שאלות למתחילים פיצ'ר חדש.

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מה דעתכם על פיצ'ר חדש במצלמות?
הבעיה:
כשמצלמים אנשים בטבע אם מכוונים את החשיפה לפי האובייקט,
תמיד השמים יצאו שרופים.
הפתרון:
למה שלא תהיה אפשרות שהמצלמה תזהה את החלקים המוארים יותר
ותוריד 3 או 4 סטופים?
מתאים גם לצילומי נוף.
יחסוך את הצורך בצילום כפול בצורה מדויקת, ובפרט כשמדובר באנשים עם תנועה.
נראה שמאוד קל לייצר כזאת פקודה.
אשמח לשמוע מה דעת מומחי הצילום דכאן
אם הרעיון טוב, איך מעבירים אותו הלאה? (ומרוויחים עליו כסף, כמובן)
(נכון שבמצלמות החדשות הטווח הדינאמי רחב יותר,
אבל עדיין נראה לי שהרעיון הזה יכול לשפר אותו לחלוטין)
רעיון 2:
כשרוצים שכל הדמויות תהינה בפוקוס, והן לא על אותו קו אופק.
(חלקם קרובים חלקם רחוקים)
המצלמה יכולה לזהות את העיניים ולבחור להן חשיפה זהה למרות המרחקים,
ולהמשיך ליצור את הבוקה לרקע, את עומק השדה, בלי קשר לדמויות.
(לפחות אפשרות שהפנים ייצאו באותה רמת חדות)
רעיון 3:
אפשרות מובנית של שורת אקשנים לתמונה שמתאימה לכל תמונה
שכוללת חידוד, חיזוק רוויה, ניגודיות, וכדו', שמשפרת אוטומטית את התמונה.
 

מינדי שטרן

עיצוב וצילום באמנות
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כל הכבוד על החשיבה,
שלושת הרעיונות יש בהם כיוון והגיון,
אבל את מתכוונת לפיצ׳רים בשביל המצלמות הפשוטות או המקצועיות?
כי אם זה למצלמה רגילה אז את צודקת שצריך להקל על החיים (למרות שרעיון א׳ כבר נמצא בצילום אוטומטי, וגם רעיון ב׳ בעצם קורה בצילום אוטומטי)
אבל אם מדובר לשיפור בשביל מצלמות מקצועיות אז זה נוגד את כל הצילום המדוייק והמקצועי.
 

YOSI צלם

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מה דעתכם על פיצ'ר חדש במצלמות?
הבעיה:
כשמצלמים אנשים בטבע אם מכוונים את החשיפה לפי האובייקט,
תמיד השמים יצאו שרופים.
הפתרון:
למה שלא תהיה אפשרות שהמצלמה תזהה את החלקים המוארים יותר
ותוריד 3 או 4 סטופים?
מתאים גם לצילומי נוף.
יחסוך את הצורך בצילום כפול בצורה מדויקת, ובפרט כשמדובר באנשים עם תנועה.
נראה שמאוד קל לייצר כזאת פקודה.
אשמח לשמוע מה דעת מומחי הצילום דכאן
אם הרעיון טוב, איך מעבירים אותו הלאה? (ומרוויחים עליו כסף, כמובן)
(נכון שבמצלמות החדשות הטווח הדינאמי רחב יותר,
אבל עדיין נראה לי שהרעיון הזה יכול לשפר אותו לחלוטין)
רעיון 2:
כשרוצים שכל הדמויות תהינה בפוקוס, והן לא על אותו קו אופק.
(חלקם קרובים חלקם רחוקים)
המצלמה יכולה לזהות את העיניים ולבחור להן חשיפה זהה למרות המרחקים,
ולהמשיך ליצור את הבוקה לרקע, את עומק השדה, בלי קשר לדמויות.
(לפחות אפשרות שהפנים ייצאו באותה רמת חדות)
רעיון 3:
אפשרות מובנית של שורת אקשנים לתמונה שמתאימה לכל תמונה
שכוללת חידוד, חיזוק רוויה, ניגודיות, וכדו', שמשפרת אוטומטית את התמונה.
אפשר פשוט לצלם במצב אוטומטי
ולערוך אחרי זה תיקונים...
 

אחוה-מצלמת לכם חוויה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
רעיון 2 ו3 קיימים גם במצלמות מקצועיות מירורלס ממה שידוע לי
ניתן לכוון לפוקוס זיהוי פרצופים והוא מזהה כמה פרצופים במקביל
בנוסף ניתן לכוון את המצלמה מראש לחידוד הרצוי ולרוויה המתאימה
אם תרצי אני מלמדת על זה

הרעיון הראשון קיים במצלמות ביתיות ופלאפונים
ובחלק מהחשיפות ניתן להחזיר שמים שרופים בקבצי רואו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה