שיתוף - לביקורת צפו

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
"צפו בתיעוד מרגעי האסון"
אצפה אצפה. סמכו עלי.

אתבונן בפרצופים המבוהלים.
אקח עוד שלוק מהקפה.
אשקיט את סקרנותי הגוברת.
אצפה את המוות מרחף מעל ראשם.
אקח גם ביסון מקוביית השוקולד.
אנגן שוב לראות אותם מושיטים צוואר ומתחננים לעוד נשימה. נאבקים על עוד דקה של חיים.

אל דאגה. אדרג את האתר שלכם עם 45 כוכבים.

 

wanderwomen

משתמש פעיל
צילום מקצועי
וואו!
כמה שזה בוטה- ככה זה מזעזע ונכון...
באיזו אדישות אנחנו שולחים סרטונים עם זוועות, ועוד מעזים אחר כך לחזור לחייך ולצחוק, בתואנה של- "אין ברירה, צריך לקום ולהמשיך בחיים"?
למה מי שלא ראה את המראות הקשים האלו בעל כורחו- מכניס את עצמו במודע אליהם?
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
נחנקתי.
כל-כך בורחת ממראות כאלה, אפילו הם וירטואלים, ולא מבינה למה מפרסמים אותם ככה. עכשיו הבנתי, ולכן נחנקתי. (מהלם, מגועל, מעצבות)
כתוב חזק ונוקב ממש.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"צפו בתיעוד מרגעי האסון"
אצפה אצפה. סמכו עלי.

אתבונן בפרצופים המבוהלים.
אקח עוד שלוק מהקפה.
אשקיט את סקרנותי הגוברת.
אצפה את המוות מרחף מעל ראשם.
אקח גם ביסון מקוביית השוקולד.
אנגן שוב לראות אותם מושיטים צוואר ומתחננים לעוד נשימה. נאבקים על עוד דקה של חיים.

אל דאגה. אדרג את האתר שלכם עם 45 כוכבים.
להיפך, ר' ייד, להיפך.
דווקא אלו שרוצים לדעת מה היה, דווקא אלו שרוצים לדעת מה בדיוק קרה, הם אלו שמייקרים את הנפטרים.
הם לא עוברים על האירוע לסדר היום, הם לא זונחים אותו מאחורי גבם.
הם מזועזעים ממנו עד עמקי נשמתם, ורוצים להבין איך אסון נורא כזה קרה, כיצד היתה הטרגדיה האיומה יכולה להימנע, ואלו פעולות ייעשו להבא, כדי שהיא לא תישנה.
אלו ש'לא רוצים להקהות את רגשותיהם', אלו ש'מפחדים על השינה המתוקה שלהם', אלו שיפטירו עליו כדאשתקד וכמו לפני מאה ועשר שנים, הם אלו שעלולים לגרום שהאסון הבא בוא יבוא.
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
להיפך, ר' ייד, להיפך.
דווקא אלו שרוצים לדעת מה היה, דווקא אלו שרוצים לדעת מה בדיוק קרה, הם אלו שמייקרים את הנפטרים.
הם לא עוברים על האירוע לסדר היום, הם לא זונחים אותו מאחורי גבם.
הם מזועזעים ממנו עד עמקי נשמתם, ורוצים להבין איך אסון נורא כזה קרה, כיצד היתה הטרגדיה האיומה יכולה להימנע, ואלו פעולות ייעשו להבא, כדי שהיא לא תישנה.
אלו ש'לא רוצים להקהות את רגשותיהם', אלו ש'מפחדים על השינה המתוקה שלהם', אלו שיפטירו עליו כדאשתקד וכמו לפני מאה ועשר שנים, הם אלו שעלולים לגרום שהאסון הבא בוא יבוא.
שפתיך יושק.
אך עם כל הכבוד לזעזוע, והרצון להבין איך האסון קרה, וכו', עדיין אין זה מצדיק צפייה בגופות הקדושים מעלים את נשמותיהם הטהורות לשמי מרום.
יש מגוון דרכים לדעת אלו פעולות לא לעשות להבא. והרבה אלטרנטיבות איך לייקר את הנפטרים ולא לעבור על האירוע לסדר היום.

אדרבה, יכריע דעת רוב הציבור כאן. אם אני טועה תנו 'תודה' לתגובתו של ר' @yonatanr

ולא אפתח את הנושא של האתרים המשתמשים עם הסרטונים כאובייקט שמקדם את האתר שלהם ג"נ.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
להיפך, ר' ייד, להיפך.
דווקא אלו שרוצים לדעת מה היה, דווקא אלו שרוצים לדעת מה בדיוק קרה, הם אלו שמייקרים את הנפטרים.
הם לא עוברים על האירוע לסדר היום, הם לא זונחים אותו מאחורי גבם.
הם מזועזעים ממנו עד עמקי נשמתם, ורוצים להבין איך אסון נורא כזה קרה, כיצד היתה הטרגדיה האיומה יכולה להימנע, ואלו פעולות ייעשו להבא, כדי שהיא לא תישנה.
אלו ש'לא רוצים להקהות את רגשותיהם', אלו ש'מפחדים על השינה המתוקה שלהם', אלו שיפטירו עליו כדאשתקד וכמו לפני מאה ועשר שנים, הם אלו שעלולים לגרום שהאסון הבא בוא יבוא.
זו חלוקה מאוד דיכוטומית. או שאכפת לי ואני צופה ושומעת כל הזמן דברים כדי לא לשכוח או שאני לא צופה יותר מדי כי אני לא רוצה להקהות את הרגש, אז מיד אני מפחדת על השינה המתוקה שלי ולא מייקרת את הנפטרים.

אני חושבת שיש מציאות של לא מעט אנשים, שמייקרים את הנפטרים, ולא, לא עברו לסדר היום ולא מסוגלים לעשות דבר מלבד לחשוב על הנפטרים ועל משפחותיהם, על הפצועים ועל משפחותיהם. ועל האסון כולו שקרה לכלל ישראל, ועדיין, לא צופים ברגעים אחרונים של נפטרים כדי לייקר את כבודם. וכן, וגם כי זה צהוב וגס.

(וכנראה גם יש כאלו שרק על ידי סרטונים אלו הם מצליחים לעורר את הרגש שלהם ולכאוב עם מה שהיה).
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא נעים לי להגיב.
כי הייתי מן הצופים.
הגעתי לנץ של יום שישי אחרי שהספקתי לראות אברכים מוטלים ארצה. ולנסות להבין לאיפה נעלם אחיין שלי.

אבל להגיד שבזבוז שעות רבות כל כך, שיכלתי להקדיש לתהילים, או לימוד.
הם מצווה גדולה ויקרה, שתכליתה למנוע ולתקן.
זה הרבה פחות מבדיחה.

שלא ישלה איש את עצמו, שאם הוא ישב ויתפלמס נגד כל העולם, הוא יצליח למנוע משהו.
אולי קצת לעצבן.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
זו חלוקה מאוד דיכוטומית. או שאכפת לי ואני צופה ושומעת כל הזמן דברים כדי לא לשכוח או שאני לא צופה יותר מדי כי אני לא רוצה להקהות את הרגש, אז מיד אני מפחדת על השינה המתוקה שלי ולא מייקרת את הנפטרים.

אני חושבת שיש מציאות של לא מעט אנשים, שמייקרים את הנפטרים, ולא, לא עברו לסדר היום ולא מסוגלים לעשות דבר מלבד לחשוב על הנפטרים ועל משפחותיהם, על הפצועים ועל משפחותיהם. ועל האסון כולו שקרה לכלל ישראל, ועדיין, לא צופים ברגעים אחרונים של נפטרים כדי לייקר את כבודם. וכן, וגם כי זה צהוב וגס.

(וכנראה גם יש כאלו שרק על ידי סרטונים אלו הם מצליחים לעורר את הרגש שלהם ולכאוב עם מה שהיה).
אכן לא היתה כוונתי שיש צורך דווקא לצפות ברגעיהם האחרונים של ההרוגים, כשהם מוטלים ארצה בחוסר אונים. חלילה.
כוונתי היתה נגד הגישה הכללית הגורסת שיש להשכיח את האירועים ולא לדוש בהם, כדי שחלילה לא תפגע נשמתם העדינה של אנשים כאלו ואחרים, כשבזה אנו עשויים להשתיק את קול דמי אחינו, הזועקים אלינו מן האדמה.

הנביא אומר 'לַשָּׁוְא הִכֵּיתִי אֶת בְּנֵיכֶם, מוּסָר לֹא לָקָחוּ'. בהלוייתו של הגר"ש ואזנר, בהמון הדוחק והצפיפות, ניטלה מאתנו נפש יקרה.
האם למדנו את הלקח? האם הפנמנו שהדוחק והצפיפות הם סיכון חיי אדם? האם הבנו שתרבות הדחיפות וההידחפות מסכנת את חיינו ואת חיי היקרים לנו?
האם ארבעים וחמש נשמות טהורות שעלו השמימה ילמדו אותנו את הלקח?
הכל תלוי בנו.
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
כוונתי היתה נגד הגישה הכללית הגורסת שיש להשכיח את האירועים ולא לדוש בהם, כדי שחלילה לא תפגע נשמתם העדינה של אנשים כאלו ואחרים, כשבזה אנו עשויים להשתיק את קול דמי אחינו, הזועקים אלינו מן האדמה.
חלילה מלהשכיח או לא לדוש.
זו טרגדיה נוראית שתחקק בתולדות עמנו. מאז מלחמת העולם השניה לא נהרגו כ"כ הרבה אנשים יראים ושלמים בשעה אחת. ועוד בדוחק בינם לבין אחיהם... רח"ל.
 

מכונתכתיבה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
אכן לא היתה כוונתי שיש צורך דווקא לצפות ברגעיהם האחרונים של ההרוגים, כשהם מוטלים ארצה בחוסר אונים. חלילה.
אין צורך לצפות. זה ברור.
לא מבינה את האנשים שמכניסים את עצמם למחזות כה קשים לעיכול.
אשר אין בהם כבוד רב לנשמות הנפטרים.... ויש צורך בהתאוששות נפשית מהם.
(אלא אם כן כבר קהו רגשותיהם כל כך שהם עוברים הלאה)

לעומת זאת, החי יתן אל ליבו. גם מבלי לצפות ולהבין כל פרט ה' ישמור
כל אחד מאיתנו מבין שמדובר כאן בטרגדיה לאומית בקנה מידה.
וכל אחד יתחזק במקום שהוא צריך ולוואי ונזכה לבוא גואל!!!
לא מסכימה עם זה שמי שלא צופה הולך לישון בשלווה. שטויות.
פעמים רבות מאד מדובר באנשים הרבה יותר רגישים, שבהחלט עוברים רעידת אדמה נפשית קשה יותר.
ובהחלט מחשים כל דרך לסייע לעילוי נשמת, ולרפואת, ולחיזוק אישי.

דבר נוסף וחשוב- האם העובדה שפלוני צופה בסרטון מזעזע ואומר
"זוועה זוועה, למה הרשויות לא מטפלות בצפיפות"
וכן הלאה טענות ומענות... זה מה שיזיז את הקורות ממקומן?????
מילא מי שעושה מעשה ופועל ודואג שדברים יקרו ואכן ישתנו
אבל הרוב, כפי שכבר נכתב, יגמעו בשלוק את הקפה והטענות לרשויות
ולכשייסימו את הביס האחרון של השוקולד ימשיכו בסדר יומם...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
דבר נוסף וחשוב- האם העובדה שפלוני צופה בסרטון מזעזע ואומר
"זוועה זוועה, למה הרשויות לא מטפלות בצפיפות"
וכן הלאה טענות ומענות... זה מה שיזיז את הקורות ממקומן?????
מילא מי שעושה מעשה ופועל ודואג שדברים יקרו ואכן ישתנו
אבל הרוב, כפי שכבר נכתב, יגמעו בשלוק את הקפה והטענות לרשויות
ולכשייסימו את הביס האחרון של השוקולד ימשיכו בסדר יומם...
על 'דעת הקהל' שמעת?
למה נראה לך שהפוליטיקאים שלנו עבדו קשה כל כך כדי לפתוח את הר מירון בערב ל"ג בעומר?
בגלל שהם פחדו מ'דעת הקהל'. כן. מאלו שיתמרמרו עליהם, מאלו שיהיו להם טענות ומענות עליהם.
אם נשתוק ולא נתמרמר, ולא נדרוש מהפוליטיקאים לקחת אחריות על מעשיהם, אין שום סיבה שהם ישנו את דרכיהם.
הם ימשיכו להכניס כמה שיותר אנשים להר, ימשיכו לתת יד לכל ההקדשות והכנסות האורחים שעושות בהר כבתוך שלהן וממשיכות לצופף אותו, כי הרי אף אחד לא בא בטענות אליהם.
הדרך היחידה שבה מישהו ינער שם את עצמו, היא שאנחנו בעצמנו נבוא בטענות למנהיגים הפוליטיים שלנו.
כי האסון הוא אסון חרדי, והמתחם הוא מתחם חרדי. ואי אפשר לצפות תמיד מהחילונים להוציא בשבילנו את הערמונים מתוך האש.
איך אמר אותו חבר כנסת חרדי - 'הממשלה אשמה, שלא תקצבה את ההר במאות מיליונים'.
סליחה? מי זו הממשלה? לא אתה הוא זה שיושב בקואליציה במשך כל עשר השנים האחרונות, למעט הפסקה קצרה?
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
על 'דעת הקהל' שמעת?
למה נראה לך שהפוליטיקאים שלנו עבדו קשה כל כך כדי לפתוח את הר מירון בערב ל"ג בעומר?
בגלל שהם פחדו מ'דעת הקהל'. כן. מאלו שיתמרמרו עליהם, מאלו שיהיו להם טענות ומענות עליהם.
אם נשתוק ולא נתמרמר, ולא נדרוש מהפוליטיקאים לקחת אחריות על מעשיהם, אין שום סיבה שהם ישנו את דרכיהם.
הם ימשיכו להכניס כמה שיותר אנשים להר, ימשיכו לתת יד לכל ההקדשות והכנסות האורחים שעושות בהר כבתוך שלהן וממשיכות לצופף אותו, כי הרי אף אחד לא בא בטענות אליהם.
הדרך היחידה שבה מישהו ינער שם את עצמו, היא שאנחנו בעצמנו נבוא בטענות למנהיגים הפוליטיים שלנו.
כי האסון הוא אסון חרדי, והמתחם הוא מתחם חרדי. ואי אפשר לצפות תמיד מהחילונים להוציא בשבילנו את הערמונים מתוך האש.
איך אמר אותו חבר כנסת חרדי - 'הממשלה אשמה, שלא תקצבה את ההר במאות מיליונים'.
סליחה? מי זו הממשלה? לא אתה הוא זה שיושב בקואליציה במשך כל עשר השנים האחרונות, למעט הפסקה קצרה?
ומה יקרה שנה הבאה באם הממשלה תגביל את העליה להר? בואו ננסה לדמיין. (הפגנות. יום הדין של הפולטיקאים החרדים! . מלחמות עם שוטרים וכולי). ככה שקשה נורא לזרוק פה את האשמה עלהפוליטיקאים במקום על העם. (אולי נלמד את הלקח? הלוואי).

הבעיה היא הבעיה התמידית שלנו, שסדר היום מוחלט על פי קיצוניים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ומה יקרה שנה הבאה באם הממשלה תגביל את העליה להר? בואו ננסה לדמיין. (הפגנות. יום הדין של הפולטיקאים החרדים! . מלחמות עם שוטרים וכולי). ככה שקשה נורא לזרוק פה את האשמה עלהפוליטיקאים במקום על העם. (אולי נלמד את הלקח? הלוואי).

הבעיה היא הבעיה התמידית שלנו, שסדר היום מוחלט על פי קיצוניים.
ברור שהאשמה היא במי שבחר בפוליטיקאים, ולא בהם עצמם. אבל אם מה שימשיך להיות אכפת לנו הוא רק שיפתחו את ההר לכמה שיותר אנשים, ושלא יגעו בכל המתחמים שלו, ולא נתמרמר על אי-תיקון-הכשלים, הרי שלא למדנו שום לקח.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

סליחה על הבוטות, אבל זה לא הרשויות ולא הפוליטיקאים ולא הציבור,
יש רק אחד שעשה את זה.
אין לאן לברוח. ביום שמחתו של רשב"י, עשרים מטר ממקומו, במקום השמחה הגדול ביותר של עם ישראל,
כזאת מכה קשה.
הקב"ה רוצה שנסתכל למעלה.
וזה לא עניין של להפוך לצדיקים גמורים, זה עניין של חשבון נפש וקבלה טובה לעתיד, גם אם קטנה אבל בעז"ה קבועה.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
בעז"ה

סליחה על הבוטות, אבל זה לא הרשויות ולא הפוליטיקאים ולא הציבור,
יש רק אחד שעשה את זה.
אין לאן לברוח. ביום שמחתו של רשב"י, עשרים מטר ממקומו, במקום השמחה הגדול ביותר של עם ישראל,
כזאת מכה קשה.
הקב"ה רוצה שנסתכל למעלה.
וזה לא עניין של להפוך לצדיקים גמורים, זה עניין של חשבון נפש וקבלה טובה לעתיד, גם אם קטנה אבל בעז"ה קבועה.
אחד העיתונאים החילונים שאל אחרי ראיון עם אחד משיושב שבעה ודבר אמונה, (לא זוכרת מי, סליחה):
מעניין האם כל דיבורי האמונה של הציבור החרדי יעמדו במבחן התוצאות אחרי שיתאוששו מהאבל, (נגיד שאפשר), האם הם לא יחפשו אשמים?

שוטים, זה לא סותר. בעולם חד מימדי, זה או לחפש אשמים או להגיד הכל משמים. בעולם מורכב יותר, שניהם יחד יכולים להתקיים יחד. הקדוש ברוך הוא עשה ועושה ויעשה את הכל, וכולנו מאמינים בזה ובחשבון נפש. ובנוסף, הכל קורה על ידי שליחים, והעולם מתנהל על פי דרך הטבע, ואם הייתה כאן רשלנות, או שאפשר למנוע את האסון הבא, יש צורך ויותר מזה, חובה לבדוק את זה. וכמובן בלי קשר, לעשות חשבון נפש פנימי ולנסות לבדוק מה ועל מה זה הגיע לנו.

ולא כי אנחנו תאבי נקמה, אלא כי אנחנו רוצים למנוע את האסון הבא. והדרך לעשות את זה זה רק על ידי דין ודיין גם כאן, בעולם הזה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בעז"ה

סליחה על הבוטות, אבל זה לא הרשויות ולא הפוליטיקאים ולא הציבור,
יש רק אחד שעשה את זה.
אין לאן לברוח. ביום שמחתו של רשב"י, עשרים מטר ממקומו, במקום השמחה הגדול ביותר של עם ישראל,
כזאת מכה קשה.
הקב"ה רוצה שנסתכל למעלה.
וזה לא עניין של להפוך לצדיקים גמורים, זה עניין של חשבון נפש וקבלה טובה לעתיד, גם אם קטנה אבל בעז"ה קבועה.
סליחה על הבוטות.
אולי תוכלו להסביר לי, בבקשה, את פשרו של פסוק מסוים בתורה:
"כִּי תִבְנֶה בַּיִת חָדָשׁ וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ וְלֹא תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ כִּי יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ".
הרי 'זה לא הגג וזה לא המעקה, אלא רק אחד שעשה את זה?"
למה הקב"ה ציוה עלינו לעשות מעקה בגג?
למה הרמב"ם כותב "הרבה דברים אסרו חכמים מפני שיש בהם סכנת נפשות, וכל העובר עליהן ואמר 'הריני מסכן בעצמי ומה לאחרים עלי בכך' או 'איני מקפיד על כך' מכין אותו מכת מרדות", הרי 'יש רק אחד שעושה את זה'?!
למה נפסק בהלכה ש"עושין כל צרכי הרבים בחול המועד, כיצד מתקנים קלקולי המים שברשות הרבים, ומתקנין את הדרכים ואת הרחובות וחופרים לרבים בורות שיחין ומערות, וכורין להן נהרות כדי שישתו מימיהן וכונסים מים לבורות ומערות של רבים ומתקנין את סדקיהן, ומסירין את הקוצין מן הדרכים", הרי 'יש רק אחד שעושה את זה'?
 

מכונתכתיבה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
הם ימשיכו להכניס כמה שיותר אנשים להר, ימשיכו לתת יד לכל ההקדשות והכנסות האורחים שעושות בהר כבתוך שלהן וממשיכות לצופף אותו, כי הרי אף אחד לא בא בטענות אליהם.
הדרך היחידה שבה מישהו ינער שם את עצמו, היא שאנחנו בעצמנו נבוא בטענות למנהיגים הפוליטיים שלנו.
לתשומת לב.
כנראה לא קראת את הודעתי באופן מלא.
כתבתי בפירוש ואני מצטטת-
מילא מי שעושה מעשה ופועל ודואג שדברים יקרו ואכן ישתנו

כוונתי הייתה, שלאו דווקא אלה שרואים ונחשפים הם אלה שפועלים לשינוי.
לעיתים רבות מאד זה הפוך.
ואדרבא מי שעושה ופועל. מצוין!!!!
אלא, חשוב לזכור, להיות אנשים של מעשים. תכל'ס.
לא לבזבז דיבורים לשווא.
לא לדבר באוויר שצריך לקחת אחריות אלא לא לוותר על הנושא ו'לנדנד' לנוגעים בדבר.
מי שסתם מפזר דיבורים על חוסר אחריות וכו' ונהיה גאון לאחר מעשה עדיף שיסתום.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה