פסיכיאטר ישראלי חושף את האמת על ריטלין - הראיון המלא!

  • פותח הנושא E&A
  • פורסם בתאריך

ברוך אתה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
חסום אפשר להוריד בדרך אחרת?.
 

chichichi

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
וכמה כסף הבטיחו לפסיכיאטר הזה בשביל לומר את זה?!
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
אולי התחליף לריטלין זה מימון פסיכולוגים ומטפלים רגשיים?

תכלס מה עושים עם מי שבאמת(!) צריך את זה?
התלמידה של אחותי לא מאפשרת לנהל 2 דקות תקינות בשיעור.
משהו נורא!
את כל השיטות היא ניסתה, וכלום.....
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תלמידה מתוקה שלי, ילדה בכיתה ד'
עם בעיות קשות של קשו"ר ושל תחושתיות יתר - מאובחן ע"י אנשי המקצוע.
איפה הם לא היו, אצל מאבחנים גדולים, מטפלים מהשורה הראשונה, מטפלים ריגשיים, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגים ואצל הנירולוגים הטובים ביותר בארץ.
האמא אומרת לי - משכורות שלמות השקענו בה, בלי לחסוך. מה שרק שמענו ובררנו - ניסינו.
יש בבית חדר ג'מבורי מושקע מיועד עבורה שיהיו לה מקומות חיוביים לפרוק מרץ, כל בוקר דיאטה סנסורית בהקפדה מלאה ע"מ הנחיות מדויקות (האמא, חודש לפני לידה היתה מקפצת איתה כל בוקר בטרמפולינה כדי שיהיה לה חשק להמשיך) יש לה וסט טיפולי ואביזרי תחושה מתאימים גם בכיתה.
ניסו הכל ע"מ לחסוך את הריטאלין.
בסוף כיתה א' ראו שזה לא נורמלי והילדה סובלת, היא היתה מקפיצה את כל בית הספר, מסובבת את הכיתה בבלגן.
הם לא היו ראש בקיר וע"פ המלצה של נירולוג מוסמך הם נתנו לה ריטאלין מסוג מסוים. לא היה יעיל, שינו מינונים ע"פ הנחיה, העלו והורידו וכלום. או שלא היתה השפעה מיטבית או שהילדה נכנסה לכמין 'מצב שינה' ודכאון קל
שוב נירולוג אחר, והפעם ניסו סוג שונה של ריטאלין וההצגה חזרה על עצמה. לא היתה השפעה טובה
ההורים היו ממש מיואשים, מה הם לא עשו למענה, מה הם לא ניסו ולא הצליח להם.
בחופש הגדול האחרון הם פנו שוב לנירולוג גדול עם שם בין לאומי והוא נתן להם סוג שונה של ריטאלין שהם מיבאים לבד מחו"ל (וסליחה שאני לא יודעת לנקוב בשמות מדויקים, לא מבינה בזה מספיק אז לא היה לי טעם לשאול את ההורים במה מדובר בדיוק). זה עולה להם הון תועפות, מאות שקלים לקופסא שמחכים לה חודשיים.
אבל מאז אי אפשר להכיר את הילדה. פרח ממש!
נשארה הילדה השמחה, התוססת, החיה
והרגועה.
באסיפת הורים האמא ממש בכתה מהתרגשות כששמעה את דיווחי המורות.

מה אני רוצה לומר בזה? שעם כל הכבוד לכל הפסיכולגים והפסיכיאטרים למניהם, מאד נחמד לבוא ולהצהיר הצהרות באויר של בעד או נגד. ולנו כקהל אין מה לקחת מהדיבורים הללו חוץ מאת העובדה שכל ילד הוא כל כך שונה ויעזור לו משהו אחר. יש כאלו שריטאלין עבורם הוא סם מוות, ויש שהוא הצלת נפשות ממש. ואם לא הלך בפעם הראשונה - לא להתיאש ולנסות שוב. זה לא קל בכלל, אני מודעת
אבל תבואו לכיתה שלי - ותראו אם זה שווה.
הצלת נפשות ממש!
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
שולה,
ראשית לכל כדור יש את השם שלו. ריטאלין זה שם של אחד הסוגים.
יש היום עשרות (אם לא מאות) סוגי כדורים לבעיות קש"ר. לכל אחד צריך למצוא את הכדור המתאים לו ואת המינון המתאים לו.
להגיד שהתופעות לוואי של הכדור לא שוות את התוצאות הברוכות - זו שגיאה, כי תמיד אפשר למצוא כדור אחר - שלא יביא תופעות לוואי.
ומי שחושב - שהכדור הוא בשביל שהמורה יוכל לנהל שיעור כהלכה - לא חווה מעולם את הסבל שסובל הילד בעצמו.
(ואני מדברת מגרונן של כמה תלמידות - שמתחננות שנשכנע את הוריהן שיסכימו לתת להן כדור!)

חני
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כמו שאמרו קודמי
אני רוצה להאמין שמי שאובחן כסובל מהפרעה כזו או אחרת, יתייעץ עם אנשי המקצוע בתחום ההפרעה ממנה הוא סובל, ולא יסמוך על סירטונים עתיקים ביוטויב, שלא ברור מי המדבר ומה האנטרסים שלו, וגם לא יסמוך על יועצים אנונימיים כאלו ואחרים גם אם הם חברים בפורום דנן ודומיו.
 

תמרהלה

משתמש פעיל
ריטלין

קצת לעקוב באינטרנט אחרי העמותה שהפיקה את הסרט וכל העקבות מובילים למקום אחד








סיינטולוגיה
יותר מזה לא צריך לומר
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תמרהלה;2359397:
קצת לעקוב באינטרנט אחרי העמותה שהפיקה את הסרט וכל העקבות מובילים למקום אחד








סיינטולוגיה
יותר מזה לא צריך לומר

אם אני לא טועה זו כת, נכון?
 

פסיכודינמי

משתמש צעיר
ממש מגוחך!
לא הייתה לי סבלנות לראות את כל הסרטון...
אבל זה נראה לי מיותר לאמר, שזה מגמתי ולא אמין כלל!
אני יכולה לסתור את דבריו למן הדקה הראשונה!
אבל הוא לא נראה אחד ששווה את זמן תגובת הנגד שלי..
רק הצחיק אותי איך הם לא מצאו מישהו יותר צעיר ורענן בשביל לספר את סיפורי הסבתא שלו...

אה, רק משהו קטן שבכלל גלגל אותי זה שכל הראיון (ממה שכן ראיתי) מבוסס על זה שהוא טוען שאין מחקרים מדעיים מוכחים כלשנו, ואם יש אז הם מוטים וממומנים...
והנה הוא מפריך כל זאת ללא שום מחקר אמפירי! ללא פעולות אופרציונליות וכו כו....
רק על סמך ניסוי אישי שלו... (שכידוע מי שאינו זקוק לריטלין ונוטל זאת, חש בדיוק את התופעות שהוא מצהיר עליהן....)

בקיצור...
זהו יותר מתיחה מאשר "תגלית"...
 

פסיכודינמי

משתמש צעיר
נכתב ע"י תמרהלה;2359397:
קצת לעקוב באינטרנט אחרי העמותה שהפיקה את הסרט וכל העקבות מובילים למקום אחד








סיינטולוגיה
יותר מזה לא צריך לומר
וואו. לא שמתי לב.:cool:
אוקי. אז חבל אפילו על הכמה משפטים שכן כתבתי...
 

סולפג' solfege

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
שיגיד מה שבא לו- התוצאות מדברות בעד עצמן!
אצל בעלי בכיתה (ח"מ) מספיק ילד אחד שלא יקח כדור- וזה הופך להיות אר"ן. (דמיינו לכם כיתה ח' עם ילדים ג'לובים 2 מטר כל אחד ויתחילו מכות- שה' ישמור במה זה יכול להסתיים, והיו דברים מעולם)
 

סימי

משתמש מקצוען
עד שלא נתקלתי בחני (שם בדוי, כמובן...) לא ידעתי כמה רבה ההשפעה של כדורים אלו. השנה, לראשונה, למדתי אותה- בכתה ז'. היו ימים שהילדה לא ישבה רגע במקום. קמה, הסתובבה, הציקה לחברות, חזרה למקום ושוב קמה, וחוזר חלילה...
והיו ימים שהיתה פשוט בובה! ערנית, משתתפת, מקשיבה, מקריאה שעורי בית- והיא ילדה חמודה מאד ועדינה... בקיצור- התברר שבכל אשם כדור קטנטן... עכשיו היא מקפידה לקחת אותו בכל יום- והיא פורחת!
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
התבוננתי בסבלנות בסרטון במלואו - רואים כמה וכמה פעמים איך המראיינים ממש מכניסים מלים לפיו. הסרטון בהחלט עושה רושם בלתי אמין. ואגב, לא מוצגת לכל אורכו שום תעודה או אסמכתא להיותו פסיכיאטר ו/או למידת הצלחתו במקצוע.
 

GolanArt

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
מכיר את הסרטון, מכיר את בעיות הקשב והריכוז עמוק על בשרי, ואלו הן המסקנות שלי:
ראשית, בעיות ריכוז היו בכל דור, אבל בדורנו יותר. הסיבה לזה היא, הרבה מזון קטלני,
ואווירה כללית.
מניסיון שלי, ברגע שילד לא צורך סוכר וחומרים כמו מונוסודיום ועוד כמה כימיכלים, הוא
משתנה באופן משמעותי, הצרה היא, שזה בלתי אפשרי לשנות לו את המזון כי זה מצריך
לשנות גם לכל הסביבה שלו, וזה אבוד כנראה מראש. (אם אתם הורים ממש צעירים, אולי
כדאי לכם מעכשיו לשנות את הרגלי האכילה בבית).

מה שאומר הפסיכיאטר הזה, די נכון ואי אפשר להכחיש את זה. אנשים יצירתיים למשל,
הופכים לחסרי יצירתיות בזמן שהכדור פועל, וזה מעיד על לפחות חלק מהדברים שהוא טוען.

האם זה נכון לא לקחת ריטלין? התשובה היא לא, למה? כי אנחנו בדור של הספק, דור של
כמותיות תחרותיות ומותגיות! מערכות החינוך של ימינו רצות ורצות ורצות לשום מקום, ילד שיפספס
את הרכבת המהירה והאכזרית הזו, ימצא את עצמו מסתובב מתסכול, ולאט לאט מתחבר לחבר'ה הלא
נכונים, ולכן ההחלטה שלנו, בהרבה מן המקרים היא בין ילד מרוכז ומצליח (באופן מלאכותי), לבין ילד רחוב.

מאידך, יש הרבה ילדים כשרוניים שפשוט לא מוצאים עניין בלימוד, והשעמום הורג אותם, וזה
מה שמביא אותם לנוע שלא בנוח במקומם, ולגרום כאב ראש למורים שרוצים להתקדם (בצדק)
לעבר קצה המרתון התובעני והדבר יוביל את ההנהלה לחרוץ שחייבים לסמם את המסכן...

בשורה התחתונה, ומנסיון, אל תרוצו לסמם אותם לפני שאתם בודקים מה המניע האמיתי,
ומאידך, אל תאבדו אותם, זה הרבה יותר גרוע!
 

עפה ברוח

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מהכרות אישית של קרובת משפחה עם תלמידה עם בעיות קשב וריכוז ברמה גבוהה מאד עד כדי התנהגות של טירוף ממש!
מוכשרת, אפילו מחוננת, יצירתית, מבריקה, כריזמטית בקיצור הכל,
אבל, רק ביום שהיא לוקחת כדור.
ביום שהיא לא לוקחת - אי אפשר להכנס לבניין בו היא נמצאת.
וההורים - עשו כל מה שאפשר טבעוני ורגשי ועוד ועוד העיקר לא לתת כדור.
שינו את כל מערך האוכל בבית ושום דבר לא עזר.
זה הכל תלוי גם ברמת ההיפראקטיביות.
וחבל שיש אנשים שככה מעלים בשניה אחת משהו נגד הריטלין ומי יודע מי רואה את זה,
כמו ההורים לתלמידה הזאת שלא רוצים לתת וכרגע אינה יכולה לחזור ללימודים עד שהיא לוקחת,
וההורים שבורים!
צריך להעלות מודעות כמה זה משפיע לטובה!
וכמה זה מציל את הילדים!
ואי אפשר באבחת סרטון אחד להחליט.
יש רמות שונות להיפראקטיביות! ואי אפשר להכליל.
אני לבד מכירה בכיתה אחת 4 היפראקטיביות אבל רק אחת מהן צריכה את הריטלין
השאר מספיק אימון אישי, יד על הדופק ועבודה קשה של הצוות להיות כל הזמן עם גבולות ברורים ומנגד הכלה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה