחוק ומשחקים
ואנחנו עושים את זה כדי להגן עליהם, עלינו, ועל כל הסובבים.

ואני בקבוצת סיכון
 

תמי רוטנברג

לכל אחת עיצוב מושלם משלה
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לא
היי!
להרגע!
אנשים לוקחים את המצב באיזי!
לא קרה כלום!!!!!!
לא יאומן!
באיטליה גם לקחו באיזי,
עכשיו לא נראה שאיזי להם....

מדובר על החיים של כולנו!
ולשמוע אנשים שמדברים בראש כזה קטן, איך להסתדר בבית......
איך הם יסבירו בעוד שבועיים, לאנשים שח"ו ילוו את יקיריהם בגלל ה"לקחת באיזי" שלהם ??
אה????
איך הם יסתכלו לעצמם בעיניים אם מישהו שיקר להם יפגע ????
תגדילו ראש טיפה!
איזהו חכם הרואה את הנולד!
ולא, לא צריך לחכות להנחיות של משרד הבריאות כדי להבין שפארק מלא ילדים זה לא נכון.
 

תמי רוטנברג

לכל אחת עיצוב מושלם משלה
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
רחמנות על ---------, תחושה לא נעימה להיות זה שמכניס מאות לבידוד........
על זה נאמר, החכם עיניו בראשו.
ויש גמרא שאסור לרחם על טיפשים. עכשיו אני מבינה אותה, פעם לא הבנתי מה הם אשמים.
 

מאיר בר דיין

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי היה מאמין...
השיעור של ר' אשר אריאלי בישיבת מיר
כמדומני השיעור היומי הגדול בעולם (!)
2020-03-17.png
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה