שלא יהיו אי אלו אי הבנות, אני כותב את הדברים מדעתי, ממש לא על דעת אשתי...
בכל מקרה, אבקש ממנה ומכם שלא לקרוא את הדברים מתוך להט הויכוח, אלא נטו כדיון ענייני.
אנא, אל תחפשו תוך כדי הקריאה "מה אני יכול לענות לו", אלא באמת בואו תנסו להבין את הרבנים הרציניים (לא מדבר על הליברליים, אלא באמת אלה מהחרד"ל), שכן מבינים שמשהו מהותי עובר על עם ישראל, ודווקא די חיובי.
----
התלבטתי הרבה עם עצמי האם להגיב או לא.
האמת, אני גם קרוע עם עצמי מאוד לאן אני נוטה -
מחד גיסא - בוודאי ובוודאי שאסור לגעת בכהו-זה בעולם התורה, אין שום ה"א לטעון כך, ומי שלומד יודע עד כמה מועילה, ולו דקת לימוד אחת.
מאידך - אני חושב שימים אלו, אלו ימים של "פיצוץ מבוקר" על מהו עם ישראל ומה ה' דורש מעמו.
כמו שנאמר, יהיר לפיד הינו אך ורק מקל, אך ורק שליח לבצע את דבריו של ה' יתברך לעמו.
אפשר להתחיל לנשוך את המקל, ואפשר להביט למעלה כלפי המחזיק אותו ולשאול מה הוא רוצה.
ולעולם לא נדע.
מה שכן, זוהי שאלה מהותית.
2,000 שנה של גלות השכיחו ממנו את כל מקצועות התרה.
וכן, קשה לשמוע את המשפט הבא - התורה זה לא רק לימוד התורה.
"כל האומר אין לי אלא תורה - אפילו תורה אין לו."
נכון, בודאי ובודאי שתלמוד תורה כנגד כולם, והדבר היחיד שמבטלים תורה זה או למת מצוה או למצווה שלא יכולה להעשות על ידי אחרים, נכון.
עם זאת, בואו נשים את הדברים על השולחן, וסליחה שאני שואל -
האם כל מי שמגיב כאן בפורום מנצל את כל זמנו ללימוד תורה?
כן, גם אני חוטא בכך, עובדה שאני יושב ברגע זה וכותב את הדברים...
אף אחד לא הגיע והרים ידו על קרנה של תורה, ועל אותם אלו שמנצלים את כל זמנם ללימוד תורה.
מה שכן נאמר - אם אתה לא לומד תורה, אל תתבטל. בוא תקיים מצוות, בוא תצא מן הגלות ותבין שחלק נכבד מאוד ממצוות התורה זה מצוות יישוב הארץ.
וכן, ניתן ללמוד תורה בזמן הצבא.
היו איתי חבר'ה שסיימו ש"סים תוך כדי הטרונות.
ואי אפשר להבין מה זה ערך של תורה שנקנה בעמל.
הדברים כואבים לי מאוד, במיוחד כשאני רואה התבטאויות של חברי כנסת (ושל אנשים בפורום...) בסגנון של שמחה לאיד כשיפנו משפחות מבתיהם, או של עידוד להחזרת שטחים.
ואני באמת לא מבין? בתורה לא כתוב על ארץ ישראל? על קדושת הארץ?...
לדוד המלך לא היו את חיילותיו של בית דוד שהיו כל חייהם במתח קרב?
וכן, הקב"ה החזיר אותנו לארץ אחרי 2,00 שנה כדי שנקים כאן מדינה שהיא אור לגויים, לא ככל הגויים.
אבל מדינה זה מדינה עם צבא, עם חיילים, עם מלך וכו'.
הבעיה שהתנתקנו, כולנו. 2,00 שנה של גלות הכריחו אותנו לחיות ב-ג-ט-ו- (כמו שנכתב כאן...),
להסתגר בד' אמותינו, לדאוג אך ורק לאנ"ש.
נכון, אני יודע, ואני מבקש שלא תתפסו לנקודה הזו - זק"א לא דואג לאנ"ש. הצלה לא דואג רק לאנ"ש, גם לא עזר מציון ועזרה למרפא. נכון.
מה שאני כן אומר, שאם נדע לצאת מעצמנו, ולהגיע לאותם מקומות שלא הגענו אליהם עד עכשיו - המדינה באמת תראה אחרת.
לפני ההתנתקות הייתי בגוש קטיף תובב"א.
עמי שקד, יהודי לא דתי, אמר לנו שם שהם הקימו מדינה למופת, מדינה בתוך מדינה. כבוד הדדי, שלום ואהבה אמיתית בין כל המגזרים השונים, דאגה למשפחות מצוקה, עבודה, פרנסה, גמ"חים ועוד... והוא מרגיש שה' כביכול מעניש אתם על כך שהם לא "הפיצו את הבשורה" שזה אפשרי לכל העם כולו. אז פשוט ה' הולך לפזר אותם בכל הארץ כדי שהם יעבירו את המסר.
המציאות היום מקולקלת, אין שום ספק בכך!המשטרה מעוותת, הצבא לא מוסרי, רשויות הרווחה נואשות לעזרה, החינוך קורס בציבור הכללי למול עינייהם המשתאות של ההורים והמחנכים ואפשר להמשיך ולהמשיך.
השאלה מה עושים במצב הזה? נותנים לעם לסבול ולהרקב, מדברים על כך שזוהי השאלה מי הוא היהודי האמיתי, מי לה' אליו, דואגים לאנ"ש ומסתגרים בגטו?
או שה' אומר לנו שאם אנחנו לא לוקחים שוויון בזכות להתקרב ולקרב את העם לאביו שבשמיים, אם אנחנו לא דואגים לדאוג שעוד אנשים יגיעו כשנקרא "מי לה' אליו", אז יעשו לנו את זה ככפיה ויקראו לזה "שוויון בנטל".
(איזה נטל? נטל לקיים מצוות יישוב הארץ?...)
הצבא היום לא מוסרי כלל וכלל, ועם זאת רואים במפורש שכל מקום בו הגיעו חיילי הנח"ל החרדי, ההסדר, בוגרי המכינות וכלל בוגרי המסלול שומרי התורה והמצוות - הדברים השתנו, כפשוטו.
פחות אירועים חבלניים, יותר מוסריות, יותר גאווה יהודית, יותר מציאות שחשים את אור ה' בעולם. ולא מתוך "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", אלא מתוך "וזכרת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל".
מישהו העלה כאן תמונה "שכשהחרדים יתגייסו כך הצבא יראה..." עם תמונה של הרמטכ"ל כחרדי.
אני מתפלל ומייחל שנגיע ליום הזה.
ביום בו גם הרמטכ"ל יהיה שומר תורה ומצוות (לצערנו איני כותב "חובש כיפה", אלא שומר תורה ומצוות!), בעל דרך ארץ ובעל מידות של תורה - אזי באמת ידעו כולם שזהו עם ה'.
שוב, אחזור ואומר, אין כוונתי לסגור את הישיבות, ומי שמקדיש את זמנו ללימוד תורה - שימשיך לעשות זאת! אך אומר שאפשר לשלב את הדברים.