קורונה קורונה עניני בלבד!!!

מצב
הנושא נעול.

פרידה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, מביא היום (חמישי) סיפור שלא נתפס על שלטון הפקידים במשרד הבריאות כפי טענתו, וכך כותב בנט, "סיפור מסמר שיער של טמטום של הבירוקרטיה הישראלית ופקידים אטומים במשרד הבריאות שמביאים עלינו נזק נוראי" בנ קורא לאזרחים, "בואו אנחנו, אזרחי ישראל, נפתור את הפלונטר".

הסיפור בקצרה: המכון הביולוגי בנס ציונה מתכונן כבר שנים לארוע כזה של מגיפה ממשפחת הקורונה, ולכן, עם פרוץ המגיפה, המדענים הנמרצים של המכון "הסתערו" 24 שעות ביממה, והצליחו לפתח חיסון לקורונה ולרשום עליו פטנט", מספר בנט. לדבריו, "החיסון פעל מעולה במעבדה, כנ"ל בניסויים על בעלי חיים, וכדי להשלים פיתוח, צריך לבצע ניסויים בבני אדם, כפי שמתבצעים בכל העולם".
רק להבהיר את גודל החשיבות של החיסון אליו משווע העולם כיום, "חיסון כזה יכול תוך מספר חודשים להוציא את ישראל מהמשבר, להביס את הקורונה, ולשקם את הפרנסה של מיליון מובטלים".
וכאן מגיע הסיפור לאירוע הבלתי ייאמן, "אבל, פקידי משרד הבריאות לא מצאו זמן! לכנס וועדה כדי לאשר את הניסוי. אז הכל תקוע. שבועות ארוכים. איזו חלמאות. איזה קיבעון ואטימות" מטיח בנט בפקידי משרד הבריאות.
בנט הטיח את האשמה בדרג המדיני האחראי, "איפה שר הביטחון גנץ שידפוק על השולחן? המכון כפוף לו! איפה ראש הממשלה? איפה שר הבריאות שלא מנער את שלטון הפקידים האטום. מה ההלם שאחז בהם?" שואל בנט.

לכן שר הביטחון לשעבר פונה לציבור ואומר, "אז אנחנו הציבור נפתור את הבעיה. עכשיו. מה הפעולה שנדרשת מכם? פשוט לפנות לראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות ולדרוש מהם לכנס את הוועדה כבר היום".
בנט מסיים את הסיפור הלא ייאמן שחשף וכותב, "כבר הצלחנו כמה פעמים לגרום לממשלה לפעול או להפסיק לעשות שטויות. אם כולנו נפעל, נצליח גם כאן".
 

חסיד אחד

משתמש פעיל
ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הקובע כי בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית (עד כיתה ד').
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
ח״כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר וועדת הקורונה: "אני עוד לא יודעת מה תהיה ההחלטה אבל חשוב שהדברים ייאמרו, אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם כשלא נוח".

אור רביד: סייעת מרחובות בשנות ה-30 לחייה מורדמת ומונשמת לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. הסייעת אובחנה לפני כשבועיים וחצי כחיובית לווירוס ובימים האחרונים חלה החמרה משמעותית במצבה.

‏ארבעה אנשי שירות בתי הסוהר, בהם מפקד כלא עופר וסוהרים בבתי הכלא רמון וצלמון נדבקו בקורונה

למרות הגבלות גורמי הביטחון והבריאות, שלום אשכנזי, מנכ"ל מלונית הבידוד 'לביא', הזמין במיוחד את אנשי פיקוד העורף כדי להכשיר שטחים נוספים לרווחת השוהים במלון.

גל"צ: מוקד נגב של מד"א ייסגר לעשרה ימים לאחר שרוב אנשי הצוות של המוקד נמצאו חיוביים לקורונה.

רבינוביץ: ‏תוך ארבעה ימים חל זינוק של 50% במספר החולים קשה בירושלים. רוב מוחלט של החולים בעיר מגיע מהשכונות החרדיות והערביות.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
שורת הנחיות לרגל המצב: אלו הפסקים החדשים של בד"צ רבני בני ברק לעניני נגיף הקורונה

בהנחיית גדולי הפוסקים: הועדה ההלכתית המיוחדת בבני ברק בשורות הוראות והנחיות דרמטיות לרגל המצב והיקף התחלואה, הנחיות שיפורסמו הבוקר בעיתונות החרדית בהרחבה מיוחדת

בוועדה מיוחדת שהוקמה לצורך ההוראות ההלכתיות לחולי נגיף הקורונה בב"ב הוחלט; כי החייבים בבידוד – הרי הם אסורים ביציאה מביתם לשום צורך שבעולם העובר על זה עוון ברור בידו וקרוב שתפילתו תועבה.
בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי, ומן הנראה שהרבה ממעגלי ההדבקה הנוראים ואיבוד נפשות יקרות וקדושות מקורם בקלות ראש זו ה' ישמרנו
כמו"כ החייב לשהות בבידוד ובקולות שונות מפר הוראה זו חובה לגעור בו עד כדי הודעה לרשויות למען הצלת אחרים
בישיבת חירום מיוחדת שקיים בית הדין המיוחד של גדולי ההוראה בבני ברק, לאור הנתונים החמורים של נתוני ההדבקה המהירה וקצב התפשטות הנגיף, הוכרעה שורה ארוכה של פסקי הלכה והוראות ברורות לציבור, במטרה חדה וברורה לעשות הכל כצו התורה ודין השו"ע להציל נפשות רבות מישראל ולהאט את קצב התקדמות המגיפה בעיר ה"י.
בתום דיון ארוך וממושך שהחל בסקירת נתוני ההדבקה ופילוח מקורות ההדבקה, ניתוח רמות הסיכון ונקודות רפואיות רבות הדרושות להכרעה, מפרסם היום בית הדין המיוחד שורה ארוכה של הוראות והכרעות ברורות לציבור, להקפיד על כל הוראות והנחיות הבריאות, כאשר בנוסח ברור וחריף שאיננו משתמע לשתי פנים, מורים חברי בית הדין הוראות ברורות לחייבי בידוד ובחומר העניין "החייבים בבידוד – הרי הם אסורים ביציאה מביתם לשום צורך שבעולם. ואין שום דבר מצווה דוחה איסור תורה. והעובר על זה עוון ברור בידו וקרוב שתפילתו תועבה".
פרק מיוחד ומפורט כולל פסקי הלכה והוראה לבתי הכנסיות ובתי המדרשות הפועלים בתקופה זו ומפרטים את התנאים ההכרחיים לשם פתיחת המקום לפי כללי ההלכה והשמירה על פיקוח נפש. בין ההוראות, קוראים הרבנים ליטול אחריות על הנוכחים במקום ולא לאפשר לחייבי בידוד להשתתף בתפילה ובלימוד. "פשוט וברור שאין לצרפו למניין ואין לעלותו לתורה ולכל דבר שבקדושה, עוון גדול בידו, חובה לגעור בו עד כדי הודעה לרשויות למען הצלת אחרים", נפסק במכתב המיוחד המתפרסם היום.
הוראות מיחדות על סדרי התפילה בבתי המדרשות ומספר המתפללים מפורטים בהנחיות, לצד הנחיות להפרדת חללים באופן ברור ונחרץ (קפסולות), והוראות זהירות ביתר שאת ועוז: "חובה ברורה להקפיד על עטיית מסכה באופן מלא במשך כל זמן התפילה מכניסתו לבית הכנסת ועד צאתו וכן לשמור מרחק מהעומדים לצידו ולהיות קבוע על מקומו ולא להסתובב בין כל המתפללים.
כל המיקל בזה הרי הוא בחשש היזק הרבים, וחובה על גבאי בית המדרש להקפיד על כך וגבאים שאין בידם לכוף הוראה זו – הרי שעל פי דין חובתם לסגור את שערי בית הכנסת ולא לגרום ח"ו סכנה לאחרים".
קובץ התקנות ההלכתיות, הינו מלאכת מחשבת יסודית פרי דיונים ארוכים ומעמיקים בין גדולי ההוראה ובהתייעצות עם חשובי הרופאים הנוטלים חלק בוועדה ההלכתית-רפואית המיוחדת שהוקמה לבקשתו של ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הפועל ימים כלילות למען שלום העיר ותושביה ולבלימת קצב התחלואה.
בין השאר קובעים הרבנים כללי התנהגות מחייבים גם לזהירות בבית לשם שמירה על בריאות בני הבית והימנעות מסיכון שלומם של תושבים מבוגרים וקבוצות סיכון.
בהתייחסות ראשונה ומפורטת על סוגיות הבדיקות ובעלי תסמינים, מורים חברי בית הדין הוראה ברורה ומפורטת:
"בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי, ומן הנראה שהרבה ממעגלי ההדבקה הנוראים ואיבוד נפשות יקרות וקדושות מקורם בקלות ראש זו ה' ישמרנו, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו".
בהוראה למעשה פוסקים גדולי ההוראה כי "מי שאינו נבדק חייב בבידוד מלא בחדר נפרד – 13 ימים מלאים מיום תחילת התסמינים, כאשר בתנאי ברור ששלושת הימים האחרונים (מיום העשירי ועד י"ג) יהיו ללא שום חולי וללא חום (ללא הורדת חום ע"י משככי כאבים וללא קשיי נשימה וכדו') וקודם זמן זה הרי הוא כחולה לכל דבר שיכול ח"ו לסכן אחרים"
בהנחיית חובת הבידוד נכתב במכתבם המיוחד: "חובת בידוד זו הינה בהפרדה ברורה משאר בני הבית ובחדר נפרד. ואם אינו שוהה בחדר נפרד – הרי שכל בני הבית בחשש זה – ואסורים כולם ביציאה מפתח הבית באופן מוחלט עד לזמן הנ"ל"
פרק מיוחד בשורת התקנות, מתייחס להתנהגות בתשעת הימים בכלל ובתשעה באב בפרט. בפסיקה ברורה כהוראות שעה לשנה זו, כותבים גדולי ההוראה כי "ברור שחובה להקפיד על שטיפה במים וסבון של הידיים בתדירות גבוהה ללא שום שינוי וכן לרחוץ הפנים במים וסבון". בנוסף נפסק שעל מנת להמשיך ולשמור על כללי ההיגיינה "יש להתיר בשנה זו כהוראת שעה לסובלים מהזיעה רחיצה מהירה בצונן ומעט סבון להעביר הלכלוך – וניקיון זה חשוב למנוע סכנה ודבר זה מותר מדינא"
גם עיצומו של יום תשעה באב נכלל בשורת ההחלטות ההלכתיות, עם הוראות מפורטות לחולים וחולים שהחלימו כיצד לנהוג בצוק העיתים.
בהנחייה לכלל הציבור כותבים גדולי ההוראה כי: תחת הקולות בענייני האבלות, ירבה כל אחד להוסיף אבל ותפילה על בניין בית אלוקינו וצער השכינה, אם באמירת תיקון חצות או לימוד מסכת תמיד ומידות וסדר עבודת בית הבחירה וציפייה לישועה, וכי יש לשוחח עם בני הבית על צער החורבן וצערן של ישראל בתקופה זו, שהכל הוא מסיבת גלותנו מארצנו וחורבן משכן ודביר כמאמר חז"ל אודות שכנתו של רבן גמליאל, ועל כן אספוד מספד חדש על הקודש ועל המקדש. וכל המצר בצערם של ישראל זוכה ורואה בישועתם.
את מכתבם המיוחד חותמים גדולי ההוראה "הכותבים וחותמים ביראה וחרדה לשלום אחב"י, בתפילה ותחינה כי בזכות שמירת הגוף והנפש וצער אלו הימים, יתמלא השי"ת רחמים על שארית ישראל לגאלנו גאולת עולם ויזכנו לשוש עם ירושלים משוש, והמתאמצים בזה ירחמם ק-ל מלך רופא נאמן שתתמיד בריאותם הם ובני ביתם אכי"ר"
IMG-20200724-WA0025-672x1024.jpg
מכתבם של הרבנים
על המכתב המיוחד חתומים רבותינו, הגאון רבי שריאל רוזנברג ראב"ד בית דין צדק בין ברק, הגאון רבי יהודה סילמן ראב"ד בד"צ ב"ב, הגאון רבי מנחם מנדל הכהן שפרן מגדולי ההוראה, הגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה של רמת אלחנן ומגדולי ההוראה והגאון רבי סיני הלברשטאם רבה של שיכון ג'. למכתב המיוחד מצורפת חוות דעת בכירי הרופאים והזיהומולוגים העוסקים בטיפול בנגיף בבתי החולים, החותמים על ענייני הקפדת הבריאות הנוגעים לכלל הציבור, כאשר המכתב המיוחד מעורר ומחזק את רבבות ישראל לשמור על משמר הנפשות ביתר שאת ועוז, להציל נפשות רבות ולהמנע ח"ו מכל המפסיד לזה.
 

ayys

משתמש מקצוען
ודאי
כי שינו את ההנחיות של המחלימים
נכון, כמו ששינו הנחיות אחרות.

ודרך אגב ראיתי שנחמן אש (מכבי) אמר שלפי ההנחיות הם אמורים לשחרר 2800 איש ב'גל הראשון'
כך שהמספר הזה עדיין לא משקף את כמות המחלימים לפי ההנחיות החדשות
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
נתונים: 304 חולים במצב קשה, 1,892 אובחנו אתמול
ביממה האחרונה נוספו 1,892 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ומספר החולים במצב קשה הגיע ל-304. כך עולה מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין. נכון ליממה החולפת, מניין החולים הפעילים בנגיף עומד על 32,094. מספר המחלימים 25,792. מפרוץ המגפה נפטרו 443 ישראלים מהנגיף הקטלני.
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
אבי גדלוביץ׳: ‏על פי דו"ח אמ"ן: הערים בני ברק, אלעד, בית שמש, ביתר עילית, קלנסווה והמועצה המקומית עין מאהל - מוגדרות הבוקר כערים אדומות.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
המקורב לפרויקטור: "פרופ' גמזו לא חסיד של סגר"
דובר ביה"ח איכילוב אבי שושן התייחס למינויו של מנכ"ל בית החולים לפרוייקטור • "המודל של איכילוב מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש"
בריאות24.7.2020 | 08:06

a066a5789fba48634a54.jpg


פרופ' רוני גמזו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר משאים ומתנים שנמשכו חודשים רבים, למדינת ישראל יש פרויקטור רשמי לניהול משבר הקורונה, והוא פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב. לאחר שהסתמן כי הפרויקטור המיועד הוא פרופ' גבי ברבש, ששימש כמנכ"ל משרד הבריאות וביקר רבות את התנהלות הממשלה עם המשבר, אך במהלך הלילה הודיע כי החליט להסיר את מועמדותו, וגמזו נקרא לדגל.

פרופ' גמזו הוא האיש הנכון במקום הנכון

דובר ביה"ח איכילוב אבי שושן שוחח עם סיון כהן וסיפר על תחושותיו לרגל מינוי מנהלו האהוד לתפקיד הבכיר והחשוב: "אני חושב שכולנו הופתענו מהמינוי. בסופו של דבר הדיווחים והפרסומים היו סביב פרופ' גבי ברבש שהיה המנהל שלי במשך שש שנים, הוא קידם אותי, האמין בי ומינה אותי לדובר, הוא אדם נפלא ומנהיג, היה לי מצוין וצר לי שהוא לא קיבל את התפקיד, אבל אני מאוד שמח שפרופ' גמזו קיבל אותו. רוני פשוט האיש הנכון במקום הנכון".



האם בחירתו של גמזו לתפקיד עלולה לפגום בניהולו התקין של בית החולים? על פי שושן, ההפך הוא הנכון: "בית החולים מנוהל מאוד, יש מערך שלם, מטה קורונה, הנהלת בית החולים. אנו כולם ערוכים, יודעים את העבודה ועושים אותה בשגרה ובשוטף. בואי נגיד את האמת, אנו נמצאים בסה"כ הבוקר עם 34 חולים מאושפזים מקורונה, אלו סדרי גודל שבהחלט אנו יכולים להכיל ולהתמודד איתם. בשעה כזאת במדינת ישראל אנו צריכים לדאוג לאדם הטוב ביותר שיהיה בתפקיד הזה כדי שהוא יוציא אותנו מהתקופה הנוראית הזאת".

בהמשך דבריו, סיפר דובר ביה"ח איכילוב אבי שושן על גישתו של פרופ' גמזו, הפרויקטור הנכנס, בניהול מאבק הקורונה: "בתחילת האירוע פרופ' גמזו התראיין ואמר שלא נהיה איטליה וספרד ולא נגיע למקומות האלה, ומאוד כעסתי כי לא ידעתי מה יקרה. לשמחתי זכיתי ועודני זוכה לעבוד תחת אדם בעל ראייה רחבה וראייה קדימה של כל המכלול, כי הוא מכיר את כל מערכת הבריאות, הוא יודע לתכלל ולתת ראיה הרבה יותר שקופה".

בסיום השיחה, הסביר שושן מדוע צעידה לסגר היא אינה אפשרות סבירה תחת כהונתו של גמזו כפרויקטור, ואמר: "פרופ' גמזו לא חסיד של סגר, הוא אדם שמדינת ישראל באמת צריכה. הרבה תקפו את איכילוב על הגישה המקלה, ואני חושב שאנו נמצאים במקום בו הבריאות היא פחות הבעיה אלא המצב הכלכלי. בתי החולים ערוכים, הם יכולים להתמודד ואנו צריכים להגיד כמו שאומרת פרופ' עדית מטות, בגמישות, לפעול בהתאם למצב ולהתפתחויות. פרופ' גמזו הוא אדם שמבין וקשוב לכלכלה. מעבר לכך הוא אדם שמבין אנשים".
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
עימות בין משרד הבריאות לבין המכון הביולוגי – שאליו זומן בימים האחרונים שגריר ארה"ב בישראל כדי לבחון אפשרות להעביר את פיתוח החיסון במסלול אישור של ה-FDA – מנהל התרופות האמריקני. על פי המכון, משרד הבריאות נוקט באיטיות ובסחבת ומונע מעבר לשלב 3 – שלב הניסויים הקליניים בבני אדם.

נחום ברנע ב'ידיעות': אחרי שמועמדותו של גבי ברבש לניהול משבר הקורונה נפלה ברגע האחרון, ברבש סיפר בשיחות סגורות כי משרד הבריאות מרוסק ורק הצבא יכול להתמודד עם המשימה.

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין בראיון לקו החרדי: "המלצתי בפגישה עם צוות משרד הבריאות והפרויקטור לתכנן את תשעה באב. הסגר הורס את הכלכלה ומשאיר יותר נפגעים. יש התקדמות משמעותית לקראת חיסון. הבעיה הגדולה ביותר היא החורף וזה מדיר שינה מעיניי. יש אצלנו מתנדבים חרדים שמסייעים לחולי קורונה".

׳ידיעות׳: המינוי המפתיע של רוני גמזו העלה שאלות רבות אצל הבכירים ואצל אנשי המקצוע. גמזו מתחילת התפשטות הנגיף הוביל קו פשרני מאוד ואפילו ספקני בנוגע לנגיף. יש שאפילו כינו אותו ״מכחיש הקורונה״. רק בשבוע שעבר הוא אמר בראיון ל׳ווינט׳: ״צריך לעשות הכל העיקר שלא יהיה סגר״.

מרדכי גולדמן ב'המבשר': השבוע לראשונה בדיוני קבינט הקורונה הועלה החשש שבמקרה שיוטל סגר הציבור לא יכבד את ההוראות. כמה שרים הביאו חשש מפני מרי אזרחי בהוראות, שייגרם בעקבות שחיקת האמון הציבורי - מה שיגרום לקריסת הסגר.
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
ישראל כהן: על פי נתוני משרד הביטחון מספר שיא של כ-400 חרדים התפנו אתמול בתוך שעות בודדות למלוניות ברחבי הארץ. בני ברק- 115, בית שמש 108, מודיעין עילית 39, אלעד 45, בית"ר עילית 45 ועוד עשרות מי-ם ואופקים.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
11,849 חולי קורונה נוספו בשבוע – 1,062 בבני ברק, 1,800 בירושלים ו-382 בביתר

בבני ברק יש נכון להבוקר 2,519 חולים פעילים, בביתר עילית יש 1,046, באלעד 430, במודיעין עילית 559, בירושלים 4,683, בתל אביב 2,045, בית שמש 875, באשדוד 998, ברכסים 117, בקריית יערים 43, בגבעת זאב יש 114 חולים פעילים • הדו"ח המלא
בבני ברק יש נכון להבוקר 2,519 חולים פעילים – כך עולה מדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. על פי הדו"ח, 1,062 חולים נוספו ב-7 ימים האחרונים, יש 119 חולים לכל עשרת אלפים תושבים, 19% מהבדיקות שבוצעו בעיר בשבוע האחרון יצאו חיוביות.

בביתר עילית יש 1,046 חולים פעילים, 382 נוספו בשבוע האחרון, 166 חולים לעשרת אלפים איש, 24% מהבדיקות חיוביות. באלעד 430 חולים פעילים, 229 בשבוע, 89 חולים לעשרת אלפים תושבים, 24% מהבדיקות חיוביות. במודיעין עילית 559 חולים פעילים, 257 בשבוע, 71 לעשרת אלפים איש, 20% בדיקות חיוביות.

בירושלים 4,683 חולים פעילים, 1,800 בשבוע, 46 חולים לעשרת אלפים איש, 11% בדיקות חיוביות. בתל אביב יש 2,045 חולים פעילים, 482 בשבוע, 37 חולים לעשרת אלפים איש, 5% בדיקות חיוביות. בבית שמש 875 חולים פעילים, 451 בשבוע, 65 חולים לעשרת אלפים איש, 20% בדיקות חיוביות. באשדוד 998 חולים פעילים, 323 בשבוע, 39 לעשרת אלפים איש, 8% בדיקות חיוביות.


ברכסים 117 חולים פעילים, 47 בשבוע, 92 חולים לעשרת אלפים תושבים, 13% בדיקות חיוביות. 43 חולים פעילים בקריית יערים, 16 בשבוע, 10% בדיקות חיוביות. בגבעת זאב 114 חולים פעילים, 49 בשבוע, 12% בדיקות חיוביות.

עוד עולה מהדו"ח כי אתמול נוספו בישראל סך הכל 1,892 חולים, שלשום נוספו 2,033 חולים, בשלישי נוספו 2,001 חולים, בשני 1,879, בראשון 1,008 חולים, בשבת 1,440, ביום שיש בשבוע שעבר נוספו 1,596 חולים. בסך הכל נוספו בשבוע האחרון 11,849 חולי קורונה.

 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
חוקר החברה החרדית פרופ’ בנימין בראון ל’מקור ראשון’: “האדמו"ר מקרלין סטולין החמיר יותר ממשרד הבריאות. הורה מיד לסגור את בתי הכנסת ואסר על קיום שמחות. מדובר באדמו"ר שהוא מנהיג סמכותי, אחד המאפיינים המובהקים שלו הוא ההתעלמות מ'מה יגידו'. הוא בוחן מה טוב לחסידים שלו ופועל בהתאם, גם אם לאחרים זה נראה מודרני או ציוני מדי”.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
מה יהיה הדין בתשעה באב השנה, שאסור מלבד באכילה ושתיה וכו' – גם ב"סיכת הגוף", האם יהיה מותר להשים אלכוג'ל על הידיים, או להשים סבון על הידיים, שהרי זה אחד מן הדרכים למנוע הידבקות בנגיף.

וכתב הגר"י זילברשטיין: "זה רחיצה שאינה של תענוג, ואם נהנה שלא יהנה"
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה