צילום בטמפרטורות נמוכות

Srool

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יוצא לי לנסוע השבוע לחרמון. אף פעם לא התנסיתי בצילום בקור כזה, אז רציתי לדעת אם צריך לעטוף את המצלמה במשהו ואם אפשרי להחליף עדשות במצב כזה או שזה לא מומלץ?

כל טיפ נוסף בנושא יתקבל בברכה לתועלת כולנו. :)
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י Srool;511631:
יוצא לי לנסוע השבוע לחרמון. אף פעם לא התנסיתי בצילום בקור כזה, אז רציתי לדעת אם צריך לעטוף את המצלמה במשהו ואם אפשרי להחליף עדשות במצב כזה או שזה לא מומלץ?

כל טיפ נוסף בנושא יתקבל בברכה לתועלת כולנו. :)

אני צילמתי באיטליה ב10- מעלות.. לא נרשמו בעיות חריגות
וגם בפולין בטמפרטורות מאוד נמוכות לא נרשמו בעיות

כולל החלפת עדשות, כרטיסים....
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
טמפרטורה נמוכה משפיעה על הצלם, לא נראה לי שעל הציוד...
אלא אם כן הוא נוזלי או משהו...
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י mig;511649:
טמפרטורה נמוכה משפיעה על הצלם, לא נראה לי שעל הציוד...
אלא אם כן הוא נוזלי או משהו...

את לא מבינה... הוא מכין אותנו מראש לתירוצים שיבואו
אחרי שהוא יעלה את התמונות :D
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
צילמתי כמה פעמים בקור של מינוס ולא נתקלתי בבעיות.

מחכים לתמונות שרול:)

אה, טיפ... לצלם עם כפפות זה סיוט, אני בד"כ בקור גדול מצלם עם כפפות שהאצבעות שלהן חתוכות (יש להן שם?), עדיין קר באצבעות אבל זה הרבה יותר טוב לטעמי.
 

משה אסולין

משתמש רשום
באזור שלק / קרח / גבעת שלג, מומלץ לפני הכל לא להחליק והכי חשוב להיות מוכן למחליק המזדמן (מניסיון)
המצלמה לא אמורה להגיב לקור בצורה לא טובה, וגם עם מצלמת וידאו במינוס 30 לא היה לי בעיה.
מקווה שתהנה שם ומחכה לתמונות.
 

שלמה

משתמש מקצוען
יש כזה דבר שהבטריות מפסיקות לעבוד בטמפרטורות נמוכות מאוד, בטח שלא בחרמון.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;511717:
יש כזה דבר שהבטריות מפסיקות לעבוד בטמפרטורות נמוכות מאוד, בטח שלא בחרמון.

לכן אחת הסבתות שלי היתה מקפיאה סוללות שאינן בשימוש?
(טענה שזה מאריך את חיי הסוללות ומונע נזילות)
 

Srool

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
תודה לכולם!
פשוט פעם קראתי בחוברת הוראות של מצלמה קומפקטית שאסור לחשוף את המצלמה לטמפרטורות חריגות, ולכן חששתי.
אבל אם אתם אומרים שהטמפרטורות בחרמון לא כאלו חריגות ואין עם זה בעיה - אני סומך עליכם.
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
כמו גלויה: מדריך לצילום בחופשת סקי

עד שאתם כבר נוסעים פעם בשנה לשבוע בגן עדן מושלג, מן הראוי שתחזרו עם תיעוד דיגיטלי ראוי. זה הזמן לשים סוף לתמונות האפרוריות והשרופות. כמה טיפים פשוטים לגבי מהירויות תריסים, חשיפה ופוקוס יעזרו לכם לתקתק תמונות שיוציאו לכולם בבית את העיניים
מלכי שחם

לרובנו זה קרה לפחות פעם אחת. הגענו לחופשת סקי מושלמת - כזו שבה השמש זורחת כל השבוע, השמיים כחולים והשלג בוהק - ותיקתקנו תמונות במרץ כדי שכל מי שנשאר בבית יקנא. אבל כשהגיעה העת להשוויץ, גילינו שהתמונות יצאו אפרוריות, שרופות, מטושטשות, או פשוט סתמיות.

אלופים בצילום בשלג? השתתפו בתחרות "תמונת העונה" ותוכלו לזכות בסופ"ש באישגל

למה לפעמים כל קשר בין הנוף שראיתם לזה שבתמונה מקרי בהחלט? כי תנאי אור משתנים, השתקפויות של השלג הבהיר ומזג אוויר קיצוני הופכים את חופשת הסקי למאתגרת הרבה יותר לצילום.


רוצים תמונות שנראות כמו גלויות? תמשיכו לקרוא (צילום: יעל שמיר)

הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו גם לצלמים חובבים לשפר פלאים את התוצאות:

תחזוקת מצלמה בתנאי קור
יש מצלמות מיוחדות שנועדו לעמוד בתנאים קשים: זעזועים, קור, מים, צלילה וכו'. מצלמות עמידות לתנאי שלג וקור מכונות באנגלית Freeze Proof, והן כמובן גם יקרות יותר, אבל יש דרכים להגן גם על מצלמות שאינן עמידות לקור:
נקו את העדשה והצג במטלית בלבד, שכן הבל פה עלול להפוך לקרח.
הצטיידו בסוללות חלופיות. סוללות, ובמיוחד ישנות, נוטות לאבד פוטנציאל בקור ולהתרוקן מהר מהרגיל.
אל תשאירו את המצלמה חשופה למשך זמן ארוך.
בכניסה לחדר חם הכניסו את המצלמה לשקית אטומה, כדי שהשקית תירטב מההתעבות ולא המצלמה. אם בכל זאת נוצרים אדים, הוציאו את הסוללה וכרטיס הזיכרון, השאירו את התאים פתוחים, ותנו למים להתנדף.
השתמשו בנרתיק צילום אטום כדי שהמצלמה לא תירטב במקרה שתיפלו.
השתמשו בשקיות סיליקה ג'ל כדי לספוג רטיבות בנרתיק המצלמה ובשקיות האטומות.

חשיפה נכונה
מד האור של המצלמה הדיגיטלית הוא יצירה אלקטרונית מתוחכמת, אבל גם הוא יכול להתבלבל לחלוטין ע"י שדה בוהק של שלג. בעת צילום שלג המצלמה מנסה להתאים את האור ל-midtone וסביר להניח שמצב זה יביא לתת חשיפה ולשלג שייראה בתמונה אפרורי וקודר.

ניתן לתקן את זה ע"י הגדלת פיצוי החשיפה לפני הצילום. מידת הפיצוי תלויה במצב התאורה וברגישות המצלמה, אבל הגדרה בין 0.3+ ל- 1.0+ EV צריכה לעשות את העבודה. אם זה נשמע לכם כמו סינית, פשוט השתמשו בהגדרה מובנית של סצינת שלג (scene mode) שקיימת ברוב המצלמות. היא כבר תפצה את החשיפה כנדרש.


חפשו במצלמה שלכם, אולי יש לה גם (צילום: מלכי שחם)

תאורה אחורית וצלליות
הבהירות של הרקע המושלג עלולה לגרום לפרטים בחזית התמונה להישטף החוצה וליצור אפקט של צללית. לכן, רצוי להתמקם כך שלרקע תהיה פחות השפעה על הצילום, כלומר להתקרב ולמלא את המסגרת עם הנושא/דמות שרוצים לצלם.

רקע של עצים או מבנים יקטין את הסיכוי להיווצרות צלליות לא רצויות.

חשיבות השעה ביום
שעות הבוקר המוקדמות ושעות אחר הצהריים יספקו גווני פסטל חמים לצילומים, בעוד שהאור הבוהק בצהריים יביא לגוונים נייטרלים. אם רוצים לקבל צילומים צבעוניים יותר, יש להימנע מצילום באמצע היום ולהשתמש באור של שעות הבוקר או אחה"צ (ראו בגלריה).


חשיפה נכונה יכולה לעשות את ההבדל

פלאש בצהרי היום
הדעה הרווחת היא שצילום עם פלאש די חסר תועלת בחוץ. עם זאת, כשמצלמים בשלג הפלאש דווקא יכול להדגיש פרטים שהמצלמה אינה יכולה להפיק בלעדיו.

במצלמות דיגיטליות רבות יש מה שנקרא "מילוי פלאש", שנועד "למלא" צללים ופרטים מוצללים בתאורה אחורית. בתמונה הזו, למשל, שימוש בפלאש גורם לפרטים בפניהם של הגולשים להתגלות בצורה ברורה יותר.

ההשתקפות הגבוהה של השלג מאפשרת לפלאש להוסיף מרקם ועניין. כשיורד שלג למשל, דווקא שימוש בפלאש עשוי ללכוד את הפתיתים הנופלים ולהוסיף עומק לתמונה.

במצלמות מסוימות שמאפשרות זאת, ניתן להגדיר את הפלאש כ"איטי מסונכרן" (נקרא לעיתים סנכרון איטי). פלאש איטי מסונכרן משמש לצילום בתנאי תאורה לקויים. הבעיה: הצמצם יעבוד במהירות נמוכה, מה שיחייב אתכם לשמור על יציבות גדולה בצילום.

יש להימנע משימוש בפלאש בעת צילום תקריב או צילומי מאקרו על רקע בהיר.


צלמו מקרוב, אפילו מקרוב מאוד לגולשים. רסיסי שלג על המצלמה הם דבר טוב לתמונה. אל תהססו להשתמש בפלאש, שכן בד"כ זווית הצילום שלכם תהיה כלפי השמש ופני הגולשים יהיו מוצללים.

צילומי לילה
צילומי שלג בלילה יכולים להיות מרהיבים, שכן השלג מקבל גוונים שונים מהתאורה סביבו. אך צילום לילי מחייב פתיחת תריס למשך זמן ארוך במיוחד (כמה שניות), מה שהופך את יציבות המצלמה לקריטית. לכן, הקפידו להשתמש בחצובה או להעמיד את המצלמה על בסיס יציב (אדן חלון, גג רכב וכו').

תמונות נוף סטטיות הן יעד עדיף לצילום בלילה מכיוון שאין עצמים נעים שעלולים לגרום לטשטוש. צילום של גלישה בלילה הוא כבר עניין מורכב יותר, שדורש סביבת גלישה מוארת כהלכה.



מקור:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3840345,00.html
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

אני לא אכתוב פה על חשיפה וכדו', זה מתנסים מתחת לבית על העץ השכונתי.

מה שכן, חשוב שמגיעים למקום לדעת את הנקודות להם כדאי לשים לב. כי החרמון זה מקום גדול עם הרבה נקודות צילום.

אם אתה יכול להגיע מוקדם בבוקר ולהישאר עד השקיעה מה טוב. אם אתה אמור לבחור רק חלק מהיום אני ממליץ על צהרים עד השקיעה.

נקודות:

1. כל רכס החרמון עוד לפני האתר עצמו.
2. איזור החנייה בתקווה שיהיה מלא ברכבים (שווה לצלם גם בחזור את אותו פריים כשהאור שונה) כדיא להגיע לעמדה ברגל כי האוטובוס עובר במקום ולא עוצר.
3. כניסה לאתר, אנשים וילדים מחליקים שווה לעמוד באמצע המדרון או בסופו. אפשר לבצע פוקוס עוקב ו/או להקפיא בזמן תנועה חיוך שמחה וכ"ו.
4. כמובן הנוף מהרכבל עד למעלה. שווה לשים לב בזמן העלייה. ניתן לפעמים לראות מקרוב ביצועים של גולשים במרחק קצר מתחתיך.
5. כדאי לצאת לכיוון התאספות הגלשנים, לתפוס עמדה קרובה ולבצע פוקוס עוקב. זה לא מגיע בקלות, אבל אחרי הרבה ניסיונות זה שווה.
6. חזרה ברכבל למטה בזמן שקיעה. כל הרכס הופך להר זהוב לבן. כדאי לשים לב לחלק הראשון של הירידה.
7. כל רכסי החרמון עקב לובנם מחזירים אור כחלחל מדהים כשאור השיקעה יוצר תצריפים מדהימים בין העננים. לא לשכוח שוב את איזור החנייה הגדול.

כאן תוכל להתרשם: http://www.prog.co.il/showthread.php?t=62982

בהצלחה.
 

photosbyrik

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אני צילמתי לפני 3 שנים בשלג בירושלים ובזמן הצילומים היה סבבה אבל אחרי שניכנסתי הביתה כל העדשה נהייתה עדים ולכך לזה בערך שעה להפשיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה