בטחוני פיגוע רצחני בגבול מצרים • 3 חיילים נרצחו הי''ד

Sara Rivka

משתמש מקצוען

הפיגוע בגבול מצרים: הלוחמים לא הספיקו להשיב אש; שכבו 5 שעות עד שהתגלו

מתחקיר שערכו בצה"ל אחרי הפיגוע הקטלני בגבול מצרים, עולה כי המחבל פעל לבדו ללא השתייכות לארגון טרור. שני הלוחמים נהרגו מיד מבלי להשיב אש לעבר המחבל. השניים שכבו במשך כחמש שעות עד שהתגלו על ידי מפקדת המחלקה | השלישי נהרג בחילופי האש עם המחבל | ומדוע החיישנים לא אותתו על חדירה​

e9c26b7c52e665b3ca46.jpg
תרגיל בגבול מצרים | צילום: נתי שוחט, פלאש 90
הפיגוע הקשה בגבול מצרים: מתחקיר מהיר שנערך בצה"ל עלה כי סמל ליה בן נון וסמ"ר אורי יצחק אילוז, לוחמי חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, יצרו קשר בפעם האחרונה סמוך לשעה 04:15, ובשעה 09:00 בבוקר יום השבת, כמעט חמש שעות לאחר מכן אותרו גופותיהם בגבול מצרים, אחרי שנורו למוות על-ידי המחבל - שוטר מצרי לפי הערכת צה"ל סביב השעה 06:30.
לפי הדיווח ב'הארץ', השוטר המצרי חדר לישראל דרך מעבר חירום שהיה סגור באמצעות אזיקונים, במרחק של מאות מטרים בודדים מעמדת השמירה. עדיין לא ברור אם החיילים ששמרו בעמדה ונהרגו מאש השוטר - ליה בן נון ואורי יצחק אילוז - ידעו על הפתח בגדר.
עוד דווח כי שני הלוחמים נמצאו במרחק מטרים ספורים זה מזו סמוך לעמדה שבה שמרו, ולא עשרות מטרים ממנו כפי שהעריכו תחילה בצה"ל. לפי התחקיר הראשוני שני הלוחמים לא הספיקו לירות מנשקם לעבר המחבל. בישראל מתחזקת ההערכה שהמחבל פעל לבדו ולא היה קשור לאף ארגון טרור.
6bdb662d26b60afd604f.jpg
סמל-ראשון אורי יצחק אילוז הי"ד.
לטענת המצרים מדובר בניסיון הברחת סמים שהסתבכה וכי השוטר רדף אחרי סוחרי סמים אל תוך שטח ישראל, אולם לפי דובר צה"ל, אותה הברחת סמים שקדמה לתקרית התרחשה בשעה 02:30 כשלושה ק"מ מזירת האירוע. בעקבות ריבוי הניסיונות להבריח סמים ממצרים לישראל, נפרסו כוחות בפריסה הדדית במרחק זה מזה, ובהם גם ליה בן נון ואורי יצחק אילוז הי"ד כדי לסכל הברחות שכאלה.
אך לפי הנזכר לעיל, ב-04:15 הם יצרו קשר עם מפקדיהם ודיווחו כי הכל כשורה ורק סמוך לשעה 09:00 הגיעה מפקדת המחלקה לעמדה שבה הם מוצבים ומצאה את השניים ירויים ללא רוח חיים ומיד הוכרז המקרה כאירוע טרור.
baecf5bfd2f1e35d3462.png
סמל-ראשון אוהד דהן הי"ד.
דובר צה"ל דניאל הגרי סיפר בתדרוך לתקשורת כי עוד לא ידוע מתי בדיוק נכנס השוטר לשטח ישראל ובאילו נסיבות. "השתמשנו ברחפן לאתר דמות חשודה ק"מ וחצי בתוך שטח ישראל, שהתבררה בהמשך כמחבל". עוד הוסיף ואמר כי החיישנים שנמצאים על גדר הגבול היו אמורים להתריע על החדירה, "אנחנו מתחקרים להבין למה זה לא קרה". לצד זאת ציין הגרי כי "יש בגדר כמה מעברים קטנים ובטיחותיים לחירום, והמחבל עבר דרך אחר מהם. נתחקר כדי לשפר זאת. חלק מהמעברים הללו מתואמים עם המצרים".
במהלך הסריקות אחר המחבל וחילופי האש עמו, נהרג גם סמל-ראשון אוהד דהן הי"ד שהיה חלק מכוח קרקל שסרק אחר המחבל - ונורה למוות בחילופי האש עמו. מדובר צה"ל נמסר כי "הלוחמים והמפקדים בכוח חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל".
בחדרי חרדים
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
ערוצים מזוהי חמאס (גם רשמיים) מתקשים להתמודד עם העובדה שבכירי חמאס אינם יכולים לשבח את הפיגוע (זאת בשל החשש מפני השלטון המצרי) אז במקום זאת הם מפרסמים קריקטורות המביעות את שמחתם הרבה על הפיגוע שגבה את חייהם של שלושה חיילי צה”ל.
אבו עלי
hePicture454480.jpghePicture454484-300x186.jpghePicture454483-300x196.jpghePicture454482-300x206.jpg
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
הרמטכ"ל הנחה על הקמת הצוות שייבחן את התפיסה המבצעית והמערכתית בגבולות מצרים וירדן. תחקיר הפיגוע בגבול מצרים יוצג בעוד שבוע.
 
  • חחח
Reactions: RPO

Two-Or Music

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
רה''מ נתניהו הבוקר בכנסת: ''העברנו מסר ברור למצרים - תהיה חקירה עמוקה''.
 
  • חחח
Reactions: RPO

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
‏יממה לאחר האירוע בגבול מצרים שבו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל, רשת אל עראביה מדווחת על הסכמה לתגבור מצלמות האבטחה ומגדלי השמירה לאורך גדר המערכת.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הפרשן הצבאי ⁦‪יוסי יהושוע‬⁩ בביקורת קשה ב׳רדיו 103׳ בעקבות הפיגוע בגבול מצרים: "זה לא אירוע נקודתי. יש כאן רצף של תקלות בכל המדרגים והרמות. אני גוזר מגדוד ברדלס על כל הכוח היבשתי, כי התצפיות הן אותן תצפיות והשת"פ בין אוגדה לחיה"א הוא אותו שת"פ".
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר לשרים בישיבת הממשלה: "צריך לשים לב שאנחנו לא אומרים דברים שעלולים לסכן את שיתופי הפעולה עם מצרים. זה לא אירוע מול אויב, אלא מול שותף, ולכן צריך לשים לב מה אומרים. זה אירוע חריג, כבד משקל, אבל מדובר במפגע יחיד שלא מלמד על היחסים שבין צה"ל לצבא מצרים" .
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
חקירת התקרית בגבול מצרים: אחרי הביקור של הבכיר המצרי בזירת האירוע - בישראל אומרים כי יש שיתוף פעולה מלא בין הצדדים,
וגם - ההיענות לבקשת המצרים להחזיר את גופת המחבל .
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
רועי קייס: בין הפטיש לסדן: במצרים נמנעים מלהתייחס במישור הרשמי לתקרית בגבול כפיגוע, בשל דעת הקהל מבית - אבל מנגד מנסים להימנע מפגיעה ביחסים עם ישראל :
 

Two-Or Music

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
הותר לפרסום זהותו של המחבל המצרי: מדובר במחבל בן 22. שמו מחמד צלאח ימ"ש.
גופת המחבל הנתעב מוחזקת עדיין בידי ישראל. המצרים ביקשו את השבתה והיא צפויה לעבור לידיהם בזמן הקרוב. בישראל טוענים, שבניגוד לגופות מחבלים פלסטינים, בייחוד של ארגוני טרור, לגופה הזאת אין ערך שיכול לסייע בהשבת שבויים או הרוגים.
 
נערך לאחרונה ב:

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול - מוחמד סלאח, בן 22 מקהיר.
העלה פוסט בשומר חומות שבו כתב "אללה עומד לצד פלסטין", לצד התיוג "עזה תחת מתקפה".
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
שר החוץ ⁦‪אלי כהן בגל״צ על הפיגוע בגבול: "המקרה מבחינת המצרים מביך מאוד. הם יודעים שמדובר במקרה סורר ושקרתה אצלהם תקלה חמורה ולכן הם משתפים איתנו פעולה בצורה מלאה" :
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מתן צורי: הפיגוע בגבול ישראל-מצרים: צוות הבדיקה עוסק בימים אלו סביב סוגייה מורכבת: היעדר דריכות מבצעית. במילים אחרות, השקט בגבול הזה מביא ל"נימנום" הכוחות. מצד שני, הרי לזה אנחנו שואפים-לשקט- אז מה רע? למרות זאת בצה"ל יידרשו למצוא דרך להשאיר את הכוחות דרוכים בגבול שהוא שקט. זה לא פשוט כלל .
 
  • חחח
Reactions: RPO

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
‏4 ימים אחרי פיגוע השוטר/מחבל מצרי: הרמטכ״ל רא"ל הרצי הלוי: ״איבדנו שני לוחמים ולוחמת באירוע מבצעי, והתוצאות הן קשות. התפקיד שלנו הוא לעשות הכל כדי שזה לא יקרה".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה