פתיחת אשכולות בפורום 'עריכה תורנית' דוקא

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אני חושב שבימים אלו של השלשה שבועות צריך משנה זהירות ולדקדק ביותר בענין ואהבת לרעך כמוך, ומה שאמרו בגמ' 'דעלך סני לחברא לא תעביד'.
הנידון הוא בענין פתיחת אשכולות בפורום 'עריכה תורנית'. כידוע הפורום סגור לשאר משתמשי האתר, ולכן אני חושב שכל אחד יחשוב חצי שניה לפני שהוא פותח אשכול דוקא בפורום הזה, האם זה באמת קשור רק לעריכה תורנית או שאחרים יכולים ליהנות מזה גם כן.
לדוגמא האשכול המעולה 'עימוד בוורד', אני חושב שזה לא נכון שפתחו את זה דוקא בעריכה תורנית, כי זה ליקוט נפלא שיכול לעזור לעוד מאות אנשים שאינם נמנים לחברי פורום עריכה תורנית, אז מדוע למנוע מהם את זה?
אני כל הזמן קובל על זה שפורום למעמדי תג סגור למשתמשים אחרים, וכך זה מונע ממני ומעוד עשרות מעמדים הרבה מידע שימושי, שהחברים מעלים שם שאינם קשורים ישירות לתוכנת תג בפרט, אלא למעמדים בכלל.
אז אנו צריכים לראות שלא נתנהג באותו מטבע, אלא לשים לב שכל מה שאינו קשור דוקא לעריכה תורנית אלא לעימוד בכללות או לעריכה לשונית וכדו', שיכולים ליהנות בהם עוד עשרות אנשים - שלא לפתוח הנושא בפורום הזה.
 

איש ספר

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אני חושב שבימים אלו של השלשה שבועות צריך משנה זהירות ולדקדק ביותר בענין ואהבת לרעך כמוך, ומה שאמרו בגמ' 'דעלך סני לחברא לא תעביד'.
הנידון הוא בענין פתיחת אשכולות בפורום 'עריכה תורנית'. כידוע הפורום סגור לשאר משתמשי האתר, ולכן אני חושב שכל אחד יחשוב חצי שניה לפני שהוא פותח אשכול דוקא בפורום הזה, האם זה באמת קשור רק לעריכה תורנית או שאחרים יכולים ליהנות מזה גם כן.
לדוגמא האשכול המעולה 'עימוד בוורד', אני חושב שזה לא נכון שפתחו את זה דוקא בעריכה תורנית, כי זה ליקוט נפלא שיכול לעזור לעוד מאות אנשים שאינם נמנים לחברי פורום עריכה תורנית, אז מדוע למנוע מהם את זה?
אני כל הזמן קובל על זה שפורום למעמדי תג סגור למשתמשים אחרים, וכך זה מונע ממני ומעוד עשרות מעמדים הרבה מידע שימושי, שהחברים מעלים שם שאינם קשורים ישירות לתוכנת תג בפרט, אלא למעמדים בכלל.
אז אנו צריכים לראות שלא נתנהג באותו מטבע, אלא לשים לב שכל מה שאינו קשור דוקא לעריכה תורנית אלא לעימוד בכללות או לעריכה לשונית וכדו', שיכולים ליהנות בהם עוד עשרות אנשים - שלא לפתוח הנושא בפורום הזה.

מנגד, יש עניין שפורום יהיה חי, ופורום חי מאשכולות חדשים - ואם זה נכון בכל פורום, עאכו"כ בפורום קדוש זה - שבט לוי דפרוג. יש עניין של תורה שנקנית בחבורה.

כמה ייחלנו לפורום עורכים תורניים, כאשר הסתפקנו באשכול אומלל איפשהו - עכשיו שיש פורום כזה ראוי להחיותו באשכולות פעילים.

בנוסף, אני עוד לא מכיר את אשכול הוורד, אבל אני בטוח שיש צרכים ייחודיים לעורכים תורניים בוורד. אני הקטן ניסיתי בימים האחרונים לחפש בוורד אם יש פונקציה של הצמדת טקסט לביאור (לא כהערות, אלא טקסט מקורי מלמעלה, ונצמד אליו אוטומטית טקסט ביאור, חוץ מההערות) וכמו"כ אם שייך בוורד שני סוגי הערות בעמוד אחד במקביל (למשל: מספרים למראי מקומות, ואותיות להרחבת ביאור). לא בטוח שדבר כזה אמור לעניין כותבים אחרים.
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
בנוסף, אני עוד לא מכיר את אשכול הוורד, אבל אני בטוח שיש צרכים ייחודיים לעורכים תורניים בוורד.
אכן כדבריך, וזו היתה מטרת האשכול עימוד בוורד.
ניסיתי בימים האחרונים לחפש בוורד אם יש פונקציה של הצמדת טקסט לביאור (לא כהערות, אלא טקסט מקורי מלמעלה, ונצמד אליו אוטומטית טקסט ביאור, חוץ מההערות) וכמו"כ אם שייך בוורד שני סוגי הערות בעמוד אחד במקביל (למשל: מספרים למראי מקומות, ואותיות להרחבת ביאור)
אוטומטי אין, זה נקרא רב טקסט דהיינו כמה טקסטים מקביליים, תצטרך לעבוד עם טבלאות..
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני מבין מאוד את שני הצדדים. אך כדאי שננסה להגיע לאמצע. עפ"י בקשתי ממנהל האתר, פורום עריכה תורנית, בשונה מפורום 'תג'*, אינו סגור בפני שאר משתמשי האתר, וכל אחד יכול כיום לעיין בכל ענייני העזרה והטיפים בתכנות המתאימות לעורכים תורניים שיכולים להועיל גם לציבור הרחב. מי שעוסק הרבה בכתיבה ומגיע לשימוש ברמה גבוהה בוורד יכול בשמחה להצטרף אלינו, כדי שיוכל גם להגיב ולשאול. לכן אני רואה גוזמה באמירה שיש כאן עניין של 'בין אדם לחברו'.

מצד שני, ישנם עורכים תורניים שהצטרפו לפורום שלנו בלבד, ואינם רוצים להשתמש ברחבי הפורום הרחב. לא יתכן שכל עורך תורני יחשוב חמש פעמים שמא האשכול שלו יכול לשמש גם את שאר האנושות. בדיוק כמו שצלמת בפורום צילום ששואלת איך לשמור על ילד שלא יברח באמצע צילום, אינה צריכה להתחשב בכלל ישראל ובאמהות ששואלות את אותה שאלה כל ארוחת ערב ולפתוח את האשכול באא"ר. יש כאן "בית" לעורכים תורניים והם יכולים לשאול כאן את כל הנצרך להם במסגרת העבודה.

(*פורום 'תג' סגור מסיבות שאינן תלויות רק בהנהלת האתר ואיני רואה סיבה לטרוניה. גם שם יש מעמדים שאינם מעוניינים לטייל בשאר חלקי האתר.)
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
מנגד, יש עניין שפורום יהיה חי, ופורום חי מאשכולות חדשים
כמה ייחלנו לפורום עורכים תורניים, כאשר הסתפקנו באשכול אומלל איפשהו - עכשיו שיש פורום כזה ראוי להחיותו באשכולות פעילים.
א. יש מספיק נושאים שנוגעים דוקא לעורך תורני. עי' באשכולות שנפתחו בימים האחרונים רובם ככולם נוגעים דוקא לעורך תורני.
ב. לדעתי זה לא צודק למנוע מאחרים מליהנות ג"כ בגלל שאני רוצה להחיות הפורום שלי.
ואם זה נכון בכל פורום, עאכו"כ בפורום קדוש זה - שבט לוי דפרוג. יש עניין של תורה שנקנית בחבורה.
אני חושב שאתה כבר מגזים. בא לא נחלן את המילה 'קדוש' ו'שבט לוי' לדברים כאלו.
בנוסף, אני עוד לא מכיר את אשכול הוורד
מה רע לשים אותו בפורום לתוכנות מיקרוסופט, הרי הפורום ההוא מיועד בדיוק לדיונים ולאשכולות מסוג זה (ובעצם משם לקוחים רוב הדברים). ומי עוד מדבר עכשיו שיש פורום למעמדים, למה לא לפתוח אותו שמה, שכל מי שרוצה לעמד קונטרס לעצמו, יהיה לו נגיש כל המידע. וכי אברך שאינו מועסק כ'עורך תורני' ואינו מרויח על התואר הזה כסף (ולכן אין לו אישור כניסה לפורום הזה), אז לא מגיע לו לדעת איך לעמד יפה קונטרס החידושים שלו?
ובכלל, מה הקשר 'עורך תורני' ל'עימוד בוורד', וכי מי שמועסק כ'עורך תורני' (לא משנה באיזה מכון או הוצאת ספרים) צריך לדעת איך לעמד ספר בתוכנת וורד. ודאי שיש כאלו שעושים את שניהם (כמוני ועוד אחרים) אבל לגופו של ענין, אין שום קשר בין זה לזה.
אבל אני בטוח שיש צרכים ייחודיים לעורכים תורניים בוורד...לא בטוח שדבר כזה אמור לעניין כותבים אחרים.
א. השאלות הללו יכולים לגעת לאברך בן תורה שמוציא לאור חידושיו ואינו 'עורך תורני' בתואר, בדיוק כמו ל'עורך תורני'.
לפני כחודש אם היה למישהו שאלות כאלו, היה שואל אותה בפורום תוכנות מיקרוסופט, והיה מקבל שם תשובות טובות ונכונות בלי שום בעיה. לא על זה היה נצרך פתיחת אשכול מיוחד לעורכים תורניים.
ב. אם יש באמת שאלה שנוגע לעורך תורני אין לי בעיה שיפתחו אשכול על זה בפורום הזה, אבל זה לא מצדיק שאשכול כ"כ מקיף וכוללני, יהיה מנת חלקם רק של 'עורכים תורניים'.
אני הקטן ניסיתי בימים האחרונים לחפש בוורד אם יש פונקציה של הצמדת טקסט לביאור (לא כהערות, אלא טקסט מקורי מלמעלה, ונצמד אליו אוטומטית טקסט ביאור, חוץ מההערות) וכמו"כ אם שייך בוורד שני סוגי הערות בעמוד אחד במקביל (למשל: מספרים למראי מקומות, ואותיות להרחבת ביאור).
לגופו של ענין, השאלה הראשונה לא הבנתי בדיוק מה כוונתך. והשאלה השניה כבר ענו שלא שייך, חוץ מי שיש לו זמן של מתושלח ורוצה לשחק בטבלאות, (לא מאמין שאחד כזה הוא 'עורך תורני', שכן לא יישאר לו זמן לעבודתו...).
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אני מבין מאוד את שני הצדדים. אך כדאי שננסה להגיע לאמצע. עפ"י בקשתי ממנהל האתר, פורום עריכה תורנית, בשונה מפורום 'תג'*, אינו סגור בפני שאר משתמשי האתר, וכל אחד יכול כיום לעיין בכל ענייני העזרה והטיפים בתכנות המתאימות לעורכים תורניים שיכולים להועיל גם לציבור הרחב. מי שעוסק הרבה בכתיבה ומגיע לשימוש ברמה גבוהה בוורד יכול בשמחה להצטרף אלינו, כדי שיוכל גם להגיב ולשאול. לכן אני רואה גוזמה באמירה שיש כאן עניין של 'בין אדם לחברו'.
אם זה פתוח לפחות לצפייה לכולם, זה כבר סיפור אחר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה